"Inget internet? Skaffa en 360 istället för Xbox One"

Medlem

Helt rätt.

Folk skall fan betala för sig.

PC marknaden har typ låst licensen till en konto-låst serial i åratal och med betydligt billigare spel som en konsekvens.

Medlem

Wow. Inte lite störigt.

Har funderat på en sak förresten. Om man måste verifiera en gång om dagen, vad händer då om man skulle vara bortrest? Tror jag kan ha missuppfattat verifieringsgrejen, men frågar ändå.


signatur

BKMN - Triple A Minus

KoP
Medlem

Tja, det låter väl ganska vettigt. Har man kasst nät hamnar man på efterkälken i den tekniska utvecklingen. Så är det bara.

Inaktiv

Var det inte denna killen som ansågs som världens bästa entreprenör inom IT eller nåt? Går ju sådär ändå med att skapa bra PR.

Inaktiv

HYAHAHAHAHAAHAHAHA

Medlem

BKMN, Sannolikt så låser den ner de installerade spelen fram till du varit online en sväng.

Klart de kommer sammla info om vad folk spelar och hur mycket.

Information är den enda värda valutan nu för tiden.

Knappast något unikt, samma sak gör alla butiker som har ett medlemskort, betalkorts leverantörerna osv osv.

Knowledge is power.

Inaktiv

Klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=jzmVcasl3ZU

El douché

Ska man tro "uppläggaren" så är det disputat av MS, stämmer det blir det bara än värre..

Inaktiv

ms har så många miljarder dollar på banken, ta några av dom stålarna och ge era anställda en charmkurs,
fast det hjälper nog inte,
en jänkare kan nog aldrig lära sig vett och etikett.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Så de rekommenderar en 8 år gammal konsol med nytt skal? Pff DYNGA!!!

Medlem

Jaha då blir det Linux på datorn, aldrig mer en MS produkt i hela mitt liv.

Medlem

Så med andra ord säger dom "Inget Internet? Well then, fuck you".

Bra bemötande...nepp, nu springer jag praktiskt taget över till Sony och slänger mina pengar över dom!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Detta kan faktiskt bli undergången för PS. Om man tänker efter lite, PS kommer sälja riktigt bra på grund av MS. Sony lär förlora ganska mycket pengar på varje såld konsol om man räknar med allt - hårdvara, utveckling, reklam m.m. Att Sony inte väljer att införa dessa DRM och andra verktyg för att motverka piratkopiering så tror jag att PS4 kommer vara knäckt ganska fort. Det kan få till följd att Sony förlorar mängder med pengar då folk köper en konsol som Sony går back på för att sedan direkt chippar/flashar den.

Givetvis kan man tycker att MS beter sig extremt korkat åt just nu, men jag tror dom har en klar strategi för hur Xbox skall stå sig stark. Dessutom har dom en väldigt stark hemmamarknad att luta sig mot.

Medlem

Dom är självgoda tills försäljnings siffrorna trillar in i jul. Dom kommer dom krypandes till korset.

......f f förlåt, det var aldrig meningen att sparka er på pungen. S s snällaaa köp vår konsol!

Medlem

Nu blir jag väl flamad,men strunt samma. Bara mina 10c här.
Jag förstår allvarligt talat inte krititken mot att alltid vara uppkopplad, eller att ha 24h verifiering. Halva grejen med Xboxen försvinner när man inte har uppkoppling, jag menar , inget coop, inget onlinespelande eller inget liveparty.

Enda anledningen jag ser att folk vill köra offline är att de har piratat sina spel.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Vilken TUR att jag har en XBOX 360 då! Undrar om de/han vet att det finns något som kallas dator/comp... För MS har väl aldrig tagit hänsyn till att det finns andra "aktörer" med intressen UTOM pengar uppkopplade.

Medlem
Skrivet av Tigern:

Detta kan faktiskt bli undergången för PS. Om man tänker efter lite, PS kommer sälja riktigt bra på grund av MS. Sony lär förlora ganska mycket pengar på varje såld konsol om man räknar med allt - hårdvara, utveckling, reklam m.m. Att Sony inte väljer att införa dessa DRM och andra verktyg för att motverka piratkopiering så tror jag att PS4 kommer vara knäckt ganska fort. Det kan få till följd att Sony förlorar mängder med pengar då folk köper en konsol som Sony går back på för att sedan direkt chippar/flashar den.

Givetvis kan man tycker att MS beter sig extremt korkat åt just nu, men jag tror dom har en klar strategi för hur Xbox skall stå sig stark. Dessutom har dom en väldigt stark hemmamarknad att luta sig mot.

Vänta lite här nu, VÄNTA! Om jag minns rätt så knäckte dom playstation 3 efter ca 5 år medan dom knäckte xbox 360 innan det ens hade släppts. Dom fixade buggen så nu går det inte att använda hacket längre. bara på gamla spel (inte hållit på med ps3 på länge så kan ha ändrats.) Så jag tror att dom kommer knäcla xboxet LÅNGT innan ps4.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Öj grym lösning Microsoft!! Jag har en bättre lösning som ni kan dela med er av nästa gång, köp en PS4. Jävla dryg idiot.

Medlem
Skrivet av BKMN:

Wow. Inte lite störigt.

Har funderat på en sak förresten. Om man måste verifiera en gång om dagen, vad händer då om man skulle vara bortrest? Tror jag kan ha missuppfattat verifieringsgrejen, men frågar ändå.

Du kan bara spela i 24h efter att du varit online en gång, du behöver inte verifiera dig varje dag om du inte ska spela utan nästa gång du kommer hem och startar ditt xbone och koplar upp den mot internet så kan du spela vidare.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Medlem
Skrivet av Aus480:

Helt rätt.

Folk skall fan betala för sig.

PC marknaden har typ låst licensen till en konto-låst serial i åratal och med betydligt billigare spel som en konsekvens.

Nu är det ju så att PC-spelen är billigare för att man inte behöver betala royalties till PC-marknaden, eftersom det inte finns någon enskild ägare. Det har inget med kontolåsning av nycklarna att göra. De cirka 10$/ 100SEK / 10€ det brukar skilja mellan en PC-version och konsolversion beror helt enkelt på att Microsoft och Sony vill ha en slant för att man skall få släppa sitt spel till deras plattform. Någon sådan avgift finns som sagt inte på PC-marknaden, eftersom det inte finns någon enskild ägare av PC-plattformen.

Medlem
Skrivet av Tigern:

Detta kan faktiskt bli undergången för PS. Om man tänker efter lite, PS kommer sälja riktigt bra på grund av MS. Sony lär förlora ganska mycket pengar på varje såld konsol om man räknar med allt - hårdvara, utveckling, reklam m.m. Att Sony inte väljer att införa dessa DRM och andra verktyg för att motverka piratkopiering så tror jag att PS4 kommer vara knäckt ganska fort. Det kan få till följd att Sony förlorar mängder med pengar då folk köper en konsol som Sony går back på för att sedan direkt chippar/flashar den.

Givetvis kan man tycker att MS beter sig extremt korkat åt just nu, men jag tror dom har en klar strategi för hur Xbox skall stå sig stark. Dessutom har dom en väldigt stark hemmamarknad att luta sig mot.

Nja inte riktigt, Sony har inte haft så stora problem med piratandet tack vare bluray, och i o med att de förbjöd Linux på ps3an. Det är väldigt få som tankar hem ett spel på 50gb, speciellt när man får samma spel på 360n för 8gb. Blu-ray skivor är fortfarande rätt dyra så det är nästan inte värt att bränna skiten. Största problemet med MS är att de säger till oss vad vi vill ha istället för att ge oss det vi sätter vi vill ha.

Medlem

Vilket dumt utalande snacka om att sälja sin produkt...

Bra microsoft att ni anställer så kompetenta personer

Medlem

Där blev den 7 mil djupa graven för Xbox One 20 meter djupare.

Medlem

underskatta aldrig boskapen, ms kommer säkert slå nya försäljningsrekord

MEG
Medlem

Jag har aldrig varit någon fanatiker för något speciell konsol, men något jag bryr mig om är hur jag blir behandlad som konsument. Det där uttalandet kändes som ett hånskratt även om jag nu har en bra uppkoppling. Jag vill inte bli ännu mer bunden med krav än vad som är idag t ex konstant uppkoppling, kan inte köpa/köra begagnade spel (utan att betala igen) osv.
Som tur är så är det jag själv som bestämmer om jag ska köpa deras konsol eller inte


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av humziz:

Microsoft, hare gött nere i träsket med Nintendo ._.

Nintendo har inte gått back en enda gång på ca 30 år fram till förra året, och med 3DS som säljer som smör så går det nog ingen nöd på japanerna.
Inte för att M$ har gott om pengar de också, men med såna här uttalande gör man bara köparna argare...

Medlem
Skrivet av intro18:

Haha folk blir sura på Microsoft bara för att dom inte är intresserade att ha er som kunder.

Så är det. Microsoft har självklart räknat på detta och kommit fram till att kunder som inte använder Xbox-live inte är värt besväret. De köper för lite spel och andra tjänster så de kan lika gärna vara utan de kunderna.

Medlem
Skrivet av Aus480:

Helt rätt.

Folk skall fan betala för sig.

PC marknaden har typ låst licensen till en konto-låst serial i åratal och med betydligt billigare spel som en konsekvens.

Har du någon källa på det eller? Skulle snarare gissa på att konsolspelen är dyrare för att MS och Sony ska ha en bit av kakan för varje spel... Men stötta du en till inskränkning på våra konsumenträttigheter.

Medlem

Herregud vad håller Microsoft på med?

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Tigern:

Detta kan faktiskt bli undergången för PS. Om man tänker efter lite, PS kommer sälja riktigt bra på grund av MS. Sony lär förlora ganska mycket pengar på varje såld konsol om man räknar med allt - hårdvara, utveckling, reklam m.m. Att Sony inte väljer att införa dessa DRM och andra verktyg för att motverka piratkopiering så tror jag att PS4 kommer vara knäckt ganska fort. Det kan få till följd att Sony förlorar mängder med pengar då folk köper en konsol som Sony går back på för att sedan direkt chippar/flashar den.

Givetvis kan man tycker att MS beter sig extremt korkat åt just nu, men jag tror dom har en klar strategi för hur Xbox skall stå sig stark. Dessutom har dom en väldigt stark hemmamarknad att luta sig mot.

Nja inte riktigt, Sony har inte haft så stora problem med piratandet tack vare bluray, och i o med att de förbjöd Linux på ps3an. Det är väldigt få som tankar hem ett spel på 50gb, speciellt när man får samma spel på 360n för 8gb. Blu-ray skivor är fortfarande rätt dyra så det är nästan inte värt att bränna skiten. Största problemet med MS är att de säger till oss vad vi vill ha istället för att ge oss det vi sätter vi vill ha.

Jag vet fler som kör piratkopierat än köpta spel på PS3. Jag vet bara en person som kör piratkopierade spel på X360. Har dessutom för mig att MS säljer fler spel/konsol än vad Sony gör.

Skriv svar