Nvidia Geforce GTX 1080 Founders Edition

Medlem

Hur varmt blir kortet? , kör ett 980ti idag och det sniffar på runt 70+ med fläkt på max rpm, vilket imo är lite för varmt.

iofs inte bästa kylning i mitt chassi men men..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Om jag väntar 10 år så kan jag få ett kort som skrattar åt detta skitkort.. Fan vad jag är smart!

Det tror jag inte. Varför skulle de bygga in en skrattfunktion i ett grafikkort?!? Inte sååå smart

Jyu
Medlem

Imponerande prestanda, men priset

Hoppas på AMD detta år, hoppas de kommer lyckas.

Medlem

Ett 3:e parts 1080 eller 1080ti med bättre kylare hade lätt varit intressant om jag inte hade skaffat ett 980ti vid mellandagsrean. Såna här förstahandsutgåvor med stock-kylare från Nvidia brukar bli omsprungna av snabbare och kallare kort efter ett par månader. Men ska man hela tiden vänta på nästa bästa kort så blir det aldrig ett köp.

I vilket fall som helst så är det kul att se hur 1080 presterar, brukar inte bli så stora gap jämfört med förra generationens värstingkort.

Medlem

Köper man Founders Edition är det ju något allvarligt fel.

Vänta en månad så får man ett bättre, tystare, snabbare och snyggare kort... billigare också...

Edit: Kan visserligen förstå de som köper referens om man ska vattenkyla, men inte annars.

Medlem
Skrivet av Loevet:
Skrivet av marsson90:
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av marsson90:

Kör själv ett 980 Ti, och spelar i 4K där jag hittills nöjt mig med 30fps i de snyggare/mer krävande spelen. Det här lockar riktigt mycket, men frågan är om det är värt att uppgradera...

Om man bara visste ifall ett 1080ti kommer dyka upp. Men det kommer garanterat ligga närmre 8k.. O då är de lite dyrt igen :/

Fast GTX 1080 ligger ju strax under 8000:- i pris redan

Notera att det är prisnivån för Nvidias Founder's Edition, korten från partnertillverkarna kommer sannolikt hamna närmare 7000 kronor.

Jag skulle gissa att priset pressas ytterligare när AMD släpper sina nästa generations kort. Just nu är det monopolpriser som gäller.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Även om man är fattig så måste jag säga att det är otroligt prisvärt för den enorma prestandan definitivt på önskelistan, priset lär nog gå ner något medans man sparar till nya burken, den nuvarande börjar bli väldigt sliten.

Medlem

vilka dåliga grafer, 4fps visas som 30?

12
Skriv svar