Fyra minuter Game of Thrones-gameplay

Robot
Fyra minuter Game of Thrones-gameplay

Rollspelet baserat på George R. R. Martins fantasyserie A Song of Fire and Ice släpps samtidigt som Diablo III. Vilket är du mest sugen på?

#game-of-thrones


Medlem
Fyra minuter Game of Thrones-gameplay

Jag vill att det här ska bli bra, men dessvärre så ser det inte ut som att det blir så :'(

FM-guru
F.d. Sisyr

Lite fel genre för ett GoT-spel, eller? Någon form av korsning mellan Total War och Crusader Kings känns som rätt väg att gå. Släng sedan in en kraftig utökning av CK:s diplomatiska system och öka rollspelsinfluenserna så har vi en vinnare.

Medlem

Vill att det här ska bli nån slags blandning mellan Dark Messiah och Witcher 2. Jag misstänker att jag kommer bli besviken (som fan?).

Medlem

Alltså.. jag vet inte.. Det som fick mig att fastna för böckerna samt tv-serien var att det handlar om djupa konflikter, och personerna bakom konflikterna. I A song of Ice and Fire går man från att hata vissa karaktärer, till att älska dem, för att sedan hata dem igen. I ett sånt här spel lär inte den aspekten finnas kvar, istället kommer det vara "Du är god, döda alla onda fiender".

Det finns så många viktiga delar utav George R.R. Martins värld, som gör den till vad den är, som jag tyvärr tror kommer lämnas ut. Sexet är ett exempel. Det låter kanske konstigt, men Martin använder sex för att hålla läsaren fördjupad i karaktärerna. Han framhåller sex som en djup drivkraft för människan, och det påverkar händelsernas utgångar oerhört mycket.
Hur Martin målar upp kvinnor som strävar efter makt, pengar och frihet i ett patriarkalt samhälle är ännu en viktig del..

Man kan fortsätta hur länge som helst, men det jag vill få fram är att jag inte förstår hur dem ska koppla detta spelet till vad som gjorde A song of ice and fire till en unik serie. Hur ska dem få till balansen mellan action och story i ett spel som ser ut att vara ännu ett typiskt generiskt rollspel där belöningarna är att gå upp i level och hitta gear, när belöningarna borde vara kopplade till det som händer runt omkring karaktären ?

CD Projekt skulle gjort detta istället :).

Medlem

Detta ser ut som skit tyvärr -.- Dålig spel -.- dom bara matar boken ..


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Medlem

Fan med, hade förhoppningar på detta spelet

Medlem

Instämmer, känns helt fel. Game of Thrones borde vara ett helt annat typ av spel. Jag väntar nog hellre på GOT-modden till Crusader Kings II, kan bli hur bra som helst.

Inaktiv

Tycker då spelet ser intressant ut och tror nog det kommer innehålla mycket intriger och backstabbing, hur skulle dom ens kunna kalla spelet Game of Thrones annars?

Diablo 3 får vänta tills det gått ner i pris, jag har Game of Thrones att spela.

Medlem

Ser ut att hamna i samma kategori som Diablo 3.. skitspel

Medlem

Kanske blir nåt sånt här då

Medlem

Den här typen av spel passar definitivt inte fanbasen för Game of Thrones(Grym bok/serie).

Varför ens försöka göra om det till något som det inte är? Hjärndött hack and slash action.. Vill ha djupa valmöjligheter, likt Hearts of Iron eller Total War.

Medlem

Ser urk ut och någon pratar tyska...urk urk

Medlem

När jag hörde detta första gången tänkte jag :

Mount and blade - Reqruitment and war band assembly +
Skyrim -( Free roam + big world ) +
Assasins Creed - ( big towns + stealth stuff )+
Diablo Loot +
Dark Souls +
Dragons Dogma +
God of war big fights
+ any moral choices u want

= Game of thrones

Men men.. man kan drömma åtminstone , aja få väl fortsätta själv att jobba på det.

Medlem

Men fy fan, 2/5. Riktigt dåliga animationer m.m. usch

Inaktiv

Jag gillade videon så mycket att jag nyss bestämde mig för att förboka spelet. Ge mig!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

CFW
Medlem

Jag hade aldrig några egentliga förhoppningar på det här med tanke på att GRRM för det första (med allra största sannolikhet) vet lika mycket om datorspel som han vet när nästa bok ska komma ut (lat e han också).

För det andra, någon mer pengahungrig människa får man leta efter (Bobby Kotick framstår som en rättskaffens hedersknyffel i jämförelse), så ett spel baserat på hans böcker är bara ytterligare en sak som han kan kränga på sin hemsida förutom kalendrar, kaffemuggar, t-shirtar, 1000 böcker som han skrev innan han slog igenom som verkar såååå dåliga, etc, etc.

In closing, hate they guy and finish the damn books!!!

Medlem

Tyckte att det påminde lite om Dragon Age till stilen. Det kan nog fortfarande bli bra. Detta var ju bara en preview.

Medlem

Game of thrones utan tvekan. Egentligen vad som helst i jämförelse med D3 skulle vinna.

Medlem
Skrivet av gerrig:

Game of thrones utan tvekan. Egentligen vad som helst i jämförelse med D3 skulle vinna.

Varför jämföra det med D3? Inte likt någonstans, helt olika typer av spel. Man kan spela båda, man måste inte först hata det ena för att kunna spela det andra.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av gerrig:

Game of thrones utan tvekan. Egentligen vad som helst i jämförelse med D3 skulle vinna.

Varför jämföra det med D3? Inte likt någonstans, helt olika typer av spel. Man kan spela båda, man måste inte först hata det ena för att kunna spela det andra.

Därför att artikeln ställde en frågeställning: Vilket spel av dom två spelen, Game of Thrones och D3, var jag mest sugen på att spela? Så jag svarade. Dont drink and surf...

Medlem
Skrivet av gerrig:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av gerrig:

Game of thrones utan tvekan. Egentligen vad som helst i jämförelse med D3 skulle vinna.

Varför jämföra det med D3? Inte likt någonstans, helt olika typer av spel. Man kan spela båda, man måste inte först hata det ena för att kunna spela det andra.

Därför att artikeln ställde en frågeställning: Vilket spel av dom två spelen, Game of Thrones och D3, var jag mest sugen på att spela? Så jag svarade. Dont drink and surf...

Ah, fel av mig missade att det stod innan man klickade in på länken!

Medlem

Haha, så man kan spela hund också!?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Denna videon var ett bra bevis på att 2 år av tyska i grundskolan inte räcker till att förstå mer än 1/5 av vad som sägs. Spelet verkar förövrigt ganska trist till skillnad från böckerna och tv-serien.

Medlem

Ser ju tyvärr inte så upphetsande ut, ovärdigt böckerna och serien. Men man ska väll inte döma ut spelet helt innan man testat det...

Medlem
Inaktiv

Kommer att tänka på två spel och en filmtitel.
Witcher 2.
Dragon age.
Snabba cash.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Alltså, är det bara jag som inte är bra nog på tyska för att begripa vad som är grejen?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Tycker både detta och D3 ser jäkligt trist ut. Hjärndöda spel imo.

Medlem
Skrivet av White:

Tycker både detta och D3 ser jäkligt trist ut. Hjärndöda spel imo.

Vad gillar du för spel?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar