[Uppdaterad Topic] Ni som är ägare ut av playstation MOVE vad tycker ni om det?! Skriv era egna reviews på (hela) spelen ni har oxå !!!

Inaktiv
[Uppdaterad Topic] Ni som är ägare ut av playstation MOVE vad tycker ni om det?! Skriv era egna reviews på (hela) spelen ni har oxå !!!

Som ni ser så har jag uppdaterat tråden lite.
Här kan ni nu oxå skriva era egna reviews på spelen som ni har köppt.

Glöm inte att skriva hur precisa Move kontrollerna är i spelet enligt er och vad spelet heter =).

Själv tycker jag det är helt perfekt!

Sony har verkligen fixat en bra hårdvara hära.
Tjejen sitter fast i Tumbler.

Jag sitter fast i the shoot och pingis.

och polarna va här och vi alla körde tv superstars och faaaaaan va kul vi hadde.

Sen har vi RUSE som är helt underbart med move förutom lite små missar men som ska fixas i en patch nu snart.

och MAG som är ,,, ja,,, lite si sådär för att vara ärlig.
Trodde det skulle vara bättre, men har aldrig gillat mag så för mig gör det inte så mycket.

Men vad tycker ni?

Vad för MOVE spel har ni?
Och om n vill lira nått tex sport cham... online så adda upp mig så ska jag äga er i pingis eller gladiator duel

red_eyes_gremlin är mitt psn. Som ni säkert alla vet redan.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Har tyvärr inte fått hem något av det.
Har dock beställt 2 motioncontrollers och 1 navigation + spelet sport champions.

Får hoppas att det kommer nästa vecka, beställt på dustinhome och det skickas tyvärr inte förrens alla spel är i lager. Alltså 21 september skickas det (kan vara senare också..) så jag har det förhoppningsvis nästa vecka någongång, då spelar jag gärna mot dig i pingis.

Spelade pingis och discgolf på mediamarkt, gillade det starkt. Sen så var jag inte så skillad på det, men det var förjäkla kul iaf!

Medlem

aaaa... värkar typ perfa typ ba' skulle typ vilja testa MOVE innan ja köper någo såddant. Förutom typ sport, finns det någgra typ bra spel liksom.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

@ Tybalt

Alltså meh hallå bah, liksom det finns ju alltså bah aaaaaaaassssss mycket spel som inte är sport lixom
Omääääää *suck* kan ju säga några typ , ba , lixom....

*faceslapp*

Typ:
Tumble ( Riktigt kul bygga torn spel / går att spela 2 på )

The shoot: Ett riktigt kul skjutar spel som går i gammla arcad skjuta spel anda. Påminner mycket om Time crysis men gölligare om man nu kan kalla ett spel göllit ?

Start the party och TV superstars: Förfest spelet nr1 innan man går ut, grymt roligt om man är flera och lirar.

Echocrome II: Pusselspel (jävligt svårt)

Sen kommer ju en hel del spel oxå som alla stödjer move.

Socom / killzone 3 / deadspace 2 / Dead space extraction / mfl

Hoppas det hjälpte.

@Siken

Aight hoppas du får det snart då så kan vi lira lite
Fan tror jag stukat handleden när jag spelade pingis här hemma hahaha.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

sports champions funkar väl inte online lr?

Medlem
Skrivet av gambe:

sports champions funkar väl inte online lr?

Jo, det är väl vad jag hört iaf.
I spel som man kan både ha 1 och 2 på, måste man dock ha 2 för att kunna spela online har jag hört

Medlem

Har dom fixat Move support till Resident Evil 5 ännu?
Någon som har testat det ifall det nu har släppts?

Medlem

Älskar det.. verkligen fantastiskt! Känns hundra ggr bättre än wii på alla sätt.
ps. RE5 vanliga versionen stödjer inte MOVE, endast Gold edition.. svin capcom!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag köpte Tumble direkt.. fan vilket mysigt och beroendeframkallande spel. Sett videos där man kan köra med två Motion controllers..


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv
Skrivet av Red_Gr3mlin:

@ Tybalt

Alltså meh hallå bah, liksom det finns ju alltså bah aaaaaaaassssss mycket spel som lixom
Omääääää *suck* kan ju säga några typ , ba , lixom....

*faceslapp*

gammla arcad skjuta spel anda.

Hoppas det hjälpte.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Red_Gr3mlin:

@ Tybalt

Alltså meh hallå bah, liksom det finns ju alltså bah aaaaaaaassssss mycket spel som lixom
Omääääää *suck* kan ju säga några typ , ba , lixom....

*faceslapp*

gammla arcad skjuta spel anda.

Hoppas det hjälpte.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Dom som inte kanske förstog att jag skämmta med det jag skrev så säger jag det nu , Jag skämmta haha.

Skriver inte så där på riktigt .
...va bara tvungen att säga det eftersom gubbar som:

:0 och :/ komm upp


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Gillar verkligen Move..köpte det igår och testade de flesta demos från PSN. Gillade Tumble så det blir nog ett köp ikväll. Planerar att köpa Sport Championship...och möjligen Start the Party för att tjejen gillade det.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Älskar det.. verkligen fantastiskt! Känns hundra ggr bättre än wii på alla sätt.
ps. RE5 vanliga versionen stödjer inte MOVE, endast Gold edition.. svin capcom!

Allvar? Så man måste köpa ett nytt spel fast man redan har det? wtf?!

Uncle Dolan godkänner denna tråd.

Inaktiv

@Flesh Heater

Jupp, riktigt dåligt ut av cap com faktiskt.

Men dom är ju penga K**a (vilket företag är inte iofs)
Men det känns ju som dom överdriver det lite faktiskt.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv

Som ni ser så har jag uppdaterat tråden lite.
Här kan ni nu oxå skriva era egna reviews på spelen som ni har köppt.

Glöm inte att skriva hur precisa Move kontrollerna är i spelet enligt er och vad spelet heter =).


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv

Spel:
R.U.S.E

precision: 4/5

+ Snabbheten att placera ut enheter på kartan
+ Snabbheten att placera ut byggnader.
+ zooma och vrida kameran

- inlärningskurvan
- auto lock
- beroendeframkallande

Ska jag vara helt ärlig nu så va det första som slog mig när jag satte mig med ps move i handen och ruse i ps3an att, Fan det här SUGER! jag har gjort ett dåligt val när jag trodde det skulle funka med move!

Några träningstimmar senare och det är som bort blåst. Allt flyter på perfekt och jag placerar nu ut enheter och byggnader på kartan med lätthet utan att behöva röra kameran allt för mycket och ibland ingenting alls.

I början jämförde jag hur snabbt jag kunde göra saker med DS3 mot ps move och DS va helt klart snabbare på alla vis.

Det var dvs tills jag hadde ställt in vilken snabbhet på moven som passade mig - (det tog ett tag) och ändrat lite på kameran frammför tv,n. Efter jag gjort allt det så blev det änklare och nu kan jag placera ut byggnader och units snabbare än jag någonsin kunde med DS,en.

Det som dock INTE ska glömmas är att inlärningskurvan är helt sjukt hög. I början kan jag total lova er att ni kommer undra WTF det här är och hur reviews på nätet (Move reviews dvs) kan ha gett Ruse några höga poäng alls? Men ge det tid, vänj er vid att ni inte längre håller en kontroll i handen, dvs förutom navigatorn
( mer om det sen ) utan en move som är som en muspekare!

Navigatorn eller dsen som du kommer hålla i vänsterhanden (det är ett måste) är underbar.
I början så kommer det kännas konstigt kanske eftersom du är van med att sitta med båda händerna låst i en speciell possition, men nu när du har moven pekande mot skärmen och den andra vilande i soffan så kan det vara en lite
"Ny kännsla" men man vänjer sig vid den snabbt och sen flyter det på som aldrig förr. (imo)

Kort saggt så är RUSE + MOVE helt underbart.
Jag hoppas på att sony och många andra spelföretag tar efter den här stilen i LÅNGSAMMT strategi spel med den här uppsättningen för helt klart så funkar det! (IMO)

Nu till det dåliga. Och jag tycker det här är så synd att behöva säga för jag älskar verkligen det här spelet och detta gör så att många kommer titta åt ett annat håll tror jag när dom igentligen missar ett helt underbart strategi spel.
Dock har jag lovat mig sj att vänta tills 1 patch kommer ut ialf och ändrar dom det inte då , ja då åker det upp på rea hyllan. Ta det inte fel, det är en underbar kännsla att spela det nu , men irriterande jobbigt i stressiga situationer och dom situationerna händer offta i ruse.

Auto lock:
Det jag menar med autolock går att jämföras med en auto aim uppskruvad till 100 i fps. Du drar "musen" över skärmen och istället för att den glider fint från kannt till kannt över fi bas så hackar den framm tack vare att den "låser" på varenda byggnad och unit som står där. Nu kan ni ju tänka er hur änkelt det är att sätta sina "ghost units" på ett tomt område bakom eller / mitt i fi bas? Det du nu får göra är att zoma in
(och även om det går snabbt med move ) så kan det vara ödestiget när kriget är i full gång. och försöka hitta en tom platts att sätta trupperna på.

Jag hoppas att det kommer i en patch sen att det ialf finns ett alternativ att kryssa bort autolock som jag kallar det för så det blir som en riktig mus och att det är DU som väljer vad som ska bli markerat eller inte.

En annan sak är att "mus pekaren" är mer eller mindre osynlig än så länge. Flera gånger har jag letat efter den när kriget varit igång men inget som är lika farligt som auto lock, men skulle vara skönt med en mindre och vitare ring istället.

Och om man ska vara petig nu så kan jag oxå säga att meny systemet är lite sladdrigt. ( det går att ställa in med sensen i moven i RUSE menyn som jag gjort och det går nu 100% bättre)
Många gånger har det hänt att jag velat uppgradera en tank bara för att röra moven 1 cm lite åt vänster/höger bara för att öppna en annan menu. Och i krigets hetta så kan det vara jobbigt, Men der med sensen på moven så löser det sig.

Om jag ska avsluta med korta ord så är det att Move och RUSE IMO är underbart. Behövs bara en patch sen är det ett tripple A spel som jag hoppas kommer stå som focus om hur man skapar ett bra strategi spel på ps3an.

Nu tillbaka till pingis med move i väntan på att follk ska komma in på min F-list som jag kan lira ruse med.

Vi synes. /Red_g out


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Leveransdatumet har blivit uppdaterat för mig nu. 24 september.
Jaha, det var ju kul. Alltså får jag det på nästa tisdag, eventuellt på måndagen..

Medlem

Köpte starter pack, tre moves, en nav, sports schampions, start the party, Tumble, Flight Control HD och Ruse.

Otäclt stor skillnad mot Wii. Det känns som en befrielse att äntligen så registreras dina rörelser helt och hållet i 3D i spelet. Du är inne i spelet och det är fantastiskt.

Jag är toknöjd med sport schampions och med två move kontroller i handen så blir det riktigt roligt i gladiator spelet.

Start the party är faktiskt min sambos favorit och det är kul party spel. Bra att ta fram när man har gäster så det blir trist och repetitivt att spela själv.

Ruse fungerar riktigt bra och man kan nu förklara MOVE som lösningen för RTS på konsol. TACK! Spelet i sig är okej, med en irriterande huvudperson och tråkiga uppdrag. Men att spela online förhöjer spelets intensitet och rävspelens slughet.

Tumble är kul och pirrigt och Flight Control HD är stressig och småkul!

Jag ser fram mot The Fight som kommer nu i oktober och Killzone 3 med MOVE.

MAG med patch 2.0 som nyss kommit har förbättrat MOVE kontrollen avsevärt, men bered dig på att finjustera kontrollen länge. Men framför allt att inse att du måste lära dig MOVE kontrollen och hur man bäst styr innan du kan börja dominera med MOVE.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Skaffade Move tillsammans med Sports Champions och det va hur grymt som helst. Känslan va sjukt mycket bättre jämfört med Wii + Motion Plus.

Den här kontrollen har VÄLDIGT stor potential och jag ser fram emot alla kommande spel som The Fight, SOCOM 4, Killzone 3, LPB2 m.m.

Medlem

Jag har precis köpt Move, Starter Pack, så satte igång att prova demos, började med "The Shoot" men det funkade verkligen inte alls. Vad gör jag fel? Är det fel på hårdvaran? Jag började sittandes i fotöljen - katastrof, inte bara är en snekalibrerad, jag kan hålla move kontrollen på samma ställe och den skjuter ändå på olika ställen.. Provade även stående närmare och längre ifrån TVn utan att siktet kändes rätt alls. Också provat rita spelet vad det nu hette hittils och det funkade väl bra. Ritade där bollen var i rummet...

EDIT: Provade Tiger Woods nu och det spelet vill inte registrera kontrollen alls, spelet startar och det står press start så jag pressar start - inget händer... Går vidare till nästan spel Tumble, får se vad som händer med detta.

EDIT: Nu provat tumble, det har funkat bäst hittils, men när det blir pilligt är det nästan omöjligt för kontrollen på skärmen rör sig även fast jag håller en i handen stylla, typ flyter lite fram och tillbaka.

EDIT: Sports Champions funkade bra (Pingis och Frisbee.). Pingis var första gången jag kände att jag hade lite roligt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

En liten uppdatering då:
Jag har inte fått det ännu.

Skrivet av Preed:

Jag har precis köpt Move, Starter Pack, så satte igång att prova demos, började med "The Shoot" men det funkade verkligen inte alls. Vad gör jag fel? Är det fel på hårdvaran? Jag började sittandes i fotöljen - katastrof, inte bara är en snekalibrerad, jag kan hålla move kontrollen på samma ställe och den skjuter ändå på olika ställen.. Provade även stående närmare och längre ifrån TVn utan att siktet kändes rätt alls. Också provat rita spelet vad det nu hette hittils och det funkade väl bra. Ritade där bollen var i rummet...

Akta så du inte har för ljust (ja, ljust). Det kan störa kontrollen.

Medlem
Skrivet av YWTBASBYCBYANACMIAASAVCS:

En liten uppdatering då:
Jag har inte fått det ännu.

Skrivet av Preed:

Jag har precis köpt Move, Starter Pack, så satte igång att prova demos, började med "The Shoot" men det funkade verkligen inte alls. Vad gör jag fel? Är det fel på hårdvaran? Jag började sittandes i fotöljen - katastrof, inte bara är en snekalibrerad, jag kan hålla move kontrollen på samma ställe och den skjuter ändå på olika ställen.. Provade även stående närmare och längre ifrån TVn utan att siktet kändes rätt alls. Också provat rita spelet vad det nu hette hittils och det funkade väl bra. Ritade där bollen var i rummet...

Akta så du inte har för ljust (ja, ljust). Det kan störa kontrollen.

Jo jag läste det, har gardinat upp så gott det går, det är varken ljust eller mörkt i rummet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Va ner på Game igen och kompletterade med "off-hand ( )" move kontrollen och heavy rain move, får se om det funkar bättre. Har problem med installationen ATM.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

En liten uppdatering 2

Jag har inte fått det än.

Medlem

Förlåt för dubbelpost men.. har inte fått det än heller.

Någon som vet en bra internetbutik man kan beställa ifrån, och få hem det fort.. :P?

Medlem

Sportchamps - riktigt roligt absolut värt pengen! Ett måste med två move kontroller tycker jag. Ända negativa är att det inte finns online läge.

The Fight Light Out - Kostad mig ca 320kr på media markt, ett roligt spel, väldigt nöjd med dess precision, dock är headtracking lite svårare att få till, men den kunde men stänga av.
Riktigt bra workout oxo...

Medlem

Numera ägare av 2 playstation motion!
Dock inte sport champions eller navigatorn än..

Medlem
Skrivet av Breakmoves:

Sportchamps - riktigt roligt absolut värt pengen! Ett måste med två move kontroller tycker jag. Ända negativa är att det inte finns online läge.

The Fight Light Out - Kostad mig ca 320kr på media markt, ett roligt spel, väldigt nöjd med dess precision, dock är headtracking lite svårare att få till, men den kunde men stänga av.
Riktigt bra workout oxo...

jupp! The fight är riktigt bra! Måste ta och spela lite mer snart!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

12
Skriv svar