Capital Wasteland, Fallout 3 i Fallout 4-modden, skrotad
Rösträttigheter stoppar den ambitiösa modden.
#bethesda, #capital-wasteland, #fallout, #fallout-3, #fallout-4, #mod, #zenimax
"Fallout 3 i Fallout 3-modden". Tänkte det lät konstigt innan jag förstod felet, men nästan så jag önskade det var precis så pga av hur märkligt det hade varit
En mod som när man installerat den ser exakt ut som det gjorde innan. Kanske någon miss här och där. Betygen blir kanske i stil med:
"10/10 Jag ser knappt någon skillnad när jag installerat modden! Verkligen imponerande vilken detaljgrad modutvecklarna lyckats återskapa orginalspelet i orginalspelet!!!"
Ser tyvärr mörkt ut även om Bethesda i framtiden skulle ge tummen upp för projektet... Många av moddarna har börjat försvinna från projektet och tar med sig de dom har gjort och låter ingen annan återanvända de.
Både denna samt Morrowind i "Skyrim motorn" är så meningslösa moddar. De bygger alla på samma utdaterade dåliga spelmotor, bara en massa slöseri med tid att skapa dem.
Det skulle vara så många gånger intressantare om de kunde återskapa spelen i en top notch spelmotor så som Unreal Engine 4. Naturligtvis mycket mer jobb men ack så mycket snyggare och bättre.
Både denna samt Morrowind i "Skyrim motorn" är så meningslösa moddar. De bygger alla på samma utdaterade dåliga spelmotor, bara en massa slöseri med tid att skapa dem.
Det skulle vara så många gånger intressantare om de kunde återskapa spelen i en top notch spelmotor så som Unreal Engine 4. Naturligtvis mycket mer jobb men ack så mycket snyggare och bättre.
2000-talist? som enbart bryr sig om grafik i spel?
2000-talist? som enbart bryr sig om grafik i spel?
Han har dock en väldigt bra poäng. Falloutseriens grafikmotor är så antik att man undrar vad dom tänker med. Den är klumpig, har få grafikinställningar, stödjer inte mer än 60fps (!) osv. Sen är animationerna ofta klumpiga. Efter succén med idTech6 till Doom och Wolfenstein 2 hoppas jag innerligt att nästa Fallout/Elder Scrolls skapas i just den motorn och inte Creation Engine.
Han har dock en väldigt bra poäng. Falloutseriens grafikmotor är så antik att man undrar vad dom tänker med. Den är klumpig, har få grafikinställningar, stödjer inte mer än 60fps (!) osv. Sen är animationerna ofta klumpiga. Efter succén med idTech6 till Doom och Wolfenstein 2 hoppas jag innerligt att nästa Fallout/Elder Scrolls skapas i just den motorn och inte Creation Engine.
Jovisst, men nu handlar ju det om moddare som på sin fritid tagit sig tid med ett projekt som många uppskattar.
Tror knappast dessa människor sitter med tillgång till nyare grafikmotorer och skapar ett helt nytt spel i dessa.
2000-talist? som enbart bryr sig om grafik i spel?
Nej verkligen inte. 80-talist uppvuxen med C64, NES, SNES, Amiga osv.
Jag gillar absolut snygg grafik i spel, men "Skyrim-motorn" är hemsk på alla sätt och vis. Låst till 60fps, galet input lag, inget ultra-wide stöd, buggig fysik, dålig prestanda osv. Bethesda borde ha gjort en ny motor efter Oblivion. Men de har fortsatt med samma utdaterade motor i 12 år till och nu är den i så pass dåligt skick att jag troligtvis kommer stå över deras spel om de inte skrotar den härnäst.
De har ju numera tillgång till den förträffliga idtech motorn så det finns inga ursäkter att ta steget in i nutiden. Hade varit kul om även moddarna kunde inse detta.
Jovisst, men nu handlar ju det om moddare som på sin fritid tagit sig tid med ett projekt som många uppskattar.
Tror knappast dessa människor sitter med tillgång till nyare grafikmotorer och skapar ett helt nytt spel i dessa.
T.ex. Unreal Engine 4 finns gratis att ladda hem här: https://www.unrealengine.com/en-US/blog
Det är som jag sa naturligtvis mycket mer jobb att skapa det från grunden i en ny motor. Men det finns gott om amatörer som har gjort underverk på kort tid med den motorn.
Bara ett litet exempel som jag hittade på en snabb googling:
@anon_319742: jepp, om Bethesda inte byter motor till nästa släpp kommer jag att passa.
Ad hoc addendum