Vad ska du rösta på i valet 2014?

Medlem
Skrivet av magma:

Skulle vara intressant å se statistik hur många invandrare som får jobb efter att de har fått godkänd asylansökan/blivit svenska medborgare.
Vilka typer av jobb, löner, utbildning och hur många som läser svenskakurser.

Det kan ju gå lite väl fort också: http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2395568-maste-ska...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av magma:

Skulle vara intressant å se statistik hur många invandrare som får jobb efter att de har fått godkänd asylansökan/blivit svenska medborgare.
Vilka typer av jobb, löner, utbildning och hur många som läser svenskakurser.

Tyvärr verkar man ju inte föra sådan statistik. Däremot kan jag själv berätta från vad jag hört från SFI lärare i min kommun så är det väldigt varierande, duktigast ska iaf kineser och vietnameser vara enligt henne och folk från öst/sydostasien rent allmänt. Värst är afrikaner som sällan ens försöker lära sig svenska

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av magma:

Skulle vara intressant å se statistik hur många invandrare som får jobb efter att de har fått godkänd asylansökan/blivit svenska medborgare.
Vilka typer av jobb, löner, utbildning och hur många som läser svenskakurser.

Det kan ju gå lite väl fort också: http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2395568-maste-ska...

Tydligen. Tack för sidan.
Mer måste tydligen satsas på skolan också...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av magma:

Skulle vara intressant å se statistik hur många invandrare som får jobb efter att de har fått godkänd asylansökan/blivit svenska medborgare.
Vilka typer av jobb, löner, utbildning och hur många som läser svenskakurser.

Tyvärr verkar man ju inte föra sådan statistik. Däremot kan jag själv berätta från vad jag hört från SFI lärare i min kommun så är det väldigt varierande, duktigast ska iaf kineser och vietnameser vara enligt henne och folk från öst/sydostasien rent allmänt. Värst är afrikaner som sällan ens försöker lära sig svenska

Är den sekretessbelagd?
Jadu...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Epilog

Enough said : http://www.dn.se/nyheter/sverige/100-poliser-jagar-mordare-i-...
Vi har ju inga brottsvågor var det ju.

Alla strutsar med huvudet nedsänkt i sanden glöm inte lägga till DN nu i samma lista som avpixlat och exponerat, nu. Eller det kanske väljs bort just för att de medvetet väljer att censurera signalement på gärningsmän, det anses ju inte missvisande i den etablerande presskåren ( och dess försvarare) samt försvåra polisen arbete.

Men Blond gärningsmän gick bra att redovisa som betett sig misstänksamt nere i Malmö nära en skola.http://www.expressen.se/gt/skola-varnar-foraldrar-for-m...

Vilket är bra (om det är sant) men då skall det inte daltas och hycklas med de som leder brottsstatistiken, och börja använda ordet rasism, ifall man skulle publicera namn och bild på mycket farliga brottslingar som är på fri fot som inte är etniska svenskar där självfallet är också i majoritet. EU fri rörlighet över gränser gynnar bl a organiserad brottslighet.

Ja just det gärningsmannen skulle kunna bli kränkt och förvarna ev. nytt offer. Det går ju bara inte för sig i dagens Sverige. Så låt oss censurera bort en självvald del ut vår brott skara oavsett kvantiteten och vilka brott det än är.

Enda invandringen som gynnar Sverige, är folk som kommer hit som är utbildade, och då helst utbildade med högskole eller universitetsnivå och vill jobba.
Inte folk som betalar människosmugglare för de är rika och har råd, för att sedan bli självförsörjda av staten och bidra till korruption såsom, assistansfusk http://www.expressen.se/kvp/ska-betala-16-miljoner-efter-assi... http://www.expressen.se/kvp/bekant-jag-har-inte-sett-honom-so..., sälja pass, bilda klan och paraplysamhälle där de har sina egna lagar (Södertälje) etc.
http://avpixlat.info/2012/09/17/klanmaffians-gisslan-i-sodert...

Eller massinvandring utav analfabeter som redan göder utanförskapet i våra problem orter där människor redan har svårt att integrera sig. Det säger ju sig själv att det är ohållbart. http://www.dn.se/sthlm/flera-bilar-brann-i-husby/ Hat som spär på hat. Men våldsamma människor gillar ju sånt här, så det är kanske det de vill ha, de fåtal som försvarar det.

De riktiga flyktingarna nere i Syrien det är inte i majoritet de som kommer hit som betalar människosmugglare , det är de som stannar kvar i närområdet i grannländer eller flyktingcenter. Vi hjälper färre än vad vi kan göra, vi tar hit en liten upphöjd skara där det säkert finns en andel som betecknas som riktiga flyktingar enligt paragrafen, medan de riktiga sitter fast i skrämmande scenario.
Jag tycker det är mer medmänskligt att bidra med mer biståndspengar där nere som kan göra så mycket mera för fler än ta hit en liten skara utvald människor där flertalet inte är riktiga flyktingar.

Jag också vet att det finns många svenskar idag som är arbetslösa som kan ta ett så kallat "skitjobb" tills vidare för att klara sin försörjning, det är endast en "myt" att alla svenskar inte vill ta de jobben. Det finns de som är nöjda med det lilla, och inte behöver göra karriär och vara toppchef på Ericsson, eller de som ser det som ett mellansteg på trappan för att klättra, t ex folk med lite arbetserfarenhet som jättegärna vill komma in.

Till Aresz:

Jag har inte anklagat någon för våldtäkt här, men pga av att du vill missförstå fel som med många andra citat för att du vill leda debatten bort från den egentliga problem jag så mycket väl riktigt belyser, vilket är förstått att du givetvis följer din agenda som motpart och anti SD:are:)

Jag frågade själv vad han tyckte angående domen samt, om han tyckte att det var bättre att undanhålla information från allmänheten samt skydda gärningsmän på grova brott från publicering i media med namn och bild. Att du har undgått det är föga överraskande.

Du säger bland annat att du är förbannad...
Du borde inte vara förbannad på mig för jag tar upp etablerade problem som skall tystas ner om och den destruktivitet som ligger bakom samt dess orsaker. Enkel kausalitet , orsak och verkan.
Du borde istället vara förbannad på det rådande samhällsklimatet och varför inget rationellt görs. Ett fokus på att minska detta och göra Sverige mer hälsosamt som land, mera tryggt och bättre för alla dess invånare samt demokratiskt och så att mer valuta kan satsas på utbildningar, skola, vård och omsorg, minska brottsvågorna, bättre juridik system, dvs med en generell term bättre välfärd, tryggare samhälle.

Sverige har bland den högsta skatten i världen och detta samhälle i inferno är det bästa "vi" kan åstadkomma. Tillåt mig att skratta:)

För du eftersträvar väl efter en fredlig demokrati här inne eller har jag missat något? Det är mitt ändamål iaf. En politisk eller religiös totalitär ideologi kanske är bättre , som islamism eller kommunism. Det kanske lösningen på våra problem... Det kan säkert krossa den kritiskt tänkande massan effektivt , och få alla människor att ställa sig i ledet och följa sin härskare i fredlig underkastelse:)

War is peace
Freedom is slavery
Ignorance is strength

Cirkeln är sluten för att påbörjas på nytt i evighetsmaskinen.

Inaktiv
Skrivet av Fl3xus:

massa text

Så du har helt enkelt inget svar på det vi pratade om alldeles nyss? Istället skriver du en ny lång radda text, vad händer om någon kritiserar dig igen? Undviker du då återigen att svara?

Skrivet av Fl3xus:

Det får står för er och tråkiga samhälls- och människosyn, att ni inte vill att folk skall känna sig säkra på gator, att man inte skall få ha en yttrandefrihet och våga föra fram sina åsikter utan att smädas och bli oprovocerat utsatt för våld för att man är i minoritet och vågar gå emot etablissemanget med väldokumenterade rapporter och motiveringar som raljerar deras pseudovetenskap.

Här gör du ju ganska så provocerande antydningar, ganska grova sådana också, ska jag ta det som ett personangrepp? Var är dina väldokumenterade rapporter och motiveringar? Du antar, du vet alltså inte.

Dra inte in mig i något våldsbejakande fack för att jag inte tycker som du, det är bara oförskämt.

Skrivet av Fl3xus:

Sverige behöver göra för att bli ett tryggt, harmoniskt, välfärdssamhälle där allas åsikt respekteras.

Jaså? Börja då själv med att respektera andras åsikter, för det gör du ju inte i tråden när du kommer med helt grundlösa anklagelser.

Du pratar om stigmatisering av en "god" sida, och därefter anklagar du direkt andra för att vara våldsverkare, hur gör du den kopplingen? Är jag mindre god än dig pga vilket svenskt parti jag väljer att rösta på? Förklaring tack!

Märkligt att du först kritiserar mrFluggy för att kalla dig för dum osv, men det är ok för dig att göra ganska så elaka och personliga antaganden om dina politiska motståndare.

Du säger att jag missförstår dig, kan du då ta och förklara vad du menar? Och nej du har inte anklagat någon för våldtäkt, läs mitt inlägg igen så kanske du förstår vad jag menade? Kan göra det enkelt för dig:

Skrivet av Aresz:

"Varför anklagar du någon i detta forum för att vara för våldtäkt? Är inte det väldigt lågt och respektlöst? Kom med vettiga argument istället, nu kommer du bara med helt påhittade anklagelser."

Det har inte undgått mig att du vill att man publicerar rastillhörighet på brottslingar, det har du gjort klart. Hur det nu hjälper brottsundersökningen ställer jag mig frågade till. Finns redan en förklaring på varför man inte går ut med fullständigt signalement till allmänheten här i tråden.

Polisen vet det, varför ska du veta det när det fortfarande bara rör sig om misstankar? När domen väl har kommit, för det är ju så det fungerar i ett rättssamhälle, då kan du garanterat utläsa från personuppgifter i domen vilka hudfärger som har varit inblandade.

Jo självklart kan jag bli förbannad på dig, eller mer förvånad kanske, du gör en massa grundlösa påståenden som du inte har några belägg för. Du klarar ju inte ens av att stå upp för dina åsikter. Visa att du kan göra detta och svara på vår tidigare diskussion.

Skrivet av Fl3xus:

För du eftersträvar väl efter en fredlig demokrati här inne eller har jag missat något?

Det är korrekt uppfattat!

Ska jag tolka texten efter det som att du tillskriver mig kommunistsympatier med en blandning av muslimsk tro? Gör du detta antagandet för att jag är emot SD, eller misstolkar jag dig? Förklara gärna. Förresten..om så nu är fallet..varför pratar du om att krossa en kritiskt tänkande massa? Jag är ju kritisk mot dig, din brist på källor och empiriska undersökningar. Är jag en av dom som ska krossas då? Av vem? Kommunisterna? Utveckla gärna.

Nu ska jag göra ett antagande, och det är att du helt enkelt tillskriver mig som en individ som hyllar islam och samtidigt är kommunist. Jag använder mig också av våld för att få fram mitt budskap. Och du gör detta för att jag kritiserar dig i tråden/är motståndare till SD. Hur nära är jag i mitt antagande? Har jag fel kommer jag att be dig om ursäkt, det har jag inga problem med. Men jag är medveten om att detta är just ett antagande, jag vet helt enkelt inte, men jag frågar iaf.

För att göra det enklare i framtiden: vill du tillskriva mig egenskaper/sympatier, så fram med det i klar och tydlig text, inga omskrivningar eller raljeringar. Det är väldigt lätt att bli misstolkad.

Medlem
Skrivet av magma:

Skulle vara intressant å se statistik hur många invandrare som får jobb efter att de har fått godkänd asylansökan/blivit svenska medborgare.
Vilka typer av jobb, löner, utbildning och hur många som läser svenskakurser.

När min fru gick SFI fick jag hårresande historier därifrån, som tex folk som precis börjat där som bott i landet i 8 år utan att lära sig svenska, och citat som "Svenskarna vet inte vad de ska göra med sitt land, vi borde ta det från dem".


signatur

I drank what?

Medlem

Det är helt bisarrt att inte gå ut med signalement vid efterlysningar, det är Sverige helt världsunika på:

De to gjerningsmennene er beskrevet som somaliere kledd i mørke klær:

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Politijakt-etter-knivstikki...

Bussjåføren og vitner blant passasjerene beskriver personene som unge afrikanere, muligens somaliere:

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Ungdommer-stjal-pengeveske-...

noe mørk i huden:

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Forsokt-voldtatt-da-hun-let...

Och att inte skriva ut etnicitet generellt vid brottslighet är också en svensk företeelse:

to "grupperinger" fra det norske rommiljøet involvert i et masseslagsmål:

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Fire-pagrepet-i-vapnet-poli...

De fjorten som ble pågrepet og bortvist fra mottaket er fra Nord- og Vest-Afrika:

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Flere-personer-pagrepet-pa-...

Jag är egentligen inte här för att debattera utan vill bara ge mitt perspektiv på saker och ting.

Just nu lutar det mest åt rödgrönt.
Jag tror nämligen inte att SD kommer göra ett skit åt integrationsproblemen som redan finns i samhället. Jag tror inte heller att brotten minskar genom att höja straffen. Brotten minskar när vi har ett fungerande skolsystem där ungarna klarar högstadiet och när människor slipper gå arbetslösa. Jag ogillar även att SD vill sänka abortgränsen och att de inte satsar lika mycket på jämställdhetsfrågor som de andra riksdagspartierna gör.
Jag tror däremot inte att SD som parti är rasistiskt, men många gånger blir jag äcklad av vissa SD-väljare. Fast det finns såklart imbeciller överallt inom alla färger. Ibland förfäras jag över min egen färg där vissa blundar helt och hållet för integrationsfrågor. Själv tycker jag att integrationspolitiken är ett skämt, i alla fall när man tittar på förorterna. För mig är det viktigt att svenskar och invandrare kan mötas för att undvika hat från båda hållen.
Och nä, jag tror inte på SD's siffror om att Sverige förlorar på invandring. Ibland finns det inte ens källor på uppgifterna och de tar inte med hela bilden när de räknar på vinsten/förlusten.
Jag är helt emot religiösa fundamentalister och kvinnokränkande kulturer, oavsett om det är kristna, hinduiska eller muslimska män som förtrycker kvinnor. Jag är faktiskt emot de flesta världsreligionerna.

Sen får vi se om det blir rött. Det beror helt på hur politikerna vill lägga upp skatte- och välfärdsfrågor. Jag tycker inte att Reinfeldt har satsat tillräckligt på välfärden för den fungerar inte alls just nu.


signatur

/Skatan på taket.

Inaktiv
Skrivet av MidnattensWidunder:

Jag är egentligen inte här för att debattera utan vill bara ge mitt perspektiv på saker och ting.

Just nu lutar det mest åt rödgrönt.
Jag tror nämligen inte att SD kommer göra ett skit åt integrationsproblemen som redan finns i samhället. Jag tror inte heller att brotten minskar genom att höja straffen. Brotten minskar när vi har ett fungerande skolsystem där ungarna klarar högstadiet och när människor slipper gå arbetslösa. Jag ogillar även att SD vill sänka abortgränsen och att de inte satsar lika mycket på jämställdhetsfrågor som de andra riksdagspartierna gör.
Jag tror däremot inte att SD som parti är rasistiskt, men många gånger blir jag äcklad av vissa SD-väljare. Fast det finns såklart imbeciller överallt inom alla färger. Ibland förfäras jag över min egen färg där vissa blundar helt och hållet för integrationsfrågor. Själv tycker jag att integrationspolitiken är ett skämt, i alla fall när man tittar på förorterna. För mig är det viktigt att svenskar och invandrare kan mötas för att undvika hat från båda hållen.
Och nä, jag tror inte på SD's siffror om att Sverige förlorar på invandring. Ibland finns det inte ens källor på uppgifterna och de tar inte med hela bilden när de räknar på vinsten/förlusten.
Jag är helt emot religiösa fundamentalister och kvinnokränkande kulturer, oavsett om det är kristna, hinduiska eller muslimska män som förtrycker kvinnor. Jag är faktiskt emot de flesta världsreligionerna.

Sen får vi se om det blir rött. Det beror helt på hur politikerna vill lägga upp skatte- och välfärdsfrågor. Jag tycker inte att Reinfeldt har satsat tillräckligt på välfärden för den fungerar inte alls just nu.

Håller med, dock daltar Sverige med så mycket. Så snart är det 1 miljon arbetslösa.

Skrivet av Grimley:
Skrivet av MidnattensWidunder:

Jag är egentligen inte här för att debattera utan vill bara ge mitt perspektiv på saker och ting.

Just nu lutar det mest åt rödgrönt.
Jag tror nämligen inte att SD kommer göra ett skit åt integrationsproblemen som redan finns i samhället. Jag tror inte heller att brotten minskar genom att höja straffen. Brotten minskar när vi har ett fungerande skolsystem där ungarna klarar högstadiet och när människor slipper gå arbetslösa. Jag ogillar även att SD vill sänka abortgränsen och att de inte satsar lika mycket på jämställdhetsfrågor som de andra riksdagspartierna gör.
Jag tror däremot inte att SD som parti är rasistiskt, men många gånger blir jag äcklad av vissa SD-väljare. Fast det finns såklart imbeciller överallt inom alla färger. Ibland förfäras jag över min egen färg där vissa blundar helt och hållet för integrationsfrågor. Själv tycker jag att integrationspolitiken är ett skämt, i alla fall när man tittar på förorterna. För mig är det viktigt att svenskar och invandrare kan mötas för att undvika hat från båda hållen.
Och nä, jag tror inte på SD's siffror om att Sverige förlorar på invandring. Ibland finns det inte ens källor på uppgifterna och de tar inte med hela bilden när de räknar på vinsten/förlusten.
Jag är helt emot religiösa fundamentalister och kvinnokränkande kulturer, oavsett om det är kristna, hinduiska eller muslimska män som förtrycker kvinnor. Jag är faktiskt emot de flesta världsreligionerna.

Sen får vi se om det blir rött. Det beror helt på hur politikerna vill lägga upp skatte- och välfärdsfrågor. Jag tycker inte att Reinfeldt har satsat tillräckligt på välfärden för den fungerar inte alls just nu.

Håller med, dock daltar Sverige med så mycket. Så snart är det 1 miljon arbetslösa.

Jo, och alla partier har delade åsikter om hur man ska kunna öka sysselsättningen. Jag har svårt att se vilken politik som då är mest effektiv; skattesänkningar eller skattehöjningar. Jag tror att jobben blir fler om man satsar på välfärden, men samtidigt konsumerar människor mer när skatterna sänks, vilket får fart på tillväxten.


signatur

/Skatan på taket.

Inaktiv

Arbetslösheten är en förutsättning för och en följd av en fungerande marknadsekonomi. Det blir spontant en konkurrens om jobb, och inte om jobbare, som inställer löneläget på en nivå som genomsnittligt motsvarar lönsamhet.

De arbetslösa blir en reserv av arbetskraft som kan tas ur när befintlig arbetskraft slitits ut eller börjar mopsa upp sig och kräva större bitar, än smulorna, av kakorna de själva bakat.

Problemet med SD är att man får en massa konservativ och religiös skit på köpet. SD ser inte problemet för vad det är, den växande krisen handlar inte om invandring, den förekommer också i homogena länder som Japan eller Sydkorea (där det enda folk gör är att arbeta), utan om kapitalismen.

Min röst, till riksdagen, läggs inte på någon muppig pseudooppositionell HBTQ-bombvänster som istället för att representera arbetarklassen representerar diverse minoriteter, utan på Sveriges Kommunistiska Parti.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Knuggovic:

Det är helt bisarrt att inte gå ut med signalement vid efterlysningar, det är Sverige helt världsunika på:

De to gjerningsmennene er beskrevet som somaliere kledd i mørke klær:

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Politijakt-etter-knivstikki...

Bussjåføren og vitner blant passasjerene beskriver personene som unge afrikanere, muligens somaliere:

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Ungdommer-stjal-pengeveske-...

noe mørk i huden:

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Forsokt-voldtatt-da-hun-let...

Och att inte skriva ut etnicitet generellt vid brottslighet är också en svensk företeelse:

to "grupperinger" fra det norske rommiljøet involvert i et masseslagsmål:

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Fire-pagrepet-i-vapnet-poli...

De fjorten som ble pågrepet og bortvist fra mottaket er fra Nord- og Vest-Afrika:

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Flere-personer-pagrepet-pa-...

Nu är det dock så att det är polisen som går ut med efterlysningar och då med signalement. Vill polisen gå ut med en efterlysning så tror jag nog att Svenska tidningar gärna ställer upp.
Det du har stött på är inte en fråga om polisiärt arbete utan en fråga om pressetiska regler.
(Sen kan man fråga sig varför förmodad härkomst och en synnerligen bred beskrivning av klädfärg ens ska räknas som ett signalement, tror knappast att ens kling och klang skulle skrivit det på "Wanted" lappen.)

Skrivet av Jakobinklubben:

Arbetslösheten är en förutsättning för och en följd av en fungerande marknadsekonomi. Det blir spontant en konkurrens om jobb, och inte om jobbare, som inställer löneläget på en nivå som genomsnittligt motsvarar lönsamhet.

De arbetslösa blir en reserv av arbetskraft som kan tas ur när befintlig arbetskraft slitits ut eller börjar mopsa upp sig och kräva större bitar, än smulorna, av kakorna de själva bakat.

Problemet med SD är att man får en massa konservativ och religiös skit på köpet. SD ser inte problemet för vad det är, den växande krisen handlar inte om invandring, den förekommer också i homogena länder som Japan eller Sydkorea (där det enda folk gör är att arbeta), utan om kapitalismen.

Min röst, till riksdagen, läggs inte på någon muppig pseudooppositionell HBTQ-bombvänster som istället för att representera arbetarklassen representerar diverse minoriteter, utan på Sveriges Kommunistiska Parti.

Dem har iallafall många statyer på kontoret. Men var det inte Aschberg som gjorde SKP till ett livsstils parti?


signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

Inaktiv

Det är olika SKP. Det som heter SKP idag är en fortsättning på APK.

Om jag röstar alls det vill säga. Makten ligger utanför parlamenten. Banker, företag, industrier m.m. står utanför det som för närvarande anses vara demokrati, dvs demokratin är begränsad, och det spelar ingen roll vem man väljer då de inte rår över ens en bråkdel av de krafter som styr i samhället. Riksdagspartierna är bara olika falanger av ett och samma parti som i olika grad finansieras av privata aktörer, antingen passivt och kontinuerligt genom sammanfallande intressen i form av förlag, tidningar och övrig media, eller direkt genom bidrag i samband med val.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Det faktum att SD har så pass många röster gör mig lite.. ledsen faktiskt.


signatur

Kom ihåg att änglar endast finns i snön.

Inaktiv
Skrivet av Straholic:

Det faktum att SD har så pass många röster gör mig lite.. ledsen faktiskt.

Absolut, men drygt 50pers av FZs totala besökarandel kan väl inte vara så mycket? Hoppas inte det iaf.
Läser vi här (har ingen aning om hur tillförlitlig sidan är):

http://www.kiaindex.net/info/o:173/y:2013/w:40 verkar vi i toppen ha en whopping siffra på över 111000 "unika webbläsare", säger dock inget om registrerade användare, det vet nog bara FZ själva, men hur många av dessa hänger i allmänt snack, eller orkar ens med politik på en gamingsite?

Men absolut alldeles för många röster hursomhelst, FZ kan ju framstå som någon främlingsfientligt sylta, så jag blir också ledsen.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Det är olika SKP. Det som heter SKP idag är en fortsättning på APK.

Om jag röstar alls det vill säga. Makten ligger utanför parlamenten. Banker, företag, industrier m.m. står utanför det som för närvarande anses vara demokrati, dvs demokratin är begränsad, och det spelar ingen roll vem man väljer då de inte rår över ens en bråkdel av de krafter som styr i samhället. Riksdagspartierna är bara olika falanger av ett och samma parti som i olika grad finansieras av privata aktörer, antingen passivt och kontinuerligt genom sammanfallande intressen i form av förlag, tidningar och övrig media, eller direkt genom bidrag i samband med val.

Den Svenska kommunismens historia är nog så förvirrande som den redan är... Ändå så borde man ha lärt sig den. Nåväl. Eftersom SKP antagligen inte kommer förmå att få ett endaste mandat så torde det rimliga vara att rösta på ett parti som kan provocera fram den internationella kommunismen; Samma stil som den Kristna högern i USA och vilken fråga då?.
Nu vet jag att de flesta som befinner sig långt ut på vänsterkanten är lite för sansade för sådana resonemang. men... man kan ha roligt med det iallafall:

En vanlig tes som hörs hos SD-väljare är att stödet för SD kommer att öka i och med att allt fler "får upp ögonen" för invandringen. Om SD strävar efter att bli ett majoritetsparti och har som tes att exponering mot invandring orsakar SD röstande är det tämligen dumt av SD-väljare att rösta på SD.
SD-Väljarna borde istället starta ett nytt parti som för en Feminazistisk och pan euraubisk politk där det uttalade målet är ett Skäggbarn i varje hem och inga midsommarkransar här i vårt älskade Saudi Korea.
(Nu kanske någon tycker att det låter löjligt men försök hitta den SD väljare som tar ansvar för sitt eget val av parti och inte skyller på att det är en reaktion.)


signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Straholic:

Det faktum att SD har så pass många röster gör mig lite.. ledsen faktiskt.

Absolut, men drygt 50pers av FZs totala besökarandel kan väl inte vara så mycket? Hoppas inte det iaf.
Läser vi här (har ingen aning om hur tillförlitlig sidan är):

http://www.kiaindex.net/info/o:173/y:2013/w:40 verkar vi i toppen ha en whopping siffra på över 111000 "unika webbläsare", säger dock inget om registrerade användare, det vet nog bara FZ själva, men hur många av dessa hänger i allmänt snack, eller orkar ens med politik på en gamingsite?

Men absolut alldeles för många röster hursomhelst, FZ kan ju framstå som någon främlingsfientligt sylta, så jag blir också ledsen.

Främlingsfientlig sylta? Hur menar du då?

Tror många har väldigt dålig koll på dagens ungdomar tyvärr och därför de lätt blir chockade över sådana här resultat

Inaktiv
Skrivet av Cane:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Straholic:

Det faktum att SD har så pass många röster gör mig lite.. ledsen faktiskt.

Absolut, men drygt 50pers av FZs totala besökarandel kan väl inte vara så mycket? Hoppas inte det iaf.
Läser vi här (har ingen aning om hur tillförlitlig sidan är):

http://www.kiaindex.net/info/o:173/y:2013/w:40 verkar vi i toppen ha en whopping siffra på över 111000 "unika webbläsare", säger dock inget om registrerade användare, det vet nog bara FZ själva, men hur många av dessa hänger i allmänt snack, eller orkar ens med politik på en gamingsite?

Men absolut alldeles för många röster hursomhelst, FZ kan ju framstå som någon främlingsfientligt sylta, så jag blir också ledsen.

Främlingsfientlig sylta? Hur menar du då?

Tror många har väldigt dålig koll på dagens ungdomar tyvärr och därför de lätt blir chockade över sådana här resultat

Jo här tänkte jag som så att om man kommer till FZ, går in i denna tråd och ser "SD 46,9%" kan man få bilden av att runt hälften av "oss" röstar på SD. Men 45 personer är troligen inte representativt för alla medlemmars politiska åsikter.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Jo här tänkte jag som så att om man kommer till FZ, går in i denna tråd och ser "SD 46,9%" kan man få bilden av att runt hälften av "oss" röstar på SD. Men 45 personer är troligen inte representativt för alla medlemmars politiska åsikter.

Sedan så kan ju många av SD-rösterna vara missnöjesröster, det vill säga att folk lägger sin röst på dom för att dom tycker att dom andra partierna inte gör ett bra jobb. Det behöver inte alltså betyda att 46,9 % är rasister/nazister.

(Men man vet aldrig, datorspel förvränger ju barn och ungdomars hjärnor, det har ju många sagt sedan länge...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Aresz:

Jo här tänkte jag som så att om man kommer till FZ, går in i denna tråd och ser "SD 46,9%" kan man få bilden av att runt hälften av "oss" röstar på SD. Men 45 personer är troligen inte representativt för alla medlemmars politiska åsikter.

Sedan så kan ju många av SD-rösterna vara missnöjesröster, det vill säga att folk lägger sin röst på dom för att dom tycker att dom andra partierna inte gör ett bra jobb. Det behöver inte alltså betyda att 46,9 % är rasister/nazister.

(Men man vet aldrig, datorspel förvränger ju barn och ungdomars hjärnor, det har ju många sagt sedan länge...)

Det är säkerligen så att många är väldigt missnöjda, det kan jag hålla med om. Jag tror inte heller att alla som lägger sin röst på SD är rasister.

Nazisterna lägger nog hellre sin röst på ett nazistparti.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Aresz:

Jo här tänkte jag som så att om man kommer till FZ, går in i denna tråd och ser "SD 46,9%" kan man få bilden av att runt hälften av "oss" röstar på SD. Men 45 personer är troligen inte representativt för alla medlemmars politiska åsikter.

Sedan så kan ju många av SD-rösterna vara missnöjesröster, det vill säga att folk lägger sin röst på dom för att dom tycker att dom andra partierna inte gör ett bra jobb. Det behöver inte alltså betyda att 46,9 % är rasister/nazister.

(Men man vet aldrig, datorspel förvränger ju barn och ungdomars hjärnor, det har ju många sagt sedan länge...)

Skulle dock aldrig rösta på SD, inte ens för att visa mitt missnöje med de andra partierna... även om det finns de som gör det.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Inaktiv

Inte det smartaste att ha en diskussionstråd utav politisk karaktär på ett av de hårdaste modererade forumen där även finns en stark politisk agenda.

Ont: inget utav valen i din skräp-poll.

Medlem
Skrivet av User:

Inte det smartaste att ha en diskussionstråd utav politisk karaktär på ett av de hårdaste modererade forumen där även finns en stark politisk agenda.

Ont: inget utav valen i din skräp-poll.

Utveckla gärna. Hur är fz ett av de hårdast modererade forumen? För att man inte tillåter personangrepp? För att man inte tillåter pedofiltrådar? Är du medlem på alla Sveriges forum? Är det Kohei som startat ett nytt konto kanske?

Jag har inte märkt av någon politisk agenda från redaktionen. De skriver om spel och ägnar sig inte åt politisk opinionsbildning. Sådana konspirationsteorier är bara löjeväckande.

Trevlig dag!


signatur

Burn in the light.

Inaktiv
Skrivet av redruM:

Utveckla gärna. Hur är fz ett av de hårdast modererade forumen? För att man inte tillåter personangrepp? För att man inte tillåter pedofiltrådar? Är du medlem på alla Sveriges forum? Är det Kohei som startat ett nytt konto kanske?

Jag har inte märkt av någon politisk agenda från redaktionen. De skriver om spel och ägnar sig inte åt politisk opinionsbildning.

Ingen idé. Du har varit medlem länge nog för att förstå vad jag menar, du är inte helt dum i huvudet heller, så låtsas inte.

Medlem
Skrivet av User:
Skrivet av redruM:

Utveckla gärna. Hur är fz ett av de hårdast modererade forumen? För att man inte tillåter personangrepp? För att man inte tillåter pedofiltrådar? Är du medlem på alla Sveriges forum? Är det Kohei som startat ett nytt konto kanske?

Jag har inte märkt av någon politisk agenda från redaktionen. De skriver om spel och ägnar sig inte åt politisk opinionsbildning.

Ingen idé. Du har varit medlem länge nog för att förstå vad jag menar, du är inte helt dum i huvudet heller, så låtsas inte.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv
Skrivet av User:
Skrivet av redruM:

Utveckla gärna. Hur är fz ett av de hårdast modererade forumen? För att man inte tillåter personangrepp? För att man inte tillåter pedofiltrådar? Är du medlem på alla Sveriges forum? Är det Kohei som startat ett nytt konto kanske?

Jag har inte märkt av någon politisk agenda från redaktionen. De skriver om spel och ägnar sig inte åt politisk opinionsbildning.

Ingen idé. Du har varit medlem länge nog för att förstå vad jag menar, du är inte helt dum i huvudet heller, så låtsas inte.

Du vet inte hur länge redrum har varit besökare av sidan, eller hur? Står iaf att redrum är "Registrerad 2006-09-30", det är ju ändå ganska så länge.

Men förklara för mig och oss andra som har varit här längre än så, vi kanske kan förstå? Jag är reggad 2002 men besökte även sidan frekvent innan dess. Är det tillräckligt länge för att förstå?

Och snälla "User", kalla inte någon för dum eller liknande omskrivningar, vore kul om denna tråden höll sig öppen.

Medlem
Skrivet av User:

Inte det smartaste att ha en diskussionstråd utav politisk karaktär på ett av de hårdaste modererade forumen där även finns en stark politisk agenda.

Ont: inget utav valen i din skräp-poll.

Hårdaste modererade forumen?
Stark politisk agenda?

Berätta gärna mer, blir kul att höra dig försöka rättfärdiga ditt tramsiga skitsnack!
Och om detta är en dålig tråd med en "skräp-poll" så varför är du då här och skriver?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Tja, förmodligen har sidan en politisk agenda eftersom den inte aktivt tar ställning för hans politiska agenda. Att inte ta ställning är också ett ställningstagande.

Men det är tveksamt om man kan tala om en uttalad eller medveten politisk agenda om sidan by default och i genomsnitt representerar de för närvarande förhärskande normerna i samhället.Det krävs ingen ansträngning, eller aktiv handling, för det, bara att födas och svepas med.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Inlägg som inte tillför tråden något har raderats.


signatur

Have a good time!

Skriv svar