Ny sexreklam från Soulcalibur V

Medlem

Ja för sex är så onaturligt, farligt och hemskt?
Skydda barnen!!!!111eleven

Medlem

Men låt dem ha rumpor i spelet. Vad äre å dilla om egentligen? Hundra spel har överdimensionerade manskroppar med perfekta sexpack. Ingen dillar om det...


signatur

"It's the decisions you make when you have no time to make them that define who you are." -teh_masterer

Medlem

Jag förstår inte riktigt nackdelen med de här reklamerna

Medlem
Skrivet av White:

Haha. Man måste ju bara älska Japan! Så skönt att det finns länder som inte bryr sig om att allt måste vara så extremt PK hela tiden. Inget fel med fina bröst eller rumpor på reklamen. Eller muskulösa män heller för den delen!

Även denna gång är det en lek med ord. Det står "Seriens totala mästerverk". Men serie och rumpa uttalas lite liknande på japanska så om man tittar snabbt ser det ut som att det står "Denna rumpa är ett totalt mästerverk".

Att man skiter i PK och så är ju trevligt, men det är synd att en spelserie blir så förlegad att man måste marknadsföra den med bröst och rumpor för att lyckas sälja.

Jag gillade SC4 men femman ser mer eller mindre identisk ut i mina ögon, trots att det gått så många år.

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Loxus:

Men nu är det ju så att kulturen är lite annorlunda i Japan.

En kultur där man får kvinnor att framstå som sexleksaker, mys.

Bättre än vissa andra kulturer där man antingen stenar dem till döds eller de tvingas springa runt och se ut som spökplumpen!


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Om man köper alla tidningarna, kan man samla ihop till hela kvinnan då?

Medlem
Skrivet av Strasser:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Loxus:

Men nu är det ju så att kulturen är lite annorlunda i Japan.

En kultur där man får kvinnor att framstå som sexleksaker, mys.

Bättre än vissa andra kulturer där man antingen stenar dem till döds eller de tvingas springa runt och se ut som spökplumpen!

Så sant så sant.

Medlem

old news + moralpanik = aftonbladet

Medlem
Medlem
Medlem

gissar på att i nästa del så finns inte ens killarna kvar, kommar vara doa ala extreme volleyboll fast utan bollen


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

tuttchock? sexism? fz börjar likna aftonbladet mer och mer

Marknadsföringen blir ärligare?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Jag känner hur huvudvärken kommer smygande när jag läser detta...

Medlem

var glad for att dom inte marknadsför call of duty och battlefield på samma sätt xD


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

mitt intresse för sex dog nästan för all framtid(iaf med random tjejer) när jag såg den där bluewaffle-bilden .. såna här bilder kan inte påverka mig längre

Medlem
Medlem

Ja dom har ju uppenbart lyckats med sin marknadsföring.

Medlem

Jupp, de vet hur man ska slipa en slipsten.

Medlem
Skrivet av Strasser:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Loxus:

Men nu är det ju så att kulturen är lite annorlunda i Japan.

En kultur där man får kvinnor att framstå som sexleksaker, mys.

Bättre än vissa andra kulturer där man antingen stenar dem till döds eller de tvingas springa runt och se ut som spökplumpen!

Det där är ett riktigt dåligt argument. Det är som att säga det är bättre att ha clamydia än att ha syfilis. Klart det är bättre, men båda sakerna är ju för fan bara dåliga ändå.

Medlem

Saknar hederliga gamla Soul Calibur 2....


signatur

remember

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Strasser:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Loxus:

Men nu är det ju så att kulturen är lite annorlunda i Japan.

En kultur där man får kvinnor att framstå som sexleksaker, mys.

Bättre än vissa andra kulturer där man antingen stenar dem till döds eller de tvingas springa runt och se ut som spökplumpen!

Det där är ett riktigt dåligt argument. Det är som att säga det är bättre att ha clamydia än att ha syfilis. Klart det är bättre, men båda sakerna är ju för fan bara dåliga ändå.

Hur bra argument som helst! Om jag vore kvinna hade jag hellre blivit objektifierad än att få en sten i skallen.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

That picture is relevant to my interests.

Medlem

They did it for the lulz.

Medlem

Skönt att se att feminismen slår tillbaka här på FZ!

Medlem
Skrivet av Faulisto:

Skönt att se att feminismen slår tillbaka här på FZ!

Man behöver iof inte vara feminist för att tycka sånt här är lite löjligt. Själv är man militant antifeminist ;).
Men man får givetvis marknadsföra sitt spel hur man vill, sen kan vissa ha invändningar mot hur man gör det.

Medlem

Booth babes på e3 under mitten och senare delen av 90 talet någon ?

Medlem

Sådant här är däremot lite löjligt och ja, rätt sexistisk (Bildposen, inte valet av kläder, det är upp till var och en imo!)

Men en viss kvällstidning har verkligen skadat mig när det gäller ordet 'chock'

Medlem

Spelserien har ju varit bra!?, behöver de ha sån här reklam för att sälja? eller är det så att den nyaste delen av serien är så dålig att de känner att de måste lura folk att köpa spelet med sånt här? och återigen så är detta lite Kvällstidningsjornalistik av FZ, inte helt nöjd med denna nya linje.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Ähh vadå, bara för att det är SC som kör med detta knep behöver det inte betyda att det är dåligt. Finns massor av spelföretag som kör liknande bilder för reklamen. Inga konstigheter.


signatur

hejsanhejsanhejsan

123
Skriv svar