Raskare Overwatch-servrar für alle!
Förstår inte varför jag får blåruta efter 4-5 games. Får inte det av ngt annat spel. Provat installera om windows samt uppdaterat drivrutiner men inget hjälper
Sätt igång så du kan se fps, temperatur etc (Går göra i options), se om grafikkortet blir för varmt om du inte redan gjort det
Förstår inte varför jag får blåruta efter 4-5 games. Får inte det av ngt annat spel. Provat installera om windows samt uppdaterat drivrutiner men inget hjälper
Ofta kan det vara hårdvaran som fallerar vid hög temperatur. Har du haft grafikkortet länge och hårdkört det? Kan vara värt att köra GPU benchmarks som verkligen maxar det för att se om det händer även då.
Stresstestat datorn utan att det hänt ngt. Kör ett gtx 960. Blir inte särskilt varmt. Bytt fläkt på processorn. Blir lur på nätagget, fast den tar 750w
Prova med ram test i typ 24h, minnesfel kan ge oväntade blåskärmar.
Prova med en sticka i, i taget. Prova med olika portar. Och se ifall det kraschar då med.
Spekulerar lite men det skulle kunna vara minnesläcka, att prova med en annan version av drivrutinen kan fungera.
Kommer inte på nåt mer just nu men det finns mycket man kan göra som dock är lite jobbigt.
Typ låna ett nätaggregat av en polare eller ett annat nätverkskort. Ljudkort kan till exempel överbelastas med.
Det fanns en open beta innan releasen där även PC-spelare kunde testa spelet. Det gjorde jag och slapp slänga en 400-500kr i sjön. Spelet verkar alla tiders men lider dessvärre av ett input-lag inbyggt i spelmotorn.
Det är främst FPS-veteraner och competetive spelare som känner av det, inte den stora massan.
Blizzard bekräftade detta problem redan under closed beta. Ser dock inte ut som de kommer att fixa det heller.
Overwatch riktar sig inte mot competetive scenen vilket är lite trist om ni frågar mig.
EDIT: Blizzard rekommenderade en workaround i form av att cappa FPS-en lågt och sätta inställningarna på minimum. Det ska enligt rapporter fungera men det känns inte ok när man inte får maxa ut spelet när man satsat så mycket pengar på en rejäl gaming-PC
Stresstestat datorn utan att det hänt ngt. Kör ett gtx 960. Blir inte särskilt varmt. Bytt fläkt på processorn. Blir lur på nätagget, fast den tar 750w
Prova med ram test i typ 24h, minnesfel kan ge oväntade blåskärmar.
Prova med en sticka i, i taget. Prova med olika portar. Och se ifall det kraschar då med.
Spekulerar lite men det skulle kunna vara minnesläcka, att prova med en annan version av drivrutinen kan fungera.
Kommer inte på nåt mer just nu men det finns mycket man kan göra som dock är lite jobbigt.
Typ låna ett nätaggregat av en polare eller ett annat nätverkskort. Ljudkort kan till exempel överbelastas med.
Ok. Tack. Skall prova å byta minnen idag. Drar mig för nätagget