Playstation-showen gav giftiga Xbox One-gliringar

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Fattar inte vad det är alla ser i Sony för jag ser det inte. Dom exklusiva spelen ser värdelösa ut och deras handkontroll är inte lika skön...

Det handlar om tycke och smak, där den stora massan gillar Sonys alternativ mer.
Förutom Forza 5 så tyckte jag att allt på Xbox One såg urtrist ut.
Vilken handkontroll som är skönast återstår väl att se. Tror inte du har haft chansen att hålla i någon av dom än.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Läste precis på Xbox Live men vet inte om jag missförstod: Det räcker att det finns ett guldkonto på boxen men det övriga i familjen kan ha egna profiler att logga in och spela online med? Stort plus om det är så. Någon som läst något liknande??

Det står: Anyone in your home can access Gold benefits. Everyone gets a profile for multiplayer gaming and premier entertainment..

Om de lenar att alla kan skapa en profil med eget guld så år det ju precis som det varit. Varför belysa något som redan finns? Vore ju underbart om det är konsollen som får guld och familjens respektive profiler kommer åt allt som guld innebär.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Läste precis på Xbox Live men vet inte om jag missförstod: Det räcker att det finns ett guldkonto på boxen men det övriga i familjen kan ha egna profiler att logga in och spela online med? Stort plus om det är så. Någon som läst något liknande??

Det stämmer. Vet inte om dom har egna profiler, men fler kan utnyttja guldkontot i familjen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag tycker inte om att man kommer behöva betala för att spela online med polare men jag förstår varför det kommer bli så. För mig är det ingen fråga om saken. Om jag ska ha en konsol i framtiden blir det ett PS4.

Medlem

Tassel: Ok, det lät gott. Verkar som man får egna profiler också. Läs min edit ovan. Hämtat från XboxLive infofilm.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Tassel: Ok, det lät gott. Verkar som man får egna profiler också. Läs min edit ovan. Hämtat från XboxLive infofilm.

Det är ju bra skit det!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Busko:

suger dock att i sverige måste vi pröjsa minst 4300-4500 spänn.. för en ps4.

Var har du fått den infon från? Kommer ju kosta €399, vilket motsvarar cirkus 3500; en tusenlapp i bara skatt låter ju rätt överdrivet. Och även om det skulle vara något sånt knas på gång så kan man säkert importera skiten från utomlands eller nåt.

Får jag fråga hur gammal du är?

Lanseringspriser i Sverige är alltid långt över de belopp som de kostar i övriga världen. $599 för PS3:an blev 5995 SEK(eller $921 i den dagens växelkurs).

WiiU kostade $299 eller 3000 SEK.

Så själv är jag inte ett dugg förvånad om PS4:an inte kommer landa under 4000 SEK. Att tro att växelkursen skulle fungera utan att tänka på momspåslag och andra avgifter är ren idioti eller okunskap.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Banjo:

Driveclub kommer att ingå med Playstation Plus, och Playstation plus-tjänsten fortsätter även på Playstation 4. Sony berättade stolta att tjänsten har 95% nöjda kunder och att man har ökat antalet användare med 144% under det senaste året.

Har man redan Playstation plus kan man alltså spela Drive Club redan dag ett utan att ens behöva köpa spelet.

Ytterligare PS4-spel kommer till tjänsten senare.

Tjänsten lär väl växa ännu mer nu när man ej kan spela online utan den. Det känns trist.

Hur kan det kännas trist om tjänsten växer och troligtvis endast blir bättre?

Det som känns trist är, som du säkert förstår, att man ej kan spela online utan tjänsten.

phi
Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Fattar inte vad det är alla ser i Sony för jag ser det inte. Dom exklusiva spelen ser värdelösa ut och deras handkontroll är inte lika skön...

Berätta gärna mer, hur känns PS4-kontrollen jämfört med PS3-kontrollen och hur är den jämfört med Xbone-kontrollen?

Du verkar ju ha testat båda två.

Medlem

En fråga till er FZ eller Johan Olander läste jag rätt att GTA 5 kommer till Playstation 4? Om detta är sant så är mitt liv i guld nu.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Le Erik:

Synd bara att dom exklusiva spelen såg roligare ut på Xbox one, annars hade det varit Playstation 4 direkt

Tyckte samma här :/ Titanfall, DR3 såg mycket roligare ut än t.ex. order 1888
Har beställt PS4 men får se om jag avbeställer eller inte. Är jäkligt sugen på Rome 2 + nytt GTX 770 kort


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

ju men vi har inte 1000 spänn i skatt och efter som priset är euro så är de att jämföra med resten av e

Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Busko:

suger dock att i sverige måste vi pröjsa minst 4300-4500 spänn.. för en ps4.

Var har du fått den infon från? Kommer ju kosta €399, vilket motsvarar cirkus 3500; en tusenlapp i bara skatt låter ju rätt överdrivet. Och även om det skulle vara något sånt knas på gång så kan man säkert importera skiten från utomlands eller nåt.

Får jag fråga hur gammal du är?

Lanseringspriser i Sverige är alltid långt över de belopp som de kostar i övriga världen. $599 för PS3:an blev 5995 SEK(eller $921 i den dagens växelkurs).

WiiU kostade $299 eller 3000 SEK.

Så själv är jag inte ett dugg förvånad om PS4:an inte kommer landa under 4000 SEK. Att tro att växelkursen skulle fungera utan att tänka på momspåslag och andra avgifter är ren idioti eller okunskap.

Japp idioti att såna som du bara accepterar de rakt av och med andra ord låter affärer ha dom här priserna. Kan inte tänka mig att sverige skall ha massa andra avgifter förutom moms som gör att affärer här måsta ta ut typ 1000 spänn.extra.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Busko:

suger dock att i sverige måste vi pröjsa minst 4300-4500 spänn.. för en ps4.

Var har du fått den infon från? Kommer ju kosta €399, vilket motsvarar cirkus 3500; en tusenlapp i bara skatt låter ju rätt överdrivet. Och även om det skulle vara något sånt knas på gång så kan man säkert importera skiten från utomlands eller nåt.

Får jag fråga hur gammal du är?

Lanseringspriser i Sverige är alltid långt över de belopp som de kostar i övriga världen. $599 för PS3:an blev 5995 SEK(eller $921 i den dagens växelkurs).

WiiU kostade $299 eller 3000 SEK.

Så själv är jag inte ett dugg förvånad om PS4:an inte kommer landa under 4000 SEK. Att tro att växelkursen skulle fungera utan att tänka på momspåslag och andra avgifter är ren idioti eller okunskap.

Det är helt sant att produkter ibland kostar mer i Sverige än t.ex. USA.
Men för att förtydliga lite, i USA så presenteras alla priser exklusive moms (eller sales tax om man skall vara petig), detta är av praktiska skäl då alla stater, t.om. städer har olika momssatser. I t.ex. Oregon så tar man inte ut någon mervärdes skatt.

När företag presenterar priser i euro så är detta generellt sett inkl moms.

Och om det nu är så att de svenska återförsäljarna väljer att saluföra PS4 för 4500kr, så finns det inget som stoppar en att köpa den från ett annat EU land. Återigen för att förtydliga, inom EU så behöver man varken betala moms eller tull till svenska staten (för privatpersoner), denna moms betalas i landet där du handlar varan.

Dock så har det förekommit produkter som inte säljs över gränserna i EU, men i dessa fall så finns det alltid någon som väljer att göra detta ändå.

Medlem
Skrivet av Busko:

Japp idioti att såna som du bara accepterar de rakt av och med andra ord låter affärer ha dom här priserna. Kan inte tänka mig att sverige skall ha massa andra avgifter förutom moms som gör att affärer här måsta ta ut typ 1000 spänn.extra.

Nu är det ju inte affärerna som tar ut 1000:- extra utan staten. Kan med egen erfarenhet säga att förtjänsten på
konsoler är sjukt låg (1-4% vinst per såld enhet).
På ps2 tiden bytte många affärer bara pengar med kunden. Där jag jobbade gick vi 5:- back per konsol.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Busko:

suger dock att i sverige måste vi pröjsa minst 4300-4500 spänn.. för en ps4.

Var har du fått den infon från? Kommer ju kosta €399, vilket motsvarar cirkus 3500; en tusenlapp i bara skatt låter ju rätt överdrivet. Och även om det skulle vara något sånt knas på gång så kan man säkert importera skiten från utomlands eller nåt.

Får jag fråga hur gammal du är?

Lanseringspriser i Sverige är alltid långt över de belopp som de kostar i övriga världen. $599 för PS3:an blev 5995 SEK(eller $921 i den dagens växelkurs).

WiiU kostade $299 eller 3000 SEK.

Så själv är jag inte ett dugg förvånad om PS4:an inte kommer landa under 4000 SEK. Att tro att växelkursen skulle fungera utan att tänka på momspåslag och andra avgifter är ren idioti eller okunskap.

Bergsala som distribuerar Nintendos produkter i Sverige höjde priset på Wii U pga Sverige inte fick tillräckligt många enheter. Kollar du priserna idag så är dom betydligt lägre än det rekommenderade priset på $299 och $349.

Sen så handlar vi med euro här i Europa. Kostar något €500 så betalar vi efter hur eurokursen står. När PS3 släpptes så låg euron på närmare 10kr, och nu ligger den på 8kr, vilket gör att €399 blir drygt 3500kr.

Men visst fan kommer många butiker att sätta fantasipriser, dock inte alla. Första leveranserna kommer att gå åt direkt, och därför så ser många butiker sin chans att höja priserna. Efter nyår så kommer priserna att sjunka mer och mer, och vi kommer få se erbjudande där dom "prispressar" med 500kr, alternativt slänger med ett spel "på köpet". Svenska handlare så in i helvete snåla.

Vill ni ha det rätta priset så vänta till efter nyår eller importera momsfritt från ett euro-land. Tyskland brukar va billiga med fraktkostnader. Euro-länderna kan inte sätta egna priser då alla vet att det är €399 som gäller.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av nils45:

PLAYSTATION 4 ALL THE WAY BAAAAAAAAAAAAAAAAABY, RESPECT TO MICROSOFT, but let's be ärliga here, OM en NY KONSOL ska köpas så är det mer lönsamt med en PS4, billigare och bättre prestanda, så det blir en ps4 senare i mitt hem.

du glömmer ett stort problem med ps4:an: INGET FORZA! så valet är enkelt. Jag köpte en 360 för forza2 och kommer köpa one för forza5.

sen när uncharted släpps till ps4...då hoppa jag att det hunnit gå ett litet tag så man kan motivera ett köp av en ps4:a också

Köp en riktig bil istället vet ja!


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

moms är bra, men spel är bättre


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Sony visade i stort sett samma skit som på pre e3 konferensen också vilket är tråkigt och det tog 35 minuter innan dom var klara att snacka om sport,tv,vita och PS3. Största Failet av allt var att dom inte visade Last Guardian som dessutom är lagt på is, så besviken man blev!

KH3,FF15,Watch Dogs,AC4,Batman,GTA5,Destiny,Elders Scrolls Online,MGS5 är dessutom till XboxONE och tog upp största delen av tiden.

Den cloud baserade AI:n och vad det kan leda till är också väldigt intressant med XboxONE.

Twitch är dessutom bättre än Ustream vilket bland annat tillåter längre inspelning.

PS4 hade Infamous,Killzone,The Order,Driveclub och Knack som exklusiva

XboxONE har Forza5,Titanfall,Halo,Dead Rising 3,Ryse,Sunset Overdrive,Spark,Quantum Break,Crimson Dragon,Killer Instinct.

Dessutom visade MS mer Gameplay och Sony mer CG.

Sony hade inte mycket att komma med utom "ja, ni kan köra begagnade spel om utgivarna tillåter det och vi är 1000:- billigare". Vad är 1000:- på en 4-7års investering?

Jag kanske är den enda som är besviken på Sony men så är jag inget fanboy till någon av dom heller och lirar vad som.

Men man är ändå mest besviken på Nintendo som inte visade Zelda WII U, Metroid eller något "riktigt" nytt Mario spel.

Vad exakt gör Ps4:an bättre? Vad missar jag när det är spelen som räknas??? Enlighten me!

Medlem

Får nog ge PS4 segern för gameplay demonstrationerna.

Man kanske får ompröva och ge Sony en chans - om inte Nordisk Film har distributionen igen - kassare support får man leta efter.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Får nog ge PS4 segern för gameplay demonstrationerna.

Man kanske får ompröva och ge Sony en chans - om inte Nordisk Film har distributionen igen - kassare support får man leta efter.

När MS visade mer ingame graphics från fler spel och mer gameplay så tycker du Sony tar hem segern?

Medlem
Skrivet av electric8:

En fråga till er FZ eller Johan Olander läste jag rätt att GTA 5 kommer till Playstation 4? Om detta är sant så är mitt liv i guld nu.

Nej. GTA V kommer inte till PS4. Däremot kommer dom ha ett erbjudande där man kan köpa ett PS3 tillsammans med GTA V till ett specialpris.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Banjo:

Driveclub kommer att ingå med Playstation Plus, och Playstation plus-tjänsten fortsätter även på Playstation 4. Sony berättade stolta att tjänsten har 95% nöjda kunder och att man har ökat antalet användare med 144% under det senaste året.

Har man redan Playstation plus kan man alltså spela Drive Club redan dag ett utan att ens behöva köpa spelet.

Ytterligare PS4-spel kommer till tjänsten senare.

Tjänsten lär väl växa ännu mer nu när man ej kan spela online utan den. Det känns trist.

Hur kan det kännas trist om tjänsten växer och troligtvis endast blir bättre?

Det som känns trist är, som du säkert förstår, att man ej kan spela online utan tjänsten.

Visst. Men samtidigt så är inte 500 spänn per år nån större summa. Jag spenderar den summan på två månader i gymmet. Och om dom optimerar servarna så klagar jag inte.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Men jag som älskar xbox kontrollen ..jaja får hoppas ps4 kontrollen är skönare än sin föregångare

I hear you. Känner likadant, helt suverän kontroll.

Och i början av året var jag övertygad om att nästa konsoll blir nya Xboxen, med en soft kontroll.

Men nu kan jag inte blunda längre. Sony har ett vinnande koncept som jag nu kapitulerat för - konsoll med fokus på gamers och utan fåniga restriktioner. Det är en sån jag vill ha framför soffan. Så det blir en PS4 för min del.

Det enda som överhuvudtaget skulle få mig att börja överväga mitt beslut är om Microsoft följer råden här till hundra procent... Men det lär aldrig hända så PS4 är rätt säker
http://www.lazygamer.net/general-news/this-is-how-microsoft-c...

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Men jag som älskar xbox kontrollen ..jaja får hoppas ps4 kontrollen är skönare än sin föregångare

Kommer väl gå att köpa något liknande till PS4.

Eller någon sorts adapter.

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Fattar inte vad det är alla ser i Sony för jag ser det inte. Dom exklusiva spelen ser värdelösa ut och deras handkontroll är inte lika skön...

Det handlar om tycke och smak, där den stora massan gillar Sonys alternativ mer.
Förutom Forza 5 så tyckte jag att allt på Xbox One såg urtrist ut.
Vilken handkontroll som är skönast återstår väl att se. Tror inte du har haft chansen att hålla i någon av dom än.

Den stora massan är dock inte folk som oss som kommenterar friskt och med passion i trådar som denna. Vi är i minoritet, rejält.

I övrigt håller jag såklart med de flesta, att Sony gjort i princip allt rätt nu. Sedan angående priset, så ingår inte kameran med PS4:an för de pengarna.

Det kan man ju tycka kvitta. Men saken är den, att det är alltid att föredra (rejält) när saker är bundlade direkt från start. Även om man inte kommer att gilla nya Kinecten t.ex. Så kommer iaf alla att ha den, vilket innebär att utvecklarna vet det, och kan utgå ifrån det (bespara mig domedags-scenarion nu angående Kinect 2..).
Så det bästa är egentligen att bundla med så mycket det bara går, sedan är det utvecklarnas jobb att använda sig av det. Det kommer garanterat att komma en del fräcka grejer som använder sig av det som följer med, även sånt man inte har tänkt på än, även om oroväckande många resonerar så att: "Som vadå??". Klassiskt. Vänta och se.. Säger jag

Kolla bara på PS3:an, inget headset bundlat med, till skillnad mot 360:n. Andelen som använder headset de konsolerna emellan är i gigantisk fördel gentemot 360:n. Till stor del pga att i princip alla fick ett headset med sin konsol.

Jag äger själv alla konsolerna, och en speldator.

Jag bestämde mig relativt tidigt att satsa på PS4:an först. Och egentligen borde ju inget under E3 direkt ha fått mig att ändra mig.

Men MS visade faktiskt upp en del exlusiva jag gick igång på... Och jag gillar ju verkligen Gears of War.. Och Halo (speciellt efter den fantastiska 4:an) och Forza.

Dessutom gillar jag en underdog.

Sedan att Microsoft har gjort en del jävligt knepiga val.. (som jag tror kommer ändras en del innan release, eller kort därefter) är en annan femma. Men inget som påverkar mig nämnvärt. Jag kommer fortfarande att kunna sälja spel privat. Och min 100/100 lina har inte varit nere i 24 timmar en enda gång på 7 år. Men jag kan förstå de som av någon anledning har varit med om det. Jag tror dock att 24-timmars kollen kommer att uttökas.. Om inte annat efter den eventuella backlashen som ofrånkomligt kommer att inträffa efter release, när vissa varit med om det och gjort sina röster hörda.

Sedan är jag en sucker för Gamerscore... Jag har verkligen försökt, men trophies ger mig inte samma sak... Jag förstår systemet, men systemet är för luddigt. På 360:n vet man ju att varje spel skeppas med 1000gs, så när man får en 50-poängare, så kan man relatera till det på ett helt annat sätt än när man får en bronze-trophy på ps3:an, Jag får definitiv ett mervärde av alla spel jag gillar på 360:n, iom att jag kör dom lite extra. Att jag småtävlar med några polare gör förstås också sitt!

Med allt det sagt (lite VÄL mycket ser jag nu! o.O). Så har jag spenderat mest tid med min PS3:a och Vita det senaste halvåret-året.

Men jag kommer faktiskt att köpa XbOne först.. Kalla mig tokig, men det blir fan så. Två av polarna ska visserligen göra samma sak.

Sedan att man kanske ångrar sig som fan sen... Ja det får man ta

Jag är för härdad efter alla år, för att ta åt mig nämnvärt av det klassiska gamerhatet som uppstår på nätet, som t.ex nu kring Microsoft.

Som jag nämnde från början (c:a en kilometer ovanför), så är vi som engagerar oss såhär i en extrem minoritet ändå (men förstås en viktig minoritet!).

Pust...

Helvete vad långt....

Skål!

Medlem

Känns som det blir xbox one för mig, just nu iaf så skiljer det ju bara 200 kr i pris på ps4/xbox one. Billigaste ps4 4298:- och xbox one 4490:-

Medlem
Skrivet av Melfice:
Skrivet av LariosoDog:

Får nog ge PS4 segern för gameplay demonstrationerna.

Man kanske får ompröva och ge Sony en chans - om inte Nordisk Film har distributionen igen - kassare support får man leta efter.

När MS visade mer ingame graphics från fler spel och mer gameplay så tycker du Sony tar hem segern?

Jag var väl mer road av vad Sony hade kanske, lite längre och bättre titlar, inte så jättemånga.

Kvalitet, inte kvantitet - eller något sådant. Både vad gäller presentatörer och spel.

Konsoll och Minecraft - vad f-n är det att visa upp?
Det är ju bara att ta något som är poppis och har sålt bra och tro att det är något för konsoll.

Men jag gillade BF4 och hangarfartyg och dom miljöerna. Men minns inte om det skulle vara exklusivt eller inte. Det var väl bara lite före på X1 om jag minns rätt.

Men helt ny plattform - massa barnsjukdomar etc - då vill man ha högklassig support tillgänglig - inte det som NF står för.

Medlem
Skrivet av Melfice:

Dessutom visade MS mer Gameplay och Sony mer CG.

Vad var CG under ps4 delen av presentationen?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Det är ju lite tragiskt att det enda sony behöver göra för att vinna är inte skjuta sig själv i foten.

Medlem
Skrivet av Melfice:
Skrivet av LariosoDog:

Får nog ge PS4 segern för gameplay demonstrationerna.

Man kanske får ompröva och ge Sony en chans - om inte Nordisk Film har distributionen igen - kassare support får man leta efter.

När MS visade mer ingame graphics från fler spel och mer gameplay så tycker du Sony tar hem segern?

Tror inte MS visade något ingame spel. T.ex. EA spelen spelade man från en dator.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skriv svar