Xbox One uppdateras dag ett

Robot
Medlem
Xbox One uppdateras dag ett

Och?

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:

Och?

Och det är tramsigt att säga en sådan sak så här långt innan release. Sätt i den innan de skeppas.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Att det tar 20 min säger ingenting.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ghoztatic:

Och?

Och det är tramsigt att säga en sådan sak så här långt innan release. Sätt i den innan de skeppas.

Det hade de väl gjort om det hade varit smidigt/görbart. Så uppenbarligen är det inte det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Nu vill vi bara veta när den kommer till sverige med...

Medlem

Är det inte enklare att säga hur stor filen är istället för att säga att den tar 20 min att ladda hem?

Medlem

Så alla som köper Xbox One har lika snabb uppkoppling?. Mer än jag kände till

Inaktiv

Detta innebär alltså att alla ändringar som dom säger sig ha gjort, har dom inte gjort än, utan alla ska laddas ner samtidigt på releasedagen? Och detta ska gå smärtfritt?

Precis som releasen av D3, Wii U, Sim City osv?

Ahh.jag får en vision:

day0 brick

"Vi gör allt för att din Xbox One © upplevelse ska bli så smärtfri som möjligt, vårt supporterteam arbetar med att lösa problemet"

Vilken shitstorm som väntar.

När den dagen kommer, är det ok att gnälla då?

Inaktiv

Längtar så rackarns mycke tills Xbox One kommer hit,
visst ps4 må ha lite mer muskler men av nån anledning så väljer man alltid den som är lite underdog.
Samma var det med Sega megadrive och Snes , dom flesta hade Snes men man föredrog Megadriven.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

Tydligen var det inta bara att trycka på en knapp.

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Så alla som köper Xbox One har lika snabb uppkoppling?. Mer än jag kände till

Finns tydligen en hel del du inte vet


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Om det tar 20 minuter med min 100-lina är det en jävligt stor fil :).
Lär ändå inte bli något dag ett köp av one för mig så jag får nog tio gånger mer uppdateringar när köpet väl sker. Summa summarum: big deal.

Medlem

20 min med vilken nedladdningshastighet? 20 min säger ju ingenting...

Medlem

Är väl smidigt och smart sätt att slippa obehörig tidig tillgång. Irriterande, men men, de kunde ju åtminstone dela med sig filstorleken för dem som redan nu vill beräkna väntan.

MFC
Medlem

Är det "day one Edition" ? ... LOL


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

KoP
Medlem

Tar väl en 5 min för oss i sverige med hyffsad uppkoppling.

Medlem

20 minuter. Då dom omöjligt kan veta vilken cluster fuck det blir vid launch (om någon alls) så är det förmodligen beräknat med normal hastighet i åtanke. Det lär bli betydligt mer än 20 minuter om det blir överbelastat, och oddsen är förmodligen rätt höga på att det går smärtfritt.

Medlem

Ligger väl på runt 15 GB skulle jag tro.

Skrivet av Aresz:

Detta innebär alltså att alla ändringar som dom säger sig ha gjort, har dom inte gjort än, utan alla ska laddas ner samtidigt på releasedagen? Och detta ska gå smärtfritt?

Precis som releasen av D3, Wii U, Sim City osv?

Ahh.jag får en vision:

day0 brick

"Vi gör allt för att din Xbox One © upplevelse ska bli så smärtfri som möjligt, vårt supporterteam arbetar med att lösa problemet"

Vilken shitstorm som väntar.

När den dagen kommer, är det ok att gnälla då?

Den dagen då Xbox One släpps i lilla Sverige så kommer det inte bli något stort tryck på servrarna.

k3m
Medlem
Skrivet av Margy:

Är det inte enklare att säga hur stor filen är istället för att säga att den tar 20 min att ladda hem?

min tanke oxå. så korkat att säga 20 min.

Medlem

Tror Xbone förlorar något fruktansvärt av den svenska marknaden eftersom den släpps efter PS4.

Medlem

1 sekund å ladda ner å 19.59 minuter å installera :-0

Medlem

Spelar som sagt ingen roll om ändringarna inte funkar som de ska i början. "Vi" kommer ju inte få Xbox One förrens långt efter lanseringen, så då har de nog fixat eventuella buggar med den biten.

k3m
Medlem
Skrivet av Wortex:

20 minuter. Då dom omöjligt kan veta vilken cluster fuck det blir vid launch (om någon alls) så är det förmodligen beräknat med normal hastighet i åtanke. Det lär bli betydligt mer än 20 minuter om det blir överbelastat, och oddsen är förmodligen rätt höga på att det går smärtfritt.

menar du inte smärtsamt?

Inaktiv
Skrivet av intro18:
Skrivet av Aresz:

Detta innebär alltså att alla ändringar som dom säger sig ha gjort, har dom inte gjort än, utan alla ska laddas ner samtidigt på releasedagen? Och detta ska gå smärtfritt?

Precis som releasen av D3, Wii U, Sim City osv?

Ahh.jag får en vision:

day0 brick

"Vi gör allt för att din Xbox One © upplevelse ska bli så smärtfri som möjligt, vårt supporterteam arbetar med att lösa problemet"

Vilken shitstorm som väntar.

När den dagen kommer, är det ok att gnälla då?

Den dagen då Xbox One släpps i lilla Sverige så kommer det inte bli något stort tryck på servrarna.

Visst ja, glömde att vi fick vänta, vilken tur vi har

Medlem

Vore väl en idé om de kunde släppa firmwarepatchen löst på webben så att folk kan dra ner i förväg och vara redo med en usb-pinne istället för att alla ska tok-crowda deras nedladdningsservrar vid releasedagen

ZF
Medlem
Skrivet av MFC:

Är det "day one Edition" ? ... LOL

lite osäker på om det var en ordvits utan smileyn där..

men det är samma maskin, bara handkontrollen är annorlunda dekorerad.

Skrivet av knaschans:

1 sekund å ladda ner å 19.59 minuter å installera :-0

ja ev är det så. de lär nog ha gjort ett rejält nogsamt system för uppdateringen och vill säkert inte riskera leverera en "day one brick editon" så oavsett är det patchande eller en hel "firm"ware det är fråga om så kommer den integritetskolla mer än en gång innan nått skrivs över. att hela OS skulle laddas ner låter problematiskt så det tror jag inte på då det ryktats vara över 5 GB totalt.

Medlem

Detta fick jag höra av xbox supporten i augusti så det är varken en nyhet eller hemligt. Det har väl vart känt sedan de gjorde sin första 180.

KoP
Medlem
Skrivet av Luftman:

Tror Xbone förlorar något fruktansvärt av den svenska marknaden eftersom den släpps efter PS4.

Tror inte dom förlorar så värst mycket då sverige och skandinavien är en relativt liten marknad för dem. US och UK däremot är en bra bit starkare.

12
Skriv svar