Game On 2.0 – Spelhistorien på en dag

Robot
Game On 2.0 – Spelhistorien på en dag

Primitiv tennis, multiplayerspel med miljoner deltagare och vansinnigt komplicerade kontroller. Detta och hundratals andra spel visas på utställningen som öppnar nästa vecka.

#tetris, #pacman, #space-invaders, #the-sims, #world-of-warcraft, #tennis, #steel-battalion


Medlem
Game On 2.0 – Spelhistorien på en dag

Vasamuséet, släng dig i väggen!

Medlem

Jag minns hur det vattnades i munnen när man såg Steel Battalion kontrollen för första gången, synd att inte fler spel utvecklades för den


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag kanske kommer vara där med DICE. Säg hej!

Medlem

"Jag kanske kommer vara där med DICE"

Varför kallar dem sig för Dice?

är det bara för att spelen blir olika bra, eller att tärningen verkligen är kastad, nej det var bättre med digital illusion innan EA och då faktiskt spelproducenter brydde sig om sina gamers

Och har man inte möjlighet att delta eller kanske inte vill så finns tack och lov MAME, till nästan alla maskiner, alla arkadspel från pong till virtua fighter 5, skaffa en killerstick bara som klarar av misshandeln då man spelar.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

"Jag kanske kommer vara där med DICE"

Varför kallar dem sig för Dice?

är det bara för att spelen blir olika bra, eller att tärningen verkligen är kastad, nej det var bättre med digital illusion innan EA och då faktiskt spelproducenter brydde sig om sina gamers

Och har man inte möjlighet att delta eller kanske inte vill så finns tack och lov MAME, till nästan alla maskiner, alla arkadspel från pong till virtua fighter 5, skaffa en killerstick bara som klarar av misshandeln då man spelar.

Digital Illusions Creative Entertainment

1
Skriv svar