Alla spel kraschar. Vad kan det va?

Medlem
Alla spel kraschar. Vad kan det va?

Hej!
Jag har stött på ett onekligen irriterande problem. Alla spel kraschar förr eller senare. Ibland efter 1 minut, ibland efter en halvtimme. Förr eller senare kommer kraschen. Det som händer är dock inte att datorn blåskärmar, utan spelet stängs ner och upp dyker standard-felmeddelandet som i princip säger "programmet har kraschat, letar efter lösning på problemet".

Har ni någon idé om vad det kan vara? Vad tror ni är troligast mjukvarufel, eller någon hårdvara som spökar?

/Herrmann

Medlem

Jag har exakt samma problem, dock bara på Crysis Warhead och Bionic Commando än så länge. Windows 7?

Medlem

detta beror på ett kompatibilitets problem i Windows 7.
prova att köra programmet som administratör, funkar inte det får man köra programmet i kompatibilitetsläge för antingen Windows vista eller xp.

fungerar inte detta så bör ni leta efter en uppdatering på spelets på deras hemsida.
oftast brukar de släppa lite olika patcher för att fixa såna här krascher.

i annat fall så e det drivrutiner av graffekortet som bör provas.
lycka till och återkom med svar om det löste problemet


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

Tack för svaren!

Japp, det är Windows 7 jag har.

Det märkliga i sammanhanget är ju att det är ett generellt problem. ALLA spel jag testar kraschar.

Det började också ungefär en månad sedan. Innan dess fungerade allt fint.

Jag har hur som helst provat att installera om grafikdrivrutiner, utan effekt.

Har dock inte provat att köra som administratör än. Ska göra detta! Men om krascherna beror på att jag inte kör som admin, är det då inte konstigt att krascherna började först för en månad sedan och inte innan?

EDIT: Har nu testat att köra som administratör, samt att köra i kompabilitetsläga. Det kraschar dock fortfarande.

Testa och ominstallera Windows.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar