Spana in de fyra nya Battlefield 4-banorna
Imorgon släpps Naval Strike - det blir som väntat en blöt historia.
#nyhetstips, #battlefield-4-naval-strike, #battlefield-2142
Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?
Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?
Fungerar hyffsat men fortfarande inte bra
OK, då får man vänta lite till.
Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?
De absolut mest kritiska buggarna är fixade, såsom att ljud inte funkade på vissa banor, servern krashade när skyskrapa rasade osv. De är fixade, men netcoden är fortfarande en katastrof och med en tickrate på endast 10 så känns hela spelet broken. Jag rekommenderar att vänta ett tag till faktiskt tills de har fixat netcoden, under allt skit så ligger ett väldigt bra spel nämligen!
Alla mina load outs försvann idag, visserligen bara att välja om utrustningen, men ändå drygt. Angående artikeln, nice! Jag har aldrig förstått varför Dice tog det underbara titan mode och stöpte det i det enformiga Rush. Jag gissar på "it's too complicated for the target audience".
Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?
De absolut mest kritiska buggarna är fixade, såsom att ljud inte funkade på vissa banor, servern krashade när skyskrapa rasade osv. De är fixade, men netcoden är fortfarande en katastrof och med en tickrate på endast 10 så känns hela spelet broken. Jag rekommenderar att vänta ett tag till faktiskt tills de har fixat netcoden, under allt skit så ligger ett väldigt bra spel nämligen!
Frågan är om servrarna pallar med på en högre tickrate utan att börja lagga!! Ta t.ex. CS som jag har för mig har en tickrate 100 så beror ju det på att det är lite mindre krävande banor samt mycke färre spelare och det är därför dom klarar av de!!
Jag har också för mig att DICE ska slänga upp testservers för dom ska testa en högre tickrate och se hur det kommer att funka!!
Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?
De absolut mest kritiska buggarna är fixade, såsom att ljud inte funkade på vissa banor, servern krashade när skyskrapa rasade osv. De är fixade, men netcoden är fortfarande en katastrof och med en tickrate på endast 10 så känns hela spelet broken. Jag rekommenderar att vänta ett tag till faktiskt tills de har fixat netcoden, under allt skit så ligger ett väldigt bra spel nämligen!
Frågan är om servrarna pallar med på en högre tickrate utan att börja lagga!! Ta t.ex. CS som jag har för mig har en tickrate 100 så beror ju det på att det är lite mindre krävande banor samt mycke färre spelare och det är därför dom klarar av de!!
Jag har också för mig att DICE ska slänga upp testservers för dom ska testa en högre tickrate och se hur det kommer att funka!!
Det hade varit önskvärt, för nästan varje match tidigare hände det att man dog på fläcken efter sekunden efter respawn.
det mesta i bf4 fungerar felfritt nu för mig iaf, hade kraschande och sånt första månaderna, men nu Inga problem öht längre. dessutom ger det ett ganska konstant flyt på 100-120fps max i all grafik, helt okej tycker jag! och måste tillägga att dlcn är rätt fet ändå.
//monster
Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?
De absolut mest kritiska buggarna är fixade, såsom att ljud inte funkade på vissa banor, servern krashade när skyskrapa rasade osv. De är fixade, men netcoden är fortfarande en katastrof och med en tickrate på endast 10 så känns hela spelet broken. Jag rekommenderar att vänta ett tag till faktiskt tills de har fixat netcoden, under allt skit så ligger ett väldigt bra spel nämligen!
Frågan är om servrarna pallar med på en högre tickrate utan att börja lagga!! Ta t.ex. CS som jag har för mig har en tickrate 100 så beror ju det på att det är lite mindre krävande banor samt mycke färre spelare och det är därför dom klarar av de!!
Jag har också för mig att DICE ska slänga upp testservers för dom ska testa en högre tickrate och se hur det kommer att funka!!
Vi får hoppas att det funkar. Jag hoppas bara inte DICE och EA sopar det under mattan, för det är många spelare märker inte riktigt problemen som finns nu för de tror att "det är så spelet ska vara". Många reflekterar inte över varför man blir oneshottad, dödad innan man spawnat, folk som skjuter en trots att de inte ens kollar på en, osv.
Jag hoppas innerligt att dessa tickrate servrarna kommer fungera, men jag hörde nått om att man är rädd att knäcka spelet precis som när man skruvade upp framerate till 60 i nfs rivals :/. Som sagt, vi får hoppas!!
Spelet fungerar väldigt mycket bättre än vad det gjorde vid release, mycket är uppdaterat i nätkoden och det går faktiskt att träffa på långa distanser osv. Jag har då roligt i det till och från.
MEN, prova att spela BF3 några rundor och sen går ni tillbaka till BF4...
Det är enorm skillnad i gunplay/hitreg! (Och inte till BF4:s fördel..)
En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.
Gillar scenen när han springer över muren och skjuter ner gubbe efter gubbe! Det är verkligen så det funkar i Battlefield!
Fast egentligen blev han skjuten för länge sen och när han sprungit halvvägs över bron så trillar gubben ihop och kill-cam visas
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb