Traveller Lejonhjärta!

Traveller Lejonhjärta!

Idag gjorde jag något som kräver mod! Ofantliga mängder mod! och en gnutta dumdristighet.

Jag...
gick...
till frisören!

Men vadå säger ni. Jo nu ska jag förklara.

Jag har i cirka nio års tid varit en långhårig hårdrockare med hästsvans, fast det senaste året har jag känt mig mer som en ovårdad hårdrockare som passerat sina glansdagar. Den gyllene manen såg nu mer ut som en törnbuske någon gammal tants pudel fastnat i.
Det var trasigt och fult, omöjligt att hantera. Men jag ville inte klippa mig för jag visste inte hur jag skulle klippa mig.

Så idag gick jag av händelse bara förbi en frisörsalong, gick några steg längre, stannade och vände mig om. Känslan av nä nu jäklar tog över och jag gick in genom dörren. Jag fick vänta en kort tid, jag visste fortfarande inte vad jag skulle säga till frisören, men så såg jag en bok med hårstilar jag kunde titta igenom. Nu var det plötsligt min tur, men jag visste fortfarande inte, tio års växande skulle nu bort och jag hade trettio sekunder på mig att bestämma min nya kalufs.

Tio år, vs trettio sekunder. wow.

nåväl jag slog upp en frisyr som fångade min blick och sa "vi kör på den, den passar mig va"
"ja den funkar, svarade mannen med saxen."

Jag blev kammad och vattenflaskan sprejade kallt friskt vatten (jag var törstig).
Sen tog han tag i hästsvansen, jag blev kallsvettig, och med fyra rappa klipp så såg jag hur han slängde håret i soptunnan. Damn... känslan av att den sitter kvar fast den inte längre är där.

Såhär i efterhand kan jag bara säga att, trots att jag inte var helt nöjd med mitt frisyr val, så är det JÄVLIGT SKÖNT att vara av med den där tunga, varma, svettiga grytlapp som brukade sitta i nacken. Den friska höstluften kändes bra, och jag kan ju alltid bära en mössa.

Detta var som ett stort steg från mig, för det var inte bara hår, det var en övertygelse. Men jag är fortfarande jag och jag gillar fortfarande rock. Är bara lite mindre ovårdad nu.

Snart ryker skägget!

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Traveller Lejonhjärta!

Nej! Mer skägg åt folket!
Fast det är Movember snart, så renraka sig och spara fin mustasch i en månad

Härligt med kortare hår. Man spar en massa tid som man kan ha till så mycket annat roligt istället.


signatur
Medlem

Känner igen känslan. Frugan hade separationsångest över min hästsvans så den har hon arkiverat, flätad och fin. Ett eller två klipp tog det för frisören att få av den...

No, not the beard!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vet inte varför men efter varje gång jag gått och klippt mig så mår jag fysiskt dåligt. Hela kroppen spänner sig en aning, får huvudvärk och känner mig allmänt förkyld. Kan det bero på att huvudet inte är van med temperaturförändringen som sker när man går från tjockt hår till tunt? Eller är jag ute och cyklar med en sådan teori?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Vet inte varför men efter varje gång jag gått och klippt mig så mår jag fysiskt dåligt. Hela kroppen spänner sig en aning, får huvudvärk och känner mig allmänt förkyld. Kan det bero på att huvudet inte är van med temperaturförändringen som sker när man går från tjockt hår till tunt? Eller är jag ute och cyklar med en sådan teori?

Måste vara blodkärl i dina tjocka hårstrån som brister Ett fysiskt trauma.
Själv känner jag tvärt om förfriskad och förnyad. Dvs om frisören inte är helt inkompetent...

Medlem
Skrivet av Apministern:

Vet inte varför men efter varje gång jag gått och klippt mig så mår jag fysiskt dåligt. Hela kroppen spänner sig en aning, får huvudvärk och känner mig allmänt förkyld. Kan det bero på att huvudet inte är van med temperaturförändringen som sker när man går från tjockt hår till tunt? Eller är jag ute och cyklar med en sådan teori?

Det kan mycet väl vara så att om du har långt hår och klipper dig kort, så blir det en temperaturskillnad som man reagerar på. Så är det för mig med. Jag löste det med att gå och klippa mig oftare, ser bättre ut med då hårdet inte blir hockeyfrilla innan det är dags nästa gång.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Herre fan jag ser ut som en galen vetenskapsman som stoppat fingrarna i ett eluttag.

Från och med nu är varje dag en dålig hårdag. Och så ska man stå på mässan

(aj, mitt redan svaga ego)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Känner starkt igen mig! Hade själv dreadlocks i dryga 4 år, för mig hade det iofs ingenting med varken politiska åsikter eller övertygelser att göra men huadåa att klippa sig för första gången efter 4 år. Även jag har som N00bTr00per 'locksen sparade och undangömda i skåpet... Kanske jag borde rama in dem?

Medlem

Omväxling förnöjer eller något sånt och som tur är växer håret alltid ut. Jag har svårt att spara ut mitt hår pga att jag alltid tröttnar på lite längre hår så jag klipper av det men jag ångrar mig alltid haha. Men än har jag inte klippt av mig det iaf


signatur

If you can't convince them, confuse them!

1
Skriv svar