Så här ser konsolversionen av Diablo III ut

Medlem

Längtar faktiskt.

Medlem

Föredrar att gama i 5760x1080

Medlem

2012 år besvikelse för min del

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av StrongBad:

Set kanon ut! Jag har haft många hundratals roliga timmar med att spela Diablo 3, och jag hoppas alla Playstation-spelare kommer kunna ha lika roligt som jag!

Jasså kul att nån gillade spelet, själv har jag bara en bitter eftersmak efter det.
Konsolnissarna borde köpa sig en PC och spela Path of exile istället för att ödlsa tid på detta.

PoE påminner mig om diablo 2, men det var på tok för stelt och tråkigt. Nu var det ju förstås en öppen beta, om det inte ännu är det så man kan väl inte förvänta sig så värst mycket då massor hinner ändras om i det. Får ge det en chans till vid ett senare tillfälle.
Jag njöt/ njuter med av diablo 3, dock tagit en paus då jag har svårt att hålla mig till ett spel länge utan måste variera rätt mycket.

Medlem

Så allt som var fel med originalet är fixat till konsolerna. Frågan är ju då om dem kommer "fixa" pc versionen så vi får samma möjligheter som konsolanvändarna.

Medlem

Diablo3 har det mest roliga gameplayet jag kört på länge och faktiskt mycket djup med builds, runor och gems.
Sen kan man ju välja att skippa auktionshuset när man spelar men det är lättare att gnälla.

Det är precis vad som är situationen idag, det har utvecklats ett "hata diablo3" fenomen som leds av Diablo2 fanbois med lunka minnen av hur det spelet egentligen var, och som följs av jag- svaga individer som bara ska bröla med.

Visst finns det mycket som kan förbättras med Diablo3, men det finns det med de flesta spel

Medlem

"Kommentaren är dold. Klicka för att visa."
hata!

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Diablo3 har det mest roliga gameplayet jag kört på länge och faktiskt mycket djup med builds, runor och gems.
Sen kan man ju välja att skippa auktionshuset när man spelar men det är lättare att gnälla.

Det är precis vad som är situationen idag, det har utvecklats ett "hata diablo3" fenomen som leds av Diablo2 fanbois med lunka minnen av hur det spelet egentligen var, och som följs av jag- svaga individer som bara ska bröla med.

Visst finns det mycket som kan förbättras med Diablo3, men det finns det med de flesta spel

Simpleton

Medlem

Borde finnas en sida till, kallad Wajnzone!

if you know what i mean... its a freaky scene


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Citat:

Blizzard har berättat att konsolversionen inte kommer innhålla något auktionshus, men att spelare lätt ska kunna byta utrustning och prylar med varandra. Du ska även kunna spela offline och förhoppningsvis slippa se ERROR 37.?

Snacka om ett hån mot oss PC spelare.
Inget auktionshus, och även offline.....

Vad är det egentligen som är så hemskt med AH?
Man får naturligtvis ogilla det, men jag ser endast fördelar.
Det är så otroligt enkelt att göra sig av med saker man inte vill ha. Nu slipper man krångla och sälja sakerna via webbsidor.

Offline mode, något jag ej är intresserad av, kan jag dock förstå att folk vill ha.

Skrivet av Gameboy:

Diablo3 har det mest roliga gameplayet jag kört på länge och faktiskt mycket djup med builds, runor och gems.
Sen kan man ju välja att skippa auktionshuset när man spelar men det är lättare att gnälla.

Det är precis vad som är situationen idag, det har utvecklats ett "hata diablo3" fenomen som leds av Diablo2 fanbois med lunka minnen av hur det spelet egentligen var, och som följs av jag- svaga individer som bara ska bröla med.

Visst finns det mycket som kan förbättras med Diablo3, men det finns det med de flesta spel

Kul att se någon annan som är positiv här.

Denna post från det officiella forumet beskriver nog många AH-haters:

"People say the AH is what's ruining the game? No. What's ruining this game is a section of the playerbase that's so desperate to crow about their godly gear that they spend more time in the AH shopping, buying, selling and flipping and less time actually playing, fighting, battling, grinding and farming, like any respectable Diablo player should be doing, and probably was doing for hundreds of hours in D2 the past 12 years.

This game may allow people a "pay-to-win" option, but it's only pay-to-win if you want it to be. People like me who are comfortable investing the time to earn their gear and glory will do so.".

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av StrongBad:

Set kanon ut! Jag har haft många hundratals roliga timmar med att spela Diablo 3, och jag hoppas alla Playstation-spelare kommer kunna ha lika roligt som jag!

Jasså kul att nån gillade spelet, själv har jag bara en bitter eftersmak efter det.
Konsolnissarna borde köpa sig en PC och spela Path of exile istället för att ödlsa tid på detta.

Bara jag som inte gillade poe efter jag testat? Älskade konceptet, och det komplicerade "skill trädet", men väl i spelet så sprang jag bara runt och one shootade varenda gubbe, bossarna var tom enklare en Diablos. Och nej, jag vill inte behöva spela igenom spelet 5 gånger innan det blir svårt, jag vill ha det svårt från början.

Jag tyckte faktist PoE var riktigt utmanande.Till och med första bossen på akt 1 ägde mig några gånger.
För min del var det utmanande både normal, cruel och framförallt på merciless.
I D3 så var alla bossar busenkla fram till act 2 på inferno i princip.
Den enda gången man riskerade att dö var om man stod för länge i en eld eller liknande.

Kanske var jag som spelade en op build? första bossen vänsterklickade jag ihjäl utan kiteing, efter det sprang jag bara runt med en pilbåge och gjorde en pilregn-attack, som dödade allt.


signatur

Rwa?

12
Skriv svar