Snack om Mass Effect-filmen

Medlem

Hej alla femsheps och " han/hon kan ju se ut hur som helst" personer pa fz.

Ni vet vad Canon ar va?

Haller med om att first contact war skulle bli coolt att se.


signatur

Taskigt.

Medlem

Mark Wahlberg, Christian Bale, Sam Worthington eller Ryan Reynolds som Captain Shepard och självklart Michael Douglas som Illusive Man. Seth Green som Joker är också självskrivet och Samuel L Jackson som Captain David Anderson skulle inte sitta helt fel. Donnel Udina får mer än gärna spelas av Morgan Freeman och jag blir inte ledsen om Jessica Alba spelar Ashley Williams!

Medlem

Eric Bana (Trojan, Hulk) skulle passa perfekt i rollen som Jack Shephard!

Medlem

En kvinnlig actionhjälte skulle vara uppfriskande och tillföra någonting nytt, sist det hände var väl Linda Hamilton i T2. Vilken skådespelerska skulle kunna gestalta Shepard och hänge sig till rollen som actionhjälte?

Synd att Sigourney Weaver trappat ner nu när hon är över 60(!), fast hon skulle kanske klara av det ändå med de rutiner hon har.
Demi Moore gjorde ett tappert försök i G.I. Jane, Milla Jovovich i Resident Evil filmerna, Carrie Ann Moss var otrolig i Matrix trilogin och i dag är väl Lena Headey den som försöker mest, men hon börjar bli lite trisst.

EDIT: Efter lite eftertanke så finner jag att Carrie Ann Moss är den lämpligaste skådespelerskan för jobbet

Medlem
Skrivet av Cple:

Hej alla femsheps och " han/hon kan ju se ut hur som helst" personer pa fz.

Ni vet vad Canon ar va?

Haller med om att first contact war skulle bli coolt att se.

Saken är den, att varken Shepard eller FemShep är canon. Vad är canon i ett spel där du själv påverkar utfallen ?

Visst kan man säga att Male Shepard är canon eftersom han används som frontfigur för spelet, men det handlar nog bara om att dem måste ha någon form av kontinuitet i trailers/posters.

Så för min del så spelar det absolut iiiingen roll om filmen har Shepard eller FemShep, båda två kan vara intressant.

Det positiva med att ha femshep i filmen skulle vara att Shepard är en karaktär man kan ta på allvar, och det finns tyvårr inte tillräckligt med riktiga kvinnliga hjältar i filmvärlden..

Medlem

Lite ot nu, men det ultimata är ju ifall filmen handlar om Kahlee Sanders (http://masseffect.wikia.com/wiki/Kahlee_Sanders). En av de viktigaste karaktärerna i ME, om inte lika viktig som Shepard själv.

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Cple:

Hej alla femsheps och " han/hon kan ju se ut hur som helst" personer pa fz.

Ni vet vad Canon ar va?

Haller med om att first contact war skulle bli coolt att se.

Saken är den, att varken Shepard eller FemShep är canon. Vad är canon i ett spel där du själv påverkar utfallen ?

Visst kan man säga att Male Shepard är canon eftersom han används som frontfigur för spelet, men det handlar nog bara om att dem måste ha någon form av kontinuitet i trailers/posters.

Så för min del så spelar det absolut iiiingen roll om filmen har Shepard eller FemShep, båda två kan vara intressant.

Det positiva med att ha femshep i filmen skulle vara att Shepard är en karaktär man kan ta på allvar, och det finns tyvårr inte tillräckligt med riktiga kvinnliga hjältar i filmvärlden..

Absolut. Jag skulle se filmen oavsett. Alskar spelen. Men jag haller inte med dig helt. Male shepard ar ju faktiskt canon helt enkelt pga av default karaktaren. Ganska enkelt.

Sen undrar jag varfor just en femshep skulle tas mer pa allvar an en male? Konstigt.

Edit: Laste ditt inlagg en gang till och om jag forstar det ratt sa menar du att eftersom shepard som karaktar tas pa allvar sa skulle det vara bra for kvinnor/alla med en femshep?

Personligen ar jag inte mycket for framjande "bara for att".


signatur

Taskigt.

Medlem
Skrivet av Cple:
Skrivet av Famest:
Skrivet av Cple:

Hej alla femsheps och " han/hon kan ju se ut hur som helst" personer pa fz.

Ni vet vad Canon ar va?

Haller med om att first contact war skulle bli coolt att se.

Saken är den, att varken Shepard eller FemShep är canon. Vad är canon i ett spel där du själv påverkar utfallen ?

Visst kan man säga att Male Shepard är canon eftersom han används som frontfigur för spelet, men det handlar nog bara om att dem måste ha någon form av kontinuitet i trailers/posters.

Så för min del så spelar det absolut iiiingen roll om filmen har Shepard eller FemShep, båda två kan vara intressant.

Det positiva med att ha femshep i filmen skulle vara att Shepard är en karaktär man kan ta på allvar, och det finns tyvårr inte tillräckligt med riktiga kvinnliga hjältar i filmvärlden..

Absolut. Jag skulle se filmen oavsett. Alskar spelen. Men jag haller inte med dig helt. Male shepard ar ju faktiskt canon helt enkelt pga av default karaktaren. Ganska enkelt.

Sen undrar jag varfor just en femshep skulle tas mer pa allvar an en male? Konstigt.

Edit: Laste ditt inlagg en gang till och om jag forstar det ratt sa menar du att eftersom shepard som karaktar tas pa allvar sa skulle det vara bra for kvinnor/alla med en femshep?

Personligen ar jag inte mycket for framjande "bara for att".

Främjandet är inte bara "för att", utan för att jag tycker att det faktiskt skulle varit intressant att se en film med en kvinnlig hjälte som inte bara är sexig, utan också har ett djup. Men i slutändan så spelar det ingen roll, male shepard eller female shepard är skitsamma, bara det är shepard :D.

Men, efter lite funderingar, så tror jag dem gör bäst i att inte ha med Shepard alls, eller minimalt, och fokusera på andra karaktärer

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Cple:
Skrivet av Famest:
Skrivet av Cple:

Hej alla femsheps och " han/hon kan ju se ut hur som helst" personer pa fz.

Ni vet vad Canon ar va?

Haller med om att first contact war skulle bli coolt att se.

Saken är den, att varken Shepard eller FemShep är canon. Vad är canon i ett spel där du själv påverkar utfallen ?

Visst kan man säga att Male Shepard är canon eftersom han används som frontfigur för spelet, men det handlar nog bara om att dem måste ha någon form av kontinuitet i trailers/posters.

Så för min del så spelar det absolut iiiingen roll om filmen har Shepard eller FemShep, båda två kan vara intressant.

Det positiva med att ha femshep i filmen skulle vara att Shepard är en karaktär man kan ta på allvar, och det finns tyvårr inte tillräckligt med riktiga kvinnliga hjältar i filmvärlden..

Absolut. Jag skulle se filmen oavsett. Alskar spelen. Men jag haller inte med dig helt. Male shepard ar ju faktiskt canon helt enkelt pga av default karaktaren. Ganska enkelt.

Sen undrar jag varfor just en femshep skulle tas mer pa allvar an en male? Konstigt.

Edit: Laste ditt inlagg en gang till och om jag forstar det ratt sa menar du att eftersom shepard som karaktar tas pa allvar sa skulle det vara bra for kvinnor/alla med en femshep?

Personligen ar jag inte mycket for framjande "bara for att".

Främjandet är inte bara "för att", utan för att jag tycker att det faktiskt skulle varit intressant att se en film med en kvinnlig hjälte som inte bara är sexig, utan också har ett djup. Men i slutändan så spelar det ingen roll, male shepard eller female shepard är skitsamma, bara det är shepard :D.

Men, efter lite funderingar, så tror jag dem gör bäst i att inte ha med Shepard alls, eller minimalt, och fokusera på andra karaktärer

Jag forstar.

Jo jag haller med. Shepard kanske ska vara "din" och "min" karaktar och filmen kan ha en egen huvudperson. Skulle vara intressant. Kanske en renodlad actionrulle med en Krogan i huvudrollen? jag vet att jag skulle kopa det direkt haha


signatur

Taskigt.

Avstängd
Skrivet av Cple:

Hej alla femsheps och " han/hon kan ju se ut hur som helst" personer pa fz.

Ni vet vad Canon ar va?

Haller med om att first contact war skulle bli coolt att se.

Ett Japansk företag som är mest känd för att tillverka och utveckla kameror?!

123
Skriv svar