Medlem

Så spelet kändes mycket bättre efter att du fick spela PC versionen? ...

Nja, inte för att skryta men alltså, typ...

http://img4.gametrailers.com/community/images/userimages/1103273-1203566373-PCMasterRace2.PNG


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Det var så här jag kände med Enemy Territory: Quake Wars... såg fantastiskt ut innan release men så fort man la vantarna på demot så insåg man att ingenting fungerade eller kändes som det skulle.

Wolfenstein må ha varit bra spel men nu börjar man ju undra om Splash Damage någonsin får ihop ett välpolerat eget spel. Det är synd för dom har väldigt bra idéer här och där.

Medlem

phu, glad att ajg inte köpte detta, testade hos en kompis, och var nog det tråkigaste fps jag spelat trorjag, trevlig grafik men gillade inte alla spelet:/


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kan dom inte bara göra en vanlig shooter med grym multiplayer och fokus på kompetetivt spel/esport?

Medlem

"Medics kan till exempel välja att bara fokusera på att återuppliva kamrater och får därför en extra erfarenhetsbonus varje gång de lyckas."

Kanske inte det mest utmärkande exemplet på att ha "tänkt till" som spelmakare för att göra folk intresserade av andra klasser. Är väl standard med Medics som återupplivar i lagbaserat MP nuförtiden?

Medlem

Jag kommer att köpa detta för att kunna spela co-op med polarna.

Vägrar PvP, men gillar spel med co-op och detta ser jäkligt skoj ut!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Har kört ca. en timme av spelet på PC nu och jag måste säga att det STÖRSTA problemet enligt mig är att man rör sig segt som sirap. Inte för att jag avgudar CoD eller CS men där har man i varje fall responsiva kontroller (vad gäller musrörelser). Jag har även problem med prestandan, det är inte direkt 60 konstanta FPS (sitter på en i7 2600K @ 4.5 GHz, 8 GB RAM, GTX 570 @ 1920x1200). Snarare nere och nosar på 20 FPS ibland och det utan att spelet ö.h.t. ser imponerande ut rent grafiskt (dock är den grafiska _stilen_ vacker) och det med alla inställningar på högsta.

Och var ser man sin egen ping? Upplägget är bra men om detta ska hålla i längden bör ett spelet optimeras på många plan. Jag borde ha väntat tills några patchar har kommit, men å andra sidan, varför är det så trendigt nu för tiden att släppa trasiga/halvfärdiga spel?!

Medlem

Säg det spel som är perfekt vid release? WOW? AOC? BF1942? TF2? BC2?
Ja listan kan göras lång. Tror ni spelet blir sämre vid nya patchar?

Medlem
Skrivet av Styrman:

Säg det spel som är perfekt vid release? WOW? AOC? BF1942? TF2? BC2?
Ja listan kan göras lång. Tror ni spelet blir sämre vid nya patchar?

Nej, men jag vore tacksam om utvecklarna kunde testa spelen, enligt mig 'a'r det inte acceptabelt att ljudet d'o'r tva ganger under 1 timme, i synnerhet inte n'a'r man f'o'rsenat spelet ett halvar.

Du b'o'r halla med om detta?

Quality assurance is underrated.

Medlem

Gillade vad jag provade. Blev att jag köpte spelet. Kan visst hålla med att låsa upp vapen med tillbehör är lite dumt. och bottarna är helt sämst. Annars är spelet i grunden väldigt bra. Perksen gör inte för mycket skillnad samat att det inte går att kombinera fram extrem overpower som i CoD serien.
Har inte provat Multi än eftersom jag just köpte spelet.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

För de som klagar på upplåsningen av vapen: Det är inte meningen att bara de som nöter allra mest ska få tillgång till vapnen, ingen vapenexklusivitet. Alla som kör challenges får dem, vad alla sen väljer att använda kommer att variera mer efter personlig smak och stil

Personligen tycker jag att detta känns mer som en BRA sak än något att klaga på, kom ihåg att vapnen inte är nån belöning för lång och trogen tjänst, spelet BÖRJAR när man har tillgång till allt och har lärt sig hur saker funkar...

Inaktiv

FZ eller vem som helst,, Skriv på sidan när Brink hamnar på rea eller har nån kampanj

tack på förhand

Medlem

Finns inget annat sätt att uttrycka det på... Sämst.


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Medlem

Överhypat spel. Usch.

Medlem

fan sista gången jag förbeställer ett spel, även om det skulle gälla system shock 3 eller bioshock:infinite .....

mg
Medlem

Varför failar så många att få ut ett roligt/polerat FPS idag?

Är pc-spelarna för kräsna?
Är det för mkt jobb för utvecklarna, nu när spelen ska rulla på varenda apparat vi har hemmen?

Hade varit roligt att testa, men känner mig avskräckt.

Ordentliga Betatester borde bli obligatoriskt för all komersiell mjukvara =P

Medlem

Ja jag hoppas ju på att folk köper Red faction armageddon i början av juni och spelar det mp istället/ochså. sorry.

Medlem

Jag avaktar tror jag sålänge. För att jag hatar när man köper ett spel och sedan blir servrana helt tomma. Kan tänka mig attt många stör ihjäl sig på utmaningarna. Sedan även bottarna, dock så går det väl att ställa in i inställningar så man aldrig hamnar i en match med jubelidioterna:D

Medlem

Ett av dom sämre spelen på länge.. Skulle på sin höjd ge det 2/5... svag 2a mao

Medlem

Tråkigt att det har fått så låga betyg överallt. Character creation såg riktigt mysig ut men skenet bedrar

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Tänka sig att spelutvecklare fortfarande har svårt för att göra en ordentlig serverbläddrare än

Det kallas konsol utvecklat/focuserat spel...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Ankan:

Det jag har sett av spelet har inte sett särskilt speciellt ut... Ser ut som vilket FPS som helst med objektiv. Hade jag fått det gratis eller väldigt billigt hade jag kanske gett det en chans men inte som det ser ut nu.

Haha hur fan ska ett FPS spel se ut för att du ska vara nöjd?!


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av mg:

Varför failar så många att få ut ett roligt/polerat FPS idag?

Man ska "idag" släppa till så många plattformar som möjligt vilket gör att kvalitet för någon plattform alltid blir lidande. Och känner att det är alltid PC som får stryk numera...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Finns inget demo antar jag?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

mg
Medlem

köpt och testat, blandade känslor här..

Spelet ger en generell känsla av att vara för xbox/ps3, med menyer osv. styrning/aim känns som det svarar snabbt och bra , inga konstigheter där tack och lov!

Prestandan verkar ganska usel, även om spelet inte är hackigt så får jag allmänt dålig FPS även om jag drar ner på "blinget", crossfire vill inte fungera alls trots senaste catalyst/hotfix/CAP. (i5 quad @ 3.6ghz + 2x5850)..

Som ett ljus i mörkret av tunneln finns det iaf en konsoll där man har möjlighet att ändra FoV, visa ping/fps mm, inte hunnit titta så noga än.

Själva gameplayet kan jag inte uttala mig om än, men ger man spelet lite tid finns det nog hopp om det iaf.

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av mg:

Varför failar så många att få ut ett roligt/polerat FPS idag?

Man ska "idag" släppa till så många plattformar som möjligt vilket gör att kvalitet för någon plattform alltid blir lidande. Och känner att det är alltid PC som får stryk numera...

Helt sant. Bra inlägg:). Men undantaget BLOPS var det ju både PS3 och PC. Men annars ja PC får lida väldigt mycket vilket jag som gillar mest PS3 tycker är väldigt synd. För att PC är ju och komer förmodligen alltid vara bästa FPS-plattformen. (Om de inte ger stöd för mus och tangentbord på konsollernas FPS vill säga. För då sitter jag helst där.

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av Tommy_h:

Tänka sig att spelutvecklare fortfarande har svårt för att göra en ordentlig serverbläddrare än

Det kallas konsol utvecklat/focuserat spel...

Word!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Men lol, classerna fungerar precis likadant som i Quake Wars -_- Så orginelt av Splash Damage


signatur

Game long and prosper

Medlem

Bättre om de släppte ET men med finare grafik.

123
Skriv svar