The Elder Scrolls V: Skyrim

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Men herregud...

Jag förolämpade dig inte, jag skrev att du borde läsa igenom hans artikel innan du frågar frågor då många brukar fråga utan att läsa.

Jag har sett väldigt många personer fråga utan att läsa vilket var varför jag gav dig ett sådant svar.

Jag ber om ursäkt om du känner dig förolämpad men du borde även förstå att den större delen av dina frågor är... ja... lite onödiga då t.ex. #2 & #3 är mer en smaksak och #4 lag är någonting man får ta när de testar spelet i förväg.

Sen så #1 hade jag för mig att han kommenterade menyerna när det gällde att musen var lite jobbig i menyerna men efter jag hade läst igenom artikeln ett par gånger så kunde jag inte hitta det.
Har varit vaken ganska länga så jag kan ha blandat ihop det med en annan artikel...

Ännu en gång ber jag om ursäkt om du kände dig så förolämpad som ditt svar reflekterade..

Ja jag kände mig förolämpad eftersom du dumförklarade mina, i mitt tycke, befogade frågor till artikelförfattaren.

Jag kan till viss dela hålla med om att frågorna är "onödiga" eftersom artikelskrivaren inte alls tar upp de punkter som jag tycker är viktigast när det kommer till en förhandstitt. Artikelskrivaren verkar ha lagt allt krut på miljöer och laddningstider, mer än de frågor som JAG anser är viktiga.

Mängder av spel som har släppts på senare tid har varit anpassade för konsol och gett en klumpig styrning eller högupplöst/fördummat menysystem/inventory när de senare portas till pc, och eftersom Skyrim utvecklas i första hand till konsoler anser jag att det är en väldigt viktig fråga att belysa.

Jag misstänker nästan att artikelförfattaren har fått förhållningsorder av Bethesda om vad förhandstitten får innehålla för information? Eller är det bara jag som bryr mig om hur styrning och lagg upplevdes?

Medlem
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av mrpeters:

Men herregud...

Jag förolämpade dig inte, jag skrev att du borde läsa igenom hans artikel innan du frågar frågor då många brukar fråga utan att läsa.

Jag har sett väldigt många personer fråga utan att läsa vilket var varför jag gav dig ett sådant svar.

Jag ber om ursäkt om du känner dig förolämpad men du borde även förstå att den större delen av dina frågor är... ja... lite onödiga då t.ex. #2 & #3 är mer en smaksak och #4 lag är någonting man får ta när de testar spelet i förväg.

Sen så #1 hade jag för mig att han kommenterade menyerna när det gällde att musen var lite jobbig i menyerna men efter jag hade läst igenom artikeln ett par gånger så kunde jag inte hitta det.
Har varit vaken ganska länga så jag kan ha blandat ihop det med en annan artikel...

Ännu en gång ber jag om ursäkt om du kände dig så förolämpad som ditt svar reflekterade..

Ja jag kände mig förolämpad eftersom du dumförklarade mina, i mitt tycke, befogade frågor till artikelförfattaren.

Jag kan till viss dela hålla med om att frågorna är "onödiga" eftersom artikelskrivaren inte alls tar upp de punkter som jag tycker är viktigast när det kommer till en förhandstitt. Artikelskrivaren verkar ha lagt allt krut på miljöer och laddningstider, mer än de frågor som JAG anser är viktiga.

Mängder av spel som har släppts på senare tid har varit anpassade för konsol och gett en klumpig styrning eller högupplöst/fördummat menysystem/inventory när de senare portas till pc, och eftersom Skyrim utvecklas i första hand till konsoler anser jag att det är en väldigt viktig fråga att belysa.

Jag misstänker nästan att artikelförfattaren har fått förhållningsorder av Bethesda om vad förhandstitten får innehålla för information? Eller är det bara jag som bryr mig om hur styrning och lagg upplevdes?

Givetvis får du ställa dina frågor men pga att jag var väldigt trött och på dåligt humör så kan jag ha tagit i lite...

Sen håller jag med om att kontroller, lagg och hur snyggt spelet är, är ganska viktigt när personen i fråga troligtvis den enda personerna här på FZ som har testat spelet i förväg men du kan inte kräva för mycket av FZs Crew då de gör sitt bästa

Om du verkligen vill veta hur spelet är så kan du skaffa det när det kommer ut ^^

Medlem

well, dom "borde" ju kirra det där med laddningstiderna innan släpp. men som kvalitéen på vissa spel är nuförtiden så kan man ju undra om det blir fixat eller om dom kanske patchar det några månader efter release.

lär ju inte lira det på konsol iaf, hoppas på massa fina moddar i framtiden!

Redaktör
Ponny

Här kommer svar på tal - hojta om jag missat nån fråga!

* Angående level på fienderna, vet ej, var alldeles för kort tid att testa och vi fick dessvärre ingen intervju.
* Jag testade det på Xbox 360. Det var den enda plattformen som fanns att testa på.
* Styrningen var bra, men självklart behövs mer kött på benen. Spontant var den bättre i förstaperson och lite klumpigare i tredje.
* Och självklart var det vackert! Herrejisses. Men bilder och trailers kan stå för det, försökte fokusera på det jag upplevde i spelväg.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jo, det ser bättre och bättre ut. Bra så ska de´va.

Men hör ni ni ni. Vi som kör det på konsoll installerar ju det bara, sen är laddningstider ett minne blott.

Tycker ni att det ska bli ett fanboykrig? Själv gläds jag åt att de mindre bemedlade får spela på PC också.

Ahh, ljuva 70 tums projektor med min NAD förstärkare och mina skönsjungande DALI. Life is good! Ahhh!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Ett par sekunders laddningstid är inte så farligt, bara så länge allt är buggfritt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=c9eGtyqz4gY
För folk som undrar vad #1 skrev om, harry partridge <3

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Vi som kör det på konsoll installerar ju det bara, sen är laddningstider ett minne blott.

wut?

Skrivet av Gamer 24-7:

Tycker ni att det ska bli ett fanboykrig?

wut teh...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tybalt, har du inte läst de andra inläggen? Eller försöker du bara vara cool? Suck!
Du har precis kvalat in som klass C tönt.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Zynoq:

Gick det att ha riktiga skägg? Jag stod inte ut med Oblivions patetiska försök till ansiktshår.

Helt klart den nu viktigaste frågan!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Jonkan:
Skrivet av Zynoq:

Gick det att ha riktiga skägg? Jag stod inte ut med Oblivions patetiska försök till ansiktshår.

Helt klart den nu viktigaste frågan!

Agree!

Medlem

Tror att jag just fick ett svar på min egen fråga. Dunnmer tjuven visar ju upp ett riktigt präktigt skägg (för att vara alv förstås) som ser ut att vara mer än en färgad textur runt käkpartiet. Bra jobbat Bethesda!

Medlem

Fredrik, snälla berätta mer om dina upplevelser med världens genom tiderna 3:e bästa spel (efter Morrowind och Oblivion, vågar inte hoppas att Skyrim är lika bra).

Såg du några alkemiska ingredienser att plocka? Var musiken lika bra som i Oblivion?


signatur

Memento Mori

Det skulle vara kul att veta om de har ökar på dialogerna lite mer, i "Oblivion" blev det repetitivt när samma meningar dök upp om och om igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jobbigt sugen man blev nu, givet köp!!

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av mrpeters:

Men herregud...

Jag förolämpade dig inte, jag skrev att du borde läsa igenom hans artikel innan du frågar frågor då många brukar fråga utan att läsa.

Jag har sett väldigt många personer fråga utan att läsa vilket var varför jag gav dig ett sådant svar.

Jag ber om ursäkt om du känner dig förolämpad men du borde även förstå att den större delen av dina frågor är... ja... lite onödiga då t.ex. #2 & #3 är mer en smaksak och #4 lag är någonting man får ta när de testar spelet i förväg.

Sen så #1 hade jag för mig att han kommenterade menyerna när det gällde att musen var lite jobbig i menyerna men efter jag hade läst igenom artikeln ett par gånger så kunde jag inte hitta det.
Har varit vaken ganska länga så jag kan ha blandat ihop det med en annan artikel...

Ännu en gång ber jag om ursäkt om du kände dig så förolämpad som ditt svar reflekterade..

Ja jag kände mig förolämpad eftersom du dumförklarade mina, i mitt tycke, befogade frågor till artikelförfattaren.

Jag kan till viss dela hålla med om att frågorna är "onödiga" eftersom artikelskrivaren inte alls tar upp de punkter som jag tycker är viktigast när det kommer till en förhandstitt. Artikelskrivaren verkar ha lagt allt krut på miljöer och laddningstider, mer än de frågor som JAG anser är viktiga.

Mängder av spel som har släppts på senare tid har varit anpassade för konsol och gett en klumpig styrning eller högupplöst/fördummat menysystem/inventory när de senare portas till pc, och eftersom Skyrim utvecklas i första hand till konsoler anser jag att det är en väldigt viktig fråga att belysa.

Jag misstänker nästan att artikelförfattaren har fått förhållningsorder av Bethesda om vad förhandstitten får innehålla för information? Eller är det bara jag som bryr mig om hur styrning och lagg upplevdes?

Givetvis får du ställa dina frågor men pga att jag var väldigt trött och på dåligt humör så kan jag ha tagit i lite...

Sen håller jag med om att kontroller, lagg och hur snyggt spelet är, är ganska viktigt när personen i fråga troligtvis den enda personerna här på FZ som har testat spelet i förväg men du kan inte kräva för mycket av FZs Crew då de gör sitt bästa

Om du verkligen vill veta hur spelet är så kan du skaffa det när det kommer ut ^^

Mrpeters, du framstod mer och mer som en idiot för varje inlägg du precis postade. Det värsta som finns är folk som förolämpar andra via internet för att de inte vågar det öga mot öga. Och tycker du inte att det är en förolämpning att börja rada upp fel som du tyckte personen gjort på ett väldigt nonchalant sätt?

När du dessutom kommer med svar som är FEL är dina inlägg mer eller mindre patetiska och meningslösa. Varför försöker du ens försvara dig själv med att säga att du var trött?

Be bara om ursäkt och lev vidare, du hade fel,

Och Zedrix, du är inte den enda som blir förbannad!


signatur

Trust is for fools...

Medlem

*Tog bort quotes för att minska storleken på posten, kolla föregående post för all text*

Skrivet av Insanity:

Mrpeters, du framstod mer och mer som en idiot för varje inlägg du precis postade. Det värsta som finns är folk som förolämpar andra via internet för att de inte vågar det öga mot öga. Och tycker du inte att det är en förolämpning att börja rada upp fel som du tyckte personen gjort på ett väldigt nonchalant sätt?

När du dessutom kommer med svar som är FEL är dina inlägg mer eller mindre patetiska och meningslösa. Varför försöker du ens försvara dig själv med att säga att du var trött?

Be bara om ursäkt och lev vidare, du hade fel,

Och Zedrix, du är inte den enda som blir förbannad!

Kalla mig idiot hur mycket du vill men att jag skyller på att jag var trött har jag all rätt att göra.
Folks personligheter påverkas av trötthet på flera nivåer.
Jag blir ofta sur och stör mig på småsaker men får även sämre humor vilket gör att jag finner dåliga skämt bättre än vad de egentligen är.

Istället för att påpeka att de är "FEL" när två av fyra frågor är mer av en smaksak så finner jag dina icke existerande argument fel.

Sen om du läser igenom mina posts helt och hållet så ser du att jag bad om ursäkt två gånger om han kände sig förolämpad...

Dig tänker jag dock inte be om ursäkt för då du kallade mig för idiot utan någon som helst anledning då min konversation aldrig var till dig utan med Zedrix.

Medlem
Skrivet av mrpeters:

*Tog bort quotes för att minska storleken på posten, kolla föregående post för all text*

Skrivet av Insanity:

Mrpeters, du framstod mer och mer som en idiot för varje inlägg du precis postade. Det värsta som finns är folk som förolämpar andra via internet för att de inte vågar det öga mot öga. Och tycker du inte att det är en förolämpning att börja rada upp fel som du tyckte personen gjort på ett väldigt nonchalant sätt?

När du dessutom kommer med svar som är FEL är dina inlägg mer eller mindre patetiska och meningslösa. Varför försöker du ens försvara dig själv med att säga att du var trött?

Be bara om ursäkt och lev vidare, du hade fel,

Och Zedrix, du är inte den enda som blir förbannad!

Kalla mig idiot hur mycket du vill men att jag skyller på att jag var trött har jag all rätt att göra.
Folks personligheter påverkas av trötthet på flera nivåer.
Jag blir ofta sur och stör mig på småsaker men får även sämre humor vilket gör att jag finner dåliga skämt bättre än vad de egentligen är.

Istället för att påpeka att de är "FEL" när det två av fyra frågor är mer av en smaksak så finner jag dina icke existerande argument fel.

Sen om du läser igenom mina posts helt och hållet så ser du att jag bad om ursäkt två gånger om han kände sig förolämpad...

Dig tänker jag dock inte be om ursäkt för då du kallade mig för idiot utan någon som helst anledning då min konversation aldrig var till dig utan med Zedrix.

Jag har aldrig kallat dig idiot, jag sa att du framstod som en, bara att du inte ser det själv

Ja, du bad om ursäkt, men på ett sätt som visade att du tyckte att du hade rätt.

Jag skulle aldrig ha skrivit något, för uppenbarligen ser du inte vad som går snett. Tack för mig.


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Jo, det ser bättre och bättre ut. Bra så ska de´va.

Men hör ni ni ni. Vi som kör det på konsoll installerar ju det bara, sen är laddningstider ett minne blott.

Tycker ni att det ska bli ett fanboykrig? Själv gläds jag åt att de mindre bemedlade får spela på PC också.

Ahh, ljuva 70 tums projektor med min NAD förstärkare och mina skönsjungande DALI. Life is good! Ahhh!

Vad menar du att det är för skillnad på Konsol och PC angående laddningstiderna, man installerar spelet på båda? Tror det är en fråga om åtkomsttider på HDD och jämfört med konsol så tror jag att det blir kortare laddningstider på PC.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

12
Skriv svar