64 spelare i pc-versionen av BF3

Medlem

PRONE <333333333333

Ska campa som aldrig förr

Medlem

För det första så kommer BF3 vara bra mycket bättre/roligare än BF:BC2...som för övrigt är helt ok.

Hoppas dock på att planen blir lätta att peppra ner så de inte tar över hela slagfältet. Den balansen är rätt bra i BC2.
Jag hoppas även dom kommer med ny rollout på fordon så det inte är samma vi sett genom tidigare BF spel.
Så även med vapen, lite nya ideér behövs.

Jajja...det var bara lite önskemål. Nu ska jag gå och förboka!

Medlem
Skrivet av pelson:
Skrivet av Keasar:
Skrivet av pelson:

Eftersom detta är en konsollport antar jag att det kommer vara noll modmöjligheter (Inge Forgotten Hope eller Project Reality) samt hyrservrar precis som porten BC2?

Tragiskt...Back to BF2!

Detta är en konsollport för att? BF3 ska ha utvecklats huvudsakligen till PC, så detta är snarare en PCport till konsoll.

Vad spelar det för roll? Faktum är fortfarande att detta spel är ett multiplatformspel?

Ni kan ju inte sitta och tro att PC-versionen kommer vara ett helt separat spel? Det kommer fortfarande vara sketna konsollmenyer i spelet.

Hårdvaruljud? Glöm det, konsollerna bestämmer, här sköts ljudet av processorn! Så ni med ljudkort för 2 000:- kan lika gärna slänga kortet för här kompenserar vi för konsollerna!

Det kommer knappast serververktyg heller? Utan det lär bli nå liknande skit som BC2 använder där folk måste betala för server...

Men det värsta av allt är fan avsaknaden av modverktyg! Vi kommer få ett antal maps av Dice att spela om och om igen medans den kreative communityn lämnas i skuggan. Varför lever Battlefield 2 idag? Jo, tack vare communityn...kolla bara på Project Reality. Det är i mitt tycke fortfarande ett av dom bästa spelen just nu!

Hur kommer FoV'en vara i BF3 då? Måste vi gå in och ändra i .txt filer igen?

Nej, jag tror inte på mirakel...men den som lever får se. Men jag är rätt säker på att detta kommer bli samma skit som BC2 med 64 spelar och några jetplan...

Fortfarande en omodbar konsollport utan dedikerande servrar med mjukvaruljud belastat på processorn. Detta kommer vara 10% av det Battlefield 2 var med tanke på begränsningarna hos konsollen för ni kan inte vara så naiva och tro att detta skulle vara ett helt separat spel.

"Welcome to Battlefield 3 - Press Start(Ops, we mean "Enter") to Enter"

Frostbite 2 motorn baserar sig på DirectX 10 & 11 som inte har stöd för hårdvaru accelererat ljud.

Medlem

Hihi kul med alla som gnäller på frostbite och badcompany2, då alla vi andra vet att det handlar om hur mycket smisk dom får av alla duktiga spelare och dissar spelet pga det.

Är det nån som har sagt att ni kan läsa Sveriges, och en av världens, första artikel, om BF3 i nästa PCG? Om inte så sade jag det nu.
Och utan att ge mig in i hela fanboydiskussionen om pc vs konsol, så demade Dice det på en pc på eventet i veckan. Det kan låta som en detalj, men det är sällsynt när det gäller multisläpp idag. Låt oss hoppas att det blir vägledande för hela utvecklingsprocessen.


signatur
Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av pelson:
Skrivet av Keasar:
Skrivet av pelson:

Eftersom detta är en konsollport antar jag att det kommer vara noll modmöjligheter (Inge Forgotten Hope eller Project Reality) samt hyrservrar precis som porten BC2?

Tragiskt...Back to BF2!

Detta är en konsollport för att? BF3 ska ha utvecklats huvudsakligen till PC, så detta är snarare en PCport till konsoll.

Vad spelar det för roll? Faktum är fortfarande att detta spel är ett multiplatformspel?

Ni kan ju inte sitta och tro att PC-versionen kommer vara ett helt separat spel? Det kommer fortfarande vara sketna konsollmenyer i spelet.

Hårdvaruljud? Glöm det, konsollerna bestämmer, här sköts ljudet av processorn! Så ni med ljudkort för 2 000:- kan lika gärna slänga kortet för här kompenserar vi för konsollerna!

Det kommer knappast serververktyg heller? Utan det lär bli nå liknande skit som BC2 använder där folk måste betala för server...

Men det värsta av allt är fan avsaknaden av modverktyg! Vi kommer få ett antal maps av Dice att spela om och om igen medans den kreative communityn lämnas i skuggan. Varför lever Battlefield 2 idag? Jo, tack vare communityn...kolla bara på Project Reality. Det är i mitt tycke fortfarande ett av dom bästa spelen just nu!

Hur kommer FoV'en vara i BF3 då? Måste vi gå in och ändra i .txt filer igen?

Nej, jag tror inte på mirakel...men den som lever får se. Men jag är rätt säker på att detta kommer bli samma skit som BC2 med 64 spelar och några jetplan...

Fortfarande en omodbar konsollport utan dedikerande servrar med mjukvaruljud belastat på processorn. Detta kommer vara 10% av det Battlefield 2 var med tanke på begränsningarna hos konsollen för ni kan inte vara så naiva och tro att detta skulle vara ett helt separat spel.

"Welcome to Battlefield 3 - Press Start(Ops, we mean "Enter") to Enter"

http://gaminggrannar.files.wordpress.com/2010/11/cry-baby.jpg

Sluta lipa för fan! Folk surar efter att DICE bara släppt en teaser, EN TEASER!!! Kommer ni begå kollektivt självmord på releasedagen eller vad?

Det är en helt ny grafikmotor och DICE är nog ganska inställda på att inte göra PC-folket besvikna. Det enklaste för dig och alla andra lipsillar är att inte skaffa spelet överhuvudtaget. Ingen bryr sig om vad ni tycker. Allt vi bryr oss om är BF3 och att det kommer vara grymt.

Och vem fan behöver hårdvaruljud egentligen? Dagens moderna CPUer är kapabla till det mesta. Ljudet i BC2 är det bästa jag någonsin hört i ett spel, och om de är minst lika bra ljud i BF3 så skiter jag i om det är mjukvaruljud eller hårdvaruljud.

Sen hur vet du att det inte kommer mod-verktyg till PC?

Skärpning nu för fan! Jag saknar den tiden då FZ va en trevlig plats att komma till. Nu är det mest bara gråtande snorungar här på forumet.

jag applåderar dig!
så otroligt less på allt jävla gnäll i alla trådar man läser här på fz.

nu fick ni vad ni ville ha, så le och var glada istället i minst 5 min iaf.


signatur

God is dead

Medlem
Medlem

Hoppas verkligen inte att det går att krypa. Så skönt att Dice tog bort det i BC2. Mindre campande och mer action.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Usch, PC! Konsoll e bäst i världen!!!!!!!! Ska bli så superskoj o spela ihop me mina andra kompisar på rasterna!!!

Inaktiv

Oj vad man ska nöta timmar i detta spel!!!
Hoppas bara de löser radiospammet / att man kan stänga av ljudet på det.. blä så trött man blev i skallen efter public bf2.

AW8
Medlem

Mycket roliga nyheter!

PS. Rage'a på!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Gnäll och gnäll, ni verkar då fan inte hänga med i spelvärlden!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Citat:

multiplayer-strider i bland annat Paris, Teheran och New York.

Den meningen ger mig teaserorgasm direkt :D!!!

Medlem

Allt ser toppen ut, men en "äkta uppföljare" kan det endast bli om de släpper ett devkit med spelet.

Medlem

Bra med 64 och prone, lite pinsamt kanske att det ska vara några löften, men i alla fall.

Men känns konsolvibbarna av, då kvittar det vad det innehåller. DVS klumpig view/movement, inzoomad view, vapen som ser ut som om dem kommer från toy's'rus etc.

Dem skruva upp förväntningarna ganska högt till idag, va ganska spänd. Och så visar dem inte sin produkt utan några flash scener. Leverera!

Hur ska man bli imponerad av deras produkt om dem inte visar den?

Klart, dem visar vilka nationer etc, i alla fall en, men det kunde dem lika gärna bara skrivit.

Folk vill inte se sånt här, det har gått för lång tid.

Medlem

Hoppas på ett demo som BF2 gav .. Sjukt mkt spelande på demot vart det tills hela spelet nådde spelhyllan .

Som sagt så länge man får lite BF2 vibbar blir jag nöjd (Stora kartor , Commander , 64 spelare , klasser som inte känns fel..
BF 2 klasser var bra .. Gillade inte t,ex att Medicen i bc2 hade tyngsta vapnet på banan . Medic ska ha ett lite smidigt gevär och bry sig om att hela .. Ne stora bössorna ska sniper klassen och support klassen ha : ) ..
Får se hur de löser det .. och hoppas oxo på kommander ,
Spelade alldrig som en . men det var grymmt skojj när man hade en duktig en som lyssnade på ens radiokom i BF2 ..


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Härligt DICE! BF3 är hjärtligt välkommet till både PC och konsoll. Måtte ni lyckas fullt ut med denna release, det vore grymt kul!

Medlem

Dice verkar göra det mesta rätt inför BF3. Då är det bara att vänta på att PC-versionen försenas ett år innan den läggs ned.

Medlem
Skrivet av Raging Ronin:

Är det nån som har sagt att ni kan läsa Sveriges, och en av världens, första artikel, om BF3 i nästa PCG? Om inte så sade jag det nu.
Och utan att ge mig in i hela fanboydiskussionen om pc vs konsol, så demade Dice det på en pc på eventet i veckan. Det kan låta som en detalj, men det är sällsynt när det gäller multisläpp idag. Låt oss hoppas att det blir vägledande för hela utvecklingsprocessen.

Tack för tipset, det får ta och bli ett köp.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Usch, PC! Konsoll e bäst i världen!!!!!!!! Ska bli så superskoj o spela ihop me mina andra kompisar på rasterna!!!

http://sp6.fotolog.com/photo/38/22/84/nx34/1239088561937_f.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Dice får hypa hur mycket dom vill men jag tror inte på nåt dom säger längre. Jag har fortfarande VÄLDIGT låga förväntningar på BF3 förrän jag får spela det. Vilket ALLA borde vara nuförtiden med alla konsolkonverteringar som släpps.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Sätter min högra bröstvårta på att man kommer att strida i L.A eller nån annan stad i USA.
Fan va detta kommer bli braaaaaaa!

Medlem

Jag hoppas det stöder Eyefinity (vilket den antagligen gör - fungerar kanon i bfbc2). Älskar den fov jag får med 3x24" skärmar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det har gått lång tid sedan BF2 släpptes, alldeles för lång tid. Och dem har bara varit ofukuserade under tiden och hånat serien genom Heroes och Play for Free.

Och så är dem tamigfan så korkade att dem släpper in konsolerna för att dem ska ha sina blåsta 20 pers spel.

Därav är mina förväntningar också ganska låga, vad bra kommer ur ofukuserad och smått korkad?

Fast många här verkar ju ganska fångade, kanske i och för sig inte så konstigt eftersom det har släppts skit för det mesta som Cod och MoH som bara är en skugga av sitt förflutna.

Red Orchestra 2, Tack. För dem som minns hur bra PC spelen brukade vara.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag hoppas det stöder Eyefinity (vilket den antagligen gör - fungerar kanon i bfbc2). Älskar den fov jag får med 3x24" skärmar

.. Frostbite 2.0 som BF3 använder är fortfarande "samma" motor fast uppdaterat sen BC2, så ja.. det kommer ha minst lika bra stöd för 3 skärmar.

Medlem

Enda minus för BC2 är att det är ständig hets och intensiva strider, saknar dom där lite mer relax-krigen från 1942 och BF2. Dvs. mer varierat tempo i 3:an tack!!

Medlem
Skrivet av zhrooms:

.. Frostbite 2.0 som BF3 använder är fortfarande "samma" motor fast uppdaterat sen BC2, så ja.. det kommer ha minst lika bra stöd för 3 skärmar.

Vad är "samma" motor? Frostbite 1.5 är en upphottad Frostbite 1.0, men 2.0 ska vara en ny motor i den mån att det inte är en påbyggnad av den gamla.

Det finns säkert kod som återanvänds, men det är en ny motor, det är inte Frostbite 1.5 + DX10/11.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

http://www.gamersmint.com/battlefield-3-limited-edition-revea...

The limited edition will include the Battlefield Field 3: Back to Karkand DLC pack which will include 4 maps from Battlefield 2, re-imagined with DICE’s latest Frostbite 2 engine with full destruction and physics effects thrown in.

It’ll also come with classic Battlefield 2 weapons and vehicles which fans of the series would love to use. The pack will also have achievements/trophies to unlock and some unique rewards, details of which has not been provided at this point of time.

Me like

Medlem

Den som skrev att svenska soldater är värdelösa borde du nog kolla på vår taktik,strategi och vilka vapen vi andvänder.
En svensk soldat slår lätt en armikansk soldat helheten
BTW det flygplan ni ser kan även vara den f-22:an då det planet i teasern ser ut som den.
Frostbite 2.0 säger dom är mycket bättre då det är mycket nytt i den och dom lär köra den på prov sten hårt för att inte få en flopp ^^

Medlem
Skrivet av Mahone:

Sluta lipa för fan! Folk surar efter att DICE bara släppt en teaser, EN TEASER!!! Kommer ni begå kollektivt självmord på releasedagen eller vad?

Det är en helt ny grafikmotor och DICE är nog ganska inställda på att inte göra PC-folket besvikna. Det enklaste för dig och alla andra lipsillar är att inte skaffa spelet överhuvudtaget. Ingen bryr sig om vad ni tycker. Allt vi bryr oss om är BF3 och att det kommer vara grymt.

Och vem fan behöver hårdvaruljud egentligen? Dagens moderna CPUer är kapabla till det mesta. Ljudet i BC2 är det bästa jag någonsin hört i ett spel, och om de är minst lika bra ljud i BF3 så skiter jag i om det är mjukvaruljud eller hårdvaruljud.

Sen hur vet du att det inte kommer mod-verktyg till PC?

Skärpning nu för fan! Jag saknar den tiden då FZ va en trevlig plats att komma till. Nu är det mest bara gråtande snorungar här på forumet.

Word.

Skriv svar