"Fick se Battlefield 4, kan bara säga wow!"

Medlem

Battlefield är ju bara en COD-klon nu för tiden, så är väl inte så mycket att jubla över att vi nu kommer att få köpa samma spel varje år även inom Battlefield?

Allt teamplay är borta också. Ingen Commander, inget artilleri, ingenting kvar; bara springa och skjuta eller campa i ett fordon.

Tråkigt.

Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Tack för den kängan!

*Host* The Witcher *host, host*
http://www.fz.se/artiklar/recension/20071103/the-witcher/?pag...

Nu var ju witcher före enhanced edition inget att hänga i granen direkt...

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Massa dravel

Nostalgiglasögon? Ta av dig fanboihatten och förstå att utveckling bör gå framåt. BF3 är snyggt, därutöver är det ett riktigt dåligt spel. Det är så fullt av buggar och "features" som ligger kvar sen BF1942 och ännu inte är tillrättat.

Utvecklingen med BF3 har gått framåt i snyggare spel.
Utvecklingen med BF3 har gått bakåt på alla andra punkter som är viktiga.
GG?

Men visst, om k1dz3n idag föredrar grafik före spelbarhet så fine, det är okej om du gör det. Tro bara inte att alla har samma okänsla för spel som du.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Mytacism:

Massa dravel

Nostalgiglasögon? Ta av dig fanboihatten och förstå att utveckling bör gå framåt. BF3 är snyggt, därutöver är det ett riktigt dåligt spel. Det är så fullt av buggar och "features" som ligger kvar sen BF1942 och ännu inte är tillrättat.

Utvecklingen med BF3 har gått framåt i snyggare spel.
Utvecklingen med BF3 har gått bakåt på alla andra punkter som är viktiga.
GG?

Men visst, om k1dz3n idag föredrar grafik före spelbarhet så fine, det är okej om du gör det. Tro bara inte att alla har samma okänsla för spel som du.

Och var försöker du komma? Jag har inte sagt ett ord om någon grafik eller spelbarhet.
Ingen gillar meningslösa och ogrundade personangrepp, väx upp.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Bara att hålla med. För att få liv i BF igen så måste man ta några steg tillbaks, Tillbaks till 40-talet.
Viktigt är dock att spelet utvecklas på något sätt, Det är ju faktiskt samma spel vi spelat nu i snart 15 år, bara det i olika tidsepoker!
Varför inte sno lite från CoH där man erövrar områden istället för flaggor? Tror det blivit lite mer taktiskt då. Typ håller man en sektion i en viss tid så belönas laget med en ny tanks eller kanske mer amo.
Ja för fan klona BF med CoH så får vi en pang-brud

Medlem

så mycket hat i kommentarsfälten

Medlem

BF3 är det roligaste spelet just nu och jag fattar att EA/Dice lovat mycket som inte ingåtts, MEN det är det spelet som jag spelar uteslutande för att det trots alla brister är jävligt bra och kul.
Det skulle vara kul med en ny inkarnation av 2142 i form av 2143 eller BF:BC2.
BF3 har levererat det jag förväntar mig med över 500h speltid, samma för 2142 och BC2.
Snälla om du inte gillar BF som det ser ut nu maila dice/ea istället för att skriva random skit på alla forum.
MVH
Björn

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Mytacism:

Massa dravel

Nostalgiglasögon? Ta av dig fanboihatten och förstå att utveckling bör gå framåt. BF3 är snyggt, därutöver är det ett riktigt dåligt spel. Det är så fullt av buggar och "features" som ligger kvar sen BF1942 och ännu inte är tillrättat.

Utvecklingen med BF3 har gått framåt i snyggare spel.
Utvecklingen med BF3 har gått bakåt på alla andra punkter som är viktiga.
GG?

Men visst, om k1dz3n idag föredrar grafik före spelbarhet så fine, det är okej om du gör det. Tro bara inte att alla har samma okänsla för spel som du.

Och var försöker du komma? Jag har inte sagt ett ord om någon grafik eller spelbarhet.
Ingen gillar meningslösa och ogrundade personangrepp, väx upp.

Men du tar BF3 i försvar för att BF2 har brister. Bra där! Du vet... Ord när de skrivs, de betyder något. Det gjorde även dina. Stay in school!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Första världskriget hade suttit fint just nu

Medlem

Samma grafik som i Bf3. Men 2x mer blått filter! Super win!!!

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Mytacism:

Massa dravel

Nostalgiglasögon? Ta av dig fanboihatten och förstå att utveckling bör gå framåt. BF3 är snyggt, därutöver är det ett riktigt dåligt spel. Det är så fullt av buggar och "features" som ligger kvar sen BF1942 och ännu inte är tillrättat.

Utvecklingen med BF3 har gått framåt i snyggare spel.
Utvecklingen med BF3 har gått bakåt på alla andra punkter som är viktiga.
GG?

Men visst, om k1dz3n idag föredrar grafik före spelbarhet så fine, det är okej om du gör det. Tro bara inte att alla har samma okänsla för spel som du.

Och var försöker du komma? Jag har inte sagt ett ord om någon grafik eller spelbarhet.
Ingen gillar meningslösa och ogrundade personangrepp, väx upp.

Men du tar BF3 i försvar för att BF2 har brister. Bra där! Du vet... Ord när de skrivs, de betyder något. Det gjorde även dina. Stay in school!

Och?
Jag har åtminstone en åsikt baserad i verkliga världen (att BF2 knappast var mycket mindre fel-/buggfritt) medan du snarare lider av det klassiska "Det är mainstream att hata X, jag har inga argument till varför det är så dåligt och därför är jag otrevlig emot alla som inte håller med"-syndromet.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Det där lät ju riktigt fint om det inte var så att din åsikt baserades på "BF2 hade också buggar, därför ska man inte gnälla på BF3".

Du vet, att bli arg på mig för att du skriver dumheter verkar märkligt. Det är faktiskt DU som skriver att BF3 inte är så dåligt och fortsätter sen med att räkna upp vad som var fel på BF2.

Såatteee... BF3 är bra för att BF2 minsann också hade brister. Bra där!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag vill ha Battlefield wildwest....

Medlem
Skrivet av Darkflow:

Jag vill ha Battlefield wildwest....

Oh noes, bronies gonna cheer naow. Rida ponny.

Tanken är ganska god dock. BF med Total war Shogun tema hade också varit rätt skoj.

Medlem
Skrivet av Kane:

Det där lät ju riktigt fint om det inte var så att din åsikt baserades på "BF2 hade också buggar, därför ska man inte gnälla på BF3".

Du vet, att bli arg på mig för att du skriver dumheter verkar märkligt. Det är faktiskt DU som skriver att BF3 inte är så dåligt och fortsätter sen med att räkna upp vad som var fel på BF2.

Såatteee... BF3 är bra för att BF2 minsann också hade brister. Bra där!

Som sagt, av med nostalgiglasögonen / HATEMODE och läs om samt dags att basera dina diskussioner på annat än angrepp.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Inaktiv

"Fick se Battlefield 4, kan bara säga wow!" Första gången framför datorn?

Medlem

Men shit, som man litar på Gamestop...för dom brukar ju aldrig gå hand i hand med stora utgivare. Väntar på att få se spelet med egna ögon innan jag skapar omdöme


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Darkflow:

Jag vill ha Battlefield wildwest....

Oh noes, bronies gonna cheer naow. Rida ponny.

akta dig för min häst !! den är uppgraderad med rocketboost och gatling gun !!!

Medlem

Ska det ÄNTLIGEN bli en värdig uppföljare till BF1942?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tycker det var en bra skvallernyhet! Alla älskar väl skvaller?

Medlem

Är det 20 ggr ljusare än bf3?

Medlem
Skrivet av Ostfarfar:

Önskar verkligen ett futuristiskt Battlefield, i stil med 2142.

This!

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Mytacism:

Massa dravel

Nostalgiglasögon? Ta av dig fanboihatten och förstå att utveckling bör gå framåt. BF3 är snyggt, därutöver är det ett riktigt dåligt spel. Det är så fullt av buggar och "features" som ligger kvar sen BF1942 och ännu inte är tillrättat.

Utvecklingen med BF3 har gått framåt i snyggare spel.
Utvecklingen med BF3 har gått bakåt på alla andra punkter som är viktiga.
GG?

Men visst, om k1dz3n idag föredrar grafik före spelbarhet så fine, det är okej om du gör det. Tro bara inte att alla har samma okänsla för spel som du.

Och var försöker du komma? Jag har inte sagt ett ord om någon grafik eller spelbarhet.
Ingen gillar meningslösa och ogrundade personangrepp, väx upp.

Men du tar BF3 i försvar för att BF2 har brister. Bra där! Du vet... Ord när de skrivs, de betyder något. Det gjorde även dina. Stay in school!

Och?
Jag har åtminstone en åsikt baserad i verkliga världen (att BF2 knappast var mycket mindre fel-/buggfritt) medan du snarare lider av det klassiska "Det är mainstream att hata X, jag har inga argument till varför det är så dåligt och därför är jag otrevlig emot alla som inte håller med"-syndromet.

En åsikt baserad i verkliga världen. Sjukt snyggt att försöka få det att låta bra. Det är bättre att ha en verklig åsikt baserad på riktigt fakta och inte bara på massa dravel. Det syns att du bara har åsikt för nymodigheter och inte bryr dig ett skit om det är bra eller dåligt.

BF3 är i särklass det ända spelet i Battlefields historia som är otroligt dåligt ur många synvinklar. Det är snyggt, förstörbarhet och det är lätt att spela. Dom ända 3 bra egenskaperna spelet har. Resten är bara bakåtsträvande. Och även i dom 3 bitarna av spelet så är det massa som är dåligt.

Först och främst är BF3 ett hundratal gånger mer buggigt än vad BF2 någonsin varit. Det hjälper inte att bara en ytterst liten del av spelets buggar har blivit fixade. Vad gör det värre är att många av buggarna som har fixats inte är dom värsta.

Sen finns det ju så klart det mytomspunna delayen i spelet. Heeeeelt sjukt vad DICE längger manken på att inte fixa delayen och sedan dra fram skitsnack som att det finns mycket på servern som måste göras etc.etc. Det skitsnacket funkar inte på folk som är mer tekniskt insatta.

Detta är bara en liten del av vad som är fel i BF3 men det är lungt dom kommer fixa det..... Säger idioterna som fortfarande spelar spelet 15 månader efter beta släppet.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

lol Let the hype begin
Så lät de också när BF3 vissades förstagången.

Vad skuile möjligen kunna vara så mycket bättre än BF3? BF4 kommer ju fortfarande vara ett jävla multiplatformspel, redan där vet man ju exakt vad man kan förvänta sig.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av conthox:

Förlåt, men är detta en nyhet? Jag känner att detta är ett twitteruttalande som borde förbli just ett twitteruttalande. Eller kommer det en "nyhet" när någon säger att dom har sett CoH2 och tycker det är "wow"?

Med tanke på att det är första gången någon utanför EA/Dice har fått spelet har det ett nyhetsvärde, ja.

Ah men ni rapporterar inte när det kommer något nytt om COD inte nähä då. över 25 miljoner spelare världen över (kanske 30 nu) är ju inte i närheten av BF3:s nummer. Oavsett hur mycket spelare så rapporterar ni ibland lite som ni känner för, ta det som konstruktiv kritik inget illa ment. Dock kan jag inte annnat än att böja mig för Segas uttalande då jag har haft samma åsikt ett tag nu bara inte uttalat mig tydligt om det. PS: COD är bara ett exempel då det har varit mest påverkat det har vart BF nyhetr hårdvaru nyhter etc med.

Medlem
Skrivet av pelson:

Vad skuile möjligen kunna vara så mycket bättre än BF3? BF4 kommer ju fortfarande vara ett jävla multiplatformspel, redan där vet man ju exakt vad man kan förvänta sig.

och bf3 finns bara på pc?
Utvecklad för konsol sen portad till pc.

Knowledge is power.

Medlem
Skrivet av lang:
Skrivet av pelson:

Vad skuile möjligen kunna vara så mycket bättre än BF3? BF4 kommer ju fortfarande vara ett jävla multiplatformspel, redan där vet man ju exakt vad man kan förvänta sig.

och bf3 finns bara på pc?
Utvecklad för konsol sen portad till pc.

Knowledge is power.

Där har du faktiskt fel min vän. BF3 utvecklades till PC i första hand men pågrund av den korta utvecklings perioden och att dte är svårare att göra PC spel än konsol spel så fick PC versionen mer buggar. Sedan så är både conceptet och tekniken med battlelog väldigt nytt och har sina fördelar och nackdelar och är ganska buggigt tyvärr.

Medlem
Skrivet av Idono:

.. Detta är bara en liten del av vad som är fel i BF3 men det är lungt dom kommer fixa det..... Säger idioterna som fortfarande spelar spelet 15 månader efter beta släppet.

Ja, ELLER, så spelar dom det fortfarande för att dom tycker att det är kul. Varför ska det behöva vara svårare än så? Varför ska en spelarbas behöva ta skit för att deras mått på underhållning inte nödvändigtvis överensstämmer med andras?

Som en sann BF1942-nörd jag var på den tiden då det begav sig tycker jag att ALLA installationer efter BF1942 fallit kort - jag ser inte ens BF2 som en riktig uppföljare. Jag har samtidigt förlikat mig med övertygelsen att det är svunnen tid, och det kommer fortsätta vara just det, svunnen tid. Tycker kanske att det är mest synd att de använder varumärket "Battlefield" i det avseendet. MEN, med det sagt så kan jag konstatera att jag fortfarande haft många roliga timmar med BF:V, BF2, BFBC2 (+ vietnam) och även BF3.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av lang:
Skrivet av pelson:

Vad skuile möjligen kunna vara så mycket bättre än BF3? BF4 kommer ju fortfarande vara ett jävla multiplatformspel, redan där vet man ju exakt vad man kan förvänta sig.

och bf3 finns bara på pc?
Utvecklad för konsol sen portad till pc.

Knowledge is power.

Där har du faktiskt fel min vän. BF3 utvecklades till PC i första hand men pågrund av den korta utvecklings perioden och att dte är svårare att göra PC spel än konsol spel så fick PC versionen mer buggar. Sedan så är både conceptet och tekniken med battlelog väldigt nytt och har sina fördelar och nackdelar och är ganska buggigt tyvärr.

Nej det var meningen att det skulle bli för pc , men dom ändrade sig halvvägs.

http://bf3blog.com/2011/11/battlefield-3-lead-platform-was-on...

Skriv svar