Världens bästa spel – om utvecklarna får välja

Medlem

Jag hade slängt in System Shock-spelen där i listan också

Medlem

Det var ju inte många rätt i den listan.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

En riktig skitlista. Bioshock högre än Deus Ex. System Shock 2 inte med alls om man jämför med bioshock?
Ingen Thief serie.
Mass effect på tok för högt (gameplay är för simpel). Äsch.. orkar inte ens skriva mer.

Medlem

Inte konstigt att det produceras så mycket skit.

FM-guru
F.d. Sisyr

Nog för att det alltid saknas spel enligt folk när man sätter ihop sånna här listor, men jag kan inte undgå att fråga; Var är The Witcher-spelen, Mafia, Knights of the old Republic-spelen, Neverwinter Nights-spelen, Football Manager-serien, Planescape: Torment, Civilization-serien (eller Alpha Centauri för den delen), King's Quest-serien och/eller Total War-serien? Man kan väl tycka att åtminstone ETT av dem kunnat vara med.

OCH FRAMFÖR ALLT; VART FAN ÄR GRIM FANDANGO?!

Inaktiv

Mass Effect serien?

Call of Duty MW(Nummer 2 antar jag?)

Ibland undrar jag om jag är helt dum eller har speciella syner på allt.

Medlem

Morrowind;
Age of Empires;
Warcraft 2;
Transport Tycoon Deluxe;
Quake 3
Team Fortress Classic
Zelda - A link to the past

Medlem

Man börjar ju onekligen fundera på om man börjar nå ålders höst när ett av historiens bästa spel inte finns med på listan, vilket i det här fallet skulle vara Outcast.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Homeworld förtjänar en plats på denna lista......

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Homeworld förtjänar en plats på denna lista......

Håller med.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Riktigt skitlista bortsett från baldurs gate på första plats. Inte konstigt dagens spel ser ut som de gör...

Inte min lista direkt... Mass Effect är den ABSOLUT SÄMSTA JÄVLA SERIEN jag spelat! Och ja, jag har spelat ME1 och ME2 på dator och konsoll men tyckte bara "Fyfan vad fult, fyfan vad tråkigt, kan inte detta bara dra åt helvete". Och jag spelar mest typ bara FPS spel men detta spel kan ta å fara åt helvete tills dem lärt sig vad spel heter. Men ME3 verkar en ANING kul... Iaf sniping.

Medlem

Inte min lista så klart men den har i varje fall en viss klass.

Medlem

Varldens basta spel va?..knappast en lista efter min smak. Som manga har namer sa ar en hel del spel/spel series pa den dar listan valdigt daliga. var ar tex Civlization?,castlevania symphony of the night/ Lament of innocence,eller Aoe 1-2 samt C&C spelen (upp till C&C 3 dvs). for att inte glomma morrowind och Zelda serien.

Medlem

Half-Life
Quake
Unreal

Skribent

Två frågor kommer jag att tänka på en gång:

Vad gör Tomb Raider på listan, och vart är Fallout?

Medlem

VART ÄR THE ELDER SCROLLS?

Medlem

Instämmer med övriga.
System shock 2, half life, quake, morrowind, doom... antingen har spelutvecklarna missat en hel del oldschool spel eller så har de helt enkelt en annan smak.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Vart är Age Of Empires 2? Vilka utvecklare har dom frågat egentligen?

Medlem

Saknar gamla spel som Flashback, Another World, Syndicate o.s.v. Själv saknar jag Outcast mest, vilket höjdar lir det var. Hur som helst, en lista över "bästa" spel känns omöjlig att göra eftersom så många spel som är bra på olika sätt.

Medlem

Var är Half-Life, Quake och Unreal?
Dessa tre spelserier är ju milstolpar i spelbranchen gällande FPS i alla fall. Därav hade jag hellre sett dessa än tex Modern Warfare och Bioshock som inte alls är lika revolutionerande. Dock så har Bioshock bidragit med en viss del nyskapande trots allt vilket inte får glömmas.

Medlem

ta bort dead space, jag tycker dead space är ett bra spel, men det finns spel som har gjort mycket mer för skräck genren, som amnesia. Resten av listan är väll bra. Lite skeptisk till wow, men även om jag inte gillar spelet själv som måste jag erkänna att wow har haft ett stort inflytante på mmo marknaden. Lite besviken på bristen av ett hl spel på listan

Sen har några av spelen spirituella föregångare som skulle passa bättre på listan *host*system shock 2*host*

Inaktiv

Baldur's Gate hade åtminstone en välförtjänt plats.

Dock skulle då inte majoriteten av spelen där platsa på min topp 20.

Medlem
Skrivet av dzl:

Sådär hade ju inte min lista sett ut om jag säger så.

Inte min heller. Inga av mina favoritspel ligger på listan.

1- Half Life 2
2. GTA serien
3. Crysis
4. Just Cause 2 (man kunde ju göra vad man ville)
5. Space Invaders - Atari 1980
http://www.webworksllc.com/games/Invaders.cfm


signatur

Det var detta...

Medlem

Fan va skönt att se Everquest före World of warcraft!!! YESSSS!!!!! Ingen som är sugen att börja lira??? Gratis att spela kolla in sidan länkad här och kom igång!!! Se om du kan få ihop några platinas!
http://www.project1999.org

Medlem

Det är helt klart ett PR-trick.

En snabb blick på listan och man ser att det är dagens aktuella spel, eller genrer som kommit med. Hur kan spel som Assassin's Creed vara med? Missförstå inte, jag äger både ettan och tvåan och de är grymma! Gillar dem jättemycket, men de har inget att komma med om man jämför med känslan av t.ex. Half-Life-serien. Var är Doom, SimCity, Keen och nyare spel som Hitman...

Jaja.. Det är ju väldigt personligt vad man gillar men det känns som ett trick.

En lista som ska locka spelare att köpa de spel som finns tillgängliga idag eftersom t.o.m utvecklarna gillar dem....


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

I'm like totally a game developer brah, and Assassin's Creed is one of the best games of all time!

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAA äntligen

Skrivet av Luciphear:

Fick sån lust att spela igenom Baldur's Gate 2 igen nu... Och Monkey Island.

Gör det!! sitter själv för tillfället med BG2 med The Darkest Day modden och lirar, tröttnar aldrig

Inget från Doom-serien? Pinsamt.

Medlem

Problemet med omröstningar av denna typ är att det brukar vara den bästa av de MEST KÄNDA spelen som kammar vinner. På många punkter kan jag objektivt säga varför System Shock 2 är bättre än Bioshock, men eftersom Bioshock var en betydligt mer ekonomisk framgång (och färskare i folks minnen) vinner det över sin spirituella föregångare i den här typen av omröstningar.

Sen är det ju lite av en definitionsfråga också. Menas det vilket som är det bästa för sin tid eller just nu idag (många kanske har trott det, vilket skulle förklara nykomlingar som CoD:MW)? Jag tycker t.ex. de gamla Fallout 1 och 2 var helt briljanta för sin tid, men idag är de för långsamma och grafiskt föråldrade för att jag skulle kunna tänka mig spela dem.

Skriv svar