Assassin's Creed: Revelations
Assassin's Creed har för varje del blivit bättre och konspirationsteorierna allt tyngre. När nu det fjärde spelet på fem år släpps undrar vi om trenden håller i sig – och om Ezio får den fantastiska avslutning han förtjänar.
#assassins-creed-revelations, #ubisoft, #assassins-creed-ii, #assassins-creed-brotherhood, #tetris, #portal
Nu tror jag man inväntar en fet box med alla spel.
"Uppdragen är aningen lätta och övertydliga. De förklaras utförligt i text och med direktioner på kartan vilket lämnar väldigt lite till spelaren att själv lösa"
"men dessa är minnesvärda för att de är stiliga snarare än utmanande."
Varför är detta negativt? Jag är trött på att spelindustrin blir för påverkad av hardcore spelare som vill ha sin livs största utmaning i spelen. Visst det är en smaksak om man vill ha en utmaning eller inte, och det ska styras av vilken svårighetsnivå man väljer, så om de svåra svårighetsnivåerna är lätta så är det dåligt och vice versa om de lätta svårighetsnivåerna inte verkligen är barnsligt lätta. Men det betraktar väldigt sällan de som skriver recensionerna. Man hör sällan klagomål ifrån de som skriver recensionerna om att det är mycket pussel och att man inte kan hoppa över dem, eller att spelet är för svårt även på den lättaste svårighetsnivån.
Utmanade brukar innebära att man får spela om samma spelsekvens flera gånger, och det kan totalt förstöra en minnesvärd spelsekvens. Ingen spelsekvens ska spelas om mer än 2 gånger anser jag,
"Men tyvärr integreras många av dessa saker inte på ett naturligt sätt i händelserna och man klarar sig bra genom hela spelet med bara sitt svärd och medföljande enda knapptryckning."
Återigen, detta tycker jag är positivt, då får jag använda mej av bomberna för att jag vill göra det, inte för att jag måste. Mer frihet till mej som spelare.
”Ezio bestämmer sig fortfarande allt som oftast för att upprepade gånger okontrollerat studsa upp och ner för, eller pressa sig mot, en vägg istället för att springa dit spelaren vill.”
Detta har inte med enkelheten att göra, det är dålig kontroll helt enkelt. Prototype lider inte av de problemen och där är det enklare att ”klättra”. Så skyll inte på enkelheten här.
Varför fick denna delen så låga betyg kolla bara på metacritic det sved i mitt hjärta av att se det http://www.metacritic.com/game/xbox-360/assassins-creed-revel...
"Uppdragen är aningen lätta och övertydliga. De förklaras utförligt i text och med direktioner på kartan vilket lämnar väldigt lite till spelaren att själv lösa"
"men dessa är minnesvärda för att de är stiliga snarare än utmanande."
Varför är detta negativt? Jag är trött på att spelindustrin blir för påverkad av hardcore spelare som vill ha sin livs största utmaning i spelen. Visst det är en smaksak om man vill ha en utmaning eller inte, och det ska styras av vilken svårighetsnivå man väljer, så om de svåra svårighetsnivåerna är lätta så är det dåligt och vice versa om de lätta svårighetsnivåerna inte verkligen är barnsligt lätta. Men det betraktar väldigt sällan de som skriver recensionerna. Man hör sällan klagomål ifrån de som skriver recensionerna om att det är mycket pussel och att man inte kan hoppa över dem, eller att spelet är för svårt även på den lättaste svårighetsnivån.
Utmanade brukar innebära att man får spela om samma spelsekvens flera gånger, och det kan totalt förstöra en minnesvärd spelsekvens. Ingen spelsekvens ska spelas om mer än 2 gånger anser jag,
"Men tyvärr integreras många av dessa saker inte på ett naturligt sätt i händelserna och man klarar sig bra genom hela spelet med bara sitt svärd och medföljande enda knapptryckning."
Återigen, detta tycker jag är positivt, då får jag använda mej av bomberna för att jag vill göra det, inte för att jag måste. Mer frihet till mej som spelare.
”Ezio bestämmer sig fortfarande allt som oftast för att upprepade gånger okontrollerat studsa upp och ner för, eller pressa sig mot, en vägg istället för att springa dit spelaren vill.”
Detta har inte med enkelheten att göra, det är dålig kontroll helt enkelt. Prototype lider inte av de problemen och där är det enklare att ”klättra”. Så skyll inte på enkelheten här.
Själv är jag trött på att spelindustrin är så påverkad av casual gamers att dom flesta spelen som släpps kan man klara sig igenom utan att knappt aldrig dö/förlora genom hela spelet.
Dessutom så finns det mer ofta än inte valmöjligheter för svårighetsgrad och jag kan inte komma ihåg senast jag spelade ett spel utan att ta "hard" istället för "normal" om möjligheten finns för att "normal" verkar bli mer och mer "easy" ju fler år som passerar.
Jag har absolut ingen aning om varför du anser att spelindustrin skulle vara mer fokuserad på "hardcore" spelare, när spel blivit så enkla nu och endast blir mer och mer handsnickrade för "casual gamers", vilket kanske är anledningen till att recensenten (plus jag) ger ett spel minus i värde om det inte finns någon utmaning i det?
För mig vore det isåfall mer eller mindre bara samma sak som att se en film istället.
Linda Grip? Aldrig läst en recension av dig förut.... om detta var Fredrik kanske det skulle fått 4/5?!
Oj sa jag de högt? haha nej skoja bara.
Men nejdå, tänker köpa detta spel helt klart, även om det fått sin kritik.
Kan vara för att hon är ny. Bra första läsning!
Förhandsbokade spelet så fick det i brevlådan idag. Har bara hunnit prova lite på första delen av spelet, men måste säga att som inbiten AC fantast är jag inte besviken iaf. Självklart skulle det gå att förbättra det på ett antal punkter, men säg ett spel som är helt perfekt? ^^
förstår inte varför det ska vara krav att spelet ska kunna förklara allt som förklarades i de tidigare spelen då det är en del av en triologi?
Är inte det som att man ska kunna se tredje delen av sagan om ringen och direkt förstå allt utan att ha sett de första?
Ser fram emot att få sätta tänderna i detta imorgon ^__^
Vittoria per gli Assassini!!!!
What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
förstår inte varför det ska vara krav att spelet ska kunna förklara allt som förklarades i de tidigare spelen då det är en del av en triologi?
Är inte det som att man ska kunna se tredje delen av sagan om ringen och direkt förstå allt utan att ha sett de första?
Ser fram emot att få sätta tänderna i detta imorgon ^__^
Vittoria per gli Assassini!!!!
Bra sagt, varför ska spel i en serie över huvud taget behöva göra så men inte film? xD
Tänk tex sista harry potter filmen, skulle bli skapligt lång genomgång av vad som hade hänt tidigare O.o
Tro mig, spelet är värt att sätta tänderna i
Sen alla som alltid skriver på artiklar om olika spel hur ointresserade dom är av spelet i fråga, varför ens gå in och läsa och kommentera då?
"Uppdragen är aningen lätta och övertydliga. De förklaras utförligt i text och med direktioner på kartan vilket lämnar väldigt lite till spelaren att själv lösa"
"men dessa är minnesvärda för att de är stiliga snarare än utmanande."
Varför är detta negativt? Jag är trött på att spelindustrin blir för påverkad av hardcore spelare som vill ha sin livs största utmaning i spelen. Visst det är en smaksak om man vill ha en utmaning eller inte, och det ska styras av vilken svårighetsnivå man väljer, så om de svåra svårighetsnivåerna är lätta så är det dåligt och vice versa om de lätta svårighetsnivåerna inte verkligen är barnsligt lätta. Men det betraktar väldigt sällan de som skriver recensionerna. Man hör sällan klagomål ifrån de som skriver recensionerna om att det är mycket pussel och att man inte kan hoppa över dem, eller att spelet är för svårt även på den lättaste svårighetsnivån.
Utmanade brukar innebära att man får spela om samma spelsekvens flera gånger, och det kan totalt förstöra en minnesvärd spelsekvens. Ingen spelsekvens ska spelas om mer än 2 gånger anser jag,
"Men tyvärr integreras många av dessa saker inte på ett naturligt sätt i händelserna och man klarar sig bra genom hela spelet med bara sitt svärd och medföljande enda knapptryckning."
Återigen, detta tycker jag är positivt, då får jag använda mej av bomberna för att jag vill göra det, inte för att jag måste. Mer frihet till mej som spelare.
”Ezio bestämmer sig fortfarande allt som oftast för att upprepade gånger okontrollerat studsa upp och ner för, eller pressa sig mot, en vägg istället för att springa dit spelaren vill.”
Detta har inte med enkelheten att göra, det är dålig kontroll helt enkelt. Prototype lider inte av de problemen och där är det enklare att ”klättra”. Så skyll inte på enkelheten här.
Herpa derp. Sånna som du som gör att spelindustrin ser ut som den gör idag. Spel ska vara utmanande annars kan man lika gärna se på en film för vad är meningen med ett spel om man ändå tar sig genom det sovandes?
Nej fy fan för majoriteten av dagens spel
Herpa derp. Sånna som du som gör att spelindustrin ser ut som den gör idag. Spel ska vara utmanande annars kan man lika gärna se på en film för vad är meningen med ett spel om man ändå tar sig genom det sovandes?
Nej fy fan för majoriteten av dagens spel
Det är absolut inget fel på spelindustrin, det är en väldigt levande och kreativ bransch. Men tyvärr finns det väldigt många nostalgiska bakåtsträvare som inte ser nyanserna. Vill man ha utmaningar så finns det, det gäller bara att lyfta på arslet och leta lite. De stora titlarna idag är stora just för att de tilltalar så enormt många människor och man kan inte göra det om det inte är lättillgängligt men också underhållande och ger spelarna väldigt mycket spelglädje. Lyft blicken lite så ser du.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Också nyfiken på vem Linda Grip är, då jag inte sett något från henne förut.
En ny skribent? Vikarie? Praktikant?
Bra recension i alla fall!
Detta spel kommer att inhandlas när det blivit lite billigare
är du orolig för priset, Beställ från England. vet inte om man får tipsa om sidor på FZ men priserna är generellt lägre där
Eftersom FZ länkar till pricerunner och ett antal sidor i slutet av recensionen är det säkert ok. Antar att det är zavvi.com du tänker på.