Läckt Nintendo NX sedd - hos Division-Massive?

Medlem

Innebär det här att någon stackars jävel kommer att få sparken?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Sätt de där detektiverna på Palme-fallet så har vi en lösning före sommaren.

För övrigt tycker jag Nintendo är duktiga som testar lite nya grejer av och till, det är väl så nya coola grejer blir till. Det är också så riktiga dumgrejer blir till pinsamt humoristisk historia men jag är en halvfull glasdrickare (skål!) så jag hejar på alla knäppa grejer som finns där ute (se Sauna pants).

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Ser inte direkt ergonomisk ut. Varför skulle Nintendo fortsätta med att ha en second screen på kontrollen? Det funkade inte med Wii U, varför skulle det vara annorlunda nu? Kontrollerna och konsolen som helhet blir ju bara dyrare.

Det finns många saker som inte fungerar optimalt första försöket men som går att förbättra. Exempel på detta är Virtual Reality. Gamepadden själv. Touchscreens till mobiler. Portabla musikspelare.

Wii U lämnade mycket att önska, men det betyder inte att konceptet är trasigt.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Håkan:

Ser dock riktigt muppig ut, att Nintendo inte lär sig.

Nintendos bärbara konsoler har rätt bra säljhistorik, så nåt har de lärt sig om ämnet.

Kan tänka mig att Håkan syftar på Wii U-kontrollen snarare än DS.

Fast vad är fel med WIi U-kontrollen då? Jag äger alla konsoler, och Wii U-kontrollen är lätt den fräckaste kontrollen som någonsin gjorts. Genialisk. Laggfri streaming direkt till skärmen på kontrollen, hörlursport, högtalare, karta och dylikt direkt på kontrollen beroende på spel, osv. Det är synd att hårdvaran blev så klen i Wii U:n.. Hade den matchat XB1 och PS4 så hade nog läget sett väldigt annorlunda ut nu.. Då hade Nintendo bl.a inte tappat i princip alla tredjepartspel, och många av dessa hade använt skärmen på kontrollen. För att inte tala om streamingen till kontrollen, eller co-op möjligheterna. Osv osv osv.

Jag tror och hoppas att NX blir bra, eftersom jag även gillar bärbart (Vita, New 3DS) så har jag en känsla av att vad det än blir, så lär det tilltala mig. Fast, som spel och tekniknörd så tilltalas man ju av det mesta

phi
Medlem

Nintendo? Vad är det för något? Finns de kvar?

Medlem

Ser dåligt ut, men förvånar mig inte. Var så länge sen Nintendo gjorde nått bra. Det ända bra som hänt inom rimlig tid är smash 4, så synd bara att man måste ha den sämsta konsolen igenom tiderna för att spela det.

Medlem

Ser ut som att jag lär få mycket kramp i händerna om jag skulle använda den. Får kramp som stryk av att använda en 3DS vilket jag nu kör med ett Cyber-grip för att motverka.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag brukar vara skeptisk till sånt här, men det känns rätt av någon anledning.

Citat:

Allt detta är ju såklart spekulationer men även utan en agronomutbildning ser träden väldigt lika ut.

Snälla Calle, en agronom jobbar med lantbruk och har inget med träd att göra. Det du syftar på är en "dendrolog".

Ja, eller en arborist


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Bennii:

Jag brukar vara skeptisk till sånt här, men det känns rätt av någon anledning.

Citat:

Allt detta är ju såklart spekulationer men även utan en agronomutbildning ser träden väldigt lika ut.

Snälla Calle, en agronom jobbar med lantbruk och har inget med träd att göra. Det du syftar på är en "dendrolog".

Ja, eller en arborist

Jägmästare, skogsmästare, landskapsarkitekt eller landskapsingejör borde också klara av att identifiera träd men vi agronomer fixar det också.

Medlem

Hahaha internets detektiver alltså. Galet!

Medlem

signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Svårt se nån specifik likhet, och lyktstolpen syns inte i reflektionen (whatever).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Ser inte direkt ergonomisk ut. Varför skulle Nintendo fortsätta med att ha en second screen på kontrollen? Det funkade inte med Wii U, varför skulle det vara annorlunda nu? Kontrollerna och konsolen som helhet blir ju bara dyrare.

Jag tycker att Gamepad-kontrollen till Wii U fungerade bra. Problemet var att de flesta utvecklarna aldrig riktigt tog nytta av skärmen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Kör på, Nintendo och låt gnällspikarna sitta kvar med sina halvdassiga PC-kopior till konsoler som snarare håller tillbaka teknikutvecklingen än driver den framåt! Playstation 4? XBox One? Redan på namnet hör man hur mycket innovation det ligger bakom dessa...

Ditt inlägg är ett typ exempel på fanboy beter sig. Lyfta en konsol genom att trycka ner de andra konsolerna Om det är någon som håller tillbaka utvecklingen så är det Nintendo som vägrar använda sig av mer kraftfull hårdvara samt koder som underlättar för utvecklare.

Microsoft och Sony har minst lika mycket innovation som Nintendo som onlinetjänster till konsol, vibrerande kontroller, hologram etc.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Ojoj nu kommer gnällspikarna fram. Gissar att ni var sådana som gnällde lika mycket över digitalkameror, smartphones och skivat bröd med? Jag tycker det är härligt att Nintendo (om nu detta ens har nåt att göra med NX) riktar sig mot Early Adopters.

Kör på, Nintendo och låt gnällspikarna sitta kvar med sina halvdassiga PC-kopior till konsoler som snarare håller tillbaka teknikutvecklingen än driver den framåt! Playstation 4? XBox One? Redan på namnet hör man hur mycket innovation det ligger bakom dessa...

Wii U, vilken innovation det var
Redan på namnet hör man hur mycket innovation det ligger bakom den.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av kadavriak:

Kör på, Nintendo och låt gnällspikarna sitta kvar med sina halvdassiga PC-kopior till konsoler som snarare håller tillbaka teknikutvecklingen än driver den framåt! Playstation 4? XBox One? Redan på namnet hör man hur mycket innovation det ligger bakom dessa...

Ditt inlägg är ett typ exempel på fanboy beter sig. Lyfta en konsol genom att trycka ner de andra konsolerna Om det är någon som håller tillbaka utvecklingen så är det Nintendo som vägrar använda sig av mer kraftfull hårdvara samt koder som underlättar för utvecklare.

Microsoft och Sony har minst lika mycket innovation som Nintendo som onlinetjänster till konsol, vibrerande kontroller, hologram etc.

Wohooo vibrerande kontroller nu är framtiden här! Samma med onlinetjänster... har väl funnits till PC i tjugo år snart. Snacka om teknikutveckling. Förresten var det väl Nintendo som var först med vibrerande kontroller (N64) med.

Eftersom Nintendo i princip är de enda som utvecklar (bra) spel till sin WiiU (jag instämmer att namnet är ett dunderfiasko) tycker jag inte att de håller tillbaka nån teknikutveckling, snarare tvärtom. De är de enda som driver den framåt på det område de valt att gå med sin konsol. Om det området är rätt eller fel kan man dock diskutera jag tycker att WiiU lämnar en hel del att önska men (de bra) spelen till ligger långt före vad de övriga "next gen" konsolerna har på sin repertoar.

Skrivet av simpa975:

Wii U, vilken innovation det var
Redan på namnet hör man hur mycket innovation det ligger bakom den.

En till som inte vet skillnaden mellan innovation och försäljningssiffror...

Medlem

Om det där nu är sant så ser det ut som en touchkontroll. Något som låter troget till det tidigare ryktet som sa att det skulle vara någon form av mobillösning som skulle tänkas köra android. Utgår även ifrån att du inte kör spelet på den displayen med tanke på den skumma formen.

För min del om de har touch istället för vanliga knappar så får nintendo behålla den. Fysiska knappar är ett krav för min del tills man kan få en vettig haptiskfeedback på touch så du faktiskt vet att du har lyckats trycka på knappen.

Nu vet vi inte hur baksidan ser ut, men den ser tämligen platt ut så den saknar säkerligen riktiga triggers, precis som WiiU:n som inte har något moment på sina triggers utan de är antingen av eller på.

I övrigt tänker jag inte spekulera eller ens bry mig om rykten tills dess att nintendo faktiskt visar upp konsolen.

Medlem

Är det Massive som läckt så ligger dom risigt till nu, ingen som tänkt på det?

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av employed:
Skrivet av kadavriak:

Kör på, Nintendo och låt gnällspikarna sitta kvar med sina halvdassiga PC-kopior till konsoler som snarare håller tillbaka teknikutvecklingen än driver den framåt! Playstation 4? XBox One? Redan på namnet hör man hur mycket innovation det ligger bakom dessa...

Ditt inlägg är ett typ exempel på fanboy beter sig. Lyfta en konsol genom att trycka ner de andra konsolerna Om det är någon som håller tillbaka utvecklingen så är det Nintendo som vägrar använda sig av mer kraftfull hårdvara samt koder som underlättar för utvecklare.

Microsoft och Sony har minst lika mycket innovation som Nintendo som onlinetjänster till konsol, vibrerande kontroller, hologram etc.

Wohooo vibrerande kontroller nu är framtiden här! Samma med onlinetjänster... har väl funnits till PC i tjugo år snart. Snacka om teknikutveckling. Förresten var det väl Nintendo som var först med vibrerande kontroller (N64) med.

Eftersom Nintendo i princip är de enda som utvecklar (bra) spel till sin WiiU (jag instämmer att namnet är ett dunderfiasko) tycker jag inte att de håller tillbaka nån teknikutveckling, snarare tvärtom. De är de enda som driver den framåt på det område de valt att gå med sin konsol. Om det området är rätt eller fel kan man dock diskutera jag tycker att WiiU lämnar en hel del att önska men (de bra) spelen till ligger långt före vad de övriga "next gen" konsolerna har på sin repertoar.

Anledningen till att jag uppskattar WiiU:n över dess motståndare denna generation är att deras spel är riktigt jävla bra. Nästan alla spel jag har spelat på PS4 finns även på PC och då spelar jag de hellre på PC:n. Jag har inte startat min PS4:a på snart 6 månader och jag spelade på WiiU:n senast igår.
Konsolen i sig är tämligen "meh", tycker kontrollen är helt ok men gillar den inte mycket. De tänker inte riktigt i designen heller vilket man såg i Wind Waker HD där du siktade med höger styrspak och rörde dig med vänster, vilket innebär att du MÅSTE ha pilbågen på shoulder knappen för annars kunde du inte sikta och skjuta, något de fixade i Twilight Princess. Men i övrigt så är spelen grymt mycket bättre på konsolen än vad spelen är på PS4 som exempel.

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av employed:
Skrivet av kadavriak:

Kör på, Nintendo och låt gnällspikarna sitta kvar med sina halvdassiga PC-kopior till konsoler som snarare håller tillbaka teknikutvecklingen än driver den framåt! Playstation 4? XBox One? Redan på namnet hör man hur mycket innovation det ligger bakom dessa...

Ditt inlägg är ett typ exempel på fanboy beter sig. Lyfta en konsol genom att trycka ner de andra konsolerna Om det är någon som håller tillbaka utvecklingen så är det Nintendo som vägrar använda sig av mer kraftfull hårdvara samt koder som underlättar för utvecklare.

Microsoft och Sony har minst lika mycket innovation som Nintendo som onlinetjänster till konsol, vibrerande kontroller, hologram etc.

Wohooo vibrerande kontroller nu är framtiden här! Samma med onlinetjänster... har väl funnits till PC i tjugo år snart. Snacka om teknikutveckling. Förresten var det väl Nintendo som var först med vibrerande kontroller (N64) med.

Eftersom Nintendo i princip är de enda som utvecklar (bra) spel till sin WiiU (jag instämmer att namnet är ett dunderfiasko) tycker jag inte att de håller tillbaka nån teknikutveckling, snarare tvärtom. De är de enda som driver den framåt på det område de valt att gå med sin konsol. Om det området är rätt eller fel kan man dock diskutera jag tycker att WiiU lämnar en hel del att önska men (de bra) spelen till ligger långt före vad de övriga "next gen" konsolerna har på sin repertoar.

Skrivet av simpa975:

Wii U, vilken innovation det var
Redan på namnet hör man hur mycket innovation det ligger bakom den.

En till som inte vet skillnaden mellan innovation och försäljningssiffror...

Playstation var först med att marknadsföra spelande till en vuxen publik, de gjorde en spelkontroll som hade två bra thumb sticks som i princip all kontroller använder idag, de var först med två triggers, dom har drivit fram moderna lagrings medium som cd, dvd, blu-ray, och digital nerladdning.

Även om sonys och microsofts konsoler kanske kan likna pc så har det gjort mycket för att revoulutionera spelmarknaden när det kommer till spel.

Medlem

Fast dom träden finns där väl inte längre? Eller har jag helt fasat bort dom från mitt minne?

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Cybersoul:

så massive släpper confidential information borde inte detta inte Sluta meta med en massive stämning mot Massive? RIP

Släpper och släpper. Om den oavsiktligen har läckts ut så är det väl kanske inte så mycket att göra. Såvida det inte är med flit och man finner den skyldige då. Eller/Samt dom inte har avtal som säger att dom kan bli stämda för att inte förvarat klassat material tillräckligt skyddat.

// edit

Kan vara PR också, man ser ju hur lätt sådant sprider sig och hur mycket folk pratar om det.

Självklart har Massive skrivit NDA med Nintendo. Detta är ett direkt brott mot detta NDA. Mycket illa.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Ojoj nu kommer gnällspikarna fram. Gissar att ni var sådana som gnällde lika mycket över digitalkameror, smartphones och skivat bröd med? Jag tycker det är härligt att Nintendo (om nu detta ens har nåt att göra med NX) riktar sig mot Early Adopters.

Kör på, Nintendo och låt gnällspikarna sitta kvar med sina halvdassiga PC-kopior till konsoler som snarare håller tillbaka teknikutvecklingen än driver den framåt! Playstation 4? XBox One? Redan på namnet hör man hur mycket innovation det ligger bakom dessa...

Sätt kommatecknet ett snäpp längre fram och din mening har lite mer logik... *grammatikpolisen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Typh00n:

Fast dom träden finns där väl inte längre? Eller har jag helt fasat bort dom från mitt minne?

Just det trädet som är inringat står kvar, men inte de andra.


signatur
Medlem

Måste säga att jag vet jävligt många träd som är jävligt lika. Finns ju några.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Elrinth:
Skrivet av kadavriak:

Ojoj nu kommer gnällspikarna fram. Gissar att ni var sådana som gnällde lika mycket över digitalkameror, smartphones och skivat bröd med? Jag tycker det är härligt att Nintendo (om nu detta ens har nåt att göra med NX) riktar sig mot Early Adopters.

Kör på, Nintendo och låt gnällspikarna sitta kvar med sina halvdassiga PC-kopior till konsoler som snarare håller tillbaka teknikutvecklingen än driver den framåt! Playstation 4? XBox One? Redan på namnet hör man hur mycket innovation det ligger bakom dessa...

Sätt kommatecknet ett snäpp längre fram och din mening har lite mer logik... *grammatikpolisen

Avsluta meningen med punkt tack. Bra försök dock.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Ojoj nu kommer gnällspikarna fram. Gissar att ni var sådana som gnällde lika mycket över digitalkameror, smartphones och skivat bröd med? Jag tycker det är härligt att Nintendo (om nu detta ens har nåt att göra med NX) riktar sig mot Early Adopters.

Kör på, Nintendo och låt gnällspikarna sitta kvar med sina halvdassiga PC-kopior till konsoler som snarare håller tillbaka teknikutvecklingen än driver den framåt! Playstation 4? XBox One? Redan på namnet hör man hur mycket innovation det ligger bakom dessa...

Så folk som inte håller med dig är gnällspikar men du kan gnälla på Xbox och PS4?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av kadavriak:

Ojoj nu kommer gnällspikarna fram. Gissar att ni var sådana som gnällde lika mycket över digitalkameror, smartphones och skivat bröd med? Jag tycker det är härligt att Nintendo (om nu detta ens har nåt att göra med NX) riktar sig mot Early Adopters.

Kör på, Nintendo och låt gnällspikarna sitta kvar med sina halvdassiga PC-kopior till konsoler som snarare håller tillbaka teknikutvecklingen än driver den framåt! Playstation 4? XBox One? Redan på namnet hör man hur mycket innovation det ligger bakom dessa...

Så folk som inte håller med dig är gnällspikar men du kan gnälla på Xbox och PS4?

Men herregud vad svårt vissa verkar ha för att läsa vad jag skriver...

Medlem

Dags för massive att slänga upp skynken i fönstret innan alla PC Gamer, Kotaku och Fragzone drönare börjar svärma runt huset med sina HD kameror...

Medlem

Nintendo har haft sin tid och sitt existensberättigande. Idag är det ett losing game att försöka konkurrera med riktiga grejer som telefoner och datorer. Konkar det är det bara positivt. Det befriar generationer från fortsatt fördärv och koncentrerar spelutvecklingen till riktiga datorer. Avveckling av PS och XBox-tramset vore en fin fortsättning efter allt konsolvärlden gjort för att förstöra för spelare. "Gamers" är inga riktiga spelare, utan trendkänsliga reklamkonsumenter.

123
Skriv svar