Slow motion-våld, vapenakrobatik och bananer i svensk indieaction
Avhoppade från LittleBigPlanet-studion satsar verkligen inte på barnvänlighet.
#littlebigplanet, #my-friend-pedro-blood-bullet-bananas
Älskar att alla utvecklar i Unity trots att det är både dyrare och sämre än Unreal Engine 4. Säger en hel del om vilket fantastiskt jobb de har gjort med att marknadsföra sin skitmotor.
Senast jag tittade tar Unity 1500$ för en "major release" och Unreal tar 5% på dina vinster per kvartal. Så varierar väl ganska mycket vad som är billigast.
En stor faktor kan vara att även om det är lite mindre effektivt så kanske utvecklarna känner sig mer hemma med C# istället för C++.
För övrigt så verkar det vara ganska mycket på konsensus på bloggar och forum att Unity är det bästa för 2D spel, även om det här möjligvis (även om det inte ser ut som man rör sig på mer än ett "djup") kan räknas som 2.5D. Detta kan göra att man kan lägga mindre tid på saker runt om som inte är direkt gameplay-relaterade och faktiskt få ett bättre spel av det.
F.E.A.R = Fuck Everything And Run
Älskar att alla utvecklar i Unity trots att det är både dyrare och sämre än Unreal Engine 4. Säger en hel del om vilket fantastiskt jobb de har gjort med att marknadsföra sin skitmotor.
Eller så säger det faktiskt hur bra Unity är att jobba i för en utvecklare (Generellt sett är Unity billigare än UE4 då de tar en fast summa istället för 5% royalties).
Älskar att alla utvecklar i Unity trots att det är både dyrare och sämre än Unreal Engine 4. Säger en hel del om vilket fantastiskt jobb de har gjort med att marknadsföra sin skitmotor.
Senast jag tittade tar Unity 1500$ för en "major release" och Unreal tar 5% på dina vinster per kvartal. Så varierar väl ganska mycket vad som är billigast.
En stor faktor kan vara att även om det är lite mindre effektivt så kanske utvecklarna känner sig mer hemma med C# istället för C++.
För övrigt så verkar det vara ganska mycket på konsensus på bloggar och forum att Unity är det bästa för 2D spel, även om det här möjligvis (även om det inte ser ut som man rör sig på mer än ett "djup") kan räknas som 2.5D. Detta kan göra att man kan lägga mindre tid på saker runt om som inte är direkt gameplay-relaterade och faktiskt få ett bättre spel av det.
Det är subjektivt, men personligen har jag spelat ett enda spel som har varit bra som drivs av Unity, Kerbal Space Program. Resten av alla spelkoncept och färdiga spel man sett är det så dåligt optimerat att allt ser ut som skit.
Tycker bara det är skam att utvecklare lägger tid på spelmotorer som presterar och ser sämre ut :-/
Älskar att alla utvecklar i Unity trots att det är både dyrare och sämre än Unreal Engine 4. Säger en hel del om vilket fantastiskt jobb de har gjort med att marknadsföra sin skitmotor.
Senast jag tittade tar Unity 1500$ för en "major release" och Unreal tar 5% på dina vinster per kvartal. Så varierar väl ganska mycket vad som är billigast.
En stor faktor kan vara att även om det är lite mindre effektivt så kanske utvecklarna känner sig mer hemma med C# istället för C++.
För övrigt så verkar det vara ganska mycket på konsensus på bloggar och forum att Unity är det bästa för 2D spel, även om det här möjligvis (även om det inte ser ut som man rör sig på mer än ett "djup") kan räknas som 2.5D. Detta kan göra att man kan lägga mindre tid på saker runt om som inte är direkt gameplay-relaterade och faktiskt få ett bättre spel av det.
Det är subjektivt, men personligen har jag spelat ett enda spel som har varit bra som drivs av Unity, Kerbal Space Program. Resten av alla spelkoncept och färdiga spel man sett är det så dåligt optimerat att allt ser ut som skit.
Tycker bara det är skam att utvecklare lägger tid på spelmotorer som presterar och ser sämre ut :-/
Tror att prislappen väger ganska tungt.
Sen tycker jag att det finns flera mindre spel som använder motorn väldigt bra t.ex. polybridge (tror det hette så), The Long Dark och Besieged. Det gäller dock att veta vad motorn klarar av.
Utan att ha någon riktigt info att backa upp med så tror jag Unreal scalar bättre, dvs stora spel har liten skillnad i prestanda (mycket pga c++) medan Unity passar bättre för små spel men har svårt med stora (på Kerbal har de jobbat extremt mycket med att jobba runt detta tror jag).
Så tror Unity fungerar bättre för små spel, mindre effort att göra dem. Sen håller jag med, det är enklare att göra snygga spel i Unreal, det är dock helt klart möjligt även i Unity.
Lightning Demo för Unity:
https://www.youtube.com/watch?v=ARorKHRTI80
F.E.A.R = Fuck Everything And Run