En blandning av Morrowind och Mount and Blade + en riktigt anygg grafikmotor och möjlighet till co-op!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv

dom som tycker vakterna är dåligt gjorda kan kolla in detta.

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=5977

Medlem

Vilket "land" skulle ni vilja se att nästa del utspelar sig i då?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

hela tamriel vore fett. men det blir det aldrig...


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem

Vore nog lite för stort för att det skulle bli riktigt bra, den ytan är stort som en mindre kontinent, att göra den detaljerad och fylld med saker att göra skulle ta många år.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Skulle gärna se att både Thieves Guild och Dark Brotherhood återuppstår i nästa ES med mer uppdrag!
När jag får för mig att lira Oblivion lite på skoj så kör jag nästan alltid enbart dessa uppdrag då de lätt är roligast i hela spelet!

Evil is good!

Medlem

Jag är böjd att hålla med dig här, egentligen inte för att "Evil is good" (Även om det är fruktansvärt roligt) men för att de uppdragen känns mer genomarbetade och varierade än de andra fraktionernas.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Större land yta.

Coop, upp till 10 pers, mobs blir svårare om man coopar.

en thief klass (som spelet thief, finns en sån mod till tes4 btw)

hubs med 1 instrant travel i varje "zon" istället för instant travel överallt.

Vakter som inte är synska.

mer bra quests, som shivering isles.

mer skillnad på grottorna.

ingen/inte lika mycket pushback när man parerar.

minigames, spela shack etc med npcs.

mer fokus på guld och heirlooms, ringar etc som loot istället för tunga vapen och rustningar.

man ska kunna röka skooman och tobaksbladen inte bara ha dom i fickan.

hamnar där man kan hoppa på en båt.

flygande taxi åkturer.

byta kläder/disguises så är man inte misstänkt även om vakter sett en göra brott, inte för alla klasser eller "good" karaktärer, ja ingen ny ide men good/evil alegiances kan dom ha med.

Plus en massa jag glömt :).

Medlem

Det där var nog en av de bästa listorna jag sett hittils Oradx, bara bra saker


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Fixa Glass armorn, den är ful som stryk:|

många Hircine relaterade quests, inte döda en glorifierad häst;)

det ska finnas varulvar och varulv och vampyr relaterade quests

alla karaktärer ska sluta stirra på en när man går förbi.

man ska kunna joina Imperial legion.

inga banditer med ett fullt set av glassarmor, dem är ju fattiga:>

levitation drycker och spells, hur ska man annars nå upp till svävande stenar;)

fler cutscenes.

ta tillbaka armborst, spjut, kastpilar och kaststjärnor.

Det var nog det mesta tror jag:P


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Är typ morrowind väldigt kul så att jag borde köpa det?


signatur

Rawr

Medlem

Ifall du inte har något emot den rätt utdaterade grafiken så ja, det är ett av de bästa rollspelen som gjorts.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Dessa är inte nödvändigtvis i ordning:

* Ha samma level system på NPC och monster som i Morrowind.

* Alla bra items borde vara utplacerade för hand och inte random respawna i grottor.

* Grottor och ruins borde vara mycket mer sällsynta än var de är i Oblivion. Hur kul är det egentligen att gå in i EN TILL (likadan) aylen ruin (stavning).

* Fixa tillbaka alla skills, vapen och magier som fans i Morrowind.

* Göra så att man inte behöver vara ledare över Mage Guild för att enchanta eller göra magier.

* Bort med det fast-travel system som Oblvion har och fixa ett som liknar det som finns i Morrowind (inklusive spells).

* Bort med kompassen är lägg in väg beskrivningar.

* Lika många guildar eller fler än i Morrowind.

* Ond och god (eller något i mellan) Main Quest.

* Ett land som är lite mer olik våran värld är vad Cyrodill var. I Morrowind finns det ju tex Morag Tong som är en laglig lönmördarguild. COOLT!

* Innan man acceptera questen så ska man få veta vad man måste göra. Skit jobbigt när man är en ond karaktär och får en "god" quest i loggboken.

* Göra fler outcome på questarna eller flera vägar inom guildarna. Skulle vara kul om man tex helt själv skulle kunna välja om man är en korrupt eller helt "clean" imperial officer.

* Om det går mer än ett land. Om inte så skulle det ju vara nice med ett land som hade lite mer omväxlande miljö än vad både Morrowind och Oblivion hade.

* Fixa så att ett vapen som är värt 80 000 inte är helt värdelöst om man inte använder det. Jag menar inte att man ska få 80 000 om man säljer det men det skulle vara kul om det fanns någon samlare som betalade 20 000 eller något(inte som en trade utan mer som en quest). I Morrowind måste man ju lixom nästan använda "fusk-gubben" (för att inte spoila). Om man inte gör det får man ju dåligt samvete och känner sig blåst.

* Ta bort det nya dialogsystemet och dra tillbaka det som fanns i Morrowind (eller iaf ha ett alternativ så att du själv kan göra det). Anledningen till detta är att:
1: Jag hatar när modarna ser "buggiga" ut (många lägger inte in voice acting).
2: Mycket krångel med just voice acting.
3: Jag helt enkelt gillar Morrowind systemet.

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Ifall du inte har något emot den rätt utdaterade grafiken så ja, det är ett av de bästa rollspelen som gjorts.

Finns moddar som gör det snyggare än Oblivion, så utdaterad grafik borde inte vara något problem om man har tillgång till internet.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Hukkie:

Ifall du inte har något emot den rätt utdaterade grafiken så ja, det är ett av de bästa rollspelen som gjorts.

Finns moddar som gör det snyggare än Oblivion, så utdaterad grafik borde inte vara något problem om man har tillgång till internet.

Nu måste du ha kryddat lite va? Om du inte gör det så kan du väll länka. Skulle vara kul med morrowind i bättre grafik.

Kan dock säga att spelet inte är så fult när man byter ut ansikten och texturer med modar.

Är det någon mod som fixar fysiken och rörelserna (det är ju helt klart det som är fulast?

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Hukkie:

Ifall du inte har något emot den rätt utdaterade grafiken så ja, det är ett av de bästa rollspelen som gjorts.

Finns moddar som gör det snyggare än Oblivion, så utdaterad grafik borde inte vara något problem om man har tillgång till internet.

Jag vill inte uppdatera grafiken, då är det ju inte Morrowind längre, inte för mig iallafall.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

En AI som inte suger hårt, tex: en gammal dam kommer fram till mig och säger: "Hi, I've been looking for you!"

När jag väl snackar med henne är det ända hon säger: "I don't have time to talk to you!"

Medlem

Känner du dig dissad eller? ^^


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Seriöst så borde nån göra ett inlägg på Bethesdas forum om vad vi vill ha här i Sverige, funderar på att sammanfatta den här tråden och posta hos dom.

Medlem

^^ kör på. Våre en bra ide

Medlem
Skrivet av Hr Hamwich:

Seriöst så borde nån göra ett inlägg på Bethesdas forum om vad vi vill ha här i Sverige, funderar på att sammanfatta den här tråden och posta hos dom.

Det känns som att de flesta som hellre spelar ett bra RPG än ytterligare en shooter vill ha ungefär samma sak världen över; Morrowind 2.0.

Dom som däremot hellre spelar ytterligare en shooter än ett bra RPG vill ha Oblivion med multiplayer. Ungefär.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Hr Hamwich:

Seriöst så borde nån göra ett inlägg på Bethesdas forum om vad vi vill ha här i Sverige, funderar på att sammanfatta den här tråden och posta hos dom.

Det känns som att de flesta som hellre spelar ett bra RPG än ytterligare en shooter vill ha ungefär samma sak världen över; Morrowind 2.0.

Dom som däremot hellre spelar ytterligare en shooter än ett bra RPG vill ha Oblivion med multiplayer. Ungefär.

Kan mainstrem idioter sluta förstöra spel. Om inte jag har fel så sålde ju oblivion bättre än morrowind och då är ju inte chansen så stor att de förändrar på så mycket!

Inaktiv

Morrowind spelade jag när det var rätt nytt en liten stund, tyckte det var riktigt bra och hitta ett quest och fan vad bra det questet var bästa nånsin, fin känsla, men senare när jag testat Morrowind igen så känns det bara tråkigt för grafiken är så fult åldrad, grafik kan va viktig ibland säger inte att det mest teknologist avancerade är det vackraste men så är det för mig i det här fallet, kanske därför jag vill ha ett uber Oblivion mer än ett uber Morrowind.

Säger inte jag har mer rätt än dem som föredrar Morrowind om vilket som är det bästa för alla har inte samma smak.

Och mig kan man inte kalla mainstream idiot direkt för jag gillar en hel del som inte sålt så mycket.

En uppföljare borde slå ihop funktionerna från dom båda spelen och utveckla på det.

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Förstår precis vad du menar, att de gör ett nytt spel i samma stil som Morrowind, eftersom att Oblivion tappade en del mot det av flera anledningar.

Fortfarande ett grymt bra spel, men jag håller Morrowind högre.

hmm jag tycker ochså Morrowind har på något sätt skönare inlevelse och liknande saker men jag vet inte varför


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Hr Hamwich:

Morrowind spelade jag när det var rätt nytt en liten stund, tyckte det var riktigt bra och hitta ett quest och fan vad bra det questet var bästa nånsin, fin känsla, men senare när jag testat Morrowind igen så känns det bara tråkigt för grafiken är så fult åldrad, grafik kan va viktig ibland säger inte att det mest teknologist avancerade är det vackraste men så är det för mig i det här fallet, kanske därför jag vill ha ett uber Oblivion mer än ett uber Morrowind.

Säger inte jag har mer rätt än dem som föredrar Morrowind om vilket som är det bästa för alla har inte samma smak.

Och mig kan man inte kalla mainstream idiot direkt för jag gillar en hel del som inte sålt så mycket.

En uppföljare borde slå ihop funktionerna från dom båda spelen och utveckla på det.

Sorry för det där med mainstream idoit! xD
Kanske tog i lite mycket!

Inaktiv

kaffe och kaka.


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

12
Skriv svar