Nvidia tänker dopa klassiska spel med ray tracing
Crysis - det spelet behöver bli tyngre att köra!
Usch nej
Pratar vi full raytracing bör det vara något klassiskt spel med relativt simpel grafik i övrigt precis som Quake II, annars hänger dagens grafikkort inte med. Skulle chansa på något från samma tidsperiod, som det första Tomb Raider, eller kanske Lucas Arts Jedi Knight: Dark Forces II.
så när de inte kan få det i nya spel så måste man ju satsa någon annan stans
Funkar dock för mig
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
FEAR hade varit intressant att se
Jag vågar inte tänka på hur tungrott det skulle kunna bli.
Det skulle vara häftigt att se dock.
Jag undrar hur Outcast och Delta Force skulle se ut med ray-tracing.
Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.
Låter som RTX-korten säljer uselt om man behöver sånt här för att sälja...
SJälvklart måste det ju vara så eller hur? Skulle ju aldrig vara en bra idé att fler spelutvecklare la tid på att använda verktyg som finns. Bortsett från priset på ett VR set är avsaknaden av spelen deras största problem är ju ett annat exempel. DXR är ju inbakat i Windows. Varför gnälla på något som är positivt?
Rent spontant tänkte jag på Silent Hill 3! Galet snyggt spel på sin tid som hade tjänat än mer på mer stämningsfulla skuggor samt ljuseffekter.
Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16
Moonstone i raytracing 😁
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Tror dom flesta titlar är spel baserade på gamla iDmotorer och kanske några Unrealspel.
Det måste vara spel där prestandan inte kommer bli skit och jag tror inte det kommer bli GTA3 eller Battlefield, vem skulle ens spela ett Battlefield 1942 med RTX, typ 50 pers och sedan dagen efter 1 och sedan är det dött.
Det måste vara spel där det inte är så mycket jobb att göra, utvecklarna/förläggarna finns kvar och har källkod eller något annat som gör att man göra en remaster, spel som folk redan har eller finns på steam, inget som kräver Origin eller Uplay eller bara finns på Epic Store.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Tror dom flesta titlar är spel baserade på gamla iDmotorer och kanske några Unrealspel.
Det måste vara spel där prestandan inte kommer bli skit och jag tror inte det kommer bli GTA3 eller Battlefield, vem skulle ens spela ett Battlefield 1942 med RTX, typ 50 pers och sedan dagen efter 1 och sedan är det dött.
Det måste vara spel där det inte är så mycket jobb att göra, utvecklarna/förläggarna finns kvar och har källkod eller något annat som gör att man göra en remaster, spel som folk redan har eller finns på steam, inget som kräver Origin eller Uplay eller bara finns på Epic Store.
Finns sjukt mycket overhead för att föra in RTX i gamla spel, så det är nog inga problem.
Får mig att tänka på diverse gta 4 moddar:
Snackar vi reflektioner så krävs det att spelen åtminstone har specular-mapping, så vi snackar PS3 era och senare, fanns på PS2 också men det var aldrig standarden, med det sagt kan man göra mycket utöver reflektioner med ljus och ljud även i äldre titlar.
Om dom nu ska lägga till PBS material likt Quake 2 så måste det vara en relativt öppen motor, känns inte helt omöjligt att dom samarbetat med Valve för att hitta på något med Half-Life(2?).
Hade personligen gärna sett Quantic Dream spelen få denna behandling nu när spelen finns till PC, mest av ren nyfikenhet.