EA-chef: "Minecraft behöver oss"

Medlem

Först skrattade jag. Sen grät jag.
Detta är varför publishers som EA förstör spel nu för tiden. Dom fattar verkligen inte gamers.

Medlem

ja för en halv miljard klarar sig inte dom på

Inaktiv
Medlem

"– Anledningen till varför jag önskar att vi vore involverade med varandra är att jag tror att vi skulle lära oss av honom." Tillåt mig att skratta. Det enda EA vill ha är som alla stora företag, MER PENGAR...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

EA förstörda WestWood helt..liksom hela C&C serien + BF serien .
Vilken seriös spelare kan förlåta något sådant`? Inte jag!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

NNNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ

Medlem
Medlem

Tvärtom, EA behöver NOTCH!

Medlem

Om han skulle göra affärer med EA så skulle jag dedikera resten av mitt liv åt att svärta ned Notch och Minecraft :/

Medlem

Origin, vilket skit! provköpte MoH Airborne som download koden funkade inte att mata in och supporten stängde ärendet med ett tack för du hörde av dig svar. Nä Håll dig borta från EA Notch, om du behöver en distrubutions kanal välj Steam eller GOG de funkar iaf.

Medlem

Om det är något Minecraft behöver så är det INTE ORIGIN... Origin är ju totalt värdelöst.

Medlem

EA-snubben har säkert rätt när det gäller rent ekonomiskt i det här stadiet av spelets liv.

Men det känns som om det finns sådant som är viktigare än att krama varenda krona ur ett projekt ibland också. Tycker det är sällan en spelstudio inte påverkas av att gå mer kommersiell, eller hur man ska uttrycka det. Klart att ens egen syn kan vara påverkad åt det ena eller andra hållet, men när man inte behöver vara dristig och glöda av skaparglädje längre för att gå runt är det ju lätt att hamna i rutinspelens fack, och vilken företagsledning som vill maximera vinst gentemot ansträngning skulle inte propagera för detta?

Nej, de som har det gott nog ställt för artistisk frihet borde inte hänga på sig kedjor i första taget tycker jag

Medlem

Han har ju tjänat något så fruktansvärt med pengar utan utgivare, varför skulle han behöva dom??

EA joins the game.
"Because of bla bla security reasons for our users and with their best interest in mind bla bla, we have to limit the mods able to be used within Minecraft. This means all mods must go through our official lines bla bla before it becomes available for the users. This will make us able to protect you, bla bla bla, the user from being harmed."
EA joins the game, 1 week later.
"New DLC Packages! Get your own personal look for minecraft, select from a multitude of skins for only $0,99 each! Hard time finding diamonds? Diamond packs of 50 diamonds now available for $1,99! Need a map? Download our enhanced map modification for only $4,99! Oh, and stay tuned.. More skins coming soon, and we're feeling a bit 'twilight'..."

Medlem

Nej för i helvete! Gör det inte Notch!

Medlem

Tänker man kortsiktigt så ska han absolut ta hjälp av EA men tänker man i ett längre perspektiv så kan det komma att straffa sig och vara betydligt mer lönande att inte använda EA. För mig räcker det att bara läsa EA som utgivare och med ens så blir det inget köp av den enkla anledningen hur de behandlar sina köpare och hur de gång på gång fördärvat spelserier som jag gillat. För mig handlar det inte om att det är "inne" att ogilla EA, de har sig själva helt och hållet att skylla över att jag numera avstår från köp. Hade de lyssnat på sina köpare och visat att det inte bara handlar om att sälja spel utan även att erbjuda support när dessa inte funkar som de ska, framför allt att erbjuda samma support OAVSETT hur många ex ett spel sålt i så hade jag kanske kunnat ändra min uppfattning om detta bolag. Men så sker inte, istället kommer de med lama ursäkter till dag ett DLC och gud vet vad. För att inte tala om all PR de gamla fansen gett det nya Syndicate i tron att det kunde bli en remake eller någopt som dessa väntat på sedan de första spelen för att sedan upptäcka att EA bara ville få gratis PR och inget annat. Nej det kommer krävas mycket innan jag någonsin får tillbaks mitt förtroende för detta företag och tyvärr gäller detta även deras utvecklare.

Steam eller GoG och jag har inga som helst problem att köpa det (bäst vore om det var via GoG).

Medlem

De kan väl släppa det på både Origin och Steam. Då blir alla nöjda.

Medlem

Går Notch ihop med EA så slutar jag spela detta roliga spel. Allt EA rör blir skit.
Han kanske skulle gå med Steam, men allt är ju upp till Notch.


signatur

Life is short, Play more!

Medlem

Nej, Nej, Nej och åter nej. EA skulle "styra" upp spelet efter deras tycke, det hade ballat ur med DLC och "låsningar".

Fast det känns lungt, tror inte Notch tar det felsteget.

Medlem
Medlem

HAH ett ord kan detta beskrivas som och det är (AVUNDSJUKA) bara för en enda person skapade ett spel som säljer bättre än de flesta EA spel som har utvecklats av en hel studio så vill dom försöka värva det och krama ut pengar ur det. Varje tillfälle dom ser så försöker dom krama ut pengar. Har inte emot att köpa nåt av dom men det skulle inte skada att släppa lite gratis med för att bättra imgigen som noch gör.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Härligt när FZ startar en flame-tråd på egen hand.

haha, så uppenbart att FZ vill trolla fram hatkommentarer.

.. Men eftersom jag hatar EA så mycket så kan jag inte annat än att stödja FZs uppmaningar.

Medlem

Det var nog inte "mod-hanterare" som pajjade hans sons dator, snarare har pöjken i fråga surfa för mycket pörr.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

FOOOOOOOOOOOOOOOOOOOCK NOOOOOOOOOOOOOOOOO!
EA ska inte få besudla ner mitt älskade Minecraft, Notch skulle nog få det stöd han behövde av oss (hans kunder) för mer om det behövdes. Stay free Notch!


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

kunde inte hålla mig för skratt.
Nädu farbror EA, jag tror att de flesta som är intresserade av Minecraft tycker att det skulle vara skadligt att publicera det på Origin.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Förresten, angående moddar, började inte minecraft'arna på en egen mod/server-grejj nyligen ? Eller fortsatte på någon halvfärdig ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Haha, vad kommer här näst?
Nintendo behöver hjälp av Sony för att sälja konsoler? XD
EA, era stora fula troll, det är inte första april ännu

Medlem

Brinn EA, BRINN.... jag hatar er, kommer aldrig mer stödja ett till spel som har er som utgivare! Sluta våldta spelbranchen!!


signatur

Retro.

Medlem

"The pattern has repeated itself more times than you can fathom. Game companies rise, evolve, advance, and at the apex of their glory, they are extinguished. Bioware is not the first. By utilizing our funding game companies develop along the paths we desire. They exist because we allow it, and will end because we demand it."


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem

EA är undergången för spel, gör det inte!!! EA är värdelösa och vidriga!

Skriv svar