Se tolv minuter från Battlefield 1:s singleplayer

Medlem

Varför väljer de att göra en gameplay trailer spelad med handkontroll?... siktar som en kratta.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av nils45:

12 minuter, halva kampanjen då?

Så rutten kommentar, grundad i ingenting. Vilket Battlefield som faktiskt har en kampanj har så kort att man om än skämtsamt säga att halva kampanjen tar 12 minuter?

Var tvungen och uppsöka en läkare efter att ha försökt läsa din kommentar

Medlem
Skrivet av conthox:

En negativ kommentar, så fanboys kan se åt annat håll.

Kunde inte se mer än 3 min, tyvärr. Förutom att det var extremt plågsamt att se den stela konsolstyrningen så har jag svårt för spel/filmer där det i vanlig ordning är et hyffsat litet kompani som slaktar nassar som dör som flugor. Det blir bara ännu ett "meh" och "same same". Synd, det verkar vara ett stämmningsfullt och Ok spel annars.

Good news then! Det borde rimligtvis inte finnas några "nassar" i detta spel.

Medlem

Gillar greppet med med namn och år efter man dör med skiftande soldater. Det säljer jävligt bra att det faktiskt är människor med liv och en historia som bara dör som flugor på löpande band.

Gameplay såg ungefär så generiskt ut som det kan bli, dock. Men finns väl utrymme för DICE att överraska även där.

Kampanjen i första Operation Flashpoint, någon? Någon sorts modern tolkning av det borde ju passa Battlefield som handen i handsken. Känns som DICE har talangen som krävs för att kunna visa lite kuk/vulva i sina kampanjer och inte bara följa CoD-mallen med lite tweaks.

Spänn musklerna DICE, föfan, ni har dom ju.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vad som är intressant är att de väntat så här långt med att visa nåt single player. Både BF3 och 4 hade Single Player i fokus från första början. Nu kör de tvärtom, vilket jag tror var klokt. Battlefield har ju allti varit multiplayer först och främst.

Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av conthox:

En negativ kommentar, så fanboys kan se åt annat håll.

Kunde inte se mer än 3 min, tyvärr. Förutom att det var extremt plågsamt att se den stela konsolstyrningen så har jag svårt för spel/filmer där det i vanlig ordning är et hyffsat litet kompani som slaktar nassar som dör som flugor. Det blir bara ännu ett "meh" och "same same". Synd, det verkar vara ett stämmningsfullt och Ok spel annars.

Good news then! Det borde rimligtvis inte finnas några "nassar" i detta spel.

Asch, jag tror du förstod min poäng och bara trollar med mig. Det behöver inte vara "nassar", det kunde varit vilken fiende som helst. Litet amerikanskt förband, fienden dör i hundratals. Det var det som var min poäng.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av nils45:

12 minuter, halva kampanjen då?

Så rutten kommentar, grundad i ingenting. Vilket Battlefield som faktiskt har en kampanj har så kort att man om än skämtsamt säga att halva kampanjen tar 12 minuter?

Kom igen, ska du börja gråta också?

Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av conthox:

En negativ kommentar, så fanboys kan se åt annat håll.

Kunde inte se mer än 3 min, tyvärr. Förutom att det var extremt plågsamt att se den stela konsolstyrningen så har jag svårt för spel/filmer där det i vanlig ordning är et hyffsat litet kompani som slaktar nassar som dör som flugor. Det blir bara ännu ett "meh" och "same same". Synd, det verkar vara ett stämmningsfullt och Ok spel annars.

Good news then! Det borde rimligtvis inte finnas några "nassar" i detta spel.

Säg inte det! Hitler stred trots allt i första världskriget! ^^

Lustigt om han skulle göra en cameo som någon emo-private.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av conthox:

En negativ kommentar, så fanboys kan se åt annat håll.

Kunde inte se mer än 3 min, tyvärr. Förutom att det var extremt plågsamt att se den stela konsolstyrningen så har jag svårt för spel/filmer där det i vanlig ordning är et hyffsat litet kompani som slaktar nassar som dör som flugor. Det blir bara ännu ett "meh" och "same same". Synd, det verkar vara ett stämmningsfullt och Ok spel annars.

Hmm, nassar och 1918....

Hmmmm.......

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av conthox:

En negativ kommentar, så fanboys kan se åt annat håll.

Kunde inte se mer än 3 min, tyvärr. Förutom att det var extremt plågsamt att se den stela konsolstyrningen så har jag svårt för spel/filmer där det i vanlig ordning är et hyffsat litet kompani som slaktar nassar som dör som flugor. Det blir bara ännu ett "meh" och "same same". Synd, det verkar vara ett stämmningsfullt och Ok spel annars.

Hmm, nassar och 1918....

Hmmmm.......

Som jag skrev redan i ett annat svar:

"Asch, jag tror du förstod min poäng och bara trollar med mig. Det behöver inte vara "nassar", det kunde varit vilken fiende som helst. Litet amerikanskt förband, fienden dör i hundratals. Det var det som var min poäng. "


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

"Asch, jag tror du förstod min poäng och bara trollar med mig. Det behöver inte vara "nassar", det kunde varit vilken fiende som helst. Litet amerikanskt förband, fienden dör i hundratals. Det var det som var min poäng. "

Jag är med dig. Känns mer som typ whack-a-mole än någon sorts simulerat krig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Blir sjukt illamånde av att titta på någon som spelar på det här viset med en handkontroll :/ Pallade med 5 minuter innan jag fick stänga av tyvärr. I övrigt ser det riktigt stämningsfullt och bra ut, kan bli grymt att köra då man "vilar" mellan mp-sessionerna

Medlem

Och jag som bara tycker att det blir mer trovärdigt utan super snabba reflexer med mus oc. Vill ha tyngd och konsol.

Medlem

Såg flera delar på twitchcon sändningarna så ovan är bara en del.

kampanjen kommer efter prologen som jag fattat det.

Såg sjukt bra ut folk som letar efter realism borde inte ens titta på battlefield klipp


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av conthox:

"Asch, jag tror du förstod min poäng och bara trollar med mig. Det behöver inte vara "nassar", det kunde varit vilken fiende som helst. Litet amerikanskt förband, fienden dör i hundratals. Det var det som var min poäng. "

Jag är med dig. Känns mer som typ whack-a-mole än någon sorts simulerat krig.

Vissa skyttegrav fighter var just det. Det var bokstavligen rusa upp ,rusa fram under fiende eld på linje och komma så lång som möjligt fram o tillbaka.

Förvisso kanske inte så intensivt som i klippet men nära på

Sen fanns det mer sedvanlig strid men just skyttevärn anfallen var rena slakten.

Typ ex är Slaget vid Gallipoli visserligen inte klassig skyttevärn strid men ungefär den mentaliteten.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det är lätt att klämma in tyskt perspektiv om det inte är nazi-tyskland man spelar...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar