Nästa Xbox avtäcks på tisdag

Robot
Nästa Xbox avtäcks på tisdag

Häng med när Microsoft ger sig in i ett nytt generationskrig.

#microsoft, #respawn-entertainment


Medlem
Nästa Xbox avtäcks på tisdag

Det är väl på tisdag 19:00 svensk tid?!

Medlem

Det är väl på tisdag 19:00 svensk tid?!

Medlem

Känns som att xbox kommer att hålla på med appar mm mer än vad dom kommer att hålla på med själv spelkänslan

Medlem

Sony har fortfarande inte avtäckt Playstation 4... Det enda som dem avtäckte var deras nya kontroll still no Playstation 4..

Eller har jag fel!?

Medlem

Preorder.......


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av jukasj:

Det är väl på tisdag 19:00 svensk tid?!

http://www.xbox.com/sv-SE/hub/

Du har så rätt så.. 19:00 tisdagen den 21 maj!

Skägg.
10 Chambers

Helt dagvill efter två veckors randomlediga dagar och två dagars vabb. Sorry, carry on!


signatur
Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:

Sony har fortfarande inte avtäckt Playstation 4... Det enda som dem avtäckte var deras nya kontroll still no Playstation 4..

Eller har jag fel!?

Dom har ju avtäckt lite funktioner till PS4 och vad den kommer ha för prestanda, men inte hur den kommer se ut

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av TwistedCrunch:

Sony har fortfarande inte avtäckt Playstation 4... Det enda som dem avtäckte var deras nya kontroll still no Playstation 4..

Eller har jag fel!?

Dom har ju avtäckt lite funktioner till PS4 och vad den kommer ha för prestanda, men inte hur den kommer se ut

Fast jag tycker inte att den är avtäckt då, när man får se Playstation 4 så är den avtäckt.. Det är min uppfattning iaf.

Testpilot

Den kommer va ultrasupermycket snabbare än PS4 med GDDR6 Minne och superturbosnabb AMD processor med 100millihertz snabbare klockning!

Har svårt och se vad som kommer vara skillnad på hårdvaran mellan nya Xbox och PS4 .

Medlem

Fan va nice , ska bli kul , någon som vet om man måste ha GULD på xboxlive för att se den?

Medlem
Skrivet av Oneone:

Fan va nice , ska bli kul , någon som vet om man måste ha GULD på xboxlive för att se den?

Nej det lär du inte behöva.. Antar att Microsoft vill att så många som möjligt skall ta del av deras nya konsol.

Annars så är det bara använda denna länk på tisdag: http://www.xbox.com/sv-SE/hub

Xbox Infinity...

Remember that.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inte alls lika taggad för denna som jag var när Sony gick ut med info att de tänkte hålla en konferens. Själv köper jag en konsol för spelen och endast dessa, har den inga spel som jag bara måste ha tänker jag heller inte köpa konsolen då jag klarar mig mer än väl med min PC. Tack vare GoG och indiebranschen samt de spel jag redan äger har jag mer spel att spela än jag kommer hinna spela under en livstid.

Det ryktas ju om att EA har en exklusiv deal med Microsoft och jag skulle inte alls bli förvånad om denna handlar om Star Wars. Helt i linje med vad Microsoft gjort innan, tillverka mindre och mindre egna titlar och förlita sig mer på andra utgivare med hjälp av pengar.

Medlem

Ett avgörande köp är om den har en porr app som wii U och skärm i kontrollen det är framtiden!!............eller?=)

Medlem

Är det bara jag som har känt "konspiratoriska" känslor ang att den nya xboxen egentligen skulle presenteras före PS4, men när PS4:ans hårdvara blev känd så valde Microsoft att skjuta upp lanseringen och, möjligtvis via mjukvara, öka prestandan tex genom högre klockning på processor/gfx?

Kanske är det bara ett önsketänkande men jag som kräsen PC-spelare hade så klart gärna sett att boxen blir mer kraftfull än PS4. Främst då på grafiksidan då själva grafikdelen är knappt medelmåttig, medan cpu och Ram är fullt tillräckliga.

Medlem

Ser fram emot nya xbox. Har en stark känsla det kommer vara bättre än PS4

Tänkte även på spel som möjligtvis kommer med, har inte så stor koll men Bungie håller på med Destiny, som tidigare gjorde Halo exklusivt för Xbox... Är det möjligt eller har jag missat något?

Inaktiv
Skrivet av M_R_X5432:

Känns som att xbox kommer att hålla på med appar mm mer än vad dom kommer att hålla på med själv spelkänslan

Varför ska man dömma på förhand? Jobbar du på Microsoft? Ingen vet något ännu.

Inaktiv
Skrivet av M_R_X5432:

Känns som att xbox kommer att hålla på med appar mm mer än vad dom kommer att hålla på med själv spelkänslan

Fler appar? Fullt integrerade "sociala-nätverk"? Mer DRM? Säkert.

Inaktiv

Peter molienu
eller vad nu Fable gubben heter ska ju vara med på visningen,
undra vad han ska hitta på tro.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av AvalancheSWE:

Är det bara jag som har känt "konspiratoriska" känslor ang att den nya xboxen egentligen skulle presenteras före PS4, men när PS4:ans hårdvara blev känd så valde Microsoft att skjuta upp lanseringen och, möjligtvis via mjukvara, öka prestandan tex genom högre klockning på processor/gfx?

Jag tror det är så att Sony verkligen ville få fram sin snabbast denna gången, eftersom 360n fick sådant försprång på PS3an, MEN det skall bli väldigt intressant att se hur mycket minne Xboen kommer ha, jag skulle säga att det är den mest intressanta saken med hela boxen, 4, 6 eller 8 GB.

Jag tror att det bara skulle vara 4 i PS4an från början, 8 låter verkligen mycket tycker jag, men att Sony ändrade det, och nu får man se hur MS förhåller sig till detta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Peter molienu
eller vad nu Fable gubben heter ska ju vara med på visningen,
undra vad han ska hitta på tro.

han kommer prata om xbox 1080 och playstation 7

Inaktiv

"... bland de hetaste spekulationerna kring hårdvaran är huruvida den kräver en konstant uppkoppling för att fungera."

Ni på FZ verkar ha missat att Microsoft tröttnade på detta helt ogrundade och vansinnigt korkade rykte.

“Durango is designed to deliver the future of entertainment while engineered to be tolerant of today's Internet. There are a number of scenarios that our users expect to work without an Internet connection, and those should 'just work' regardless of their current connection status. Those include, but are not limited to: playing a Blu-ray disc, watching live TV, and yes playing a single player game.”

Inaktiv
Skrivet av Pålis:

Peter molienu
eller vad nu Fable gubben heter ska ju vara med på visningen,
undra vad han ska hitta på tro.

Troligen ett nytt projekt där han lovar något revolutionerade och levererar guld och gröna skogar. Brukar fungera alldeles utmärkt.

Inaktiv
Skrivet av M_R_X5432:

Känns som att xbox kommer att hålla på med appar mm mer än vad dom kommer att hålla på med själv spelkänslan

Om de tillgodoser med API:er för tredjepartsutveckare att skapa appar, så inte mig emot. Detta skulle kunna skapa ett grymt "indie community" på Xboxen och en jävla massa intressanta appar. Jag skulle vilja ha en app som skrämmer livet ur min flickvän varje gång hon går förbi Kinect-kameran.

Medlem

Det värsta med t.ex Always online-DRM om nya boxen har det, är ju alla retards som inte har integritet nog att inte låta sig själva bli rövknullade utan köper skiten ändå, ha lite självrespekt och ställ lite större krav på erat liv istället för att nöja er med dom smulor som Activision, EA, Blizzard och Microsoft kastar ut åt er så slipper man skit som Call of Duty 54 som ser exakt ut som det gjorde 2005, eller singleplayer spel t.ex SimCity som man måste vara online på.

Det säljer för att idioter köper det, inte för att det är bra!

Medlem
Skrivet av DrToker:

"... bland de hetaste spekulationerna kring hårdvaran är huruvida den kräver en konstant uppkoppling för att fungera."

Ni på FZ verkar ha missat att Microsoft tröttnade på detta helt ogrundade och vansinnigt korkade rykte.

“Durango is designed to deliver the future of entertainment while engineered to be tolerant of today's Internet. There are a number of scenarios that our users expect to work without an Internet connection, and those should 'just work' regardless of their current connection status. Those include, but are not limited to: playing a Blu-ray disc, watching live TV, and yes playing a single player game.”

Det där är inte något som Microsoft officiellt sagt och således lika sant som ryktena att konsolen kommer ha DRM.

Medlem

Så länge hårdvaran inte är markant bättre än PS4 blir det inget konsol köp för mig iaf. Var ju bara tragiskt hur lite förbättring PS4 var jämför med PS3.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av DrToker:

"... bland de hetaste spekulationerna kring hårdvaran är huruvida den kräver en konstant uppkoppling för att fungera."

Ni på FZ verkar ha missat att Microsoft tröttnade på detta helt ogrundade och vansinnigt korkade rykte.

“Durango is designed to deliver the future of entertainment while engineered to be tolerant of today's Internet. There are a number of scenarios that our users expect to work without an Internet connection, and those should 'just work' regardless of their current connection status. Those include, but are not limited to: playing a Blu-ray disc, watching live TV, and yes playing a single player game.”

Det där är inte något som Microsoft officiellt sagt och således lika sant som ryktena att konsolen kommer ha DRM.

Man behöver inte vara ett geni för att förstå att det var riktat till både de anställda utanför Xbox-divisionen OCH den hårt ryktesspridande median. Så det är inte "således lika sant". Det jag citerade är från Microsoft själva och det som du pratar om vet inte ens nån varifrån det kommer. Min källa är bra mycket starkare än din. Eller rättare sagt, det är bekräftat att det var skitsnack.

123
Skriv svar