Mass Effect-serien kan bli onlinerollspel

Robot
Mass Effect-serien kan bli onlinerollspel

Bioware-cheferna säger att det vore en skrämmande men verkligt intressant tanke att omskapa Mass Effect som MMO.

#bioware, #star-wars-the-old-republic


Medlem
Mass Effect-serien kan bli onlinerollspel

Så med andra ord så tänker Bioware göra om alla sina omtyckta rymd-RPG till MMO?

Fet chans med tanke på hur SWTOR är ett sjunkande skepp.

Medlem

Njaaaeeee, personligen vill jag ha mer boombastiska Single player Mass Effect spel.

Medlem
Medlem

Framgången med star wars?
Ska man inte ta o låta den stenen sjunka in lite?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

nej please!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag skulle kunna tänka mig ett MMO i ME universumet (det finns mycket man skulle kunna göra där), men jag vill inte att det ska ha samma spelstil som ME spelen.
Sen finns det där med, kan de inte bara låta spelet dö med hedern i behåll och sluta mjölka sönder det.


signatur

Gillar munkar!

Medlem

Skull gärna se ett ME Sandbox MMOG. Tror det skulle göra MMO genren en stor tjänst om man tog ett stort varumärke och gjorde det till ett sandbox. Det finns MMO med mer innehåll än bara jakt på bättre utrustning genom att döda samma boss varje dag/vecka, hade gärna sett ME som ett sådant. Död åt themepark, länge leve sandbox.

Medlem

Sandbox utan månadskostnad, tack.

Medlem

Swtor är en flopp inte en framgång...... Rätt åt bioware och ea som smutsat ner star wars.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Jag säger nej tack men skulle dock varit coolt med just mass effects action i ett MMO dock vill jag inte spela mass effect spelen med andra spelar och möta stora bossar om och om igen för ett vapen etc. Men jag välkommnar ett helt nytt spel med likheter till mass effect och dess gameplay.

Medlem

Inte för att vara petig men det släpps den 8:e mars Vilket det till och med står under eran egen spelinformation om Mass Effect 3.

Medlem

Jag spyr varje gång jag hör mmo, det är nya tider, hitta på något nytt istället!


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Skrivet av Oddjob:

Inte för att vara petig men det släpps den 8:e mars Vilket det till och med står under eran egen spelinformation om Mass Effect 3.

Sant, tack! Fixat

Medlem

Som han sa " det är kul att tänka på" men antagligen så blir det nog inget MMO av Mass Effect tror jag om man tänker efter riktigt.

Medlem
Skrivet av swordfish:

Swtor är en flopp inte en framgång...... Rätt åt bioware och ea som smutsat ner star wars.

1,6 miljoner spelare kallar inte jag flopp iaf...

Skrivet av Loxus:

1,6 miljoner spelare kallar inte jag flopp iaf...

Hahaha, SWTOR hade de siffrorna under gratismånaden, nu kan de inte få mer än 4 servar till heavy under en lördag. Spelarmängen har sjunkit något enormt, och detta har de spenderat 200+ miljoner på, exklusive reklam.

Roliga är att folk faktiskt tror att SWTOR har de siffrorna.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Loxus:

1,6 miljoner spelare kallar inte jag flopp iaf...

Hahaha, SWTOR hade de siffrorna under gratismånaden, nu kan de inte få mer än 4 servar till heavy under en lördag. Spelarmängen har sjunkit något enormt, och detta har de spenderat 200+ miljoner på, exklusive reklam.

Roliga är att folk faktiskt tror att SWTOR har de siffrorna.

Dom hade 1,6 milj spelare den 17 februari. Dvs efter gratismånadens slut.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Loxus:

1,6 miljoner spelare kallar inte jag flopp iaf...

Hahaha, SWTOR hade de siffrorna under gratismånaden, nu kan de inte få mer än 4 servar till heavy under en lördag. Spelarmängen har sjunkit något enormt, och detta har de spenderat 200+ miljoner på, exklusive reklam.

Roliga är att folk faktiskt tror att SWTOR har de siffrorna.

2 miljoner sålda exemplar, och med 1.7 miljoner aktiva subscribers. En uppgång från December.
Du kan iaf. få din fakta rätt innan du uttalar dig.

Medlem

Då får dom nog ta och gå en kurs i hur man gör större nivåer.
Bioware brukar ju ha för vana att tvinga oss springa genom klaustrofobiskt trånga utomhus- korridorer fyllda av osynliga väggar.
Fast helst av allt vill jag nog att dom lägger ner övriga mmo-projekt och sätter igång med KoTOR 3
istället.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Skrivet av WulffX03:

2 miljoner sålda exemplar, och med 1.7 miljoner aktiva subscribers. En uppgång från December.
Du kan iaf. få din fakta rätt innan du uttalar dig.

Skrivet av WulffX03:

1.7 miljoner aktiva subscribers.

Hahaha, och du har mage att säga att andra inte ska uttala sig.

Medlem

"Nja" är det väl det enda jag kan säga..
Jag har fortfarande inte orkat spela upp till lv50 i swtor. Klass-historien är visserligen intressant men även om det är dialogbaserat så känns det inte särskilt massivt.

Det skulle isf. vara intressant med co-op i stil med L4D, Dead Island. Colonial Marines och liknande spel. Det låter som bioware fått storhetsvansinne..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Ser hellre ett single player spel (med coop?) än ett MMO, eftersom jag finner MMOs nuförtiden mäkta fantasilösa. Det ska vara casual och det ska vara grindfests, saker som faktiskt gör det till ett MMO faller helt i glömska. Gamla goda SWG (slutade före "dom omtalade uppgraderingarna") spelade jag i nåt år, ibland gick det flera veckor utan att jag döda en mob. Jag var scoutade material, dekorerade mitt hus och/eller våran stad, hjälpte folk crafta sin saker, fyllde på mina affärer och spenderade timmar på att hitta & mixa dom absolut bästa komponenterna för det ultimata armor/weapon/blue print osv. Sånt är helt bortglömt nuförtiden, nu ska det vara "döda 10 monster" tills man är max level, sedan är det grinda raids/instancer för att få mer utrustning som gäller.

Så, jag tar hellre ett Mass Effect med coop för 2-4 spelare med riktig bra story, mindre lagg, innehåll som är byggt för att upplevas (inte grindas/repeteras om och om igen), en värld man kan påverka betydligt mer själv än i ett MMO osv osv... För kommer det ett ME MMO så lär det bli "Döda 10 monster" tills man är max level..

Medlem

Jag uppmanar alla att ta detta med en nypa salt. Det var mest bara en tanke de hade, men det lär med största sannolikhet inte komma förbi planeringsstadiet skulle jag tippa på. Det var ju ungefär en liknande sak (även om detta och det jag jämför med handlar om två vitt skilda saker,) efter ME2 hade släppts, och det lades fokus på DLC. Då yttrade de sig om att de vore kul att släppa något form av "Romance-pack" i framtiden. Läs här, om ni inte tror mig. http://kotaku.com/5495405/mass-effect-dragon-age-creators-con... Ja, och se hur det gick? Hehe

Medlem
Skrivet av Niihdaz:

Jag uppmanar alla att ta detta med en nypa salt. Det var mest bara en tanke de hade

Tror inte det finns någon här som inte är på det klara med det. Precis som med exakt alla spel så börjar det som "bara en tanke". Men vi uppskattar förklaringen av det uppenbara.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av WulffX03:

2 miljoner sålda exemplar, och med 1.7 miljoner aktiva subscribers. En uppgång från December.
Du kan iaf. få din fakta rätt innan du uttalar dig.

Skrivet av WulffX03:

1.7 miljoner aktiva subscribers.

Hahaha, och du har mage att säga att andra inte ska uttala sig.

http://news.softpedia.com/news/Weekend-Reading-The-Old-Republ...

http://techland.time.com/2012/02/02/star-wars-the-old-republi...

Vill du ha fler källor?

Veckorna efter releasen hade dem sålt 1 miljon ex, nu i början av Februari hade dem sålt 2 miljoner och med 1.7 miljoner aktiva subscribers. Kallar du inte det en uppgång?

Kan du ens uppfatta ett inlägg?. Att du hoppar på ett uttalande utan fakta är ren idioti.

Medlem

"framgångarna med Star Wars: The Old Republic " Är det inte lite tidigt att döma ifall ett MMO är framgångsrikt efter 3 månader?

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

"framgångarna med Star Wars: The Old Republic " Är det inte lite tidigt att döma ifall ett MMO är framgångsrikt efter 3 månader?

Jo, det är det.

12
Skriv svar