Battlefield 4 skillnader pc kontra plöaystation 4?

Medlem
Battlefield 4 skillnader pc kontra plöaystation 4?

Är i valet och kvalet att köpa bf 4 på pc eller playstation 4.
Min pc har ca 2 år på nacken och bf 3 är ju snyggt på den men med en ny konsol så är man ju sugen på att köpa bf 4 på den men kommer man missa något innehåll i spelet såsom premium service, expansioner, banor, vapen, fordon eller så? för bf har ju varit en pc serie från början opch på ps 3 och xbox 360 kundem na ju bara spela 24 spelare medans pc 64, så har pc alltid fått saker exklusivt eller har alltid innehållet varit samma på konsol och pc?

hur köps expansionerna på konsol? har sett att de säljs i butik till pc men till konsol säljs de digitalt om man inte köper premium eller?

kommerm an kunna förstöra byggnader och så lika mycket i ps4 versionen som till pc?

tror nui att det kommer vara folk som faktiskt spelar spelet i multiplayer till ps4 så det inte är helt dött?

Medlem

Fast att BF3 bara hade stöd för 24 spelare var för att Xbox360 och PS3 var typ 5-6 år gamla vid det laget (PS3-2006, Xbox-2005) och hade inte kraften (pga hårdvara eller dålig optimering vet vi nog inte) att ha högre antal spelare.
Folk lär spela på PS4 pga de inte har råd att uppgradera sina datorer eller att de redan nu spelar på PS3/Xbox och tycker det helt enkelt fungerar bättre för dem. BF3 på PS3 verkar ha folk enligt ett par jag känner. Upp till idag så har det sålts över 7 miljoner BF3 till Xboxen och 6.6 miljoner till PS3, så om inte alla dem gör en 180 så lär det finnas folk som spelar BF4 på konsol. Frågan kanske blir när folk haft råd med en ny konsol då spelet även släpps till nuvarande generation och folk kanske nöjer sig med det.

EA lär knappast undvika att släppa Premium+dlc's på konsol då det är så spel "överlever" idag och genererar den större inkomsten till företag. Nästan utan tvivel att Battlepacks även kommer säljas via mikrotransaktioner.
Tre olika nivåer: Bronze, Silver och Gold Battlepacks. Låter som 5, 7 och 10 dollars packs i mina öron. Man kommer ju kunna få sådana när man levelar upp, men om de sätter dem i en bra prisgrupp så lär folk köpa packs för riktiga pengar för att få lite försprång.

Citat:

new report has appeared online citing a representative from Electronic Arts who revealed that the final version of Battlefield 4 for the Xbox One would run at a 720p (1280x720) resolution and with a 60FPS framerate, while the PS4 edition would see the game running at a higher resolution...
the PlayStation 4 edition will run at a higher resolution, although it's unclear if it will be 1080p. The framerate will remain intact, at 60fps.

Enligt andra sidor så siktar de på 64 spelare, men att 60 FPS är primära fokus, allt annat är sekundärt.

I och med EA och AMD's nära samarbete med Battlefield 4 skulle jag tycka det vore konstigt om de inte försökte göra upplevelsen så nära High-End PC som möjligt på konsol med tanke på att de står för både CPU och GPU i next gen.

Premium och DLC's köps via PSNetwork eller Xbox Live till konsol och i butik eller Origin till PC, inget direkt ovanligt där och tror inte det kommer ändras. Redan nu kan man boka Premium till PC men jag har ingen tillgång till PSNetwork så vet inte om de även lagts upp där ännu.

Medlem

Det är klurigt! Har själv lite tankar på att köpa en ny spel-PC, och överväger att köra på en PS4:a om denna går att använda som en PC. Annars tänker jag vänta med att göra något köp tills dess att Steam Boxarna finns att köpa.

Inaktiv

;)VÄNTA OCH SE.

1
Skriv svar