Puh! Prey till pc är ingen trasig konsolport
Kan någon förklara vad det är som har varit så hemskt med Dishonored 2 på PC? Jag har spelat igenom Dishonored 2 två gånger på PC och jag har inte märkt av någon trasig PC-portning... Jag hade ingen aning om att det varit ett omtalat problem
Vad exakt är det som folk hakat upp sig på?
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Kan någon förklara vad det är som har varit så hemskt med Dishonored 2 på PC? Jag har spelat igenom Dishonored 2 två gånger på PC och jag har inte märkt av någon trasig PC-portning... Jag hade ingen aning om att det varit ett omtalat problem
Vad exakt är det som folk hakat upp sig på?
Min upplevelse av Dishonored 2 var också bra - för det mesta. Hade några crasher. Jag gillade D1 så jäkla mycket och var stort fan redan innan D2 släpptes. Efter några patcher så blev spelet ännu bättre. Dishonored 2 är nu ett fantastiskt spel och - till skillnad från Prey - har fantastisk grafik & känsla.
Problemet var att PC-porten var ostabil för vissa. Bara för det fungerar för dig betyder inte att det fungerar för alla. Det största problemet enligt mig är att Bethesda har bestämt att kritiker & recensenter inte får ge ut sina recensioner innan spelsläpp. Detta är mycket dåligt för oss kunder förstås för det betyder att vi inte får reda på problem innan släpp.
"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack
Kan någon förklara vad det är som har varit så hemskt med Dishonored 2 på PC? Jag har spelat igenom Dishonored 2 två gånger på PC och jag har inte märkt av någon trasig PC-portning... Jag hade ingen aning om att det varit ett omtalat problem
Vad exakt är det som folk hakat upp sig på?
jag störde mig på att det var sjukt dåligt optimerat. jag sitter med i7 4790k, 16gb och gtx 1080, och spelet hoppade konstant mellan 20-50 fps. upp och ner hela tiden beroende på var man tittade typ. blev jävligt jobbigt i längden, och det tycktes inte spela någon roll vilka grafikinställningar jag körde med.
prey däremot rullar på utan problem i 50-60, maxat @ 4k. grymt bra optimerat.
jag störde mig på att det var sjukt dåligt optimerat. jag sitter med i7 4790k, 16gb och gtx 1080, och spelet hoppade konstant mellan 20-50 fps. upp och ner hela tiden beroende på var man tittade typ. blev jävligt jobbigt i längden, och det tycktes inte spela någon roll vilka grafikinställningar jag körde med.
prey däremot rullar på utan problem i 50-60, maxat @ 4k. grymt bra optimerat.
Jag har exakt samma som dig - i7 4790k och 16gb, men ett gtx 1070-kort och för mig flöt det hur smärtfritt som helst...
Ja, ja... måste ju vara något annat som ligger bakom varför vissa har problem?
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Till en början fungerade Prey utomordentligt väl men nu tolv timmar senare kan jag inte lämna området och nya sparningar blir korrupta.
Japp och dessutom har en speedrunner totalt knäckt PC-versionen. Klarar spelet på under 20 minuter efter tre dagar!
"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack
Ljudet i detta spel verkar ju helknasigt, ganska irriterande att det är knäpptyst och sen jättehögt..
En som just börjat streama detta och ljudet måste ju ställas ner till under 10 för att det inte ska låta för mycket men då hörs ingenting ibland.
Och andra spel fungerar hur bra som helst utan ljudproblem.
2017 - ingen reflektion i speglarna.
Duke FUCKING 3D 1995 hade reflektioner i speglar!!!!!
NEXT GEN GAMING.
Vad är det för fel på spelstudios och skit spelmotorer?
inget dödar immersion som speglar i moderna FPS spel.
din karaktär rör sig ju knappast som en riktig människa. ju högre muskänslighet desto overkligare rörelsemönster, och det ser ju hur flummigt ut som helst i en spegel.