Se Rainbow Six: Siege live ikväll

Skrivet av GurraFlesk:

finns det något som kan länka klipp från stream?

Ehh, titta fyra poster upp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Turbodog:

Streamen visade inget live gameplay? Bara satt å kommenterade samma jävla E3 klipp som innan.

Eh va?

Jag såg då hur de spelade live, först visades en förinspelad match och sedan totalt 6st rundor live.

Skumt. Jag måste ha irrat bort mig på nåt sätt. Får titta på Youtube som nån skrev här ovanför när jag kommer hem från jobbet.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Jakobinklubben:

Att det går att spela ett FPS spel med kontroller tyder tyvärr på att det är dåligt. Det skulle krävas aimbot för att det skulle fungera, och då blir spelet en videofilm där man i princip bara håller nere play för att den ska rulla.

Haha, knappast någon aimbot. Går hur bra som helst att spela FPS med handkontroll. Har man spelat ett tag så är det lika lätt som med mus och tangentbord.

Nej Walter det är inte alls lika lätt med handkontroll. Köpte en gamepad till datorn och gav det nästan 2 år men flytet kom inte men visst finns det spel som funkar bra med gamepad. Men mus och tangentbord är oslagbart i FPS spel. he he


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skrivet av chopper:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Jakobinklubben:

Att det går att spela ett FPS spel med kontroller tyder tyvärr på att det är dåligt. Det skulle krävas aimbot för att det skulle fungera, och då blir spelet en videofilm där man i princip bara håller nere play för att den ska rulla.

Haha, knappast någon aimbot. Går hur bra som helst att spela FPS med handkontroll. Har man spelat ett tag så är det lika lätt som med mus och tangentbord.

Nej Walter det är inte alls lika lätt med handkontroll. Köpte en gamepad till datorn och gav det nästan 2 år men flytet kom inte men visst finns det spel som funkar bra med gamepad. Men mus och tangentbord är oslagbart i FPS spel. he he

Här funkar det bra faktiskt, men det är bara för att jag ofta har valt att spela på det hårdaste läget. Då blir man tvungen att lära sig snabbt för att överleva.

Testa "Serious Sam 3" på hårdaste läget så kan du se hur det ser ut när en keyboard brinner upp av allt hoppande och duttande


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av chopper:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Jakobinklubben:

Att det går att spela ett FPS spel med kontroller tyder tyvärr på att det är dåligt. Det skulle krävas aimbot för att det skulle fungera, och då blir spelet en videofilm där man i princip bara håller nere play för att den ska rulla.

Haha, knappast någon aimbot. Går hur bra som helst att spela FPS med handkontroll. Har man spelat ett tag så är det lika lätt som med mus och tangentbord.

Nej Walter det är inte alls lika lätt med handkontroll. Köpte en gamepad till datorn och gav det nästan 2 år men flytet kom inte men visst finns det spel som funkar bra med gamepad. Men mus och tangentbord är oslagbart i FPS spel. he he

Här funkar det bra faktiskt, men det är bara för att jag ofta har valt att spela på det hårdaste läget. Då blir man tvungen att lära sig snabbt för att överleva.

Testa "Serious Sam 3" på hårdaste läget så kan du se hur det ser ut när en keyboard brinner upp av allt hoppande och duttande

Sorry Walter men får jäla ont i ena tummen och händerna med för mycket gamepad spel så jag körde ca 2 år men jag är nog fast i mus o tangb träsket. Det är betydligt snabbast för mig. Är väldigt bekväm med det Ska köpa båda next gen konsolerna men i dag härskar inte gamepad hos mig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av phi:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Jakobinklubben:

Att det går att spela ett FPS spel med kontroller tyder tyvärr på att det är dåligt. Det skulle krävas aimbot för att det skulle fungera, och då blir spelet en videofilm där man i princip bara håller nere play för att den ska rulla.

Haha, knappast någon aimbot. Går hur bra som helst att spela FPS med handkontroll. Har man spelat ett tag så är det lika lätt som med mus och tangentbord.

Att det blir fullt hanterbart kan jag köpa utan problem - men lika lätt? Är det därför e-sporten är så stor hos konsoller? Det är väl ändå helt omöjligt att få samma precision och reaktion som med mus?

Lika lätt om man ser till de viktigaste aspekterna av FPS-spel (inom esport eftersom att du nämnde det) dvs din förmåga att positionera dig rätt, timing och taktik. Där kvittar det om du spelar med handkontroll eller mus och tangentbord.

Givetvis sämre precision än med mus men eftersom att alla spelar med handkontroll så kvittar även det.

Sedär, jag hade fel ang. e-sportens storlek. Nu var ju det dock inte min poäng, utan svaret handlade om att jag inte köper att det är lika lätt att styra med handkontroll som mus gällande just reaktion och precision (det jag nämnde). Att taktiken inte påverkas förstår även en PC-fag som jag.

12
Skriv svar