Saker som gör en rosenrasande i spel – vad får dig att koka?
- PK-trams som inte går att ta bort
Som tex?
Tidsbegränsningar i stil med Majora's Mask, men UIn som AC Origins och Odyssey, det blir så lätt felmarkeringar.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Som tex?
Att karaktärer som ser minderåriga ut får lite mer kläder på sig än enbart trosor, kan jag väl anta. Folk på nätet verkar bli vansinniga på sånt.
Vapen som ständigt går sönder i Zelda. Riktig game breaker för mig.
Tycker det var ett fräscht, dock aningen okonventionellt, grepp. Tyckte faktiskt att det var rätt kul att slå sönder vapen efter vapen på en stengolem. Kändes härligt desperat.
Alla spel som skickar en till spelmenyn när man har valt "Quit game". Gör mig helt galen. För övrigt irriterar jag mig på det mesta som Bethesda har i sina spel. Förolämpande låg nivå på allting, man behandlas som ett utvecklingsstört barn hela tiden.
Skulle egentligen kunna göra en jävla lång lista över irriterande saker, men det har förmodligen redan tagits upp av andra här.
Jätteintressant information.
Puzzles/mini-games som man måste fixa utan en enda misstag och oftast (jag) inte fixar förran hundra försök. Hade de bara typ 0.5 sekunder extra skulle det inte vara ngt problem. Tänker bl.a. på senaste Gods Of War.
DS allmänt - då kunde jag skricka åt skärmen och undrar varför jag höll på med det där, jag hade ju ingen kul....
Det värsta var dock Far Cry 3 - en sekvens där man var hög eller liknande och "åkte på räls" - det var också ngt med timing, så att jag kastade kontrollern och knäckte en ljusstake som ramlade ner efter ha blivit träffat.....
"Mission failed: you were detected"-grejer om man blir upptäckt i ens en milisekund oavsett om personen ifråga hinner larma eller dylikt stör mig som tusan.
Något annat som kan vara extremt irriterande är "mission failed: you were too far from your target"-grejer i GTA-liknande spel där man ska jaga efter någon jävel för att man råkar krocka och halka efter lite trots att man egentligen väldigt enkelt hade hunnit ifatt den man jagar och i många fall till och med SER fanskapet. Sist jag minns att det hände var i Ghost Recon: Wildlands och det är så förbannat irriterande. Låt mig tappa bort målet på riktigt isåfall. Fyfan. Blir lite irriterad bara av att tänka på det. Kombinationen av stress och dålig och ologisk (samt icke-immersive) gameplay är hemsk.
När det gäller jobbiga människor i MP så blir jag nog mer ledsen än arg nuförtiden, inte ledsen som i "nu blev jag sårad"-ledsen utan mer lite nedstämd över att folk orkar hålla på och vara så jävliga mot varandra när motsatsen hade varit så mycket trevligare, men den känslan är inte specifikt för spel utan gäller liknande situationer "IRL" också.
- Människor som inte tar spel på allvar när de spelar någon form av rankad matchmaking. Man kan lalla omkring bäst man vill i normala matcher och så, men folk som trollar och tramsar i rankat kan gott brinna i de djupaste nivåerna av Dantes inferno.
Har du med en random i rankat? Det är inte sällan moståndarsidans polare (alt-konto).
Det hände ibland i Modern Warfare. Någon gör typ 10 knife-kills och nukar banan.
Finns så många saker jag kan bli rasande på i spel oftast säger det mer om mig själv än spelen i sig.
Men det är framför allt moment i spel där man kör fast och får börja om gång på gång .
Det här gör ju att spel som dark souls, lord of the fallen, bloodborne osv. kan förstöra en halv dag.
Jag borde bara låta dom vara eller ge upp efter några försök innan man blir rasande, men envis som man är ska det nötas tills soffan fungerar som boxningssäck.
En bättre strategi hade vart att ge de ett par försök, spela något annat försök igen.
Det går ändå inte att klara något när man surat ur.
Konstigt nog kan jag vara med och faila en hel kväll i någon raid i wow men ändå ha humöret på topp, tror det kan bero på att när man failar i grupp är det inte bara mitt fel och då känns det bättre.
Spel med eskortuppdrag tillsammans med frenetiska och hjälplösa AI-medhjälpare som antingen gör:
(1) en lång och plågsam Leeroy eller
(2) ännu värre, svårigheten ligger i att du behöver gå på ett sätt så din medhjälpare inte råkar dö av något hål i omgivningen.
WoW,
Skyrim,
Resident Evil,
Mario,
Zelda,
Dragons Dogma etc
Jag hatar verkligen all form av påtvingad ranking och listor. Kul för de som bryr sig, men för mig är det en blöt filt som får mig att stänga av direkt.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
När jag under flera tillfällen (i detta exempel, Call of Duty MW1, MW2, BO1, MWR, MW) ser en fiende men inser att jag kan inte döda denna i detta tillfälle, jag springer bakom ett hörn men dör ändå för att han skjuter mig NÄR JAG ÄR FÖRBI HÖRNAN. Ser på killcam att jag i denna spelarens synvinkel att jag inte var bakom hörnet tydligen.
Det blåa skalet i mariokart,skit irriterande när man blir träffad av det vart race, ser ingen mening med det mer än att reta upp en. Om du ligger bland dom sista tjänar du inget på att skjuta ett skal som endast träffar den som ligger "långt" före dej på första plats, du hjälper ju troligen bara en annan som ligger på 2:e plats.
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Hej Hitman 2. Fick googla hur man stängde av.
Hahahaha. Om användare måste googla hur man stänger av då är det riktigt feldesignat! Underbart
Få saker får mig rosenrasande dessa dagar. Kanske om man bara har tid att spela 30 min en dag, väljer LOL och nån i laget trollar eller quittar. Då är 100% av all speltid den dagen förstörd.
Annars är det mer SMÅ saker som gör mig matt. Uppenbara utfyllnadsuppdrag. Testa spela Bioschock Inifite igen. Minst 50% av spelet är typ en quest med olika menlösa hinder i vägen.
Toklånga tutorials (hej Zelda Skyward sword!) osv