Ubisoft: pc-piratandet varierar från spel till spel

Robot
Ubisoft: pc-piratandet varierar från spel till spel

Spelhuset förtydligar sitt tidigare uttalande om att deras spel piratkopieras av upptill 93 till 95 procent av pc-spelarna.

#ubisoft


Medlem
Ubisoft: pc-piratandet varierar från spel till spel

no shit?!


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv

Börjar de se ett samband mellan respektlöshet gentemot kund och piratande? Isåfall, grattis Ubisoft; det är vad alla har sagt i alla år.

Medlem

I am alive är just nu 100% piratade, till imorgon då det släpps.

Inaktiv

Om och men kanske eller beroende på och typ liksom mellan 93-95%? Så menar dom?

Medlem

Det enda som egentligen är intressant i sammanhanget är hur många som låter bli att köpa spelet för att de kan tanka det gentemot hur många som bara vill testa och antingen inte har pengar eller tillräckligt stort intresse för att överväga ett köp, mycket svårare att mäta och antagligen inte alls lika "chockerande" siffror.

Medlem

Gör man ett bra PC spel så köper folk det, så har det alltid varit.

Portar man ett spel och inte anpassar portningen till platformen så piratas det en betydande större del, piratkopiering kan inte stoppas, men det kan hindras i antal.

Medlem

Om spelutvecklarna inte var så jäkla rädda för sin egen produkt, så skulle dom ju kunna släppa många fler demon till spelen.

Try and buy!
Jag köper då inte en bil som jag inte testat först


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Gör man ett bra PC spel så köper folk det,

..//..

Inte alla.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ztreek:

Gör man ett bra PC spel så köper folk det,

..//..

Inte alla.

Citera hela, klipp inte bort en relevant del som får en post at verka som något annat.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ztreek:

Gör man ett bra PC spel så köper folk det,

..//..

Inte alla.

Citera hela, klipp inte bort en relevant del som får en post at verka som något annat.

Ok.

Skrivet av Ztreek:

Gör man ett bra PC spel så köper folk det, så har det alltid varit.

Portar man ett spel och inte anpassar portningen till platformen så piratas det en betydande större del, piratkopiering kan inte stoppas, men det kan hindras i antal.

Inte alla och så har det inte alls alltid varit.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det vill säga om det är värt pengarna. Ursäkta om jag byter ämne, det är ungefär som när man ser en film. OM man anser att den är värd att se på bio så gör man det. Men i många fall blir det att man tankar hem dom flesta eftersom man efter en film man tankar inser hur mycket den sög <_>.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ztreek:

Gör man ett bra PC spel så köper folk det,

..//..

Inte alla.

Citera hela, klipp inte bort en relevant del som får en post at verka som något annat.

Ok.

Skrivet av Ztreek:

Gör man ett bra PC spel så köper folk det, så har det alltid varit.

Portar man ett spel och inte anpassar portningen till platformen så piratas det en betydande större del, piratkopiering kan inte stoppas, men det kan hindras i antal.

Inte alla och så har det inte alls alltid varit.

Generellt är det ju som Ztreek säger... En sak är ju jävligt biff iaf, Ubisoft har inte fått fler PC-kunder på sin taktik. Dom har gjort en jävla massa hederliga människor förbannade och många, bland annat jag, kommer aldrig köpa deras skit igen. Det är ingen annan utvecklare som lyckats med det...

Medlem

När dom tarbort sin shit DRM på alla sinna spel då kommer jag köpa deras spel.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Generellt är det ju som Ztreek säger... En sak är ju jävligt biff iaf, Ubisoft har inte fått fler PC-kunder på sin taktik. Dom har gjort en jävla massa hederliga människor förbannade och många, bland annat jag, kommer aldrig köpa deras skit igen. Det är ingen annan utvecklare som lyckats med det...

Det du säger är Blizzard rätt skyldiga till också med Starcraft 2 och Diablo 3.

LAN existerar inte, man måste vara uppkopplad, usch. jättedåligt DRM, Steam har bättre DRM än Blizzard och Steam är ändå inte allt för bra det heller.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Det enda som egentligen är intressant i sammanhanget är hur många som låter bli att köpa spelet för att de kan tanka det gentemot hur många som bara vill testa och antingen inte har pengar eller tillräckligt stort intresse för att överväga ett köp, mycket svårare att mäta och antagligen inte alls lika "chockerande" siffror.

Precis, det är den springande punkten. De sätter likhetstecken mellan TPB licens och köpt kopia vilket inte är sant ens om man sätter på sig de allra gosigaste tofflorna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av elgon123:

När dom tarbort sin shit DRM på alla sinna spel då kommer jag köpa deras spel.

Jag fattar inte hela den här stormen kring DRM. Jag har noll problem med de spel som jag har och då har jag ett antal Ubisoft dessutom.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Generellt är det ju som Ztreek säger... En sak är ju jävligt biff iaf, Ubisoft har inte fått fler PC-kunder på sin taktik. Dom har gjort en jävla massa hederliga människor förbannade och många, bland annat jag, kommer aldrig köpa deras skit igen. Det är ingen annan utvecklare som lyckats med det...

Det du säger är Blizzard rätt skyldiga till också med Starcraft 2 och Diablo 3.

LAN existerar inte, man måste vara uppkopplad, usch. jättedåligt DRM, Steam har bättre DRM än Blizzard och Steam är ändå inte allt för bra det heller.

Blizzards DRM tillför ju faktiskt något till spelarna, vilket inte många andra DRM gör.

Visst är det surt att alltid behöva vara uppkopplad när man ska spela, men för min del föredrar jag det än att alltid vara offline. Dom flesta är ju ändå alltid uppkopplade när dom sitter vid datorn, så varför inte utnyttja den möjligheten? Det är ju inte SÅ ofta det krånglar, och vid launch får man alltid räkna med lite strul helt enkelt.

Tycker det är mysigt att kunna chatta med kompisarna medan jag spelar (dessutom från olika spel), eller till och med spela tillsammans med dem på ett enkelt sätt utan att behöva fiffla med IP-adresser och annat.

Hade dom kunnat lösa det på ett bättre sätt? Ja, självklart, men jämfört med Ubisoft tycker jag inte alls att det finns något att klaga på.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ztreek:

Gör man ett bra PC spel så köper folk det,

..//..

Inte alla.

Uppfyller ett spel inte alla min förväntningar, så finns det två alternativ: antingen ladda ned spelet olagligt eller så står du helt enkelt över (för det mesta*), detta för att de aldrig släpps några demos!

Medlem

Om det var så många procent av pirater som använder Ubisoft produkter så är jag väldigt fashinerande att Ubisoft fortfarande finns kvar.

Den dag dom gåre i konkurs så kommer jag tro på deras utalande

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Gör man ett bra PC spel så köper folk det, så har det alltid varit.

Portar man ett spel och inte anpassar portningen till platformen så piratas det en betydande större del, piratkopiering kan inte stoppas, men det kan hindras i antal.

så sant!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Gör man ett bra PC spel så köper folk det, så har det alltid varit.

Portar man ett spel och inte anpassar portningen till platformen så piratas det en betydande större del, piratkopiering kan inte stoppas, men det kan hindras i antal.

Vilket skitsnack. Gör man ett bra spel så laddar bara mer folk ner det och inget annat. Gör man ett dåligt spel så bryr man sig inte ens om att ladda ner det.

Idag finns det internet och information är extremt lättillgängligt, är inte alls vidare svårt att både hitta videos, recensioner, tester och bilder på ett spel. Det antar jag dock att du visste, men det verkar inte som det.
Finns inga bra ursäkter för att förespråka piratkopering, handlar bara om snålhet!

Medlem

Klart man vill testa spelet först innan man betalar för det.
Fallout 3 tex laddade man hem.
Och när man hade spelat igenom det även trots otaliga buggar och krascher så köpte man spelet och alla expationer till det.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Om spelutvecklarna inte var så jäkla rädda för sin egen produkt, så skulle dom ju kunna släppa många fler demon till spelen.

Try and buy!
Jag köper då inte en bil som jag inte testat först

Eller så försöker dem bara skydda sin produkt och deras pengar som dem lagt på att göra produkten...

Medlem

witcher 2 blev väl nedladdad 4.5miljoner gånger


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Förut köpte jag inte speciellt många spel.

Men sedan steam började få bra utbud och jag själv började få bättre ekonomi+ spelsmak.

så nu köper jag 100% av mina spel men färre(totalt sett 77 st på steam) då jag lärt mig efter alla år att sålla bort bland skräpet och lärt mig tidigt se hur om gameplayet tilltalar mig.

Förut var det vad jag använde pirat versionen för, starta och söka om jag gillar spelet och spelstilen då man själv är osäker en lång tid. Det konstanta pirat testandet har gett mig bra insikt i vad för spel jag gillar och därmed gjort jag köper spel. Så spel branshen har tjänat x tusen mer på mig pga pirat spelen än tvärt om.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Gör man ett bra PC spel så köper folk det, så har det alltid varit.

Det finns många exempel på PC-spel som varit väldigt bra men som folk ändå inte köpt. Exempelvis Grim Fandango eller Planescape: Torment. Det är förvisso inget unikt för just PC, men ditt uttalande stämmer inte.

Medlem

Intressant vore att veta hur spelförsäljningen till PC skulle påverkas ifall man tog bort all DRM; CD-keys, tvingad internetkoppling, Launchers, Windows:Live, Steam o.s.v

Skulle försäljningen gå upp eller ner, eller ligga på samma nivå?
Finns det någon sorts DRM som faktiskt påverkar försäljningen positivt?

Medlem

Tror inte att samma nuffror gäller andra utgivare..
Om man konstant försöker stoppa piratandet så långt så att det blir idioti av det hela, så får man ta smällen..

Det dom har gjort för att hindra piratkopior har ju enbart drabbat hederliga köpare..

Som man bäddar får man ligga..

Medlem

Daog
Nej, nej och nej.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

123
Skriv svar