Battlefield 3 vs. Modern Warfare 3

Medlem

Tror nog ARMA III vinner mot både BC3 och MW3 trololololol.

Inaktiv

:D:D:D aaaww yeaaaaaaaah

Medlem

den som lever får se.... men jag har en olustig känsla att bf3 är överhypat....och med ea vid rodret.....men men man får hoppas på det bästa, vilket är att digital illusion tar tag i kofoten och hugger sig loss...:)

Medlem
Skrivet av BlackK:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kuci:

Nämn gärna likheterna, jag kan inte säga att jag kan se många likheter.

Lagbaserade fps till de tre stora plattformarna (pc, 360, PS3) i moderna miljöer (städer, tunnlar/t-banor, etc.) med nutida vapen, vapenuppgraderingar, verkliga arméer som förlagor, singleplayerkampanj och co-op vid sidan av co-op. Det finns likheter.

Någon likheter spelmässigt? typ spel stil mm.?

Han gav precis spelmässiga likheter... Lagbaserat FPS, uppgraderingar, singleplayer, co-op...

Förstår mig inte på folk som säger att det är två helt olika spel, vart ser ni dem enorma skillnaderna, om man bortser från designen såklart.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Egentligen jag spelar inte battlefield som tidigare. Men jag tror mer på battlefield 3 iallafall.

Medlem

Varför behöver det ena utesluta det andra?
Jag har precis 0 förutfattade meningar och tänker spela båda för att sen själv avgöra vad _jag_ anser vara mest, lika mycket, eller lika lite, roligt.

Medlem

Jag funderar ofta var vanföreställningen om antalet spelare i BF2 kommer från?
64-spelare i multiplayer var det i BF2, det fanns även varianter med 32 samt 16 spelare. I BF3 finns det Conquest 64.
Ändå är det flera som kommenterar om att det inte är lika många spelare som i BF2. Förstår inte riktigt, om det inte är så att det är konsollversionerna som antyds vilket verkar konstigt då BF2 inte släpptes till konsoll.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:

Jag tycker att Battlelog borde vinna över Elite. Visst erbjuder Elite på fler tjänster, men kommer nog tvinga spelaren till att köpa Elite medlemskap förr eller senare. Tänk på det, när MW3 fått så jäkla mycket DLC så det blir omöjligt att hitta en server som enbart spelar orginal kartorna.

Jag lovar att Kotick och hans evil minions hade det här i baktanke hela tiden!

Du kommer kunna lira original barnorna med oavsett om det släpps så många dlcs så alla har nya banor. Finns alltid där det är classic maps. Sen har jag ignet emot att punga ut på dlcs om det är ett spel jag verkligen diggar. Jag ser frame mot mw3 och kan lätt lägga ut några slantar på banor i don't give a shit. Så kommer säkerligen dice göra med så småning om kan jag försäkra dig om.

Tror nog Dice enbart kommer gör det ifall EA tvingar dom tbh.

Tvivlar, känner dom för det så gör dom det. Alla företag blir giriga på pengar i slutändan.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:

Jag tycker att Battlelog borde vinna över Elite. Visst erbjuder Elite på fler tjänster, men kommer nog tvinga spelaren till att köpa Elite medlemskap förr eller senare. Tänk på det, när MW3 fått så jäkla mycket DLC så det blir omöjligt att hitta en server som enbart spelar orginal kartorna.

Jag lovar att Kotick och hans evil minions hade det här i baktanke hela tiden!

Du kommer kunna lira original barnorna med oavsett om det släpps så många dlcs så alla har nya banor. Finns alltid där det är classic maps. Sen har jag ignet emot att punga ut på dlcs om det är ett spel jag verkligen diggar. Jag ser frame mot mw3 och kan lätt lägga ut några slantar på banor i don't give a shit. Så kommer säkerligen dice göra med så småning om kan jag försäkra dig om.

Tror nog Dice enbart kommer gör det ifall EA tvingar dom tbh.

Tvivlar, känner dom för det så gör dom det. Alla företag blir giriga på pengar i slutändan.

Det har ingenting med girighet att göra... Alla företag måste tjäna pengar för att överleva, det finns inget annat alternativ


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:

Jag tycker att Battlelog borde vinna över Elite. Visst erbjuder Elite på fler tjänster, men kommer nog tvinga spelaren till att köpa Elite medlemskap förr eller senare. Tänk på det, när MW3 fått så jäkla mycket DLC så det blir omöjligt att hitta en server som enbart spelar orginal kartorna.

Jag lovar att Kotick och hans evil minions hade det här i baktanke hela tiden!

Du kommer kunna lira original barnorna med oavsett om det släpps så många dlcs så alla har nya banor. Finns alltid där det är classic maps. Sen har jag ignet emot att punga ut på dlcs om det är ett spel jag verkligen diggar. Jag ser frame mot mw3 och kan lätt lägga ut några slantar på banor i don't give a shit. Så kommer säkerligen dice göra med så småning om kan jag försäkra dig om.

Tror nog Dice enbart kommer gör det ifall EA tvingar dom tbh.

Tvivlar, känner dom för det så gör dom det. Alla företag blir giriga på pengar i slutändan.

Det har ingenting med girighet att göra... Alla företag måste tjäna pengar för att överleva, det finns inget annat alternativ

Tycker det är rätt girigt att börja sätta pris på banor. Tror dom tjänar tillräckligt bra genom att bara få sålt spelen eller om dom lägger ut expansioner som innehåller lite extra som singelplayer kampanjer m.m men att lägga ut priser på några extra banor som kanske möjligtvis är fem styckna tycker jag är lite inom girighet.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:

Jag tycker att Battlelog borde vinna över Elite. Visst erbjuder Elite på fler tjänster, men kommer nog tvinga spelaren till att köpa Elite medlemskap förr eller senare. Tänk på det, när MW3 fått så jäkla mycket DLC så det blir omöjligt att hitta en server som enbart spelar orginal kartorna.

Jag lovar att Kotick och hans evil minions hade det här i baktanke hela tiden!

Du kommer kunna lira original barnorna med oavsett om det släpps så många dlcs så alla har nya banor. Finns alltid där det är classic maps. Sen har jag ignet emot att punga ut på dlcs om det är ett spel jag verkligen diggar. Jag ser frame mot mw3 och kan lätt lägga ut några slantar på banor i don't give a shit. Så kommer säkerligen dice göra med så småning om kan jag försäkra dig om.

Tror nog Dice enbart kommer gör det ifall EA tvingar dom tbh.

Tvivlar, känner dom för det så gör dom det. Alla företag blir giriga på pengar i slutändan.

Det har ingenting med girighet att göra... Alla företag måste tjäna pengar för att överleva, det finns inget annat alternativ

Tycker det är rätt girigt att börja sätta pris på banor. Tror dom tjänar tillräckligt bra genom att bara få sålt spelen eller om dom lägger ut expansioner som innehåller lite extra som singelplayer kampanjer m.m men att lägga ut priser på några extra banor som kanske möjligtvis är fem styckna tycker jag är lite inom girighet.

Det spelar inte så stor roll vad en anonym användare på ett forum tror är tillräckligt, dem skall ha råd att fortsätta utveckla och hålla igång mångmiljonsprojekt, då krävs det pengar. Mycket pengar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:

Jag tycker att Battlelog borde vinna över Elite. Visst erbjuder Elite på fler tjänster, men kommer nog tvinga spelaren till att köpa Elite medlemskap förr eller senare. Tänk på det, när MW3 fått så jäkla mycket DLC så det blir omöjligt att hitta en server som enbart spelar orginal kartorna.

Jag lovar att Kotick och hans evil minions hade det här i baktanke hela tiden!

Du kommer kunna lira original barnorna med oavsett om det släpps så många dlcs så alla har nya banor. Finns alltid där det är classic maps. Sen har jag ignet emot att punga ut på dlcs om det är ett spel jag verkligen diggar. Jag ser frame mot mw3 och kan lätt lägga ut några slantar på banor i don't give a shit. Så kommer säkerligen dice göra med så småning om kan jag försäkra dig om.

Tror nog Dice enbart kommer gör det ifall EA tvingar dom tbh.

Tvivlar, känner dom för det så gör dom det. Alla företag blir giriga på pengar i slutändan.

Det har ingenting med girighet att göra... Alla företag måste tjäna pengar för att överleva, det finns inget annat alternativ

Tycker det är rätt girigt att börja sätta pris på banor. Tror dom tjänar tillräckligt bra genom att bara få sålt spelen eller om dom lägger ut expansioner som innehåller lite extra som singelplayer kampanjer m.m men att lägga ut priser på några extra banor som kanske möjligtvis är fem styckna tycker jag är lite inom girighet.

Det spelar inte så stor roll vad en anonym användare på ett forum tror är tillräckligt, dem skall ha råd att fortsätta utveckla och hålla igång mångmiljonsprojekt, då krävs det pengar. Mycket pengar.

tycker fortfarande det är girigt. Gick ju inte dåligt för cod 4 och då medföljde det några banor i 1.7 patchen och det var gratis. så många som köper sådant dagligen så tror jag inte dom skulle falla så mycket i förlust att släppa banpacket gratis då det brukar endast innehålla drygt max 5 banor

Medlem

Jag uppskattar att författarna till artikeln deltar i kommentarerna och svarar på frågor/klagomål.
Intressant artikel, jag ser framemot att läsa båda recensionerna

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av BlackK:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kuci:

Nämn gärna likheterna, jag kan inte säga att jag kan se många likheter.

Lagbaserade fps till de tre stora plattformarna (pc, 360, PS3) i moderna miljöer (städer, tunnlar/t-banor, etc.) med nutida vapen, vapenuppgraderingar, verkliga arméer som förlagor, singleplayerkampanj och co-op vid sidan av co-op. Det finns likheter.

Någon likheter spelmässigt? typ spel stil mm.?

Han gav precis spelmässiga likheter... Lagbaserat FPS, uppgraderingar, singleplayer, co-op...

Förstår mig inte på folk som säger att det är två helt olika spel, vart ser ni dem enorma skillnaderna, om man bortser från designen såklart.

Fordon, sjukt stora maps jämfört med extremt-små (shipment t.ex.) till "mellan" stora, "dålig" hitbox vs bra hitbox, spelar-antal, grafiken.

Finns nog fler men de är ett par

Medlem
Skrivet av Mimer:
Skrivet av zyrax123:

Man har la spelat betan?

Är du säker?

Skrivet av zyrax123:

Det är fult som stryk

Nej.

Skrivet av zyrax123:

tråkigt

Trist att du tycker det.

Skrivet av zyrax123:

man ser ingen och bara dör hela tiden

Det beror då inte på spelet iallafall...

Skrivet av zyrax123:

Mer eller mindre ospelbart med dom tråkiga skit vapnen.

Återigen, trist att du tycker att vapnen är tråkiga. Själv tyckte jag att det var enorm känsla bland vapnen i BF3.

Skrivet av zyrax123:

Ingen cuztomazation eller nått vafan!

Saknar du att kunna få din pistol i en annan färg eller vad menar du nu? Det finns visst customization som tillåter dig att spela i stort sett som du vill och känner för.

Skrivet av zyrax123:

Mw3 kommer ta hem det med 3-4 gånger så många sålda ex!

Då var vi där igen. Säger antal sålda spel någonting om hur bra ett spel egentligen är?

Du har ingen aning om vad du pratar om! DU ÄR LOST MANNEN! Sluta lek moral polis, alla vet vilket det bästa spelet är!

Om origin eller vad det heter bara fungera på mac är det ju klart vilket spel som vinner?! Får be EA att sluta bloat min burk, alla 4a spel som finns där börjar ta upp disk space!

Sen är MW3 bättre på alla plan OCH släpps via guld programet steam (som fungerar på både mac och pc)... Game, set match

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av zyrax123:

Man har la spelat betan? Det är fult som stryk, tråkigt, man ser ingen och bara dör hela tiden. Mer eller mindre ospelbart med dom tråkiga skit vapnen. Ingen cuztomazation eller nått vafan! KOM IGEN!
Mw3 kommer ta hem det med 3-4 gånger så många sålda ex!

Tips:
1. Autoaim finns inte på PC om det var där du spelade
2. "cuztomazation" kommer mer än högst troligt till release
3. Killstreaks, "I can win button" kommer inte till BF3...alls! Det där får man sköta själv
4. Vänd skärmen åt rätt håll

1: säkert, vi säger så
2: ser inte ut så va?
3: om man ändå inte ser dom spelar det ingen roll om skillstreaks finns eller ej
4: alla 3 skärmarna menar du eller bara en av dom?

Sluta lek duktig, du vet lika väl som jag att ett spel som bara fungerar bra på mac aldrig kommer slå på pc eller konsoll markanden. Logik vinner allt min vän, alltså MW3!

Medlem
Skrivet av Gh0me:
Skrivet av zyrax123:
Skrivet av Gh0me:
Skrivet av Grumbledock:

Bf 3 = usel grafik, små banor, CoD-inspirerat gameplay, massivt spawn-campande, obalanserade vapen, rejält nerdummat gameplay med HP-regen för spelare och fordon, färre spelare online än BF2, inga moddar, inga egna servrar, inget.
MW3 = samma skit som alltid, möjligtvis något bättre än föregångarna. Men till skillnad från BF3 är det inte ett blekt patetiskt skämt jämfört med föregångaren, har inte 1/2 av spelarna online, har inte tagit bort må¨nga älskade funktioner. Tyvärr, men MW3 må vara dåligt men det är iaf ett förväntat casual spel medan BF3 är årets största fail och över-hype. I came, I saw, you cried...

Trollar du eller?
Bf3 = usel grafik ?!?!
Små banor !?!?!
Var får du det här ifrån???

Man har la spelat betan? Det är fult som stryk, tråkigt, man ser ingen och bara dör hela tiden. Mer eller mindre ospelbart med dom tråkiga skit vapnen. Ingen cuztomazation eller nått vafan! KOM IGEN!
Mw3 kommer ta hem det med 3-4 gånger så många sålda ex!

Du kan ju inte på fullt allvar mena att du tycker Mw3 är snyggare än BF3. Säga vad man vill om hur bra spelen är men det är ju vida känt att grafiken ÄR bättre i BF3. Customization finns. Och jag ser inte vad felet är med vapnen. Är dem kanske för balanserade, eller för välarbetade, eller är problemet att ett vapen är superbra och de andra bara är utfyllnad. Vilket spel som säljer mest återstår ju att se, själv tror jag att BF3 hypen kommer ge resultat.

Hallå där nu får du sakna ner lite tror jag. Om BF3 ska bli stort måste dom fixa så det fugerar på pc. Hemskt dåligt att släppa en beta där i princip ingen med PC dator kan spela. IG i min böcker!

Sen krävs det inte mer än 2x AA för att mw3 ska bli snyggare än bf3 på ultra-mega-super-duper-high! Har man led skärm så har man antar jag

Ha kul med singel player kampanjen

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av Siken:

Att "Ett spel per år" endast gäller COD kan jag tyvärr inte hålla med om.

2008: Battlefield bad company
2009: Battlefield heroes
2009: Battlefield 1943
2010: Battlefield: Bad company 2
2011: Battlefield: Play4free
2011: Battlefield 3

Är ju självklart inte samma utvecklare till alla dessa battlefield. Men det är det inte till COD heller.

Heroes är gratis, 1943 är en remake som bara fanns på PSN och XBLA, Bad Company 2 släpptes alltså 2år efter ettan, och att de ens kom tror ja berodde på att PC-spelarna klagade över att dom aldrig får något och för att fortsätta storyn i single player kampanjen. Play4Free säger väl sig själv, det är en gratisversion. När släppte Activision något senast som är gratis? Dom tar tom betalt för en onlinetjänst som EA erbjuder gratis.

Tycker personligen det känns lite desperat efter mer eller mindre totalt misslyckade titlar. Skulle nästan vilja säga att DICE blivit lata efter alla gratis pengar dom kammat in på expantioner, fansen håller för löst på pengar pungen...

COD däremot har mer eller mindre revelotionerat varje gång dom kommer ut med ett spel. Nytt, fresh och hög fart har varit nyckeln till deras framgång och så kommer det fortsätta vara.

Lite tråkigt men jag misstänker att detta är det sista i BF serien vi ser :/

Medlem
Skrivet av Kuci:

Fordon, sjukt stora maps jämfört med extremt-små (shipment t.ex.) till "mellan" stora, "dålig" hitbox vs bra hitbox, spelar-antal, grafiken.

Finns nog fler men de är ett par

Som sagt, se bortom designen (bandesignen, spelarantal(i princip samma sak som bandesignen) och grafiken) så finns det inte så stora skillnader längre... Hitboxen vet vi ingenting om då vi inte spelat något utav spelen än,

Skrivet av zyrax123:

Du har ingen aning om vad du pratar om! DU ÄR LOST MANNEN! Sluta lek moral polis, alla vet vilket det bästa spelet är!

Om origin eller vad det heter bara fungera på mac är det ju klart vilket spel som vinner?! Får be EA att sluta bloat min burk, alla 4a spel som finns där börjar ta upp disk space!

Sen är MW3 bättre på alla plan OCH släpps via guld programet steam (som fungerar på både mac och pc)... Game, set match

Skrivet av zyrax123:

1: säkert, vi säger så
2: ser inte ut så va?
3: om man ändå inte ser dom spelar det ingen roll om skillstreaks finns eller ej
4: alla 3 skärmarna menar du eller bara en av dom?

Sluta lek duktig, du vet lika väl som jag att ett spel som bara fungerar bra på mac aldrig kommer slå på pc eller konsoll markanden. Logik vinner allt min vän, alltså MW3!

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av zyrax123:
Skrivet av FUtech:
Skrivet av zyrax123:

Man har la spelat betan? Det är fult som stryk, tråkigt, man ser ingen och bara dör hela tiden. Mer eller mindre ospelbart med dom tråkiga skit vapnen. Ingen cuztomazation eller nått vafan! KOM IGEN!
Mw3 kommer ta hem det med 3-4 gånger så många sålda ex!

Tips:
1. Autoaim finns inte på PC om det var där du spelade
2. "cuztomazation" kommer mer än högst troligt till release
3. Killstreaks, "I can win button" kommer inte till BF3...alls! Det där får man sköta själv
4. Vänd skärmen åt rätt håll

1: säkert, vi säger så
2: ser inte ut så va?
3: om man ändå inte ser dom spelar det ingen roll om skillstreaks finns eller ej
4: alla 3 skärmarna menar du eller bara en av dom?

Sluta lek duktig, du vet lika väl som jag att ett spel som bara fungerar bra på mac aldrig kommer slå på pc eller konsoll markanden. Logik vinner allt min vän, alltså MW3!

Logiken säger isåfall att om man inte tycker att det är fult som stryk, inte dör hela tiden, ser folk och tycker att det är roligt så borde det rimligen kunna också kunna vara roligt utifrån de premisserna. Med de premisser du utgår ifrån är det självklart att du inte kommer att tycka om BF3.

Några "skit" vapen finns inte, kanske i Duke nukem? Du får nog definiera vad de är för slags vapen isåfall. Sen ett majoritetsargument fallerar alltid, går det att i ett enda fall kunna bevisa att majoriteten inte har alltid rätt så faller hela argumentets framtida legitimitet.

Inaktiv

Hoppas inte BF3s solokampanj är sådan att den kan köras igenom på typ 4-5 timmar, då blir jag ledsen.

I övrigt är det svårt att hitta något i artikeln jag inte håller med om, bortsett möjligen från hyllningen till CODs solokampanjer som jag tycker varit crap de senaste åren med evighetsspawn, ingen healthbar och absolut obefintlig handlingsfrihet.

Medlem
Skrivet av Siken:

Att "Ett spel per år" endast gäller COD kan jag tyvärr inte hålla med om.

2008: Battlefield bad company
2009: Battlefield heroes
2009: Battlefield 1943
2010: Battlefield: Bad company 2
2011: Battlefield: Play4free
2011: Battlefield 3

Är ju självklart inte samma utvecklare till alla dessa battlefield. Men det är det inte till COD heller.

Hmm första Battlefield som hette helt sonika Battlefield 1942 kom 2002, skitspelet Battlefield 1943 är en gimpad remake av det, som enbart kom till konsoll.
Sen har vi battlefield 2 som kom 2005, blanda inte ihop spelen young padawan.
Däremot är det svårt att särskilja MW1 MW2 MW3, och alla miniartiklar därimellan.


signatur

Retro.

Inaktiv
Skrivet av Thane:
Skrivet av showerguy:

Försäljning: Modern Warfare 3
Stöd för E-sport: Modern Warfare 3
Steam: Modern Warfare 3

6-5 till Modern warfare 3

Är Moder Warfare ett bättre spel bara för att det säljer mer?
Stöd för E-sport skulle vara oavgjort
Och att bara säga Steam är inte rättvist.

PS: Om vi nu går efter dina poäng skulle jag vilja lägga till Förstörelse och Fordon vilka båda vinns av BF3

7-6 till BF3.

Ja, Modern Warfare är ett bättre spel för att det säljer mer. Du kanske inte gillar det men majoriteten gör det.

Sen så tycker jag att sånna här artiklar är värdelösas. Allt handlar om smak och eftersom alla är så kåta på BF3 så är det klart att det vinner, det kunde man veta utan att ens läsa artiklen. Jag tänkte förbeställa BF3 men det gick snabbt över efter att ha testat betan. Jag vill vara hjälten som springer runt, och knäpper människor hit och dit, få rewards. Inte jäveln som sitter och bombar hangarfartyget non stop med ett flygplan, som jag givetvis gjorde alldeless för mycket i BF2 eftersom man vill vinna och det var de enklaste sättet.

Allt hat mot MW3 är även helt onödigt, men haters gonna hate.

Inaktiv
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Siken:

Att "Ett spel per år" endast gäller COD kan jag tyvärr inte hålla med om.

2008: Battlefield bad company
2009: Battlefield heroes
2009: Battlefield 1943
2010: Battlefield: Bad company 2
2011: Battlefield: Play4free
2011: Battlefield 3

Är ju självklart inte samma utvecklare till alla dessa battlefield. Men det är det inte till COD heller.

Hmm första Battlefield som hette helt sonika Battlefield 1942 kom 2002, skitspelet Battlefield 1943 är en gimpad remake av det, som enbart kom till konsoll.
Sen har vi battlefield 2 som kom 2005, blanda inte ihop spelen young padawan.
Däremot är det svårt att särskilja MW1 MW2 MW3, och alla miniartiklar därimellan.

Varför var BF1943 "skit"?

Medlem
Skrivet av fall:

Ja, Modern Warfare är ett bättre spel för att det säljer mer.

Does not compute.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Kuci:

Fordon, sjukt stora maps jämfört med extremt-små (shipment t.ex.) till "mellan" stora, "dålig" hitbox vs bra hitbox, spelar-antal, grafiken.

Finns nog fler men de är ett par

Som sagt, se bortom designen (bandesignen, spelarantal(i princip samma sak som bandesignen) och grafiken) så finns det inte så stora skillnader längre... Hitboxen vet vi ingenting om då vi inte spelat något utav spelen än,

Du glömde fordon, det är en väldigt stor skillnad. Hitboxen är sjukt dålig i betan, och den var väldigt, "random" i BF2.

Jag håller dock med dig om den där Zerax eller vad han nu hette, han trollar antagligen bara dock.

Jag vill inte basha BF3 men det känns som om spelet har fått en släng av konsolsjukan över sig, jag tycker inte att spelet känns likt BF2, utan att det snarare är likt BFBC2, sedan att MW3 är sig likt som så många klagar över, tycker jag är bra.

Jag kommer att skaffa båda spelen och ifall om nån tror att jag är nån MW3 fanboy så kan jag säga att jag inte är det, jag vill bara att folk inte ska försvara DICE eller BF serien såfort CoD nämns.
Om något, så är konkurrens bra mellan två företag eftersom de då får en press på sig att hela tiden överträffa den andres produkt

DICE har varit extremt sega med att patcha spelen och varit dåliga på att hantera buggfixning (bf 2142 titan mode med turretsen t.ex. Där de då har sagt att de har fixat en bugg men inte gjort ett skit.

Inaktiv
Skrivet av Höglund:
Skrivet av fall:

Ja, Modern Warfare är ett bättre spel för att det säljer mer.

Does not compute.

Du har din uppfattning om spelet, jag har min. Spelar ingen roll vad vi säger egentligen eftersom det bara handlar om försäljningssiffror. Om det nu var så att MW3 är jättedåligt skulle det inte säljas lika många. Och eftersom det är uppföljaren på MW2 med dedikerade servrar så kommer det troligtvis sälja som smör.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Siken:

Att "Ett spel per år" endast gäller COD kan jag tyvärr inte hålla med om.

2008: Battlefield bad company
2009: Battlefield heroes
2009: Battlefield 1943
2010: Battlefield: Bad company 2
2011: Battlefield: Play4free
2011: Battlefield 3

Är ju självklart inte samma utvecklare till alla dessa battlefield. Men det är det inte till COD heller.

Hmm första Battlefield som hette helt sonika Battlefield 1942 kom 2002, skitspelet Battlefield 1943 är en gimpad remake av det, som enbart kom till konsoll.
Sen har vi battlefield 2 som kom 2005, blanda inte ihop spelen young padawan.
Däremot är det svårt att särskilja MW1 MW2 MW3, och alla miniartiklar därimellan.

Varför var BF1943 "skit"?

1: Bara 24 spelare
2: Endast konsoll, trots eviga löften om att pc skulle få det.
3: Endast 3 spelklasser.
4: Ett par futtiga banor

men jag är nog mest bara bitter över att de släpper halvdana spel.


signatur

Retro.

Medlem

Em fattar fortfarande inte varför BF3 och MW3 jämförs, 2 helt olika fps, BF3 mer realistisk och öppet, MW3 tajt bunnyhoppande krigande,...........btw BF3 FTW!! xD

Medlem

Tänkte jag skulle vara lite rebellisk här och säga att jag tänker faktiskt spela båda 2.
MW och BF serien är suveräna båda två och jag förstår inte varför man ska behöva dela in sig i mw3 gruppen vs BF3 gruppen.. Trams.

Heja MW3 och BF3!

Skriv svar