Dark Souls optimeras inte för pc
"Eftersom vi ville få ut pc-versionen så fort som möjligt är den snarare en portning från konsol-versionen", säger spelets producent.
#dark-souls-prepare-to-die-edition
OK, så anledningen att man ska spela på PC är för att man ska få njuta av en dålig portning?
Som flera av er andra sa så uppskattar jag också ärligheten, får se hur mycket det påverkar upplevelsen.
Ärligt talat så tycker jag att det är dumt att inte fixa en bättre optimerad version för pc... samtidigt så funderar jag på hur många andra spel jag spelat dom sista åren där utvecklarna inte var lika ärliga och i vissa fall t.o.m sa att det var definitivt optimerat för pc när det helt jävla självklart inte var det.
Så dom får +1 för ärligheten angående det hela och -1 för att inte ta tiden för bättre optimering, kan ha fel men jag tror att man säljer och tjänar mer pengar på sitt spel i längden om man har en produkt på marknaden som folk kan utan tvivel rekommendera vidare till andra konsumenter som annars inte skulle ha köpt spelet.
Det är i såna här situationer som man outsourcear portningen till en portnings-utvecklare (spelföretag som endast portar andras spel men är experter på det).
Det är varken dyrt eller tidsödande. Det som är dyrt och tidsödande är att överhuvudtaget släppa till en ny plattform fast se till att det suger till den plattformen.
OK, så anledningen att man ska spela på PC är för att man ska få njuta av en dålig portning?
Så du menar alltså att enda anledningen att spela ett spel på Pc vore att få en bra portning?
Att allt som inte portas bra ska spelas på konsol och att PCs andra fördelar är poänglösa?
Vädligt lätt att tolka det så...
men glöm inte att du får mus + tangentbord, själva modermodemet med PC gaming, samt du kan spela på 14 skärmar dessutom.
Skämt å sido, men kan någon räkna upp hur många Ps3 spel som portats till PC? någon?
Kanske någon som kan nämna hur många bra portar det finns av Ps3 spel?
Tänkte väl det, cell som Ps3 använder är väldigt, väldigt speciell. Därför kan man inte bara "porta över och förbättra" som man kan med 360. Enda anledningen att vi ser en PC version alls är tack vare 360, de har redan gjort grovjobbet genom att porta till 360, vilket i sig inte är lätt. Att sedan försöka förbättra den portningen, för en liten nish marknad?
Det är varken värt tiden eller pengarna...
Dock har ni Pc spelare värda namnet en chans här, visa för "From Software" att PC i världen är en marknad. Att det är värt att utveckla nästa spel med en ny motor, byta fokus från Ps3 till PC, 360 och Ps3. Göra ett spel som går snabbt och enkelt att porta emellan, och visa att det är värt att göra en dedikerad version.
En utvecklare sade ju att en PC port behövde sälja 50 000 ex bara för att gå runt, hur mycket tror ni det här säljer, tänk på att de slänger med en DLC för 100-150kr dessutom. Det är ett bra spel även portat, och är det värt att tanka är det värt att köpa, så enkelt är det. Visa att utvecklarna har fel, att hardcore gamers fortfarande finns och är en marknad värd att satsa på!
Köp ett spel idag, för att få bättre spel imorgon...
OK, så anledningen att man ska spela på PC är för att man ska få njuta av en dålig portning?
Så du menar alltså att enda anledningen att spela ett spel på Pc vore att få en bra portning?
Att allt som inte portas bra ska spelas på konsol och att PCs andra fördelar är poänglösa?
Vädligt lätt att tolka det så...
men glöm inte att du får mus + tangentbord, själva modermodemet med PC gaming, samt du kan spela på 14 skärmar dessutom.
Skämt å sido, men kan någon räkna upp hur många Ps3 spel som portats till PC? någon?
Kanske någon som kan nämna hur många bra portar det finns av Ps3 spel?
Tänkte väl det, cell som Ps3 använder är väldigt, väldigt speciell. Därför kan man inte bara "porta över och förbättra" som man kan med 360. Enda anledningen att vi ser en PC version alls är tack vare 360, de har redan gjort grovjobbet genom att porta till 360, vilket i sig inte är lätt. Att sedan försöka förbättra den portningen, för en liten nish marknad?
Det är varken värt tiden eller pengarna...
Dock har ni Pc spelare värda namnet en chans här, visa för "From Software" att PC i världen är en marknad. Att det är värt att utveckla nästa spel med en ny motor, byta fokus från Ps3 till PC, 360 och Ps3. Göra ett spel som går snabbt och enkelt att porta emellan, och visa att det är värt att göra en dedikerad version.
En utvecklare sade ju att en PC port behövde sälja 50 000 ex bara för att gå runt, hur mycket tror ni det här säljer, tänk på att de slänger med en DLC för 100-150kr dessutom. Det är ett bra spel även portat, och är det värt att tanka är det värt att köpa, så enkelt är det. Visa att utvecklarna har fel, att hardcore gamers fortfarande finns och är en marknad värd att satsa på!
Köp ett spel idag, för att få bättre spel imorgon...
Jäklar, jag glömde modermodemet
Jäklar, jag glömde modermodemet
Skämt å sido, jag vill påstå att Dark Souls lätt är värt att spela iaf, även om det lider av vissa tekniska brister som ex. tydliga framedrops ibland även på konsol. Dock kompenseras det med ett riktigt bra spel som i de absolut flesta fall fungerar perfekt
Skulle nog vilja dra det så längt som att framedropet ibland nästan känns medvetet då det ökar svårighetsgraden i annars relativt lätta sekvenser. Samma sak när kameran på givna ställen byter vinkel just under en balansakt, ren sadism/trollface från utvecklarna
Uppskattar ärligheten, det ser man inte så ofta!
De borde kanske sökt hjälp på annat håll, dock begränsad budget säkerligen. Vi får väl hoppas på lite patchar efter släpp.
Hur som är jag spänd på att få testa Dark Souls på PC inom en snar framtid!
Cptn BaseballBatBoy!
Kom å tänka på det, kanske det finns en marknad för personer i Japan som kan det där med bra portning från konsol till PC.
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.
Kom å tänka på det, kanske det finns en marknad för personer i Japan som kan det där med bra portning från konsol till PC.
Problemet är som sagt inte konsol, utan konsolen Ps3. Mig veterligt har inga spel "riktiga/stora" spel portats från Ps3 till PC?
Cell arkitekturen på Ps3 gör att spelen får usel prestanda på PC, samma på 360, och oftast finns inget sätt runt det utom att göra om stora delar av spelet. Vilket så klart moddare eller liknande kan göra på PC, men för företag kostar det mycket pengar. Om nästa spel i serien utvecklas främst för 360/PC och portas till Ps3 bli det bättre, speciellt då portning 360->PC/ps3 går bättre än Ps3-> PC/360.
Varför väntar de inte? Kommer inte ge nått att stressa ut spelet som en värdelös portning "press start to begin"... Folk som inte upplevt spelet (som jag själv) kommer få en dålig bild av spelet.
Raka portningar är ju bland det värsta som finns i spelvärlden. Se bara på Dead Space 1 porten. Fi fan. Helt ospelbart eftersom musen laggar efter hur man än gör.