Medlem
Skrivet av Exim:

Det känns som FZ har 2 betyg 4/5 och 5/5

Kanske finns många utvalda bra spel också...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag testade Crysis 2 igår, och jag kan säga att helversionen är dx9 fortfarande, ser ut och känns som ett totalt xbox-spel. det är inte likt crysis 1 på något sätt utan man känner Väldigt tydligt att det är gjort primärt för xbox. grafiken går inte att ställa in i fullversionen heller, high och xtreme kan man välja bara typ, jag är väldigt besviken.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av b3pp0:

Jag testade Crysis 2 igår, och jag kan säga att helversionen är dx9 fortfarande, ser ut och känns som ett totalt xbox-spel. det är inte likt crysis 1 på något sätt utan man känner Väldigt tydligt att det är gjort primärt för xbox. grafiken går inte att ställa in i fullversionen heller, high och xtreme kan man välja bara typ, jag är väldigt besviken.

Jag kan faktist inte hålla med, Det ser MYCKET bättre ut på PC än x-box 360, jag maxade spelet utan något lagg och det ser helt otroligt ut även om det är DX9 så fattar inte varför alla ska vara så negativa när det gäller det där? Det som jag klagar lite på är som sagt att man inte kan ändra mer i grafikinställningar som AA och skuggor etc vilket jag skulle vilja pilla lite mer på, och jag har lite CD-Key problem när man kör på internet... annars så är det här spelet otroligt!

Medlem

jag hittade på forumet från steam ett program som låter en ställa in all grafik, såsom man egentligen borde kunna i menyn. men eftersom det är en näst intill ren portning så har dom ju inte tagit med den funktionen utan kör på att spelet mer lr mindre självt känner av vad datorn klarar. är mer nöjd med grafiken med max i allt, men fortf, dx11 finns, dx9 är hur gammalt som helst. att vi ska betala samma för något som kunde haft betydligt bättre grafik och känsla om det gjorts primärt för pc, är fel. ännu ett exempel på att portning i precis alla fall förstör spelen. inte helt kanske, men mkt mer än nödvändigt.


signatur

//monster

Medlem

Helt oförståeligt hur jag har kunnat missat denna recension :S!

Riktigt intressant att läsa igenom kommentarerna här. Fullt krig redaktionen vs. läsarna!

Även jag anser dock att ni på redaktionen är väldig vinklade och förespråkar konsol 'gaming' trots att vem som helst med erfarenhet (och det bör ni ha, ni började ju som en Quake sida för X- antal år sedan) vet att det leder till fördummande av spelscenen i allmänhet.

Jag skulle kunna skriva mycket mer här, men jag orkar inte. jag tror inte ni heller orkar läsa.

Ang. Crysis 2 så är det ett självklart köp till pc. Även om det har fått dåliga recensioner, och då syftar jag på de från användarna inte redaktionen, så tycker jag _alltid_ att man själv skall prova på innan man kan få en riktig uppfattning. Vi gillar olika! (skämt åsido) men jag kommer skaffa det och lira igenom, förhoppningsvis är det inte så dåligt som det framgår här.

Medlem

Vilket jävlar gnäll det är på folk. Läs och var glad. "Nääää men spelet fick ju en 4 trots att det suger". Jaha, det tycker uppenbarligen inte recensenten och väldigt många andra. Du får tycka annorlunda, jag tänker inte hoppa på dig för det(det finns dock risk för att jag får dodga lite).

Ni som sitter och tänker alltför mycket på skalan är uppenbarligen inte medvetna om hur mycket skitspel som släpps årligen. Många av dem så ointressanta att FZ och många andra väljer att inte recensera dem. Så att storspelen som satsas rejäla summor pengar och resurser på får "bra till mycket bra" i betyg är knappast ett mysterium. Uppför er för tusan.


signatur
Medlem

Hatar spel utan sparfunktion över allt annat, så detta lär knappast spelas igenom...

Sen känns det så otroligt fail av Crytek att inte lansera spelet med native Dx11 support, hela meningen med crysis var ju att trycka sin maskin till det allra yttersta... Nu blir det bara pannkaka, ett FPS som vilket annat som helst... usch.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Första Crysis var bra...men inte den showstopper som man trodde......tvåan har jag mindre förväntningar på....


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

opA
Medlem

Suttit och spelat några banor nu och tycker inte de är särskilt snyggt... liknar Crysis 1, inget mer.. soldater och särskilt soldater utan ansiktsmask ser alldeles för fyrkantiga ut..

Grafikinställningar på hardcore utan något tweak som läckt ut..

Medlem

Om någon påstår att detta spelet inte är snyggt, så måste de antingen trolla eller ha fel på synen eller datorn.

opA
Medlem
Skrivet av hest:

Om någon påstår att detta spelet inte är snyggt, så måste de antingen trolla eller ha fel på synen eller datorn.

Battlefield 3 är snyggt.. detta är medelmåtta..

Medlem
Skrivet av opA:
Skrivet av hest:

Om någon påstår att detta spelet inte är snyggt, så måste de antingen trolla eller ha fel på synen eller datorn.

Battlefield 3 är snyggt.. detta är medelmåtta..

Oh, har BF3 släppts redan?!

opA
Medlem
Skrivet av hest:

Oh, har BF3 släppts redan?!

Movie-spectator

Medlem

Jag blev grymt besviken på Crysis 2. Vapenljuden är medelmåttiga, hoppas på någon slags mod där som förbättrar dem. Ingen möjlighet att spara.. det kändes helt ok i Farcry men inte i Crysis 2. Fienderna hittills har känts ganska tråkiga, och som det inte var nog så är inte grafiken alls det man hoppats på även om den fortfarande är bra.

Edit: Efter att ha spelat igenom nästan hela spelet har jag nog ändrat lite uppfattning. Höja basen hjälpte ljudet nåt så enormt, hade basen sänkt av nån anledning. Att inte kunna spara känns fortfarande irriterande och buggen där man förlorar nano poäng eller vafan det heter är störig. Fienderna är fortfarande ganska tråkiga. Grafiken glömde jag helt och hållet bort att tänka på AIn är ganska korkad förstås, speciellt soldaterna. Tex kan de stå och lobba L-Tag granater på ett och samma ställe i en lång tills de får syn på en igen. Flankera vet de inte vad det är för nåt.. Vet inte om det är EAs fel eller Crytek eller bådas, men Crysis 2 är definitivt långt ifrån så bra som man hade hoppats efter Crysis varken grafikmässigt eller i övrigt.

Medlem

Grymt roligt SP måste jag säga. Har dock inte kunnat logga in i MP än, och har haft spelet sen releasedagen. Säger att serienumret redan används. Suger mer än måttligt.

Angående grafiken så har jag lite kluvna känslor. Visst det är riktigt snyggt. Ljus och skuggor är riktigt fina, men det märks att motorn är skriven med konsoll i åtanke.
Något som också stör mig är att texturerna är extremt oskarpa på nära håll. Det kunde de åtminstone gjort bättre i PC versionen tycker man.

Sen finns det en hel del buggar. Den mest irriterande är nog att Nano yada yada som man plockar från aliens har en tendens att försvinna helt random.
En mindre irriterande bugg är AI'n som buggar ur relativt ofta. Springer in i väggar eller i cirklar. Småskrattade lite för mig själv när jag står helt synlig i en korridor och det kommer en soldat mot mig. Har en dörr precis framför mig till höger, och helt plötsligt gör soldaten gör en u-sväng genom dörren och står och springer in i väggen.

Överlag är jag ändå rätt nöjd med spelet, iaf SP delen som är riktigt episk på sina ställen. Synd att det har fått lida pga konsollerna bara.

Flakmonkey

Man blir ju lite mörkrädd när man läser kommentarerna här och sportfantast och gnagare som man är så känner man ju igen tendenserna från debatterna som brukar vara på forum där. Personangrepp och folk som tycks se sig själv som martyrer och korsriddare för någonting (ett idrottslag, PC, ett spel, etc) är precis sånt som man ser där och man ser allt mer av här. Förstår ju som alla andra att man kan bli upprörd och inte hålla med någons åsikt men man måste ju ändå ha respekt för personen i fråga... en trist utveckling helt klart :/

Men men för att nämna något om Crysis 2 så känns det som ett typiskt spel som jag tänker skaffa när det reas ut för en 200 kr i någon trevlig spelbutik. Tycks på på beskrivningen vara ett välgjort singleplayer-FPS som man kan döda några timmar med

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Man blir ju lite mörkrädd när man läser kommentarerna här och sportfantast och gnagare som man är så känner man ju igen tendenserna från debatterna som brukar vara på forum där. Personangrepp och folk som tycks se sig själv som martyrer och korsriddare för någonting (ett idrottslag, PC, ett spel, etc) är precis sånt som man ser där och man ser allt mer av här. Förstår ju som alla andra att man kan bli upprörd och inte hålla med någons åsikt men man måste ju ändå ha respekt för personen i fråga... en trist utveckling helt klart :/

Jupp, och ofta så är det "jag kan inte komma på nåt vettigt att säga så därför kallar jag dig för idiot". De flesta av oss tittar mest på, käkar popcorn och undrar hur fan folk är funtade egentligen Kan inte folk skriva nåt vettigt borde de inte skriva alls ("nåt vettigt" kan vara så lite som en mening, att kalla någon dum för att denne skriver "jag håller inte alls med" är bara idiotiskt).

Önskar att jag väntat tills priset gått ner på Crysis 2 + dx 11 patchen men det är lätt att vara efterklok.. Spelet är inte dåligt, men det är inte så bra som det borde ha varit(då menar jag inte bara grafikmässigt).

Medlem

Wow, vilken emo tråd.... 10 av 10!

Över till spelet... (PC versionen) Shit vilken överraskning, SP-kampanjen var ju skitskojj, avsevärt bättre än crysis 1 högst mediokra kampanj som dock höjdes av den absolut fantastiska grafiken.
Måste nog säga att detta var det roligaste SP FPS jag har spelat sen... ja bra länge sen var det jag hade så kul i single, varvade spelet i söndags och startade om kampanjen på en gång med högre svårighetsgrad.
Mycket välregisserat, skitballa miljöer, man e så jävla trött på bruntindade miljöer och random arabiska marknadsstånd.
Speltiden var avsevärt mycket längre än vad jag hade förväntat mig från ett modernt FPS om man jämför med COD och MOH senaste skapelser där man springer igenom skräpet på 6-8 timmar så tar det mellan 12-15 timmar i crysis 2 vilket man ju måste applådera.
Jag har inte stött på några större buggar i spelet för tillfället, lite småskit med blinkande texturer vid nåt tillfälle, annars har det funkat bra.

Har inte kört MP än förutom det tidigare demot som jag tyckte sög. Om förövrigt du som jag baserade ditt beslut att köpa crysis 2 på att spela MP demot så säger jag bara ge det en chans till, lätt värt pengarna, ett bra spel baseras inte på DX versioner... jävla muppar! (Avbokade min förbeställning efter att jag testat mp demot, sprang ut och köppte skiten direkt efter att jag läst FZ.se och escapistmagazine.com's recensioner)

Angående er som klagar på grafiken så undrar jag bara om ni föddes synskadade, spelet ser MINST lika bra ut som crysis 1 om inte bättre, jag installerade om Crysis 1 på min dator för en jämförelse och om ni inte sitter på några jävla skitriggar som inte låter er köra med allt urmaxat så ser crysis 2 minst lika bra ut om inte bättre än ettan oavsett DX stöd, skillnadena mellan DX9 och 11 är jävligt små i verkligheten och jag kan satsa en hel del pengar på att dom flesta inte kan se skillnad på en DX9 och en DX10 eller 11 screenshot.

Ännu en EDIT: Vi får ej glömma att nämna den smått fantastiska musiken i spelet, skriven av Hans Zimmer, jävlar vilket score! (om du av nån förmodan har bott under en sten dom senaste 20 åren får du en imdb länk här http://www.imdb.com/name/nm0001877/ )

Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Hade gett 1/5 tills DX11 släpps.

För att version av Direct X är helt avgörande för hur kul eller snyggt ett spel kan vara!?

Jävla gnäll, flera talare här gråter ju värre än min 6-åring när jag hotar med indraget lördagsgodis pga upprepad olydnad!

Men om någon här faktiskt tror att allt under DX11 ser ut som Wolfenstein 3D, så föreslår jag att ni tankar *host* demot. Skruva sedan upp grafiken till den visuella nivå ni önskar (era datorer klarar) och jämför!
Tag ett DX9 spel som vid sitt släpp hade bra grafik och jämför med Crysis 2. Och givetvis på lika grafikinställningar, annars är det meningslöst.

Crysis 2 ÄR skitsnyggt och på min dator får jag betydligt snyggare grafik OCH högre fps jämfört med Crysis/Warhead. Jag kan spela Crysis 2 på hög grafik i 1600x1200(crt ftw) och jag får betydligt högre och jämnare fps OCH det är i värsta fall lika snyggt som "ettan" men oftast mycket snyggare.

Och min dator är högst ordinär: Core 2 Duo E8400 @ 3,8Ghz, 2Gb 1066Mhz RAM och GTX460 1Gb @800/1600/1900.

Medlem

Ja det var helt rätt betyg, riktigt bra spel. Keep up the good work Fredrik Eriksson och FZ.

Medlem

Ingen fördumning? Så det är inte sant att dräkten säger åt dig hur du ska spela och att förstörelsen är mkt sämre i 2:an? Har inte testat spelet än.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Ingen fördumning? Så det är inte sant att dräkten säger åt dig hur du ska spela och att förstörelsen är mkt sämre i 2:an? Har inte testat spelet än.

Dräkten säger inte till dig hur du ska spela. Du tar fram kikaren vid vissa ställen i spelet och så kan du få lite tips, typ var det finns ammo osv men du kan välja att inte använda kikaren.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mortalis:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av kaem79:

jag är inte övertygad eftersom FZ har subjektiva recensioner. köper nog det från ica för 99:- i stället....

No shit, vad förväntade du dig?
"Detta är ett spel. Perspektivet är förstaperson." - Där har du en objektiv recension..

Alla är inte lika dåliga på att skriva objektivt som du. Det går att skriva objektivt utan att skriva sju ord och idiotförklara alla som tycker FZ är köpta, vilket de är. Tror du FZ vågar ge ett riktigt rättvist betyg till t.ex. Dragon Age när utgivaren precis betalat alla recensenters "löner" genom sin enorma reklambanner på sidan?
Tror du FZ ger objektivitet när de åker på bjudresor till Dice för att få exklusivitet på Battlefield-spel? Du tror inte utgivare förväntar sig något i utbyte någonstans längs vägen?
Det går att få objektivitet, men tro inte att det går att få på en köpt sida, eller en köpt tidning. Man får ta allt med enorm nypa salt. Blir inte förvånad om detta meddelande tas bort snart...

Jag citerar det istället, så att folk kan läsa det igen. Vi sysslar lika mycket med censur som med köpta recensioner. Att vi inte skulle våga säga vad vi tycker, baserat på ett fåtal exempel ur vår rätt kraftiga recensionsstock, är ett märkligt sätt att tolka statistik men vi vet ju vad som brukar sägas om siffertugg.

Jag vet att du inte kommer att tro mig men redaktionen har ingenting med med vad annonssäljarna gör. Många gånger vet vi inte ens vilka kampanjer som ligger planerade. Dragon Age kände vi till eftersom konceptet testades internt innan det sjösattes. Vore så jobbigt med en icke fungerande stängknapp eller liknande. Och diskussionen om bjudresor är intressant och inte särskilt ny.

Samtidigt som det såklart är känsligt att motparten betalar rese- och boendekostnader är det en nödvändighet för att kunna ge er läsare förhandstittar och recensioner i tid. Få, om någon, mediaaktör har råd att själva bekosta sådant. Vi är dock väldigt tydliga med att avsäga oss alla krav på motprestation i form av en artikel. Nu är det sällan det händer eftersom resorna vi väljer att ta ofta går till så pass intressanta titlar att det vore dumt att inte skriva om sina intryck. Vi på webben har ju inte heller några utrymmesbegränsningar. Utan att ha riktigt torrt på fötterna vet jag att PC Gamer får saxa bort artiklar ibland.

Vi är öppna för att diskutera, och ytterligare motivera, de betyg vi sätter men att säga att vi är köpta är ingen bra start.

Förut så hade ni ju en annan recensent som fick en liten spalt att fylla med vad han tyckte om spelet. Ni kanske skulle utveckla det och använda det mer? Typ låta nån riktigt grinig jävel få belysa alla problem. Det lär ju inte vara så svårt att hitta någon bland era besökare som skulle passa till det jobbet

Medlem

Helt ok singleplayer, men man kunde gjort mycket mer med storyn.. det behövs fler riktigt kompetenta historieberättare till spelindustrin, för det är fanemig det jag vill uppleva när jag spelar singleplay... en bra story

Medlem

Vill ha det här spelet, jag älskar Cryengine 3


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Inga dedikerade servrar, bara p2p, Bara 12 pers online, inget annat än DirectX 9, luktar succé lång väg
Inte för att tala om dåliga hitboxar. lagg i multiplayer och helt obalanserade perks.
En spelare med hög level kommer att vinna över en med låg level oavsett deras inbördes skicklighet, så mycket hjälp får man på "toppnivå"...
Tyvärr, men ytterligare en CoD-klon, roligt med suit abilities men trasigt gameplay och bristen på balans gör detta till ett givet icke-köp

Det finns dedikerade servrar, INGET p2p och 16 pers online. Kört online ett tag nu och kan garanterat säga att det är lite buggat ja men hitboxen är mer konstant än BC2 i början, men det är också brutalt kul. Jag har inte märkt av något riktigt obalanserat vapen eller perk faktiskt.

Medlem

Spelet va skit kul. <3 både multi å singel! så ni som lipar: STFU!!

Medlem

Spelet som SP var hur bra som helst! Saknade inte DX11 ett tugg, den är vackraste FPS shooter jag har någonsin spelat! Musiken och audio är helt fenomenalt! Riktigt bra känsla genom hela spelet mycket pga fantastiska musiken som Hans Zimmer har gjort. Spelet är som Half-Life 2 som bäst, känslan, är lik när man spelade genom den en gång i tiden, då var det mäktigt. Ett sant nöje var att spela SP kampanjen genom helt enkelt, enda som man saknar är kanske ännu fler nano suit egenskaper,till ex nån "boost" grej skulle vart kul :).

Det är just nano dräkt som skiljer denna spel med andra FPS-spel, mycket roligt att använda. MP ser bra ut också, har inte spelat så mycket än. Men ni som tvekar Crysis 2, köp! Ni kommer inte ångra...spelet funkar som bäst, när det mörkt ute och inne, hörlurar på och bara köra...som att vara med en action film, coolt!

Medlem

Det enda sättet att få reda på om ett spel är bra är att lyssna på zero punctuation: http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation
Han säger iaf som han tycker.

Är så jävla trött på spel med 55 graders FOV och sopiga kontroller pga konsoll. Varför har man så jävla inzoomad FOV? Det känns som om man har ögonen två meter framför gubben och allt rör sig jättefort.
Jag vill veta om det är nån COOP i spelet, hur kan man missa att ta upp det i en recension? :'(

Inaktiv

"Crytek blev ifrågasatta, hånade och hatade av sina mest trogna spelare. Som svar på tal levererar de kärlek i form en uppföljare som övertrumfar föregångaren på samtliga punkter. Fansen borde skämmas."

Håller fullständigt med och tycker det är starkt av FZ att skriva detta. Nästan alla negativa kommentarer kommer från folk som inte har en aning om vad dom snackar om. Om ni ska vara så jävla cyniska, sarkastiska och äckliga så kan ni väl hitta ett annat ställe att hänga på istället för FZ? Tycker det är tråkigt att FZ ska få ta skit för att det hänger så mycket drägg här som hatar allt sedan Ocarina of Time och Windows 3.11.

Innan ni kommer med era uppkäftiga kommentarer kanske ni ska ta och testa spelet, utforska lite möjligheter och läsa mer om det.

Skriv svar