Ett rymdskepp kommer lastat – med multicrew till Star Citizen!
Härlig grafik. Synd att animationerna ser ut att vara hämtade från Anarchy Online.
Kommer bli underbart att få sätta tänderna i denna uppdatering när den kommer.
Jag fattar fortfarande inte riktigt vad Star Citizen är för spel? Är det ett MMO?
Ja
Jag fattar fortfarande inte riktigt vad Star Citizen är för spel? Är det ett MMO?
Ja det kan man säga.
Kommer finnas en singleplayer kampanj och så kommer det finnas en "MMO" del som kallas för PU (persistent universe) där man kan ta olika roller (Pirate, Mining, Salvage, Merc, Trade, Exploration, Medic, Racing, Marine, kan ha missat någon).
Haha som någon ovanstående talare påpekade, jäklar vilka skruttiga animationer. Såg ut som att de rullade i 10fps skilt från den annars vackra omgivningen.
Jo vissa animationer ser ju lite sådär ut men man får också tänka på att speet fortfarande är i pre-alpha och att det iaf i FPS delen är just animationerna som varit problemet (därav förseningarna) tillsammans med vissa andra saker.
Sen vet jag inte riktigt hur långt dom kommit med just dom två multi-crew skeppen som dom visar då dom inte finns tillgängliga i arena commander (som då är där man får testa skeppen som är "klara")
Jag fattar fortfarande inte riktigt vad Star Citizen är för spel? Är det ett MMO?
Ja det kan man säga.
Kommer finnas en singleplayer kampanj och så kommer det finnas en "MMO" del som kallas för PU (persistent universe) där man kan ta olika roller (Pirate, Mining, Salvage, Merc, Trade, Exploration, Medic, Racing, Marine, kan ha missat någon).
Jag kan väl fylla på med Information runner och Bounty hunter...
Apropå rollerna ovan, här finns lite mer info för dem som vill läsa mer:
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/129789/a...
Tappat intresset helt för detta spelet.
Vettifan va jag ska göra med mitt konto o skepp.
Intresset kan komma tillbaka, det är en stund innan spelet släpps också.
Spelet har potential att bli ett riktigt bra äventyr, och jag hoppas verkligen att de klarar av uppdraget och deras visioner med tillverkningen av detta.
Jag såg ett nytt klipp från halo och ett ifrån det nya starwars battlefront efter att jag sett den senaste multicrew filmen från star citizen. De andra spelen känns rätt "meningslösa" efter den filmen. Visst, battlefront är snyggt men det ända du kan göra i det är att skjuta på varann som alla dessa shooters är. Men i star citizen har du faktiskt en möjlighet att inte behöva ta till våld om du inte vill.
Dessutom att kunna köra stora skepp ihop har varit en dröm för mej länge. Guns of icarus kan man det, men banorna är små och det mesta är rätt basic i spelet. Men att kunna laga en quatumdrive i rymden har jag aldrig haft möjlighet att göra i ett spel förut som du verkar kunna i star citizen.
Att våga tänka nytt och inte bara satsa på säkra kort såsom EA och blizzard gör star citizen unikt. Tänk om bara de andra tillverkarna vågade ta chansen...
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Animationerna kommer bli bättre de jobbar för fullt med dom i fps modulen som sedan kommer användas överallt. Det var lite ryckigt nu men det ser lovande ut. Riktigt coolt när gubben stöttade sig mot inredning och drog den där volten när hen gick ner genom hålet i skrovet. Me gusta
Har läst igenom ett par ganska ingående blog inlägg från Derek Smart om hans granskning av Star citizen.
Om man skall tro honom så har Chris Roberts blåst pengarna på ferrari, lyxvilla, egen privat kock och privatjet osv. Samt att Sandi Gardner är egentligen hans modell fru, som fått jobbet som VPMarketing utan att ha några kvalifikationer alls.
Vidare så skriver han att de med sina 400+ anställda och inhyrda gör av med pengar betydligt snabbare än de får in dem, och att de inte ens har pengar kvar för ett års utveckling även med framtida intäkter inräknade, vilket positivt räknat kanske innebär att de kan släppa några fler av sina tech demo moduler och ett par av de första updragen i SQ42 innan de får slut på pengar.
Stämmer ens hälften av anklagelserna som står där så har CR en hel del att svara för inför sina fans vart pengarna tagit vägen:
Derek Smart verkar vara en idiot. Det ända han gör är svartmåla star citizen och promotar sitt egna skit spel. Sandi är dessutom Lesbisk och har en flickvän.
Jag vill också hoppas att Star Citizen levererar iaf 20% av vad det lovat, då blir det ett grymmt spel ( 100% är totalt orealistiskt ).
Men Varningsklockarna ringer. Det största orosmolnet är att två av de mest seriösa och erfarna topp positionerna står tomma efter att Alex mayberry och Travis Day lämnat bolaget "for personal reasons" och utan att kommentera det, vilket brukar betyda att någon lämnar för att de inte är nöjda med hur det hela sköts.
http://www.pcinvasion.com/star-citizen-executive-producer-ale...
Men ingen behöver väl oroa sig, Chris har ersatt Alex Mayberry med "Erin Roberts", vilket lustigt sammaträffande att de har samma efternamn?
Har läst igenom ett par ganska ingående blog inlägg från Derek Smart om hans granskning av Star citizen.
Om man skall tro honom så har Chris Roberts blåst pengarna på ferrari, lyxvilla, egen privat kock och privatjet osv. Samt att Sandi Gardner är egentligen hans modell fru, som fått jobbet som VPMarketing utan att ha några kvalifikationer alls.
Vidare så skriver han att de med sina 400+ anställda och inhyrda gör av med pengar betydligt snabbare än de får in dem, och att de inte ens har pengar kvar för ett års utveckling även med framtida intäkter inräknade, vilket positivt räknat kanske innebär att de kan släppa några fler av sina tech demo moduler och ett par av de första updragen i SQ42 innan de får slut på pengar.
Stämmer ens hälften av anklagelserna som står där så har CR en hel del att svara för inför sina fans vart pengarna tagit vägen:
Och vem är Derek Smart egentligen?
Av vad jag kan dömma så har ju inte han precis bidragit till spelvärlden med något annat än trasiga/buggade spel plus att han som sagt promotar sig själv när han bashar Star Citizen drar ju ner hans trovärdighet ytteligare.
Har svårt att tänka mig att Smart gör detta av någon annan anledning än att själv synas.
Sen går det ju att diskutera om pengarna räcker eller ej, enligt Star citizen utvecklarna själva så har dom inga problem med pengar och det var också en av anledningarna till att dom sluta med stretch goals vid 65 miljoner (dom är uppe i 86 miljoner i detta nu).
Bara att kolla vad andra storspel kostat i utvecklingskostnader så ser man att dom har iaf pengar till ett AAA spel i någon form.
Sen går det ju att diskutera om pengarna räcker eller ej, enligt Star citizen utvecklarna själva så har dom inga problem med pengar och det var också en av anledningarna till att dom sluta med stretch goals vid 65 miljoner (dom är uppe i 86 miljoner i detta nu).
Bara att kolla vad andra storspel kostat i utvecklingskostnader så ser man att dom har iaf pengar till ett AAA spel i någon form.
Vi vet att de har 250 anställda och 100+ konsulter iaf.
Kostnaden för lokal+licenser+hårdvara+lön osv för en anställd i branchen ligger på ungefär $10000 per månad.
De har altså just nu minimi kostnader på $2.5 miljoner per månad för fastanställda och $1 miljon för konsulter ~$3.5 miljoner per månad eller $42 miljoner per årsbasis.
Detta är innan du räknar in resekostnader för alla deras konferenser osv samt kostnaden för infrastruktur och servrar för att driva sitt spel och sin hemsida.
Hur mkt har de gjort av med hitils? Och vilka ytterligare kostnader har de? Svårt att sia om, men det är iaf mycket sannolikt att i den takt de får in pengar just nu, så kommer pengarna i deras kassa iaf att minska.
Sen går det ju att diskutera om pengarna räcker eller ej, enligt Star citizen utvecklarna själva så har dom inga problem med pengar och det var också en av anledningarna till att dom sluta med stretch goals vid 65 miljoner (dom är uppe i 86 miljoner i detta nu).
Bara att kolla vad andra storspel kostat i utvecklingskostnader så ser man att dom har iaf pengar till ett AAA spel i någon form.
Vi vet att de har 250 anställda och 100+ konsulter iaf.
Kostnaden för lokal+licenser+hårdvara+lön osv för en anställd i branchen ligger på ungefär $10000 per månad.
De har altså just nu minimi kostnader på $2.5 miljoner per månad för fastanställda och $1 miljon för konsulter ~$3.5 miljoner per månad eller $42 miljoner per årsbasis.
Detta är innan du räknar in resekostnader för alla deras konferenser osv samt kostnaden för infrastruktur och servrar för att driva sitt spel och sin hemsida.
Hur mkt har de gjort av med hitils? Och vilka ytterligare kostnader har de? Svårt att sia om, men det är iaf mycket sannolikt att i den takt de får in pengar just nu, så kommer pengarna i deras kassa iaf att minska.
Låt oss säga att det du säger stämmer så visst kommer pengarna ta slut, men jag har svårt att tänka mig att alla de 350 anställda tjänar ca 80 000 svenska i månaden.
Nu vet jag inte vad folk i USA/tyskland/England tjänar som men det låter ganska högt iaf med svensk standard.
Om pengarna nu är på väg att ta slut så skulle dom logiskt sett verka mer stressade än vad dom är, om det nu i värsta fall kommer till de så tror jag inte dom har några problem att hitta någon som skulle kunna backa up dom med en slant (låt oss hoppas att det inte blir fallet)
Låt oss säga att det du säger stämmer så visst kommer pengarna ta slut, men jag har svårt att tänka mig att alla de 350 anställda tjänar ca 80 000 svenska i månaden.
Nu vet jag inte vad folk i USA/tyskland/England tjänar som men det låter ganska högt iaf med svensk standard.
Läs igen, inte lönekostnader, utan kostnad per headcount för lokalhyra, kontor, datorer, licenser för dyra 3D och visualiserings program osv osv osv + lönen.
Ser vi på ett svenskt företag så räcker det inte att dra in 80000 svenska i månaden per anställd för kontors/IT jobb.
Med våra arbetsgivaravgifter måste en arbetsgivare som vill ge 35k i lön betala 52k bara för lön. Och övriga kringutgifter allt från städning till kaffe, lokaler, försäkringar, backups, servrar, datorer osv täcker utan problem in resternade 30k.
Om pengarna nu är på väg att ta slut så skulle dom logiskt sett verka mer stressade än vad dom är, om det nu i värsta fall kommer till de så tror jag inte dom har några problem att hitta någon som skulle kunna backa up dom med en slant (låt oss hoppas att det inte blir fallet)
EA eller Microsoft skulle säkert vara mycket intresserade efter CRs kaxiga attityd
Låt oss säga att det du säger stämmer så visst kommer pengarna ta slut, men jag har svårt att tänka mig att alla de 350 anställda tjänar ca 80 000 svenska i månaden.
Nu vet jag inte vad folk i USA/tyskland/England tjänar som men det låter ganska högt iaf med svensk standard.
Läs igen, inte lönekostnader, utan kostnad per headcount för lokalhyra, kontor, datorer, licenser för dyra 3D och visualiserings program osv osv osv + lönen.
Ser vi på ett svenskt företag så räcker det inte att dra in 80000 svenska i månaden per anställd för kontors/IT jobb.
Med våra arbetsgivaravgifter måste en arbetsgivare som vill ge 35k i lön betala 52k bara för lön. Och övriga kringutgifter allt från städning till kaffe, lokaler, datorer osv täcker utan problem in resternade 30k.
Om pengarna nu är på väg att ta slut så skulle dom logiskt sett verka mer stressade än vad dom är, om det nu i värsta fall kommer till de så tror jag inte dom har några problem att hitta någon som skulle kunna backa up dom med en slant (låt oss hoppas att det inte blir fallet)
EA eller Microsoft skulle säkert vara mycket intresserade efter CRs kaxiga attityd
Jo ser nu att jag missuppfattade lite.
Nåja vi har ingen aning om exakta uppgifter angående lönesättning eller kontorskostnader iaf så det kan man ju kanske släppa.
Tror EA och MS är mer intresserade av att tjäna pengar än något annat (det har EA om inte annat bevisat ett flertal ggr) så det är inget hinder.
Tror EA och MS är mer intresserade av att tjäna pengar än något annat (det har EA om inte annat bevisat ett flertal ggr) så det är inget hinder.
Tyckte mest det var lustigt med tanke på historiken vad som hände med Freelancer, och vad fansens reaktion skulle bli om CR "sålde sig" till EA/MS. Sannolikt ungefär som när Notch sålde ut minecraft, med skillnad att inga fans har betalat $1000 för minecraft!!! ( pengar som isåfall skulle gå till EA/MS vinst )
Tror EA och MS är mer intresserade av att tjäna pengar än något annat (det har EA om inte annat bevisat ett flertal ggr) så det är inget hinder.
Tyckte mest det var lustigt med tanke på historiken vad som hände med Freelancer, och vad fansens reaktion skulle bli om CR "sålde sig" till EA/MS. Sannolikt ungefär som när Notch sålde ut minecraft, med skillnad att inga fans har betalat $1000 för minecraft!!! ( pengar som nu går till EA/MS vinst )
Jo jag vet, det är ju iaf inget jag skulle vilja se. Men just idagsläget är jag inte heller orolig för att det skulle kunna hända.
Spelet gör ju framsteg från vecka till vecka det lilla man får se.
Kommer det ut till nästa år så blir det nog heller inget problem (dock kommer spelet inte bli "klar" med allt dom lovat på ett bra tag som dom tom själva sagt)
Har läst igenom ett par ganska ingående blog inlägg från Derek Smart om hans granskning av Star citizen.
Om man skall tro honom så har Chris Roberts blåst pengarna på ferrari, lyxvilla, egen privat kock och privatjet osv. Samt att Sandi Gardner är egentligen hans modell fru, som fått jobbet som VPMarketing utan att ha några kvalifikationer alls.
Vidare så skriver han att de med sina 400+ anställda och inhyrda gör av med pengar betydligt snabbare än de får in dem, och att de inte ens har pengar kvar för ett års utveckling även med framtida intäkter inräknade, vilket positivt räknat kanske innebär att de kan släppa några fler av sina tech demo moduler och ett par av de första updragen i SQ42 innan de får slut på pengar.
Stämmer ens hälften av anklagelserna som står där så har CR en hel del att svara för inför sina fans vart pengarna tagit vägen:
Och vem är Derek Smart egentligen?
Av vad jag kan dömma så har ju inte han precis bidragit till spelvärlden med något annat än trasiga/buggade spel plus att han som sagt promotar sig själv när han bashar Star Citizen drar ju ner hans trovärdighet ytteligare.
Har svårt att tänka mig att Smart gör detta av någon annan anledning än att själv synas.
Sen går det ju att diskutera om pengarna räcker eller ej, enligt Star citizen utvecklarna själva så har dom inga problem med pengar och det var också en av anledningarna till att dom sluta med stretch goals vid 65 miljoner (dom är uppe i 86 miljoner i detta nu).
Bara att kolla vad andra storspel kostat i utvecklingskostnader så ser man att dom har iaf pengar till ett AAA spel i någon form.
Lär vara extrem bullshit från den där Derek, CR hade aldrig gjort det där med kassan de får in. Spelet är i spotlighten hela tiden, skulle han höja sig egen lön och blåsa massa på skräp så skulle det kunna bevisas hur lätt som helst.
Han lägger säkert pengar på leksaker och annat som vem som helst, men han tjänar också rätt bra och vad han gör med sina stålar är väl upp till honom.
Att dem skulle fifflat efter att ha 200+ anställda och haft produktionen igång effektivt i ca 2 år, är inte särskilt troligt.
Har läst igenom ett par ganska ingående blog inlägg från Derek Smart om hans granskning av Star citizen.
Om man skall tro honom så har Chris Roberts blåst pengarna på ferrari, lyxvilla, egen privat kock och privatjet osv. Samt att Sandi Gardner är egentligen hans modell fru, som fått jobbet som VPMarketing utan att ha några kvalifikationer alls.
Vidare så skriver han att de med sina 400+ anställda och inhyrda gör av med pengar betydligt snabbare än de får in dem, och att de inte ens har pengar kvar för ett års utveckling även med framtida intäkter inräknade, vilket positivt räknat kanske innebär att de kan släppa några fler av sina tech demo moduler och ett par av de första updragen i SQ42 innan de får slut på pengar.
Stämmer ens hälften av anklagelserna som står där så har CR en hel del att svara för inför sina fans vart pengarna tagit vägen:
Derek kanske inte är så bra på att göra spel om en ska gå efter betygen 3000A.D-spel får på Steam. http://store.steampowered.com/search/?publisher=3000AD
Derek Smart har några få poänger men på det stora hela är det snömos. Alla förstår att spelet inte kommer bli perfekt, alla förstår att det kommer bli kompromisser.
Chris Roberts är sedan länge en förmögen man. Han sålde Digital Anvil till Microsoft redan 2000 och har efter det varit med och producerat ett gäng lönsamma hollywood-filmer (men även några bombs).
Erin Roberts är för övrigt inte bara Chris Roberts bror utan också en veteran som var med redan på gamla Wing Commander-tiden. Han har efter det gjort sig en ordentlig karriär och är säkert en lämplig efterträdare. Här kan man se vad han sysslat med http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,236...
edit: tog bort onödig förolämpning