Varsågod, gameplay från Quake Champions
Måste säga att Diabotical ser betydligt mer instressant ut.
Hoppas verkligen detta blir bra. som gammal QW/Q3 räv känner jag att ett nytt snabbt quake är vad jag behöver då QL inte riktigt gjorde det för mig.
Stor betydelse för mig är att man kan tweaka och forma configen precis som tidigare spel. Vill verkligen inte behöva spela med 100 olika detaljer på en blomvas eller lian.
picmip, mapOverBrightBits, dynamicLight, hunkmegs de flesta vet vad jag menar.
Måste säga att Diabotical ser betydligt mer instressant ut.
Håller jag inte med dom, det där såg ju värdelöst ut...
hur skiljer det här så mycket från Quake Live egentligen? :/ Känner igen banorna från Quake 3 Arena dock, och bethesda har kanske lite mer "polerad" doom grafik. Men så mycket nytt är det inte....
Nje banorna är inte från Quake 3. En liknar dock Campgrounds ganska mycket.
Det nya är att man spelar som champions med olika förmågor och det finns även nya spellägen. Det där stora ögat är förmodligen ett speciellt spelläge. +förmodligen match making, ranking och sånt.
Måste säga att Diabotical ser betydligt mer instressant ut.
Varför ser Diabotical mer intressant ut?
Edit: KAN INTE LÄSA
Måste säga att Diabotical ser betydligt mer instressant ut.
Diablotical och Reflex
Hoppas verkligen detta blir bra. som gammal QW/Q3 räv känner jag att ett nytt snabbt quake är vad jag behöver då QL inte riktigt gjorde det för mig.
Stor betydelse för mig är att man kan tweaka och forma configen precis som tidigare spel. Vill verkligen inte behöva spela med 100 olika detaljer på en blomvas eller lian.
picmip, mapOverBrightBits, dynamicLight, hunkmegs de flesta vet vad jag menar.
Om du vill kunna göra en config lite hur du vill så tror jag du kommer bli besviken. Kolla på Doom 4 och se vad du kan göra där, sedan kanske du kan göra LITE mer, men det är det.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Är för många arena shooters i utveckling nu, får se om nått av dem kan passera overwatch i playerbase, eller om det kommer gå i samma grav som battleborn ligger i.
Overwatch har sålt 15 miljoner ex.
Quake är Dn succé om den passerar 1 miljon.
Heh, verkligen. Alltså, ingen arenashooter kan komma i närheten av spel som Overwatch, det går ju liksom inte, det kommer inte hända, dom har aldrig haft så mycket spelare heller - det ligger lite i spelen i sig att det inte kommer ske.
Jag håller med om att det är lite för många arenashooters som är "samma", dom tar bara spelare från varandra och det är på en spelarbas som redan är väldigt låg.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Är för många arena shooters i utveckling nu, får se om nått av dem kan passera overwatch i playerbase, eller om det kommer gå i samma grav som battleborn ligger i.
Overwatch är ett spel för "casuals". Arena shooters är spel som generellt sett bara attraherar spelare som vill bli riktigt bra eller rentav bäst i spelet de spelar.
Det är lite som att jämföra spelare i korpenfotboll med premier league när det handlar om skicklighet, ambition, driv och vilja.
Nu var det en herrans massa år sedan jag spelade Quake aktivt, men detta gav ju igenkänningsvibbar helt klart!
Det gav positiva rysningar, så trailern måste ha gjort vad den skulle i alla fall
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.