15-åring kollapsade under Modern Warfare 3-maraton

Medlem
Skrivet av RobbinC:

Panpizza och Cola herregud hur svårt kan de va?

Jobbigt att vänta på Ugnen eller Mikrovågsugnen

Medlem

Och inte blev han bäst i världen för det där inte.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Grohak:

För perspektiv:

"Between the fall of 1982 to the spring of 2007, there were forty-two deaths directly related to injuries sustained while cheerleading. 25 of those deaths were high school, and 17 were college cheerleaders."

American football är det ännu mera ungdomar som dör av medans en mycket större andel av ungdomar spelar TV-spel. Det är utan att räkna livslånga men ifrån skador som händer skrämmande ofta i både football och cheerleading.

Konstigt nog så är det världsnyhet när nägon kollapsar efter att ha varit vaken i 90+ timmar bara för att de också spelade under den tiden. Men inte när tonåringar bryter nacken eller dör i Amerikas populäraste sport så hör vi inte ett pip. Kanske i en utav de lokala tidningarna i USA om deras föräldrar helt plötsligt inser att football faktiskt är relativt farligt.

Och?

De flesta här är nog mest intresserade av spel, vilket för det första gör detta mer relevant för oss. För det andra...bara för att andra saker skulle vara statistiskt sett mer riskfyllda betyder inte att man ska ignorera det uppenbart farliga med att sitta still längre perioder (vilket man ofta gör i samband med spelande).

Att försöka skylla på att andra saker är "farligare" för att slippa röra på sig själv är en ganska lam (possible pun intended) ursäkt tycker jag.

Skrivet av jome:

Ojoj, förfärligt förfärligt, att bara sitta inne och spela tills man svimmar!! Ut och rör på er, eller?

När jag sprang Midattsloppet 2010 såg jag en man kollapsad på en gräsmatta och en med vårdpersonal i en trappuppgång på söder. Utöver dessa avled en 23 och en 50 åring under loppet.

När jag och min fru sprang Hässelbyloppet såg hon en av cheferna på jobbet med ambulans på en gräsmatta som fick hjärtmassage, han klarade sig.

När vi sprang Kungsholmen runt 2012 såg jag en kille som avbröt mot slutet och fick vård och vätska av ambulanspersonal. Min fru sprang förbi en annan kille 2 meter ifrån spåret som fick hjärtmassage av ambulanspersonal, han överlevde inte.

Så sitt helst kvar pojkrummet eller "man cave"en och gamea, det verkar statistiskt rätt säkert

//Johan

Du kanske skämtar, men återigen, att på allvar skylla på extremfall inom idrott för att mörka de uppenbara problem som ett resultat av långvarigt stillasittande p.g.a. spelande ger, är IMO rätt fånigt.

Faktum kvarstår: Ju mer man sitter still, ju mer behöver man röra på sig i övrigt. Dessutom tycker jag det skulle vara konstigt om "gamers" inte skulle vara extra noga med att hålla sig i god fysisk form. Förutom att man mår bättre överlag, så borde det även påverka ens spelprestationer positivt i och med att kroppen överlag är i bättre form.

SE

Medlem

Jag kom ganska tidigt på att en energidryck och vatten gör dig piggare än bara energidryck


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Vafan hade han ingen cola?

Hans mor uppgav att hon var väldigt rädd och trodde att han skulle dö, samt att han föll ihop tre gånger (om det var vid samma tillfälle är oklart).

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Själv får man springa och fjöla stup i kvarten pga att man sitter och dricker vatten hela tiden.

Medlem

Vart är föräldrarna? Och man tycker att dumungen borde fattat att nåt var fel efter första kollapsen.
Fan ungjävlarna blir bara dummare och fulare för varje ny generation.

Medlem

hahahhahahaha, sikken noob han måste vart.

Medlem

Lanade ca. 60h i sträck och spelade HL2 & Diablo2 när jag var ung, men det var gränsen. Sov sedan 7h i ett varmt badkar och var helt borta i flera dagar...

Ingen verkar bry sig om vad spelet känner

...ja, jag skojar bara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelar nog ingen roll vad man gör om man inte dricker tillräckligt med vätska på "X" antal timmar, och man tycker ju att föräldrarna ska ha lite bättre koll på läget ^_^

Fattar dock inte hur man kan falla ihop pga uttorkning. Man borde ju känna sig redigt törstig innan man kollapsar från det?

Medlem

Nyhetstorka? Jag visste att CoD är värdelöst, men så värdelöst?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Mat, vatten, sömn, frisk luft och motion = sedan kan man spela!

Medlem

hur orkar man ens spela cod i 3dagar sträck? orkar knappt 15 minuter... men äh, man måste visst vara 15 år och spela på xbox...

en mindre cod spelare, vad mer kan jag säga >:D

Medlem
Skrivet av Brutulv:

"Vad kan vi lära oss av det här? "

Att idioter får vad som kommer.

Exakt. Precis exakt det. Det låter hårt men fan ibland kan det behövas lite djugelns lag för att rensa ut idioter. Men nu när han överlevde kanske han får för sig att tänka efter före och då har ju framsteg gjorts.

Det är klart omgivning och föräldrar och dylikt ska ha en skopa kritik här för att de inte styrde upp men ingen kommer ta hand om dig bättre än du kan själv. Fatta.

Skrivet av Grohak:

För perspektiv:

"Between the fall of 1982 to the spring of 2007, there were forty-two deaths directly related to injuries sustained while cheerleading. 25 of those deaths were high school, and 17 were college cheerleaders."

American football är det ännu mera ungdomar som dör av medans en mycket större andel av ungdomar spelar TV-spel. Det är utan att räkna livslånga men ifrån skador som händer skrämmande ofta i både football och cheerleading.

Konstigt nog så är det världsnyhet när nägon kollapsar efter att ha varit vaken i 90+ timmar bara för att de också spelade under den tiden. Men inte när tonåringar bryter nacken eller dör i Amerikas populäraste sport så hör vi inte ett pip. Kanske i en utav de lokala tidningarna i USA om deras föräldrar helt plötsligt inser att football faktiskt är relativt farligt.

Fast folk är inte perspektivlösa. Det här är en ovanlig grej, därför är det nyhetsvärdigt. Inget konstigt alls. Det går nästan alltid hitta något som är allvarligare än det man rapporterar om men det diskvalificerar inte den nyhet man skriver om från att få ta plats. Var fick du ditt citat från? Tydligen skrev någon om det. Alltså rapporterades det, eller hur?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

haha vilket chipsmongo! det spelet är för dåligt för att lira så länge

Medlem

Vad vi lär oss av detta? Att mamman är ett kioskmongo som var "rädd att han skulle dö" men INTE GJORDE ETT JÄVLA SMACK FÖR ATT STÄVJA DET.


signatur

I drank what?

123
Skriv svar