Se nio minuter Dragon Age med maxad grafik

Medlem

Ahop det dog allt mitt intresse för spelet (och Bioware), vilket har blivit mindre ju mer jag sett. Varför använda handkontroll i all "footage" vi sett? Jo för spelet är byggt med det i åtanke. Nu ser det mer ut som en dålig kopia av witcher 2 istället för efterföljaren till ett av de bästa RPGs som gjorts.

Medlem

Gameplayen ser tråkig ut (men nu är jag inte målgruppen för spelet heller, jag förbokade men ogillade ettan och har därefter lagt serien på hyllan) men grafiken kunde de väl iallfall gett en chans? Bitraten på videon är ju groteskt låg.

Och jag kunde inte undvika att tycka att striderna såg stela och ryckiga ut. Faktiskt.

Testpilot

Det är ju skitdåligt med vids på just hur man spelar i strategiska läget , alla videos är actionbetonade skitvideos där de sitter o nöter med handkontroll..

Suck!

Sen att Youtube mördar bildkvaliteten är ju också en faktor!

Medlem

Skulle inte det bli mer DA: O? Tycker combat ser ut som DA2 som sög stenhårt, bland det sämsta "rpg" jag spelat. "rpg" pga att det inte förtjänade att kallas rpg.

Medlem

..och precis DÄR dog mitt eventuella intresse för detta spel.

Medlem

Ser fram emot detta spel, men jag tycker inte det här var att se det från sin bästa sida. Dock så förstår jag rubriksättandet! De som går igenom skillnaderna mellan vyer som man kan använda sig av osv gör nog mer för att främja spelet. Filmen från förra året som läcktes från digiexpo är fortfarande den mest informativa jag sett...

Ser att det är många som är skeptiska och det är väl en bättre inställning än att vara för hypad. Då kan man bli positivt överraskad om det finns skäl för det.

Medlem

Hur kan miljön vara så snygg, och gubbarnas animationer så risiga? De rör sig ju som ett lågbudgetspel från slutet av 90-talet.

Medlem

jag blev verkligen inte imponerad av den grafiken på pc:n alls.
Det må vara spelet sig själv och aestiken, men impad är jag icke.

Missförstå mig ej, fult är det inte men jag gillar inte spelleffektsesen

animationerna och rörelserna vart snygg, men vart massor av onödigt glitter och skit.

Sen såg det lite smörigt ut, är det bara jag som tyckte detta? eller är det fler som tycker desamma?

Kommer givetvis inköpas endå men ja

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av edgren:

Är det där maxat på en konsol? Jag är inte imponerad! De borde maxa spelets grafikinställningar på en dator istället, och då kommer de kunna visa vad grafikmotorn verkligen går för!

Det är ett klipp från PC-versionen. Videoklippet heter Dragon Age: Inquisition - PC Gameplay - Max Settings.

Så, varför spelar de med en handkontroll? Är de för lata att spela med det datorn är byggd för - tangentbord och datormus? Jag är dock fortfarande inte imponerad.

Vad har du emot handkontroll? Det är inget fps precis.

du har mer kontroll med mus och tangentbord i third person faktist (Om notera om det är många knappar och funktioner)

Dock har inte detta så jag köper ditt argument här, det är dock en myt att 3e personsvy spel är bättre på kontroll, det beror helt på hur aktionknapparna och hur många knappar du behöver.

vilket ett tangentbord och snabbt sikta med kontroll med musen ger bättre, dock är det skräddarsytt till konsol med så brukar jag dra fram min kontroll, då det är så handikapp anpassat till kontroll att det är onödigt med mus och tangentbord

Fick singelplayer MMO vibbar av det där..... Förhoppningsvis kan man stänga av alla indikatorer i combat och övrigt, annars kommer jag nog inte att spela det för helt ärligt så blev man avtänd helt plötsligt. Kanske storyn och världen i övrigt är intressant nog?
Nja....blir inget förköp för mig.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Har de släppt hårdvarukraven ännu? Någon som vet?

Medlem

Det såg verkligen jättetråkigt ut.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Sry att jag säger detta men för varje dag som går så undrar jag om folket här inne på FZ börjar bli dummare och dummare.

Läser ni inte info om spelet själva elr vad är det frågan om?
Börjar undra lite faktiskt då det tog mig 1 minut att hitta svaren på alla idiotiska frågor jag sätt här inne.

1. Detta är PC versionen

2. DETTA körs med KONTROLL som i sin tur gör så att ui,n ser annorlunda ut så JA det kommer vara DAO för PC speleare medans det är DA 2 för dom som vill köra med kontroll.
(Som dom också sagt i ett antal interviewer nu, men det är FZ folket vi snackar om här iofs.....

3. Detta är YOUTUBE, vad är nyheten? Gå till gamersyde ist för bättre video (som 90% av internet redan vet när det gäller Youtube och gameplay videos *suck*)

Jag menar för i helvete. För er som vägrar leta fakta själva och stannar vid att klaga på att det ser ut som DA 2 så hjälper jag er nu med en bild ist om google sökning är så jävla svårt.

*Idioter ... idioter överallt suck*

Medlem

Ser väldigt bra ut, men detta är nog något sorts mini-mission. Inte så mycket story som i huvuduppdragen. Dessutom stressade de sig igenom vilket gjorde att man inte kunde njuta något. De använde inte heller taktiska kameran.

Jag såg en annan gameplay förut som visade på den och det såg mäktigt bra ut. Även detta var fint alltså, men jag kör alltid med taktisk kamera om jag kan.

Som vanligt gäller det att prova själv när det släpps och sedan bilda sig en uppfattning. Tråkigt att dissa ett spel på 150+ timmar när man endast sett stressade 9 minuter. Om man är osäker kanske man kan se en playthrough först.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av edgren:

Är det där maxat på en konsol? Jag är inte imponerad! De borde maxa spelets grafikinställningar på en dator istället, och då kommer de kunna visa vad grafikmotorn verkligen går för!

Det är ett klipp från PC-versionen. Videoklippet heter Dragon Age: Inquisition - PC Gameplay - Max Settings.

Så, varför spelar de med en handkontroll? Är de för lata att spela med det datorn är byggd för - tangentbord och datormus? Jag är dock fortfarande inte imponerad.

Vad har du emot handkontroll? Det är inget fps precis.

Om du vill spela som en robot med en begränsad rörelsehastighet, så är det upp till dig.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av anon_276063:

Är det där maxat på en konsol? Jag är inte imponerad! De borde maxa spelets grafikinställningar på en dator istället, och då kommer de kunna visa vad grafikmotorn verkligen går för!

Det är ett klipp från PC-versionen. Videoklippet heter Dragon Age: Inquisition - PC Gameplay - Max Settings.

Så, varför spelar de med en handkontroll? Är de för lata att spela med det datorn är byggd för - tangentbord och datormus? Jag är dock fortfarande inte imponerad.

Vad har du emot handkontroll? Det är inget fps precis.

Om du vill spela som en robot med en begränsad rörelsehastighet, så är det upp till dig.

Eller så är det ett försök till en save för att man inte förstod direkt att även en PC kan styras med en handkontroll...

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Sry att jag säger detta men för varje dag som går så undrar jag om folket här inne på FZ börjar bli dummare och dummare.

Läser ni inte info om spelet själva elr vad är det frågan om?
Börjar undra lite faktiskt då det tog mig 1 minut att hitta svaren på alla idiotiska frågor jag sätt här inne.

1. Detta är PC versionen

2. DETTA körs med KONTROLL som i sin tur gör så att ui,n ser annorlunda ut så JA det kommer vara DAO för PC speleare medans det är DA 2 för dom som vill köra med kontroll.
(Som dom också sagt i ett antal interviewer nu, men det är FZ folket vi snackar om här iofs.....

3. Detta är YOUTUBE, vad är nyheten? Gå till gamersyde ist för bättre video (som 90% av internet redan vet när det gäller Youtube och gameplay videos *suck*)

Jag menar för i helvete. För er som vägrar leta fakta själva och stannar vid att klaga på att det ser ut som DA 2 så hjälper jag er nu med en bild ist om google sökning är så jävla svårt.

*Idioter ... idioter överallt suck*

Det är väl klart det ser bättre ut och man ska kolla mer än här.

problemet som fortfarande som jag hade som poäng kvittar hur du gör, är spell effekterna.

nu riktade du ju iofs inte kritiken emot mig, men ja, jag tror nog många delar samma problem som jag dessa extrema effekterna ifrån spellsen, jag kommer själv endå kunna spela och njuta av spelet.

Men fortfarande ogillar jag och är lite besviken på, SFXen.

Medlem

Det var inte mycket som tilltalade mig, inte ens miljöerna den här gången, såg ut som Risen typ.

Jävla synd a DAO blev ett sorts avslut så här i efterhand.

Vill bara gråta av besvikelse, men svårt att motivera det när man inte har några förväntningar på spelet eller BioWare.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag var inte så besviken på DA2 som många andra, även om det var långt ifrån lika underbart som DA1. Har inte följt DA3 så noga, men det jag sett har sett lovande ut. Tills jag såg detta. DA ska inte vara ett MMO. Vart är RPG-elementen? Gör om gör rätt!

Medlem

man ser snabbt om det är pc lr ej då en pc är för vuxen publik och faktiskt har inställningar där man väljer själv


signatur

//monster

Medlem

Var det en panda från wow där? Jaha nähä det var bara broder tuck efter kandidatexamen i stunt man.

Medlem

Ser riktigt tråkigt ut, av dom klippen jag har sett så ser det ut som ett korridors action RPG.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Kunde dom inte gjort ett Dragon Age : Origins 2 istället för den här hack and slashen? Ser ut att gå i samma spår som DA2.. ZZzzZ

Om man ska lira detta taktiskt med paus och styra alla karaktärer in i minsta detalj lär man få lira på svåraste svårighetsgraden..

Medlem

skulle inte detta vara "open world" ?

Medlem

Va i helvete? Är det ett hack 'n' slash eller RPG dom släpper? Ser mer ut som God of War än Dragon Age...
KAN VI INTE BARA FÅ EN UPPFÖLJARE TILL DRAGON AGE ORIGINS? Som verkligen ALLA älskade.. Istället måste dom vända sig till samma målgrupp som CoD har och gå efter Michael Bay explosioner och att man ska behöva tänka så lite som möjligt...

Open world my ass...

Medlem
Skrivet av lightyear96:

Va i helvete? Är det ett hack 'n' slash eller RPG dom släpper? Ser mer ut som God of War än Dragon Age...
KAN VI INTE BARA FÅ EN UPPFÖLJARE TILL DRAGON AGE ORIGINS? Som verkligen ALLA älskade.. Istället måste dom vända sig till samma målgrupp som CoD har och gå efter Michael Bay explosioner och att man ska behöva tänka så lite som möjligt...

Open world my ass...

App-app-app! "Alla" inkluderar inte mig, så då älskade inte alla det

OnT: ser inget vidare ut, vart är det lockande delarna?
Verkar som alla utvecklare tror att grafik är allt i spel...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

För er som var oroliga över PC GUIt. Ni kan tacka mig sen.

http://www.twitch.tv/bioware/b/577781873

12
Skriv svar