THQ nöjda med Homefront-mottagandet

Robot
THQ nöjda med Homefront-mottagandet

375 000 exemplar första dagen i USA är godkänt, tycker THQ.

#homefront


Medlem
THQ nöjda med Homefront-mottagandet

Får se hur bra det blir mottaget i Europa


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Har spelat det på alla platformarna, jag tycker det är bra. Slår vad om att multiplayern kan bli helt ok.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Medlem

Sett endast "lite" gameplay från MP och jag tycker det ser ganska stelt ut.

Medlem

Ett mp-demo hade inte varit fel THQ!

Inaktiv

Det är ju en halvt lågbudget rip-off på COD-receptet från början till slut. Hade utvecklarna slutat uppföra sig som att de höll på med en AAA-titel så hade folk kanske haft mer rimliga förväntningar på pangandet.

Medlem

Hmm, angående AAA så säger ju branschen så här själva:
"Short answer:
High-quality games with high budget.

Longer answer:
There is a debate that takes into considering several aspects that AAA titles should have. Some of the most common qualities that AAA titles should have (according to some experts) are:
- High-quality
- Broad market
- High sales
- Large teams
- Big budget
- Polished audio-visual direction
- Perfect technical and artistic execution
- Playable & fully enjoyable within the first five minutes of play
- Exhaustively tested
- Bug free
- Great usability
- Continous, balanced entertainment from beginning to end
- Great graphical user interface
- First place in the markets, and great marketing
- Hype

Some of the qualities are more arguable than others (like playability in 5 minutes). Some argue whether AAA titles should have certain budget or certain amount of sales.

In general, AAA refers to a game of the highest quality. "

Så då är man ju som PC spelare inte bortskämd med AAA titlar överhuvudtaget om man skall se till alla delar - då BLOPS satte ett fiasko vad det gäller kvalitet så klan man nog bråka länge om vad som är och inte är en AAA titel.
Personligen väntar jag tills mitt spel låses upp imorgon...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Helt sjukt mycket problem på PS3 versionen, bara så ni vet. Frysningar, reboot, chat funkar inte, kan inte spela med vänner, koder funkar inte, låga fps, textur problem. Bara att gå hit: http://www.homefront-game.com/forums/homefront-gaming-forums/... och läsa själv. Galet mycket problem.


signatur

"High life on low budget"

Vi som konsumenter har egentligen intresse av deras vinsttörst, vi vill ha en fin och bra upplevelse, och få valuta för pengarna. Att lägga ut 500:- och chansa att något är bra är bara dumt. Jag väntar tills spelet kostar 100:-


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vi som konsumenter har egentligen intresse av deras vinsttörst, vi vill ha en fin och bra upplevelse, och få valuta för pengarna. Att lägga ut 500:- och chansa att något är bra är bara dumt. Jag väntar tills spelet kostar 100:-

Samma här, jag vågar helt enkelt inte köpa det! De kunde ju faktiskt ha gjort ett MP demo! Jeez.. svårt och göra demon nu för tiden!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av bent toe:

Helt sjukt mycket problem på PS3 versionen, bara så ni vet. Frysningar, reboot, chat funkar inte, kan inte spela med vänner, koder funkar inte, låga fps, textur problem. Bara att gå hit: http://www.homefront-game.com/forums/homefront-gaming-forums/... och läsa själv. Galet mycket problem.

Låter som de borde haft en beta som vettiga utvecklare. Är det så här mycket skit är det nog bättre att vänta med att köpa det tills de patchat upp det, blivit billigare.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Helt sjukt mycket problem på PS3 versionen, bara så ni vet. Frysningar, reboot, chat funkar inte, kan inte spela med vänner, koder funkar inte, låga fps, textur problem. Bara att gå hit: http://www.homefront-game.com/forums/homefront-gaming-forums/... och läsa själv. Galet mycket problem.

Finns ju lösningar på de flesta av problemen om man bara kollar de aktuella trådarna och läser lite mer på forumet. ^^
360 versionen har exakt samma problem för övrigt, då versionerna är lika, bortsett från chatt som är PSN relaterat problem. Koderna funkar utmärkt, om man inte spelar medan man slår in dem (enkelt), och får man problem kan man ladda hem dem igen från download history. För att slippa frysningar ska man ta bort spelet + alla patchar/extra material, installera på hårddisken på nytt, uppdatera, och inte lägga in extra koderna för ex. shotgun. Annars kan man behöva ta bort sin profil och ladda hem den igen då koden kan ha korrumperat en del av datan.
Patchar är på väg...

Vissa ser problem, andra ser lösningar.
Det gäller att våga testa sig fram så kan man lösa det mesta, och buggar och problem på release-dagen är tyvärr något man får när man håller på med mjukvara, gäller alla spel, dock så har vi på konsol varit bortskämda med väldigt fina releaser jämfört med vad man fått stå ut med på PC.
Nå, köpte 2 ex av spelet för 650kr totalt (360), importerande från England nytt och är väldigt nöjd. Så fort de patchat de största felen och slängt upp fler servrar lär jag aldrig kunna sluta spela ^^

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av bent toe:

Helt sjukt mycket problem på PS3 versionen, bara så ni vet. Frysningar, reboot, chat funkar inte, kan inte spela med vänner, koder funkar inte, låga fps, textur problem. Bara att gå hit: http://www.homefront-game.com/forums/homefront-gaming-forums/... och läsa själv. Galet mycket problem.

Finns ju lösningar på de flesta av problemen om man bara kollar de aktuella trådarna och läser lite mer på forumet. ^^
360 versionen har exakt samma problem för övrigt, då versionerna är lika, bortsett från chatt som är PSN relaterat problem. Koderna funkar utmärkt, om man inte spelar medan man slår in dem (enkelt), och får man problem kan man ladda hem dem igen från download history. För att slippa frysningar ska man ta bort spelet + alla patchar/extra material, installera på hårddisken på nytt, uppdatera, och inte lägga in extra koderna för ex. shotgun. Annars kan man behöva ta bort sin profil och ladda hem den igen då koden kan ha korrumperat en del av datan.
Patchar är på väg...

Vissa ser problem, andra ser lösningar.
Det gäller att våga testa sig fram så kan man lösa det mesta, och buggar och problem på release-dagen är tyvärr något man får när man håller på med mjukvara, gäller alla spel, dock så har vi på konsol varit bortskämda med väldigt fina releaser jämfört med vad man fått stå ut med på PC.
Nå, köpte 2 ex av spelet för 650kr totalt (360), importerande från England nytt och är väldigt nöjd. Så fort de patchat de största felen och slängt upp fler servrar lär jag aldrig kunna sluta spela ^^

Köpte du bara 360 versioner? Eller möjligtvis en PC version också? Vore kul och höra lite hur det funkar och så Är bra sugen!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Köpte du bara 360 versioner? Eller möjligtvis en PC version också? Vore kul och höra lite hur det funkar och så Är bra sugen!

Tyvärr har jag bara köpt 2 360-versioner ännu, en till mig och en till min flickvän. Hade först tänkt att bara köpa ett ex. men när jag kunde köpa 2 för under 650 så slog jag till
Dock har min lillebror (15) skaffat spelet till PC och jag lär göra det framöver när ekonomin tillåter

@ bent toe, andra Ps3-ägare
Det kommer/har kommit en ny patch nu till Ps3 som fixar de flesta problemen. Även PC har fått en hotfix, med en rejälare patch på g, även 360 ska få en patch snart. Se den officiella tråden:
http://www.homefront-game.com/forums/topic/6329

Kaos bryr sig och ska fixa spelet

Medlem

Trode det här skulle bli ett grymt spel men det är ju... katastrof

Medlem
Medlem

Kan bara stämma in i klagokören - Homefront är inget bra spel. Det misslyckas med hela kontroll känslan på PC. Det känns som om man spelar en reumatiker som fastnat med kalsongerna runt anklarna. Allt är bara ... fel.

Multiplayer startade jag - men skickades in helt ensam i ett par servrar så där får man instämma i att MP har en hel del buggar att fixa till coskå.

Och så gnällde jag på BLOPS och Crysis 2 - och la pengar på Homefront för att man fick både Homefront och Metro 2033 - både spelen är hittils den största besvikelsen detta året för min del i allt. Riktigt surt


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Tja, jag verkar ha tröttnat på FPS-spel. Bra grafik på PC och roligt... i två timmar. PS3 versionen går inte att spela för grafiken får en att må illa.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar