Heroes VI-tävlingen avgjord

Medlem

Otroligt besviken på denna tävling då inte vinnaren förtjänade det överhuvud taget. Att skaffa folk utifrån som inte har något med tävlingen att göra som kommer in lägger 1 röst på på deras kompis sen aldrig besöker sidan igen. Ne skit tävling.

Medlem

Mitt bidrag till nästa tävling, Diablo 3. Är redan klart
http://dl.dropbox.com/u/4794753Diablo3T%C3%A4vling.jpg

Redaktör

Vi körde läsaromröstning denna gång för att det var Ubisofts önskemål och för att vi ville låta någon annan än en FZ-jury välja vinnare. Krasst räknat handlar tävlingen mer om att jaga röster och mindre om att göra det "bästa" bidraget (om man kan tala om "bästa", det handlar ju om tyckande). Med facit i hand skulle vi kanske haft medlemskap som krav. Samtidigt ska man komma ihåg att alla haft samma förutsättningar, och att om ett bidrag inte är gjort helt från grunden lockar inte fler att rösta på det.

Att det rasar in ett gäng röster på relativt kort tid kan bero på en mängd saker som inte nödvändigtvis innebär att det fuskats, t.ex. att länkar till bidraget publiceras på tävlingssidor, Facebook och annat, att omröstningen är "cachead" (resultaten redovisas med viss fördröjning), osv.


signatur
Medlem

Hur kunde det bidraget komma på första plats? Skrattretande.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi körde läsaromröstning denna gång för att det var Ubisofts önskemål och för att vi ville låta någon annan än en FZ-jury välja vinnare. Krasst räknat handlar tävlingen mer om att jaga röster och mindre om att göra det "bästa" bidraget (om man kan tala om "bästa", det handlar ju om tyckande). Med facit i hand skulle vi kanske haft medlemskap som krav. Samtidigt ska man komma ihåg att alla haft samma förutsättningar, och att om ett bidrag inte är gjort helt från grunden lockar inte fler att rösta på det.

Att det rasar in ett gäng röster på relativt kort tid kan bero på en mängd saker som inte nödvändigtvis innebär att det fuskats, t.ex. att länkar till bidraget publiceras på tävlingssidor, Facebook och annat, att omröstningen är "cachead" (resultaten redovisas med viss fördröjning), osv.

Och att ett stort antal proxies' ip-adresser taggats som "redan röstat" tyder inte på att något har gått felaktigt till? Är det så vi ska göra om vi vill vinna menar du?

För det kan anordnas nästa gång. Hade jag vetat det (och fått med min bild i tävlingen då, grr.) hade jag proxyservrat skiten ur alla andra och funnit med flera hundra röster.
Och ingen hade kunnat säga ett ord om det hela.

Medlem

Tack för förklaringen Tompa, Var en bra tävling och jag hoppas se fler sånna även om reglerna måste fixas till lite.

Det stämmer också att alla hade samma förutsättningar, däremot har vi tydligen väldigt skillda syner på sportslighet.

P.S. jag gjorde bild #3 och jag röstade på #12.

Medlem

Grattis #2 & #3 !
Alla bidragen var väldigt vackra men #1 vann inte ärligt. Detta var väl en tävling för FZ's community?

Redaktör

Jokkocze: nej, det menar jag inte, och det vet du också. Det behöver inte ha fuskats för att det ser ut så, jag försökte nyss förklara hur det kan ligga till.

För övrigt hade du fått med din bild i tävlingen om vi hade fått den till tävlingsmejladressen. Det fick vi inte, varken till in- eller spamkorgen.


signatur
Medlem

OhNoSpyware skulle du kunna ladda upp lite mer bilder på ditt bidrag? har du den hängades på väggen vore det väldigt nice att se

Inaktiv

Tja, #1s namn är ju synonymt med fusk nu, så vinsten kom till ett pris

#2 var fin, tycker den fångar upp mycket i serien. Den fick min röst, och man ser tydligt att den är egengjord.

#3 hade jag inte ens sett i omröstningen, men den var ju skicklig, även om jag tycker skelettemat är lite hjärndött.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Sämsta tävlingen ever... Den som kom på första plats van ju oärligt Den där bilden är ju skratt retande!

Medlem

Äsch, hamnade typiskt nog precis utanför podiet. Får hoppas på att det blir fler såna här tävlingar, det var en utmärkt tävlingsidé. Grattis alla!

Medlem

Bra att #8 får ett pris också! Det var han/hon definitivt värd

Medlem

Iden bakom tävlingen var bra. Men genomförandet kasst.

Ha reggade användare som krav nästa gång. Vägra gratulera den här vinnaren. Känns sjukt tråkigt.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Bra jobbat. #1 har tagit bilden från reklamen, lagt annan färg och fixat så han fick 200 röster första dagen, och 100 röster sista dagen. #2 har lagt ner jobb, gjort sin grej, fått personer som verkligen använder fz att rösta.

Jag säger det här, från botten av mitt hjärta: Skittävling.

Du behöver inte va så barsk för att du inte vann :/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Bra jobbat. #1 har tagit bilden från reklamen, lagt annan färg och fixat så han fick 200 röster första dagen, och 100 röster sista dagen. #2 har lagt ner jobb, gjort sin grej, fått personer som verkligen använder fz att rösta.

Jag säger det här, från botten av mitt hjärta: Skittävling.

Skäms att vara en FZ medlem när du skriver sådär. Alla hade samma förutsättningar.. när jag ställde upp på "gilla" tävlingar på facebook så fick man ihop 200-300 gilla.

Avundsjuka på hög nivå...

Medlem

Jag tänker hungerstrejka tills jag får ett "tröstpris" jag gjorde bild NR "21" kan så mycket mer, vet inte vad jag tänkte egentligen, efter att man såg alla andra fantastiskt fina bidrag bla "12" så kände jag mig väldigt slarvig, men tack för de 3 rösterna jag ändå fick!

Sist är ju ändå lite minnesvärt!

Medlem

Kul med kreativ tävling, men som sagt så blir det mer en fråga om vem som har flest vänner på fb/bdb när det är så här. Reggade användare nästa gång kanske, och möjligen en begränsning så man inte kan vara reggad samma dag som röstningen börjar för att kunna rösta

Medlem

Vad jag vet så var inte Bjosarn ens med i tävlingen, så det måste vara vinnarens konst-skills han måste vara avundsjuk på då antar jag.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Användare har ju tydligt inget med saken att göra i den här tävlingen. De flesta röster har ju kommit från personer som inte är medlemmar, och de som skrivit i kommentarerna är registrerade samma dag.

Ja, väldigt tråkigt isåfall.

Skrivet av bjosarn:

Juryn har ju varit "oss" den här gången. Och i "oss" menar jag: Fz-användare, utbölingar från "VOTE ON MY ART!" från random dumpsidor på internet, samt gratisproxys (som funkar fantastiskt bra för att rösta i tävlingar där man inte behöver vara medlem).

Därför vinner en "fyll i färger innanför linjerna, område 1, 2 och 3 representerar olika färger"-bidrag över någon som gör en hyllning till serien genom att måla för hand.
Jag tycker inte det är att hylla kreativitet, det är att pissa kreativitet i ansiktet. Den här tävlingen har inte fått mig att känna "Åh, jag ska göra något eget så vinner!", snarare "fuck it jag ändrar färgskalor och spammar andra forum, facebook och min släkt samt kopplar upp mig till en massa proxys på freeproxys.com".

Tja, tävlingen i sig uppmuntrar kreativitet, men hur användarna (oavsett forum) väljer att använda den är en annan sak. Och det du känner, kände inte jag direkt. Bättre användarkontroll nästa gång och saken är biff stroganoff, typ inloggningskrav. Lessons learned!

Medlem

Jaja, ni tycker det var dåligt som fan att förstaplatsen fuskades till. Vi fattar, snälla sluta älta, hälften av alla kommentarer här har redan konstaterat det. Gjort är gjort, inte mycket att göra då han inte bröt någon regel eller fixade till sig ett övertag som ingen annan kunde skaffat. Det vi kan göra nu är att lära oss av detta och tillsammans se till att det inte är möjligt att göra samma sak nästa gång.

Det var knappast FZ-crews avsikt att det skulle bli såhär och det vet ni också. Samtidigt så är det så, som jag nyss nämnde och som även Tompa försökt förklara, att det inte bröts mot någon regel och förstaplatsen fick inte ett övertag som ingen annan kunde ha fått. Tänk även på att de antagligen har vissa krav och skyldigheter mot Ubisoft, som sponsrade tävlingen, att tänka på om de någonsin vill få saker att tävla ut igen. Därför kan de inte bara dra in priset och diskvalificera killen.
Jag tror ni själva vet också att nu när de är uppmärksammade på problemet så lär de knappast göra samma miss igen.

Det är roligt som fan med dessa lite udda tävlingar, speciellt när vi själva får chansen att kora vinnare. Nu ser vi till att det kommer fler sådana tävlingar och att det inte går att mjölka röster på andra sätt.
Gnäll inte så mycket att vi aldrig får se en sådan tävling igen.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Mitt bidrag till nästa tävling, Diablo 3. Är redan klart
http://dl.dropbox.com/u/4794753Diablo3T%C3%A4vling.jpg

Haha, jag gillar faktiskt vad du gjorde med min bild! Det oranga ljuset!
Borde ju ha lagt med det i originalet, ack!

Moderator | Testpilot

Som vanligt, massa gnäll för ingenting. Typiskt FZ medlemmar


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur kunde den bidrag 29 få fler röster än 18? Helt snett.

Medlem
Skrivet av Nomz:

Hur kunde den bidrag 29 få fler röster än 18? Helt snett.

För att han tiggde röster från andra communities.

Medlem

SKANDAL!!!!! Hur kan Fz cew tillåta det här? Jaq jämförde original bilden den här alltså http://www.zapsgaming.co.za/52120-39478-large/pc-might-and-ma...

Med hans bild. Han har ju kopierat bilden rakt av och använt lite photoshop.. Jävligt pinsamt

Medlem

Först valet om bästa spelskurk och nu detta. Nej, inga fler fuskvänliga omröstningar tack.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Han har ju lagt en layer över original bilden , och ritat av. I princip så skulle jag kunna vinna den här t'vlingen med att ta original bilden klistra in en hatt på gubben, och kalla den min?

Kan tillägga att jag inte ens ställde upp i tävlingen. Tycker det är jävligt taskigt mot dom som faktiskt försökte göra en egen bild och inte fuska.. Medn tydligen är det helkt ok enligt Fz crew

Medlem
Skrivet av Mr. Reedux:
Skrivet av Sevenix:

Mitt bidrag till nästa tävling, Diablo 3. Är redan klart
http://dl.dropbox.com/u/4794753Diablo3T%C3%A4vling.jpg

Haha, jag gillar faktiskt vad du gjorde med min bild! Det oranga ljuset!
Borde ju ha lagt med det i originalet, ack!

Det är en seriös remake där jag tänkte att jag skulle se hur din bild blev med lite annat ljus och annat blingbling. Sen tog jag det jag råkade ha och satte på diablo3 för att skoja lite i denhär tråden.
Jag jobbar fortfarande på den. Jag ser till att skicka den i ett PM när jag är klart med den.

Medlem

Att vinna en FZ-Tävling 2011:

Copy/Paste
Blanda lite färger
Slänga upp på forum ala Flashback/Existenz whatever
Profit !

Känner verkligen med dom som faktiskt försökte ..

123
Skriv svar