Kingdom Come: Deliverance presterar "bäst" på Xbox One X
Pc versionen är galet buggit den med, gå upp för trappor och dörr öppningar är åt helvete atm, fattar inte hur de kan med och släppa ett sånt buggit spel.
Utöver det blinkar de flesta skuggor/ljus inne i många hus, vilket ger det hela lite av en medeltida discokänsla. Ibland saknas även ansikten, och ofta ser jag insidan av folks huvuden i filmsekvenser då jag spelar på en 21:9-skärm (Officiellt stödjer spelet det formatet också, vilket gör det ännu roligare)
Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16
@marsson90: Ja, om man jämför det med witcher 3 som släpptes för ca 3 år sen nu så är det grymt illa.
Oj att man ska undvika att generalisera. Kört ca 15h på PC med Sli och i 21:9. Inte en bugg så långt ögat kan se (och det blir långt när man drar upp draw distance till max ).
Edit: Alltså att allas upplevelse är olika och en liten studio som Warhorse kanske inte kan QA alla PC kombos. Fantastiskt, underbart spel i alla fall, bästa kickstartern jag varit med om (hittills)
Efter mycket fram och tillbaka så blev det PC version istället for PS4 - på min lilla burk flyter spelet ganska bra, men jag har inga problem att nöja mig med 30-40 fps på 1080p.
Buggar hittils - bara få. Så jag håller tummarna.
Plus - på PC kan man modda, tex hela sparande grejen
"Både PS4 Pro-versionen och Xbox One X-versionen körs i en upplösning upp till 1440p," i Videon så säger han att PS4 pro körs i native 1920x1080 och Xbox one X native 2560x1440. Han säger ju även typ att så långt han testat så har han inte sett några spår av dynamisk upplösning.
Så varför skriver ni inte bara att Xbox one X kör 2560x1440 och ps4 pro 1920x1080 så att era läsare kan läsa vilken upplösning spelet körs i? Eller säger han fel i videon varför nämner ni inte det i så fall?
@Mortaigne
ps4 1m55s
Xbo 1m13s
ps4p 1m29s
Xbox 0m53s
Så även gamla vanliga one klår ps4 pro på laddningen.
Men det blir bara "bäst" i rubriken pga det är ett Xbox antar jag, de är ju inte positivt inställda till det varumärket.
"Både PS4 Pro-versionen och Xbox One X-versionen körs i en upplösning upp till 1440p," i Videon så säger han att PS4 pro körs i native 1920x1080 och Xbox one X native 2560x1440. Han säger ju även typ att så långt han testat så har han inte sett några spår av dynamisk upplösning.
Så varför skriver ni inte bara att Xbox one X kör 2560x1440 och ps4 pro 1920x1080 så att era läsare kan läsa vilken upplösning spelet körs i? Eller säger han fel i videon varför nämner ni inte det i så fall?
@Mortaigne
ps4 1m55s
Xbo 1m13s
ps4p 1m29s
Xbox 0m53s
Så även gamla vanliga one klår ps4 pro på laddningen.
Men det blir bara "bäst" i rubriken pga det är ett Xbox antar jag, de är ju inte positivt inställda till det varumärket.
Några ord föll visst bort där, men nu är det åtgärdat. Tack!
Spelet har fungerat bra för mig iaf, har bara fått små märkbara buggar, men inga buggar som har förstört för mig. Skyrim buggade mycket mer vid release.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
@marsson90: Ja, om man jämför det med witcher 3 som släpptes för ca 3 år sen nu så är det grymt illa.
Varför med witcher 3?
Har Warhorse samma budget som CDProject hade? Knappast.
Det enda rätta vore att jämföra med Witcher 1.
@chrille_1994:
Så du säger att du installerar icke lore vänliga mods, för det är ju super roligt, inte precis.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Varför med witcher 3?
Har Warhorse samma budget som CDProject hade? Knappast.
Det enda rätta vore att jämföra med Witcher 1.
Roligare att jämföra med Fallout 4 som ser ut som skräp vid en jämförelse. Glömmer aldrig när jag spelade igenom Witcher 3 först och därefter satte mig med Fallout 4. Var som att gå tillbaka 5 år i tiden.