Dragon Age + EndWar= Sant

Inaktiv
Dragon Age + EndWar= Sant

Igår, lördag, så steg jag upp ur sängen för att åka till Väla, Helsingborg, och köpa EndWar till PS3.
Min syrra hade lämnat min lillebror hos pappa och när hon kom hem så hade hon tagit med sig mitt Dragon Age: Origins som jag hade beställt (spelet skickades till pappas adress) så jag gav min syrra pengar till att köpa EndWar så att jag kunde spela!

I igår så fick jag mitt EndWar också och jag hade svårt att välja vilket spel jag ville spela!

EndWar är otroligt kul, strategi, väcker gamla minnen ifrån nördandet av Age of Empire I och II.
Dragon Age: Origins förnyar The Elder Scrolls IV: Oblivion med ungefär likadant upplägg. Brutalt mycket bredare och mer RPG likt än vad Oblivion var. Oblivion är ett spel som står mig nära hjärtat då jag har spenderat över 180h på spelet. Mindre än vad många har spelat. Då jag än inte har testat expansionerna.

Men Dragon Age har en helvetes massa scener där du ska säga ditt, vänta tills de andra ska säga sitt etc.etc. vilket är kul, helt klart. Men ibland blir det lite för ofta tycker jag. Visst, har inte spelat speciellt länge, men ändå.

EndWar ska jag snart testa online och se om det skiljer sig något i huvudtaget ifrån kampanjen.

Men jag kan bara säga att spelen är otroligt roliga att spela, bra grafik på dem båda, ljudet och spelkänslan är grym.

Dragon Age betalade jag 390:- (webhallen)
EndWar (170:-begagnat på GameStop annars 99:- spelbutiken)

_Heyno. En nöjd Heyno!

#blogg


signatur

When It's Game Over. It Is.

1
Skriv svar