Bekräftat: Mass Effect 3 får släpp-DLC

Medlem

Sitter och väntar på min collectors edition. Kan det inte vara den åttonde mars redan??

Inaktiv

Har bokat N7 edition, så det var ju trevligt.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Många på barn/studiebidrag här i tråden märker jag.

Många här som inte förstår att det inte bara är en fråga om ekonomi men också en princip fråga märker jag.

Medlem
Skrivet av cordylus:
Skrivet av Vorheece:

Kära BioWare, får folk be om glidmedel eller ni trycker in den med ren kraft och vilja?
Samma visa varje jävla gång... Blir väl till att avbeställa samlarutgåvan.

så du ska avbeställa för att du fick reda på att du kommer kunna ladda ner extramaterial gratis?
har svårt att förstå din reaktion.
kan det möjligen vara så att du är en gnällunge?

Nej, jag tänker avbeställa för att jag vågar stå för mina principer. Jag tänker inte betala överpris för en produkt om företaget direkt rövknullar sina kunder. Hade alla fått detta "släpp" DLC (som de borde) hade jag inte haft några problem med det. Vi kan inte alla vara kappvändare eller sitta med pappas kreditkort.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=eK99_T61alc Mass Effect 3 day 1 dlc minor spoilers


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Roy Batty:

Många på barn/studiebidrag här i tråden märker jag.

Många här som inte förstår att det inte bara är en fråga om ekonomi men också en princip fråga märker jag.

Barnbidrag?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Ti.
Medlem
Skrivet av Jason Statham:
Skrivet av Ti.:

Känns bra att få första DLC:n gratis som snar Collectors Edition-ägare.

Är det inte ca 300 spänn mer N7 utgåvan kostar? Sure det är massa annat godis i den utgåvan men att kalla dlc'n gratis....Nah

Drabbar ingen fattig. Hann dessutom beställa mitt ex på Electroworld 598:-, 120208.
Gratis kallar jag det eftersom jag hade accepterat priset oavsett inkludering av DLC eller inte.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Roy Batty:

Många på barn/studiebidrag här i tråden märker jag.

Många här som inte förstår att det inte bara är en fråga om ekonomi men också en princip fråga märker jag.

Barnbidrag?

Wow, snacka om att totalt missa poängen.
Istället för att släppa 100% av färdigt spel till normalt pris.. 500 kr, släpper de 80% för 500 och sedan släpper de resterande som dlc i omgångar.
Klart att det blir smart affärsmässigt sett när det finns så många "Roy Batty" som gärna plockar upp tvålen åt EA

Medlem

Har ingen respekt kvar för Bioware, att tvinga spelare att betala extra för att få tillgång till hela spelet är helt oacceptabelt. De kunde lika gärna delat upp spelet i två delar och sälja delarna som separata spel.

Medlem
Skrivet av Ti.:
Skrivet av Jason Statham:
Skrivet av Ti.:

Känns bra att få första DLC:n gratis som snar Collectors Edition-ägare.

Är det inte ca 300 spänn mer N7 utgåvan kostar? Sure det är massa annat godis i den utgåvan men att kalla dlc'n gratis....Nah

Drabbar ingen fattig. Hann dessutom beställa mitt ex på Electroworld 598:-, 120208.
Gratis kallar jag det eftersom jag hade accepterat priset oavsett inkludering av DLC eller inte.

Du får kalla det vad du vill, oderat, kapitalism, mjölkning eller fånigheter passar nog bättre dock
"Jag får min nya Ferrari gratis, eller jag säger så iaf för jag accepterar priset", samma tankesätt. Du betalar för din DLC, alltså får du den inte gratis, att du sedan inte köper den separat gör att du slipper en transaktion, men betalar gör du iaf i slutänden.
Sen så drabbar det nog många blivande fattiga, som slösar med sina pengar och vänjer sig vid att betala mer för mindre produkt, vilket gör att de ständigt får betala mer och tillslut räcker inte pengarna. GOTY, det drabbar däremot ingen fattig, men då är det ju allmänt känt att är man fattig måste man vara smartare för att överleva, medan den som har pengar i överflöd också aldrig behöver oroa sig.

Medlem
Skrivet av Camlin:
Skrivet av Roy Batty:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Roy Batty:

Många på barn/studiebidrag här i tråden märker jag.

Många här som inte förstår att det inte bara är en fråga om ekonomi men också en princip fråga märker jag.

Barnbidrag?

Wow, snacka om att totalt missa poängen.
Istället för att släppa 100% av färdigt spel till normalt pris.. 500 kr, släpper de 80% för 500 och sedan släpper de resterande som dlc i omgångar.
Klart att det blir smart affärsmässigt sett när det finns så många "Roy Batty" som gärna plockar upp tvålen åt EA

Får du också barnbidrag?
Själv har jag ett välbetalt jobb <skryt> och spenderar mer än gärna pengar för DLC's till grymma spel. Men jag förstår att småpojkar i grundskolan boendes i sina pojkrum hemma hos föräldrarna gnäller - och let's face it, FZ består till 90% av dessa småglin. Kanske kommer även dom få en anställning i framtiden och därmed ha råd att köpa DLC istället för att gnälla på forum?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Day 1 DLC party!
Precis som Bf3

Vill bara rätta dig. Man fick med några vapen, som alla fick några veckor senare

Medlem
Skrivet av Roy Batty:
Skrivet av Camlin:
Skrivet av Roy Batty:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Roy Batty:

Många på barn/studiebidrag här i tråden märker jag.

Många här som inte förstår att det inte bara är en fråga om ekonomi men också en princip fråga märker jag.

Barnbidrag?

Wow, snacka om att totalt missa poängen.
Istället för att släppa 100% av färdigt spel till normalt pris.. 500 kr, släpper de 80% för 500 och sedan släpper de resterande som dlc i omgångar.
Klart att det blir smart affärsmässigt sett när det finns så många "Roy Batty" som gärna plockar upp tvålen åt EA

Får du också barnbidrag?
Själv har jag ett välbetalt jobb <skryt> och spenderar mer än gärna pengar för DLC's till grymma spel. Men jag förstår att småpojkar i grundskolan boendes i sina pojkrum hemma hos föräldrarna gnäller - och let's face it, FZ består till 90% av dessa småglin. Kanske kommer även dom få en anställning i framtiden och därmed ha råd att köpa DLC istället för att gnälla på forum?

Det var ju väldigt vuxet utav dig att istället för att ha en diskussion så kör du med personattacker samtidigt som du helt och hållet missar poängen.

Orkar inte försöka ha ett intelligent samtal med dig längre, men du kan ju försöka expandera på ditt smått trångsynta tankesätt som i grunden är: "Det drabbar inte mig just nu, därför är det inte ett problem."

Medlem

Nope jag satsar på DLC the game, och har man tur får man DLC till DLCt
fan vad najs!

DLC can kiss my A$$!

80% färdiga spel är väl att ta i, liknar mer 65%

500 spänn och 65% komplett spel det är väl fair?

Snart får ni bara maskinkoden på papper / mail mm sen får ni knacka själva

ME3 = 20 000 000 rader, tar lite tid, men va fan man har ju lagt pussel innan!

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Ti.
Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ti.:
Skrivet av Jason Statham:
Skrivet av Ti.:

Känns bra att få första DLC:n gratis som snar Collectors Edition-ägare.

Är det inte ca 300 spänn mer N7 utgåvan kostar? Sure det är massa annat godis i den utgåvan men att kalla dlc'n gratis....Nah

Drabbar ingen fattig. Hann dessutom beställa mitt ex på Electroworld 598:-, 120208.
Gratis kallar jag det eftersom jag hade accepterat priset oavsett inkludering av DLC eller inte.

Du får kalla det vad du vill, oderat, kapitalism, mjölkning eller fånigheter passar nog bättre dock
"Jag får min nya Ferrari gratis, eller jag säger så iaf för jag accepterar priset", samma tankesätt. Du betalar för din DLC, alltså får du den inte gratis, att du sedan inte köper den separat gör att du slipper en transaktion, men betalar gör du iaf i slutänden.
Sen så drabbar det nog många blivande fattiga, som slösar med sina pengar och vänjer sig vid att betala mer för mindre produkt, vilket gör att de ständigt får betala mer och tillslut räcker inte pengarna. GOTY, det drabbar däremot ingen fattig, men då är det ju allmänt känt att är man fattig måste man vara smartare för att överleva, medan den som har pengar i överflöd också aldrig behöver oroa sig.

Fanns ingen förinformation om launch-DLC; beslutet att köpa var redan taget, transaktionen genomförd och förväntningarna klara.
Nu kom meddelandet att vi som redan bokat N7-ed. får launch-DLC. En överraskning och gratis från mitt perspektiv.
Däremot håller jag helt med Total Biscuit angående detta:
http://www.youtube.com/watch?v=Ri0vrJ-y2zM&feature=g-u-u&cont...

Medlem

Alla ska alltid hata på EA oavsett vad de gör, bra eller dåligt, bara för att det är EA... och jag står nästan alltid där och försöker ursäkta det de båda gör. Den här gången dock så är det väldigt svårt att förstå vad som fick dem att tro att det här var en bra idé, för det här inte okej.

Personligen så har jag ett stort problem i att jag verkligen VILL spela ME3 och har därför absolut inte någon lust att bojkotta hela spelet även om jag inser att det är precis det vi borde göra. Låter vi de fortsätta såhär så kommer det bara bli värre och värre. När jag säger det här dock så är det många som säger "Men ladda ner skiten istället då!" men helt jävla ärligt talet, om jag gör det i "protest" hur ska någon kunna ta mig seriöst då? Man anklagar EA för att bete sig som idioter och sen så går jag till en torrent sida och "stjäl" det på så sätt. På vilket sätt är jag bättre än dem då?

Jag vette fan, det här är en riktigt jobbig situation. Jag säger bara såhär, vad var det för fel på Cerberus Network och att göra något i stil med Zaeed för alla som köper spelet nytt? Försöker de få oss att tycka illa om dem eller vad håller de på med?

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Får du också barnbidrag?
Själv har jag ett välbetalt jobb <skryt> och spenderar mer än gärna pengar för DLC's till grymma spel. Men jag förstår att småpojkar i grundskolan boendes i sina pojkrum hemma hos föräldrarna gnäller - och let's face it, FZ består till 90% av dessa småglin. Kanske kommer även dom få en anställning i framtiden och därmed ha råd att köpa DLC istället för att gnälla på forum?

Snacka om att helt missa poängen.

Om du går till en bilhandlare och köper en splitterny bil för 300'000kr, då förväntar du dig följande:
- Ska fungera felfritt
- Ska ha alla delar inkluderade

I spelvärlden funkar det mycket annorlunda. I -bästa- fall så släpps spel till viss del buggade, och kräver månader av patchfixes innan det blir "godkänt". Och sen till råga på allt, så gör vissa företag via "DLC" systemet, att man ska behöva betala extra utöver kostnaden för spelet, för sådant som borde funnits med på spelskivan.

I jämförelse:

Din splitternya bil för 300'000kr, saknar ratt och dörrar. Men det är inga problem, bara att lägga ut 25'000kr så får du även med ratten och dörrarna. (DLC) Lägg därtill 5'000kr till, så får du dörrarna i matchande färg (patchfix).

Förstår du bättre nu? Eller menar du på att alla kritikerna, är bara en massa småglin som bara får barnbidrag? NEWSFLASH! Barnbidrag är inte till för att köpa spel, utan bidrag till föräldrarna för att kunna köpa mat, kläder och dylikt till sina barn. Fast det är klart, har man rika föräldrar, så är det väl många som fått barnbidraget som "Månadspeng" från föräldrarna.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Känns tråkigt att dem gör såhär, men kommer ändå inte hindra mig från att köpa spelet. Kommer nog dock strunta i denna DLC till en början, och kanske införskaffa den till andra genomspelningen.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:
Skrivet av Camlin:
Skrivet av Roy Batty:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Roy Batty:

Många på barn/studiebidrag här i tråden märker jag.

Många här som inte förstår att det inte bara är en fråga om ekonomi men också en princip fråga märker jag.

Barnbidrag?

Wow, snacka om att totalt missa poängen.
Istället för att släppa 100% av färdigt spel till normalt pris.. 500 kr, släpper de 80% för 500 och sedan släpper de resterande som dlc i omgångar.
Klart att det blir smart affärsmässigt sett när det finns så många "Roy Batty" som gärna plockar upp tvålen åt EA

Får du också barnbidrag?
Själv har jag ett välbetalt jobb <skryt> och spenderar mer än gärna pengar för DLC's till grymma spel. Men jag förstår att småpojkar i grundskolan boendes i sina pojkrum hemma hos föräldrarna gnäller - och let's face it, FZ består till 90% av dessa småglin. Kanske kommer även dom få en anställning i framtiden och därmed ha råd att köpa DLC istället för att gnälla på forum?

Hahah, det var länge sedan man fick barnbidrag, innan FZ fanns.
Intressant att du hela tiden försöker visa hur vuxen du är och hur du har råd att betala för DLC, som om det skulle vara något argument för DLC samtidigt som spelsläpp.
Det låter mest som att du just fått ditt första jobb och tycker att du är svintät. Jag antar att när du går på krogen har du alla dina sedlar i en rulle som du ofta och gärna tar fram ?

DLC som är färdiga när spel släpps men som släpps för separat betalning är visserligen kapitalistiskt smart (eftersom det finns en hel del som inte har några principer mot att betala extra för material som borde varit med vid release) men samtidigt grisigt mot kunderna då det borde ingått i originalsläppet.
Detta till skillnad mot DLC som släpps någon/några månader senare, som man kan tro (eller intala sig) har färdigställts under/efter släpp.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av cordylus:
Skrivet av Vorheece:

Kära BioWare, får folk be om glidmedel eller ni trycker in den med ren kraft och vilja?
Samma visa varje jävla gång... Blir väl till att avbeställa samlarutgåvan.

så du ska avbeställa för att du fick reda på att du kommer kunna ladda ner extramaterial gratis?
har svårt att förstå din reaktion.
kan det möjligen vara så att du är en gnällunge?

Nej, jag tänker avbeställa för att jag vågar stå för mina principer. Jag tänker inte betala överpris för en produkt om företaget direkt rövknullar sina kunder. Hade alla fått detta "släpp" DLC (som de borde) hade jag inte haft några problem med det. Vi kan inte alla vara kappvändare eller sitta med pappas kreditkort.

vissa av oss jobbar. och kappa har jag nog ingen. men hjärna nog att inse att det spelar ingen roll om du avbeställer eller inte. det skiter dom faktiskt i. om du däremot övertygar alla andra också så kanske. men troligen inte, för förr eller senare ger folk med sig och handlar ändå.

Medlem
Skrivet av cordylus:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av cordylus:
Skrivet av Vorheece:

Kära BioWare, får folk be om glidmedel eller ni trycker in den med ren kraft och vilja?
Samma visa varje jävla gång... Blir väl till att avbeställa samlarutgåvan.

så du ska avbeställa för att du fick reda på att du kommer kunna ladda ner extramaterial gratis?
har svårt att förstå din reaktion.
kan det möjligen vara så att du är en gnällunge?

Nej, jag tänker avbeställa för att jag vågar stå för mina principer. Jag tänker inte betala överpris för en produkt om företaget direkt rövknullar sina kunder. Hade alla fått detta "släpp" DLC (som de borde) hade jag inte haft några problem med det. Vi kan inte alla vara kappvändare eller sitta med pappas kreditkort.

vissa av oss jobbar. och kappa har jag nog ingen. men hjärna nog att inse att det spelar ingen roll om du avbeställer eller inte. det skiter dom faktiskt i. om du däremot övertygar alla andra också så kanske. men troligen inte, för förr eller senare ger folk med sig och handlar ändå.

Vad alla andra gör intresserar mig inte. Jag anser inte att något är rätt eller acceptabelt bara för att de flesta tycker att det är så. Jag tar ansvar för mig och mina handlingar.

Inaktiv

Jag ska göra det mest hemska, vidrigaste, mest syndiga och förnedrande man kan göra enligt utgivarna:

Jag ska köpa det begagnat MOHAHAAHAHAHAHHAHAHAHAAHHA och inte ge dom en krona för varken Online pass eller dlc (struntar fullkomligt i mp)

Medlem

Tydligen kan man vända på omslaget i fodralet för att byta kön på boxart.

Medlem
Skrivet av Baino:
Skrivet av Grumbledock:

Day 1 DLC party!
Precis som Bf3

Vill bara rätta dig. Man fick med några vapen, som alla fick några veckor senare

Day 1 DLC = Day 1 DLC, glöm inte deras kära mappack. Även om alla får det gratis senare, så finns inga garantier för det. Annars kunde de ju släppt allt direkt så hade alla varit nöjda

Skrivet av Ti.:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ti.:
Skrivet av Jason Statham:
Skrivet av Ti.:

Känns bra att få första DLC:n gratis som snar Collectors Edition-ägare.

Är det inte ca 300 spänn mer N7 utgåvan kostar? Sure det är massa annat godis i den utgåvan men att kalla dlc'n gratis....Nah

Drabbar ingen fattig. Hann dessutom beställa mitt ex på Electroworld 598:-, 120208.
Gratis kallar jag det eftersom jag hade accepterat priset oavsett inkludering av DLC eller inte.

Du får kalla det vad du vill, oderat, kapitalism, mjölkning eller fånigheter passar nog bättre dock
"Jag får min nya Ferrari gratis, eller jag säger så iaf för jag accepterar priset", samma tankesätt. Du betalar för din DLC, alltså får du den inte gratis, att du sedan inte köper den separat gör att du slipper en transaktion, men betalar gör du iaf i slutänden.
Sen så drabbar det nog många blivande fattiga, som slösar med sina pengar och vänjer sig vid att betala mer för mindre produkt, vilket gör att de ständigt får betala mer och tillslut räcker inte pengarna. GOTY, det drabbar däremot ingen fattig, men då är det ju allmänt känt att är man fattig måste man vara smartare för att överleva, medan den som har pengar i överflöd också aldrig behöver oroa sig.

Fanns ingen förinformation om launch-DLC; beslutet att köpa var redan taget, transaktionen genomförd och förväntningarna klara.
Nu kom meddelandet att vi som redan bokat N7-ed. får launch-DLC. En överraskning och gratis från mitt perspektiv.
Däremot håller jag helt med Total Biscuit angående detta:
http://www.youtube.com/watch?v=Ri0vrJ-y2zM&feature=g-u-u&cont...

Intressant i teorin men värdelöst i praktiken, genom att genomföra köpet sänder du iaf ut samma signlaer och även om din DLC vart en glad överraskning för dig, så har du fortfarande betalat för den. Du kanske inte visste att du skulle få den, men du har betalat för den då den fanns med i beräkningen för ursprungspriset.
På samma sätt som att du kan få en massa gratis DLC (prylar) om du köper en golvmopp från TV shop nu!!!
Priset du ger är anpassat för att du ska få med tillbehören, även om du tänkte/ville ha dem eller ej.

12
Skriv svar