Inget Ghost Recon: Future Soldier till pc

Medlem

Tycker att det är intressant att dom säger: "95% av våra kunder kommer att piratkopiera" Om man piratkopierat spelet så har man inte köpt det, har man inte köpt det så är man inte en kund. Så mer korrekt vore väl ändå att säga '100% av våra kunder har köpt spelet' eller att bara 1 på 20 som spelar spelet kommer att ha köpt det lagligt.

Jag tror att spelskapare skulle lyckas bättre med försäljningen av spel till PC om spelen var skapade för den plattformen, som det sägs i kotaku länken som togs upp tidigare så lyckas ju uppenbarligen vissa spelföretag med sina spel fast dom utvecklar exklusiva titlar.

Vad väljer man som spelare, en konsol-portning där kontrollerna knappt fungerar, auto-aim är på och kräver att du är online 100% av tiden du spelar, ansluten till nån drm server, eller ett spel som är skapat för pc platformen med precisionen man får från mus+tangentbordskombinationen, rätt fov inställningar, grafik som är på topp och förhoppningsvis ingen drakonisk drm.

Sen blir ju rent allmänt (enligt mig) produkten sämre om man fokuserar på Xbox 360/PS3 som platform.
Ja, jag vet, Battlefield 3 skiftades över till konsol som huvudplatform en bit in i utvecklingen, och det blev rätt bra.
Men ett enligt mig 'prime example' är Dragon Age: Origins och Dragon Age 2, där ettan hade mer traditionell rpg som var taktisk och var otroligt bra, underhållande. Sen kom ju tvåan, som blev i min mening en 3rd person hack-n-slasher som var väldigt nedskalat och simplifierat (pallade inte ens att spela igenom det helt medans jag körde igenom Origins 3 ggr på ca 1 månad).

och @ WarpGuN, din första kommentar var bara för att trolla va? Ingen trevlig person kallar väl pcanvändare som spenderar 12-13k på ett 'spelsystem' för ett glin va? (Man kan visserligen tycka att dom som skaffar PCs borde ha råd att köpa spelen, man betalar ju mellan 3 till 10ggr mer för en pc än krysslådan)

Medlem

Tycker det var ganska bra av dem att gå ut och säga såhär, ärligt och på många sätt helt riktigt.
Men lite synd, jag såg fram emot Future soldier.

Och med tanke på hur JÄVULSKT mycket bättre Advanced Warfighter var på PC jämfört med Konsol så blir detta verkligen inte ett köp för min del iaf.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Svanberg:

Their field of view is designed to be viewed from a distant couch instead of a nearby monitor, and their gameplay is simplified to compensate for this tunnel vision.

Just den biten är nog inte sann. Konsollutvecklare jobbar oftast mot en TV som står på skrivbordet och som är ungefär lika stor som datorskärmen. Detta anpassas hela upplevelsen efter. Sedan är det visserligen sant att man gör HUD-elemet så stora att de ska synas på mindre tv-apparater, men att man skulle anpassa FOV till detta har jag aldrig stött på under mina sju år som konsollutvecklare. Sedan verkar det ju även vara brukligt att ha en TV som är så stor att den motsvarar en datorskärm som står nära.
Däremot kan jag tänka mig att ett eventuellt tajtare FOV kan vara en anpassning för handkontroll.

Det låter konstigt att dom skulle anpassa spelet för att spelas som på en datorskärm, varför inte anpassa det för en TV med avstånd? Det är ju så det spelas.

Det senaste exemplet som jag har upplevt personligen är Skyrim, som är en konsolport, där FOV är inställd någonstans runt 60. Man får tunnelseende och det är odrägligt att spela. Som tur var kan man fixa det. Jag har den inställd på 85 nu tror jag, mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Tycker det var ganska bra av dem att gå ut och säga såhär, ärligt och på många sätt helt riktigt.
Men lite synd, jag såg fram emot Future soldier.

Och med tanke på hur JÄVULSKT mycket bättre Advanced Warfighter var på PC jämfört med Konsol så blir detta verkligen inte ett köp för min del iaf.

Ärligt? Dom skyller på piratkopiering när dom i själva verket inte kan utveckla ett tillräckligt bra spel för att det ska säljas på PC.

Medlem

"för vi vet att 95 procent av våra kunder kommer piratkopiera spelet."

En pirat är inte en kund förrens han köpt spelet, tills dess är han bara en potentiall kund, chansen är större att han köper det än någon som inte spelar det alls.

Medlem

Kommer aldrig mer köpa spel från ubisoft, varkens till konsoll eller pc.

Medlem

Vem bryr sig, GR dog efter GR2


signatur

Rwa?

Medlem

Dom kommer nog släppa det till PC typ 6 månader senare (á la Assassins Creed) jävla Ubisoft..


signatur

La la la lag!

Medlem

Kanske kändes bra att ladda ner från pirate bay när ni var arga på Ubisoft, antagligen gör det inte det längre.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

pc kidsen är väl glada så länge dom få lira cs .)

Eller Diablo 3 och andra titlar ifrån blizzard i framtiden.

Annars så känns det inte som en stor förlust. Inget spel ifrån Ubisoft har fungerat något vidare bra på PC de senaste åren. otroligt buggiga och hackar även på bra hårdvara. Nästan bra att de skiter i att tillverka till PC, slipper så många lagliga köpare bli lurade på sina PC spel från ubisoft.

Medlem

Sista spelet som Ubisoft släppte som var värt att köpa var väl Raven Shield ... Inte direkt så jag sörjer att dom slutar släppa spel till PC. Kanske i framtiden om de råkar släppa något av kvalité. Men då kan man ju alltid ladda ner skiten, bara för att bitcha lite :>

Medlem

Tack Ubisoft, vill endock inte ha skiten till min fina pc lol

Medlem

Tror inte nån vill betala för bajs, förutom bonden då.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av oscarstegland:

Använd er av steamworks så kommer ni märka att piratkopieringen försvinner illa kvickt.

Alltså... är du seriös...? Menar du att spel som släpps med Steamworks har minimalt med piratkopierande?!

Ja jag är seriös. Det klart det existerar piratkopior på Steamworks spel men det finns mindre anledning att göra det då du går miste om väldigt mycket. Tycker inte om DRM över huvud taget men tycker att Steamworks är det som går att uppskatta från ett håll samtidigt.

Däremot så piratas det betydligt mindre steamworks spel än hos många andra utvecklare. Läs den här artikeln där Gabe Newell säger till viss del samma sak, samtidigt som han säger att utvecklar måste inse att de måste släppa kvalitet för att det skall köpas: http://gamingbolt.com/gabe-newell-piracy-is-a-non-issue-to-va...

Medlem

..så..dom tror att det inte går att pirata spel till konsolerna eller? -_O snacka om förluster.se

Medlem
Inaktiv

Ganska korkat av Ubisoft att förolämpa sina kunder, jävligt fel faktiskt!

Gör bra spel istället ffs!

Medlem

Rofl, så bara för att PC-Spelarna klagar på deras totalt fuckade DRM, får vi inte deras "stora titlar" för vi vill ha en nedskalad variant som är free-to-play? Återigen, ursäkter och företag som klagar på konsumenterna. Det är en väldigt, väldigt gnällig bransch den här...


signatur

Nämen!

Medlem

Så de 95% som piratar anses ändå som kunder?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

lol


signatur

Trust is for fools...

Ubisoft har en handfull riktigt bra titlar under sig men i det stora hela är det mest bara produkter som är precis så bra de måste vara för att sälja, vilket innebär att det för det mesta är rent skräp som likt förbannat säljer som smör. Assassin's Creed, Ghost Recon, Splinter Cell, Rainbow Six, Driver, Brothers in Arms. Kvalitet tillåts att dala utför när försäljningen stabilt stiger uppåt & den stora massan villkorslöst skriker efter mer av det samma. Helt värdelöst för oss som kräver någon form av utmaning för att underhållas, talang för att imponeras eller väl designad spelstil för att ens vilja spela. Dagens gamer har satt nya villkor & det är bara att gilla läget! :/

Medlem

Men för i, jag såg fram emot det här spelet. Såna här spel suger på konsol imo, inget köp...tack och hej Ubishit


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag tänker inte gå in allt för djupt i detta "ämne", men jag måste bara få uttrycka mig som hastigast.

PC-spelare (mig själv inräknad) tillhör de mest dryga och gnälliga personer som har vandrat på denna jord. Ni som säger något annat ljuger bara för er själva och ni kommer snart inse detsamma. Trångsynthet räcker inte långt här i livet.

DRM-skydd eller inte... Att gnälla på Ubisoft och köra med taktiken "jag kommer aldrig mer köpa deras spel" håller inte i längden. Ubisoft må inte ha valt den bästa taktiken själva, men de måste ju försöka på något sätt. Vi vet alla att de flesta "spelarna" kommer att göra just det Ubisoft nämner i denna artikel - ladda ned illegalt.

Är vi verkligen så småsinta att vi måste sitta och kasta skit hit och dit? Som PC-spelare har vi inga andra än oss själva skylla på när spelutvecklare går ut med kommenterar som dessa och den herr Mettr nämnde för någon dag sedan.

Tack och hej gnällspikar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Så bara för att en del piratkopierar så ska resten som köper spelen få lida? Sen när var kollektiv bestraffning vettigt?
Om ett café får 10 muffins snattade per 100 sålda, så ska vi göra muffins av sämre kvalitet för alla dom andra?

DRM-Skydd kommer alltid att knäckas, det borde historien utvisat redan. Det läggs ju mångmiljon belopp på att utveckla och implementera dessa i spelen, inte konsitgt att de förlorar pengar på det.

Det är rätt ironiskt att man kollektivt bestraffar PC-Spelare på detta viset för att det piratkopieras, men på Xbox eller liknande får de inga "krångliga" DRM, även om de har/haft sina extrema tvister med piratkopierade spel som till och med kan/kunde köras över Live. Det som är mest irriterande är att har du en Xbox kan du plocka med den till sommarstugan och lira hur mycket du vill. Har du en laptop, så får du inte spela för du har inte internet.

Mja, bättre lösningar på DRM på PC och framförallt sluta göra enkla konsolportningar till oss skulle nog få folk på andra tankar, samt lansera spelet på samma datum worldwide. Såna här uttalanden och liknande är ju knappast något sätt att lösa deras piratkopierings problem, att gå ut och klaga på konsumenter som har synpunkter ang deras DRM lösningar? De har aldrig funderat på att problemet kan ligga hos dem själva?

De spär ju på mer vatten i bägaren, sänker sina vinstmöjligheter ännu mera och tyvärr... gräver sin egna grav.


signatur

Nämen!

Inaktiv

95%?
Dagens dos med bullshit.
Jag litar mer på ett par lederhosen fyllda med fekalier än ubisofts fejkstatistik.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av bossefraise:

Jag tänker inte gå in allt för djupt i detta "ämne", men jag måste bara få uttrycka mig som hastigast.

PC-spelare (mig själv inräknad) tillhör de mest dryga och gnälliga personer som har vandrat på denna jord. Ni som säger något annat ljuger bara för er själva och ni kommer snart inse detsamma. Trångsynthet räcker inte långt här i livet.

DRM-skydd eller inte... Att gnälla på Ubisoft och köra med taktiken "jag kommer aldrig mer köpa deras spel" håller inte i längden. Ubisoft må inte ha valt den bästa taktiken själva, men de måste ju försöka på något sätt. Vi vet alla att de flesta "spelarna" kommer att göra just det Ubisoft nämner i denna artikel - ladda ned illegalt.

Är vi verkligen så småsinta att vi måste sitta och kasta skit hit och dit? Som PC-spelare har vi inga andra än oss själva skylla på när spelutvecklare går ut med kommenterar som dessa och den herr Mettr nämnde för någon dag sedan.

Tack och hej gnällspikar.

Om du anser dig själv vara dryg och gnällig får du stå för det

För oss PC spelare som faktiskt inte piratkopierar alls känns det lite surt att bli kallad "tjuv".


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv

Dom släpper halvdana portar, så färre folk köper det.
Dom använder drakonisk DRM, så färre folk köper det.
Att det säljer dåligt skyller dom på piraterna, sen slutar dom göra PC spel.

Snacka om att skjuta sig själv i foten, dom har själv skapat den här situationen där deras spel inte kan gå runt på PC.

Medlem

ironiskt nog är pirtakopieringen exakt lika stor på xbox som på pc. priset och dessa värdelösa spel som släpps är inte alls skyldiga till att alla laddar ner skiten istället för att betala. seriöst nu.ingen betalar 500 för ett spel som är snabbt och simpelt gjort för xbox, sen enkelt portas till pc. sånt jävla gnäll. "näee, vi tjänar ju bara 800 miljoner, det duger inte! låt oss göra allt så enkelt, värdelöst och simpelt som möjligt, sen porta det till total värdelöshet och ta samma pris! jaaa


signatur

//monster

Medlem

Sedan Ubisoft lade händerna på Rainbow Six och Ghost Recon har det knappt varit värt att spela i alla fall...

Skriv svar