Har World of Warcraft nått kulmen?

Medlem

Dö å ge plats åt något nytt tack.

Medlem

Därför jag mest lirar FPS nuförtiden. Folk hinner inte att sitta och skriva massa skit och whina så mkt.

Medlem

Nja, natt kulmen undrar jag om det har, kan fortfarande ga upp igen med nasta expansion.
Forstar inte WoW-hatet dock, att folk onskar att det ska do osv, om du inte gillar spelet, spela det inte, helt enkelt, varfor gnalla overallt vilket skitspel det ar?
Jag har spelat WoW, men gor inte det nu langre, men jag har aldrig haft behovet att whina om spelet...

Medlem

Jag har spelat WoW sen release och mitt konto blev inaktivt nu den 5:e maj. Detta beror mest på att jag inte har tid att raida för tillfället. Jag tycker spelet erbjuder väldigt lite om man inte har tid att raida. Det ända jag tyckte var roligt mot slutet var att spela upp nya characters och spela Battlegrounds, dock så hade min server allt mellan 10-30 miunters kö vilket jag tycker är aldeles för långt.

Just nu känns det riktigt bra, spelar mest World of Tanks och dammar av Wiit därimellan, finns många bra spel jag aldrig kört klart, Zelda, Metriod m.m.
World of Tanks kan verkligen rekomenderas, inga köer och matcherna tar max 15 minuter, oftas kortare än då. Gratis att spela dessutom, men man har rätt sköna fördelar om man betalar ett par kronor för in-game valutan.

Jag ser fram mot Blizzards nya MMO projekt då jag inte har något imot WoW igentligen, bara att det inte passar mig tidsmässigt för tillfället. Mest av allt ser jag fram mot Diablo 3 då det är ett spel man kan spela mer självständigt och i mån av tid, åtminstone var Diablo 2 så och jag hoppas de inte ändrat alltför mycket på det konceptet.

Medlem

Wow har varit mitt snart 40-åriga livs största spelupplevelse. Så många timmar jag spelat och så kul jag har haft! Men allt har sin tid, och wow:s tid är förbi för min del.

Medlem

Är jag den enda som kopplat detta till ett annat stort mmo som faktist nämnvärt tagit spelare från WoW? Med det menar jag Rift så klart. Det är ju trots allt det första någorlunda bra mmo't sen WoW kom ut för sex år sedan. Att folk tycker WoW ska dö ut är för mig outgrundligt då det inte finns någon nämnvärd ersättare på horisonten ens idag. Får väl se vad GW2 kan prestera, men tvivlar på att folk börjar med det istället. Däremot kan jag tänka mig att endel människor dras från WoW till D3 när det väl kommer...

Medlem

Felstavning FZ! "Sjunkit" heter det, inte "sjunkigt"


signatur

Imperator

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Felstavning FZ! "Sjunkit" heter det, inte "sjunkigt"

sunkigt är ju schystare isf.

Inaktiv

Wow kommer alltid ha en plats i mitt hjärta!

Avstängd

Pre-tbc Love !
Tbc Sjukt
wotlk sådär
cata skit

Medlem

Stämmer, har själv aldrig spelat WoW. Dock har jag en del kompisar som gjorde och inget gör det längre. De slutade väl för ca 3-6 månader sen.

Medlem

wow har tappat spelare bara för att noobsen inte klarar av dom nya hc och raidsen

Medlem

Själv har jag inte lirat sedan Oktober 2010, så Cataclysm har jag inte lirat. Från vad jag hört och sett ska det vara bra, men har som sagt inte provat på själv. Tror dock verkligen inte att detta är slutet för Wow. iaf inte om BLizzard inte ger upp. Släpper de en ny expansion imorrn, kommer antalet spelare att öka med 1.2miljoner och då bryr sig ingen om dagens siffror längre.

Medlem

[quote=Tootzi"virtuell-facebook-värld"[/quote]

Exakt så känns det nu, men allting är bra från början, WoW tillhör det förflutna imo och är absolut inte värt 150kr/månaden såvida man inte är efter top10 ranking på inom raid eller pvp scenen.

Medlem

Ja nu spelar jag knappt wow alls längre. Har precis köpt en månad bara för att hålla mina karaktärer i liv. Funderar på faktiskt om jag ska lägga ner helt. Det är inte alls lika kul längre som det var innan.

Medlem

här har ni en av de 600k som lyckades sluta med knarket...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Alla ni som säger:
"WoW är för lätt"
"WoW är fördummade ochenkelt"
"Man får gear för ingenting"
Med mera, med mera....

Hur många av er är:
Full Cata epic gearade?
Har klarat alla achivements i raids och dungeons?
Har dödat alla bossar i WoTLK på heroic mode? (Utan cataclysm gear)
Har dödat alla bossar i CATA på heroic mode?

Inaktiv

La ner WoW för länge sen, tog dock o testade igen då wotlk släpptes... Men det var ju riktigt dåligt så inte blivit något mer sen dess. Vad jag sett och hört om Cataclysm så låter det inget vidare bra. WoW verkar ju inte veta vad det vill, om det vill tilltala casual spelare eller hardcore spelare eller någon annan sorts spelare, velar ju fram och tillbaka med alla patchar.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Wow kommer alltid ha en plats i mitt hjärta!

Håller absolut med dig! Finns väldigt få spel som kan ge samma känsla som den när man för första gången loggade in i Azeroth. För min del redan 2004 i den amerikanska betan. Tror dem flesta har vuxit ifrån wow och blizzard har inte direkt hjälpt till med expansionerna. Över en natt så har en crit gått från ca 1000 till 4000.. En heal från 1200 till 4500.. Reagerade redan i BC men var ändå förlåtande och tyckte det var sådär. Sen kom Wotlk.. den gillade jag faktiskt då jag fick en svag känsla av Azeroth men Cata? Där brast allt.. För mkt fördummande ändringar, omgjorda talent träd och det faktum att man leds vidare i questande osv. Känns som att Blizzard kapade en del av friheten man hade i början. Nej tack.. ingen fortsättning för mig såvida Blizz inte ger tillbaka det dem snodde från oss!

Medlem
Skrivet av Deetoy:
Skrivet av showerguy:

Wow kommer alltid ha en plats i mitt hjärta!

Håller absolut med dig! Finns väldigt få spel som kan ge samma känsla som den när man för första gången loggade in i Azeroth. För min del redan 2004 i den amerikanska betan. Tror dem flesta har vuxit ifrån wow och blizzard har inte direkt hjälpt till med expansionerna. Över en natt så har en crit gått från ca 1000 till 4000.. En heal från 1200 till 4500.. Reagerade redan i BC men var ändå förlåtande och tyckte det var sådär. Sen kom Wotlk.. den gillade jag faktiskt då jag fick en svag känsla av Azeroth men Cata? Där brast allt.. För mkt fördummande ändringar, omgjorda talent träd och det faktum att man leds vidare i questande osv. Känns som att Blizzard kapade en del av friheten man hade i början. Nej tack.. ingen fortsättning för mig såvida Blizz inte ger tillbaka det dem snodde från oss!

För första gången fick jag en bild av hur WOW var från början. Känns som att den hellre hade funnits kvar idag än hur det är idag.
PS: Håller absolut med dig om de omgjorda talent-trädet. Blev sketsur när jag loggade in 04/12/2011 och märkte att jag var tvungen att göra om allt på nytt när jag redan hade riktigt bra koncept på det hela innan.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Deetoy:
Skrivet av showerguy:

Wow kommer alltid ha en plats i mitt hjärta!

Håller absolut med dig! Finns väldigt få spel som kan ge samma känsla som den när man för första gången loggade in i Azeroth. För min del redan 2004 i den amerikanska betan. Tror dem flesta har vuxit ifrån wow och blizzard har inte direkt hjälpt till med expansionerna. Över en natt så har en crit gått från ca 1000 till 4000.. En heal från 1200 till 4500.. Reagerade redan i BC men var ändå förlåtande och tyckte det var sådär. Sen kom Wotlk.. den gillade jag faktiskt då jag fick en svag känsla av Azeroth men Cata? Där brast allt.. För mkt fördummande ändringar, omgjorda talent träd och det faktum att man leds vidare i questande osv. Känns som att Blizzard kapade en del av friheten man hade i början. Nej tack.. ingen fortsättning för mig såvida Blizz inte ger tillbaka det dem snodde från oss!

För första gången fick jag en bild av hur WOW var från början. Känns som att den hellre hade funnits kvar idag än hur det är idag.
PS: Håller absolut med dig om de omgjorda talent-trädet. Blev sketsur när jag loggade in 04/12/2011 och märkte att jag var tvungen att göra om allt på nytt när jag redan hade riktigt bra koncept på det hela innan.

WoW var bäst i vanilla, sen efter BC så har spelet blivit mer automatiskt. Man behöver inte ens läsa quest loggen längre. Dock så är questen bättre gjord nu än då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Senjinone:

Alla ni som säger:
"WoW är för lätt"
"WoW är fördummade ochenkelt"
"Man får gear för ingenting"
Med mera, med mera....

Hur många av er är:
Full Cata epic gearade?
Har klarat alla achivements i raids och dungeons?
Har dödat alla bossar i WoTLK på heroic mode? (Utan cataclysm gear)
Har dödat alla bossar i CATA på heroic mode?

Gissar på 2%? Om man nu ska säga att spelet suger kan man väl också ha testat det lite. Jag gillade inte heller cata i början men det är inte alltför dåligt.

Förresten, den här som har tagit 13/13 hc och tycker spelet suger, ni har full rätt att klaga på spelet. Men om man inte har tagit en HC boss kan man bara vara tyst, det är inte så super enkelt som man skulle kunna tro...

Men om det nu är så enkelt som ni säger, kan ni ta och visa att ni har klarat alla HC bossar då, ni har ju inga problem alls för ni är Classic veteraner, eller?

Medlem

Cata är inte speciellt casual vänligt, inte undra på att den stora massan tröttna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Kan väl inte sluta på annat sätt efter så många år?

Medlem

Att WoW är för lätt är väl en tolkningsfråga. Tycker raids och heroic 5mans har varit lagom utmanande, men resten av spelet har streamlinats för mycket. Känns som att jag går till soc när jag får majoriteten av mina epics från en valot point-vendor.

Även om jag tycker WoW har mycket att erbjuda och fortfarande är nr1 när det gäller raid och 5mansgrottor så räcker det inte i längden. Att klaga på att siffrorna ökar känns lite larvigt men mitt största problem är flying mounts och de stream-linade questerna. Känns inte det minsta intressant att utforska världen längre och allt som är intressant efter lvl 85 händer i små instanceade rum... kunde lika gärna varit via battle.net-chat som jag ordnade med allt anant skit

Medlem

När cata släpptes tog det inte lång tid inann "kidsen" började pipa om att det är för svårt med HC´s och blizzard gjorde som gnällspikarna ville...utmaning försvann totalt så nu är det som wolk instanser....där dog spelet för mig,raid är det enda stället där det finns lite motstånd.

Medlem

Håller med om att Cataclysm inte var någon höjdare men att det var för lätt? lol säger jag bara.

Visst, random heroics o quests o dylikt är ju inte direkt någon match längre men det fanns och finns fortfarande många bossar i 10/25 manna instanserna som är ganska svåra.

Anledningen till att jag slutade var att det inte fanns något mer att göra.
Efter att man clearat alla 10 manna instanser var spelet slut förutom att man kan köra heroic mode vilket är idiotiskt då 10 manna heroics är mycket svårare än 25 manna samt att vårat guild råkade endast bestå av typ 15 pers.

Sen tycker jag att hela heroic biten är ett rätt billigt sätt för blizzard att komma undan då dom i praktiken bara återvinner gammalt material.

Och dom som tipsar om att EVE är ett bra spel, ja dom har rätt. EVE är riktigt bra MEN, du får inte ha varken flickvän eller jobb vid sidan om, för då håller det inte.

Anledningen är inte att spelet är super beroendeframkallande utan att allt du gör ( krigar, pvpar, minar, questar) tar så enormt mycket längre tid än vad det gör i ett normalt mmo. IMO.

Medlem

Skyller på Ghostcrawler, snubben kan ju inte balansera PvP för 5 öre.

Medlem

Alla säger att spelet har blivit sämre antingen efter BC eller WOOTLK, när nästan allt egentligen har blivit bättre. Om man tänker på det så har det verkligen blivit bättre.

Tror snarare att spelare har tröttnat, eller tar de sakerna som gör spelet så bra för givet nu, de sakerna som var nya och spännande när spelet kom. Den stora fria världen. de storslagna miljöerna, första gången du fick en epic mm. Questa och lvla med dina poolare. Raida med vänner osv. Allt det där tar man för givet nu. En jämn match i Alterac valley! Man har upplevt de sakerna för många gånger. Nu tröttnar du snabbare, du kräver mer content i snabbare takt. Storyn har blivit för lång och utdragen för att kunna hänga med i. osv.

Så känns det för mig. Slutade efter wotlk, inte för att spelet blivit sämre. Man blev mätt helt enkelt.

Den bästa tiden var i första spelet när man började questa i zoonerna där man får lov att döda den andra factionen. Man gaddade ihop sig för att döda varandra och raida småstäder mm. Det va verkligen en ny spelupplevelse som du aldrig hade upplevt innan. WOW var revolutionerade när det kom. Nu är det standard.Det man förväntar sig, det man tar för givet.

Medlem

Kan ju säga så här, jag jobbar på ett lager som är grossist för dvs stora företag i Sverige som handlar med spel tex.
Vi fick skicka tillbaks hälften av alla Cata för dom sålde för dåligt i butikerna...
Säger en del om de

123
Skriv svar