Zelda till Wii, hur överskattat är det på en skala?
hej
har länge läst och hört mycke om att zelda till wii ska va så bra och skojjigt och allting.
Och då äntligen köper jag det och spelar i 5 timmar, spelar mej förbi första staden där då man bara kutar omkring och gör saker, de va väl sisådär underhållande och höll mej kvar men när ja kom förbi det, kom förbi när man va varg första gången och hamna i de där ap templet me massa apor överallt som man ska rädda. Asså ja blev super ut tråkad och jag kan inte förstå hur de där spelet har så bra kritik.
Värsta uppbyggt för rollspel men man hittar varken nya items eller får exp.
De är ju så innehålls löst så man mår illa.
Vad har andra för tankar om det, igentligen?
Om man ser under den här knasiga överskattningen som verkar ha immat igen allas syn på de här spelet.
Zeldaserien handlar inte om exp på det traditionella sättet, istället lär man sig nya attackar vid vissa fasta punkter, hittar nya vapen etc. Twilight Princess är inte det bästa spelet i serien, och Zeldaspelen har ju ett visst stuk som vissa gillar, andra inte. Det är fortfarande bra, tyckte jag.
Det som verkligen förstörde Zelda till Wii:t för mig var att de hade gjort om Link till högerhänt helt plötsligt, bara för att det ska passa bättre till högerhänta! Nu känns det helt sjukt att vifta med Wiimoten om man är vänsterhänt som jag är! Det skulle ha varit trevligt om de hade gjort en setting så man kunde välja vilken sida Link hade svärdet!
Likadant är det i alla Fps och liknande till Wii:t... =8
Sålde mitt Wii efter spelat igenom bla, Zelda Twillight Princess då jag tyckte maskinen bara stod och damma efter de. Men måste säga att jag verkligen gillade de spelet. Allt ifrån miljöerna till själva äventyret i sig vart så välbalanserat bortsett ifrån den lite långtråkiga inledningen som jag dock upplevde som mysig =). Wiimoten hade ett perfekt kontroll schema vad jag minns som gjorde de roligt att spela.
Man fick fler moves och fler items att använda ju längre in i spelet man kom. Ingenting vart någonsin oklart utan man visste precis hela tiden vart man skulle och vad man skulle göra.
Tror du måste dock ta dig förbi den långtråkiga början på spelet så du får utforska resten av världen och dess olika miljöer. Nu minns jag inte allt exakt men har för mig spelet öppnar upp sig en aning efter du tagit dig förbi första templet och det är då spelet kommer in i ett högre tempo.
Nej som sagt de är ett av få Wii spel som jag tyckte vart en klar 5/5.
"It aint about power, it's about balance!" InitialD
Hela Zelda serien är enormt underskattad. Man kanske provar för exempelvis OOT i 5 minuter och sen kastar det i ett hörn utan att ens gett det en riktig chans. OOT är det bästa i serien enligt mig:) Och det där som PaZ sa stämmer, att det handlar om en smaksak. Vissa gillar det och andra inte. Men som sagt, en enormt underskattad serie som man verkligen borde ge en chans!
En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren
Det som verkligen förstörde Zelda till Wii:t för mig var att de hade gjort om Link till högerhänt helt plötsligt, bara för att det ska passa bättre till högerhänta! Nu känns det helt sjukt att vifta med Wiimoten om man är vänsterhänt som jag är! Det skulle ha varit trevligt om de hade gjort en setting så man kunde välja vilken sida Link hade svärdet!
Likadant är det i alla Fps och liknande till Wii:t... =8
Du får spela på GC istället, där är Link vänsterhänt (hela världen spegelvändes ju på wii just för att göra honom högerhänt). Majoritetens förtryck över minoriteten
Det som verkligen förstörde Zelda till Wii:t för mig var att de hade gjort om Link till högerhänt helt plötsligt, bara för att det ska passa bättre till högerhänta! Nu känns det helt sjukt att vifta med Wiimoten om man är vänsterhänt som jag är! Det skulle ha varit trevligt om de hade gjort en setting så man kunde välja vilken sida Link hade svärdet!
Likadant är det i alla Fps och liknande till Wii:t... =8
Du får spela på GC istället, där är Link vänsterhänt (hela världen spegelvändes ju på wii just för att göra honom högerhänt). Majoritetens förtryck över minoriteten
En enormt onödig förändring imo varför göra det spegelvänt :S?
En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren
Det som verkligen förstörde Zelda till Wii:t för mig var att de hade gjort om Link till högerhänt helt plötsligt, bara för att det ska passa bättre till högerhänta! Nu känns det helt sjukt att vifta med Wiimoten om man är vänsterhänt som jag är! Det skulle ha varit trevligt om de hade gjort en setting så man kunde välja vilken sida Link hade svärdet!
Likadant är det i alla Fps och liknande till Wii:t... =8
Du får spela på GC istället, där är Link vänsterhänt (hela världen spegelvändes ju på wii just för att göra honom högerhänt). Majoritetens förtryck över minoriteten
Jo jag vet! Jäkla inkompetenta högerhänta som förstör
Tråkigt nog så har jag ju inget GC, så jag får tyvärr klara mig med en högerhänt Link! Det är bara att hoppas att det kommande Zelda-spelet har en option angående vilken hand han har svärdet i...
Värsta uppbyggt för rollspel men man hittar varken nya items eller får exp.
Haha, om du ger dig på ett (relativt traditionellt) äventyrsspel och förväntar dig ett RPG så är det lätt att förstå att du blir besviken.
Du får bara "riktig" EXP när du spelar Zelda. D.v.s., erfarenhet som gör dig bättre på spelet. Link i sig blir starkare genom att hitta ny utrustning och hjärtbitar.
Continue walking in the prosperity of darkness, rising to your promised stage.
The world keeps turning, fully unaware of this chosen, pure successor!
Värsta uppbyggt för rollspel men man hittar varken nya items eller får exp.
Haha, om du ger dig på ett (relativt traditionellt) äventyrsspel och förväntar dig ett RPG så är det lätt att förstå att du blir besviken.
Du får bara "riktig" EXP när du spelar Zelda. D.v.s., erfarenhet som gör dig bättre på spelet. Link i sig blir starkare genom att hitta ny utrustning och hjärtbitar.
Zelda spelen är inte baserade på levlande och att hitta nya items. Förutom att man får nya items genom spelets gång. Så om du förväntar dig en MMO-känsla när du köper dig ett zelda spel, så kan du helt glömma det.
En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren
Actionäventyr är ingen ovanlig genre, egentligen. Det finns ju Okami, och inte så långt bort heller ligger God of War. Och Metroid, förstås.
Continue walking in the prosperity of darkness, rising to your promised stage.
The world keeps turning, fully unaware of this chosen, pure successor!
Zelda serien har väl aldrig varit rollspel inte i min mening i alle fall. Skulle själv sätta serien under Äventyr genren. (Zelda 2 till Nintendo 8-bit hade dock vissa rollspels element t.ex exp/levels)
Som alltid så kan inte alla gilla ett spel. Om man skulle se det på det sättet så skulle egentligen aldrig en speltidning/spelsite kunna ge ett spel högsta betyg ;D
Twilight Princess är ett av de bästa spelen jag kört oavsett konsol. Jag har ingen erfarenhet av tidigare Zelda-spel och kan därför inte göra en god jämförelse men Twilight Princess var något nytt och unikt för mig när det släpptes till Wii. Själva känslan och den mysiga atmosfären är helt fantastisk!
Spelade heller aldrig klart det, tog första slottet tror jag men slutade när jag inte hittade ståldojorna så jag kom förbi de där tjurara ovanför murgrönan. Fick aldrig in känslan men det var också det första 3D-Zelda jag lirade. Bättre fastnade jag för DS-titeln #The Legend of Zelda: Spirit Tracks.
Inte det bästa i serien imo, men likväl ett av de bästa spelen till Wii och Gamecube... Fast som andra här nämner, förväntar man sig ett rollspel med exp, grind och meningslösa items så är förväntningarna helt enkelt fel
Själv tycker jag att Twilight Princess var ett helt underbart spel som påminde delvis om Ocarina of Time samtidigt som det hade sin helt egna grej också. Helt klart en av höjdpunkterna i serien. Jag har aldrig förstått mig på folk som ogillar spelet, men så har jag ju också ett stort Zelda-hjärta.
Själv tycker jag att Twilight Princess var ett helt underbart spel
Förutom den där sekvensen i början, När man skulle fiska med hjälp av att rycka till med Wiimoten. jag gav upp, nära 1,5 timmar utan att lyckas en enda gång. This game is broken tänkte jag och stängde av.
Lite senare lyckades jag, men något omspel har det inte blivit då jag inte lyckas komma förbi den där djävla fiske biten.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett